Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

En finner statistikker på ALT :) Sikkert en som viser hvor elendig han har vært i kamper av noen som helst betydning iår også! Når det er sagt ønsker jeg sterkt å beholde Giroud og styrken hans. Men supplere med en alternativ spiss som innehar andre kvaliteter!

Link to comment
Share on other sites

Er stor fan av Giroud, selv om han ikke er ypperste verdensklasse!

Men synes han for overdrevet mye tyn til tider, noe Ramsey b.la fikk før.

Håper også på en annen type spiss til sommeren, men jeg står fast på at Giroud blir en svært viktig del av laget neste sesong også.

Link to comment
Share on other sites

Satser på at han blir andrefiolin til neste sesong. En ganske så middelmådig avslutter, liten til ingen trussel i bakrom og er heller ikke spesielt effektiv/flink til å trekke ut på kantene. Og til tross for de fancy flikkene så er han generelt sett en ganske så laber pasningsspiller (noe en pasningsprosent på under 70% tilsier). Det at han også ikke evner å skape noe for seg selv/score på halvsjanser er noe som også gjør utslag i løpet av en sesong.

 

Det positive med Giroud er at han prøver og prøver. Er et godt oppspillspunkt, jobber godt både offensivt og defensivt (er veldig god på defensiv dødball) og har noen flikker som er utenomjordiske. Det at han også er veldig sjeldent skadet er også en god egenskap, men til ytterst og sist så er han fortsatt et godt stykke unna å være blant de beste spissene i ligaen.

 

Kan dog være ganske så effektiv hvis han har Walcott og f.eks. Chamberlain som begge gjør løp rundt han og Özil.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Enig at Giroud er en veldig statisk spiller. Men synes det er temmelig rart at en del arsenal supportere vil hente en spillere som har de samme kvalitene, nemlig Mandzukic. Vi trenger en bevegelig rask spiss.

 

Tipper at vi kommer til å spillere 4-3-3/4-2-3-1- også til nesete sesong, og da må vel kjekkasen Giroud belage seg på å spille andrefiolin.

Edited by Nima
Link to comment
Share on other sites

Walcott kan fungere til tider på posisjonen. Men han er uhyre variabel der og trekker ofte naturlig nok ut til høyre. I ett 4-4-2 ville han nok fungert bedre med en makker. Selv føler jeg Walcott er best på kant, samt sentralt på overganger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi har den type spiss i troppen allerede, bare synd han er skada over halve sesongen. Tenk dere Walcott på topp med Ozil som tilrettelegger!! Lukter mål laaaang vei!

Walcott spiller alt nesten spiss. Han er vital for laget i måten han ligger igjen og timer løpene sine for kontringssjanser, derfor jeg ønsker meg en Vela/Pedro inn, så vi har to spillere som kan sette fart bak forsvaret. Er også enklere å komme rundt på kant enn i midten, er derfor jeg tror Giroud/Chamakh-typen er blitt mer populær hos Wenger.

 

Bortsett fra argentinerene Tevez, Aguero og Messi er det få små spillere som lenger kan spille alenespiss i dagens toppfotball..

 

Theo trekker ut til kanten og minner litt om Henry sånn sett, som er greit, han blir dog borte og vi får et hull i midten av banen som vi ikke har hatt noen til å fylle tidligere.

 

Poldi er derimot et verre alternativ da han ofte trekker nedover i banen som en andrespiss og går i rommet der vi hadde Özil og Cazorla(samt Ramsey/Wilshere) i de fleste kampene han fikk prøve seg på topp i år.

Ingen av disse ligger på linja og strekker forsvaret gjennom midten fra spissplass, desverre.

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Ser Giroud mener vi er for svake mentalt, intervju gitt etter landskampen igår. I tillegg er han i nye kontraktsforhandlinger... Kanskje han har ett mentalt problem selv som "aldri" presterer i viktige kamper...

Link to comment
Share on other sites

Giroud som ofte bruker 30% av tida på å klage på dommeren, vri seg på gresset eller ha trynet i hendene etter å ha misset sjanse på sjanse mener vi er for svake mentalt. Priceless.

 

Men, jeg skal ikke si meg uenig. Mentalt sett er vi i toppkampene for dårlige. Og der er ikke Giroud alene dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Giroud som ofte bruker 30% av tida på å klage på dommeren, vri seg på gresset eller ha trynet i hendene etter å ha misset sjanse på sjanse mener vi er for svake mentalt. Priceless.

 

Men, jeg skal ikke si meg uenig. Mentalt sett er vi i toppkampene for dårlige. Og der er ikke Giroud alene dessverre.

 

Skjønner ikke at det er så "priceless". Han anerkjenner at det er et problem uten at han distanserer seg selv fra det.

Får ikke den statistikken din helt til å stemme heller. Han jobber som ett piska skinn, så hvordan han får tid til så mye annet skjønner ikke jeg.

Link to comment
Share on other sites

Giroud som ofte bruker 30% av tida på å klage på dommeren, vri seg på gresset eller ha trynet i hendene etter å ha misset sjanse på sjanse mener vi er for svake mentalt. Priceless.

 

 

 

 

Får ikke den statistikken din helt til å stemme heller. Han jobber som ett piska skinn, så hvordan han får tid til så mye annet skjønner ikke jeg.

 

Han synes av og til å ha plenty av tid. At Giroud i mange kamper jobber som et piska skinn det stemmer nok, men i kamper der han ikke "har dagen" så blir det utover i kampen forbausende mye av de "oppgitte gestene" for hver minste involvering der han taper ballen. De fleste andre spillerne prøver i liknende tilfeller rasket mulig å komme seg tilbake i spillet. Av og til har han rett til å klage, men det er alt for mange unødvendige tilfeller av slike gester når han som sagt ikke har dagen.

Link to comment
Share on other sites

Han gester litt ja, og han kan sikkert kutte litt ned på det når det er selvforskyldt og ballen fortsatt er i spill. Men Giroud får insane mye juling; det er få som blir revet og slitt i så mye som vår franskmann på topp, så at han gestikulerer litt etter slike situasjoner synes jeg bare er greit.

Link to comment
Share on other sites

Giroud går i voldsomt mye dueller, synes han er veldig flink til å binde opp forsvarsspillere og få flikka ballen videre, men det betinger/funker best hvis han har en "spiss" ved siden av seg (les: Walcott) som har farten til å gå i bakrom. Ofte blir det til at Giroud vinner duellen, men blir nødt til å spille bakover til siden for å gi ballen til Øzil, Cazorla, Podolski osv. Når vi har begge alternative spillertyper tilgjengelig ved siden av Giroud er dette det klart beste, men vi har ikke så mange Walcott-typer i laget, så det blir ofte til den siste spillemåten!

 

Veldig spennende rykte med di Maria, han var voldsomt god i CL-finalen, tror det hadde vært en kongesigning!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ser ut som en spiller som faktisk er 3 uker tidligere klar FØR prognosene, ikke etter som resten av gjengen. Gleder meg til å få Olivier tilbake! Langt bedre spiss en welbeck minus fart, ekstremt viktig i oppbyggingen av angrepene ettersom han er ekstrem med mann/menn i rygg. Og det er ikke til å unngå å fortelle at han er viktig på defensiv dødball, ofte er det han som header ut!

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ser at mange, nok en gang, benytter Giroud som hoggestabbe, etter gårsdagens forsmedelige exit. Føler kallet for å forsvare ham.

 

Det er greit å hevde at Giroud kan være frustrerende, men jeg mener å huske at en viss RvP brente en gigantsjanse mot Milan, som ville tatt kampen til ekstraomganger, etter 0-4 i i første match. Jeg erindrer også at selveste Thierry Henry sølte bort to gigantsjanser i klubbhistoriens eneste CL-finale.

 

Jeg sammenligner på ingen måte de tre angripernes ferdighetsnivåer, men jeg synes Giroud får alt for hard medfart. Jeg er enig i at han hadde en katastrofal kamp hjemme mot Monaco, men det er likevel ikke hans feil at vi får fullstendig hjerneblødning på overtid, og gir franskemennene et perfekt utgangspunkt. Akkurat som det ikke var RvPs skyld at vi slapp inn fire på San Siro.

 

Faktum er at HFB, som jeg liker å kalle ham, sammen med Kane, har vært PLs giftigste spiss etter nyttår. Og ikke bare det, han har denne sesongen nettet mot City (x2), United og Liverpool. Dette var det største ankepunktet vi hadde mot ham, at han ikke evnet å sette sjansene i de store kampene. Jeg kjøper rett og slett ikke påstanden om at han ikke er god nok. Det gjorde jeg heller ikke i fjor, da ekspertene pekte på Giroud som hovedårsaken til at vi ikke klarte å henge med helt inn i gullkampen. Det ble til dels hevdet selv etter 0-6 på brua og 1-5 på Anfield. For meg trykker skoen en helt annen plass, noe vi igjen fikk bekreftet i denne åttendelsfinalen.

 

Giroud er et av de minste problemene vi har å hanskes med p.d.d. Kollektive svikter, mangel på lederskap både på sidelinjen og på banen, er igjen årsaken til at vi kommer til kort mot den europeiske eliten. Jeg frikjenner ikke Giroud for prestasjonen i hjemmekampen, akkurat som jeg aldri kommer til å glemme Henrys utilgivelige misser mot Barca i 2006. Men det er på tide at vi begynner å verdsette Giroud, som en av Premier Leagues beste spisser. Også må vi slutte å sammenligne ham med Suarez og Agüero, som er helt andre spillertyper. Vi har Alexis, som har langt mer til felles med de nevnte herrer.

Link to comment
Share on other sites

Støtter siste talar! Fleire peikar på gigantsjanser frå gårsdagens kamp som han burde satt? Kva sjanser er det snakk om..? I farta kjem eg på ei heading som han KUNNE truffe på tidleg i første omgang, det knallharde innlegget frå Welbeck som i tillegg er innom ein Monaco-spelar før det treff Giroud, og frisparket der han og Alexis går litt i vegen for kvarandre. Har eg gløymt noko?

 

Etter mi meining har Giroud tatt store steg dei siste sesongane, og han er enormt viktig for det oppbyggande spelet vårt med flikkar og "tilbakelegging". Slik Arsenal spelar, så er eg slett ikkje sikker på at Cavani eller Zlatan for den saks skuld, hadde scora særleg fleire mål. Og vi hadde mista Giroud sin innsats som førsteforsvarar.

 

Generelt så syns eg vi er altfor kjappe til å finne huggestabbar. Eg hugsar frå tidleg 2000-tal, då reagerte eg voldsomt på at ei eg gjekk på skule med kritiserte Ray Parlour. Sidan syns eg fleire og fleire av våre spelarar har fått føle fansens vrede. Trist, synes eg.

Link to comment
Share on other sites

Ser at mange, nok en gang, benytter Giroud som hoggestabbe, etter gårsdagens forsmedelige exit. Føler kallet for å forsvare ham.

 

Det er greit å hevde at Giroud kan være frustrerende, men jeg mener å huske at en viss RvP brente en gigantsjanse mot Milan, som ville tatt kampen til ekstraomganger, etter 0-4 i i første match. Jeg erindrer også at selveste Thierry Henry sølte bort to gigantsjanser i klubbhistoriens eneste CL-finale.

 

Jeg sammenligner på ingen måte de tre angripernes ferdighetsnivåer, men jeg synes Giroud får alt for hard medfart. Jeg er enig i at han hadde en katastrofal kamp hjemme mot Monaco, men det er likevel ikke hans feil at vi får fullstendig hjerneblødning på overtid, og gir franskemennene et perfekt utgangspunkt. Akkurat som det ikke var RvPs skyld at vi slapp inn fire på San Siro.

 

Faktum er at HFB, som jeg liker å kalle ham, sammen med Kane, har vært PLs giftigste spiss etter nyttår. Og ikke bare det, han har denne sesongen nettet mot City (x2), United og Liverpool. Dette var det største ankepunktet vi hadde mot ham, at han ikke evnet å sette sjansene i de store kampene. Jeg kjøper rett og slett ikke påstanden om at han ikke er god nok. Det gjorde jeg heller ikke i fjor, da ekspertene pekte på Giroud som hovedårsaken til at vi ikke klarte å henge med helt inn i gullkampen. Det ble til dels hevdet selv etter 0-6 på brua og 1-5 på Anfield. For meg trykker skoen en helt annen plass, noe vi igjen fikk bekreftet i denne åttendelsfinalen.

 

Giroud er et av de minste problemene vi har å hanskes med p.d.d. Kollektive svikter, mangel på lederskap både på sidelinjen og på banen, er igjen årsaken til at vi kommer til kort mot den europeiske eliten. Jeg frikjenner ikke Giroud for prestasjonen i hjemmekampen, akkurat som jeg aldri kommer til å glemme Henrys utilgivelige misser mot Barca i 2006. Men det er på tide at vi begynner å verdsette Giroud, som en av Premier Leagues beste spisser. Også må vi slutte å sammenligne ham med Suarez og Agüero, som er helt andre spillertyper. Vi har Alexis, som har langt mer til felles med de nevnte herrer.

 

Jeg er helt enig i din vurdering av Giroud. Jeg har virkelig sans for mannen, som denne sesongen har tatt syvmilssteg. Det er på ingen måte hans feil alene at vi ryker ut av CL mot Monaco over to kamper. Likeledes er det heller ikke forsvarets skyld alene, tiltross for høyst tvilsomt spill i første kamp. Det er laget som en enhet som sviktet. Det var derfor jeg trakk frem Giroud i kamptråden. Problemet er av en mer helhetlig natur. Giroud/Alexis sløste med sjanser, og forsvaret klarte ikke å forhindre sjanser i andre enden. Kudos til Giroud for innsatsen og progresjonen i 2015. Det har jeg uttrykt ved flere anledninger. Allikevel spilte han dårlig mot Monaco i første kamp, og kan ikke fraskrives ansvar. Skryt når skryt fortjenes. Det samme gjelder kritikk.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...