Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Giroud er god, når han har konstant bevegelse rundt seg. Det har han vist før for oss også. Da vi hadde feks Ox eller Welbeck på en av vingene og Sanchez på andre. Andre halvdel av forrige sesong ble det for stillestående. Alle ville ha ball på fot. Hadde jeg kunne bestemme hadde vi spilt med to på topp neste sesong... Giroud og en rask bevegelig spiss ved siden av.

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart de bytter ut giroud her i finalen. Såvidt jeg så er han den spissen minst mål per spilleminutt i sluttspillet. Måten han står å River seg i håret lenge etter siste sjansen sin mens alle andre spiller ball er betegnende.

 

Men Wenger liker nok det han ser

Link to comment
Share on other sites

Ikke rart de bytter ut giroud her i finalen. Såvidt jeg så er han den spissen minst mål per spilleminutt i sluttspillet. Måten han står å River seg i håret lenge etter siste sjansen sin mens alle andre spiller ball er betegnende.

 

Men Wenger liker nok det han ser

Det er spisser i mesterskapet som aldri scoret så det stemmer ikke. Thomas Muller for å nevne en. Syns Giroud har hatt et godt mesterskap. Frankrike har vært flinke til å spille på hans styrker. Dog har han vært opp og ned, tidvis.

Link to comment
Share on other sites

Det kan stemme, mulig de måtte ha ett registrert mål for å komme på statistikken. Uansett, tok vel gingnac 5min å produsere mer enn giroud i denne kampen. På tide å skaffe oss noe mer. Selve ideen med giroud OG en rask spiss kjøper jeg. Giroud alene, det er forsøkt... Det har feilet, og forsøkt igjen.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Det kan stemme, mulig de måtte ha ett registrert mål for å komme på statistikken. Uansett, tok vel gingnac 5min å produsere mer enn giroud i denne kampen. På tide å skaffe oss noe mer. Selve ideen med giroud OG en rask spiss kjøper jeg. Giroud alene, det er forsøkt... Det har feilet, og forsøkt igjen.

Enig i alt du skriver her.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Olli scoret hattrick mot Paraguay i kveld! Er egentlig en svært effektiv avslutter, bare synd vi er dårlig på å bruke han riktig til tider. Den eneste i klubben ved siden av Alexis som faktisk er god å avslutte. Var vel blant de desidert mest effektive i ligaen i år, tross startplass i ca halvparten av kampene. Håper han blir rotasjon i neste sesong sammen med en ny spiss, fordi welbeck blir aldri å score mer enn 10 mål i en sesong.

 

Vil ha welbeck med videre også som rotasjon på ving og spiss, men blir aldri god nok til å spille fast der fremme.

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

Giroud er en spiller som alltid spiller betraktelig bedre for landslaget enn han gjør for klubblaget. God backup, thats it.

Allikavel den beste spissen vi har. Får vi en god spiss inn som har motsatte kvaliteter så kan vi rullere ofte og endre matchbildet. Har jo perez da, som ikke har fått mange sjanser og som nesten alltid har virket småskadet, hvertfall etter nyttår.

 

Lacazette, get the fuck in.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 6 months later...

Synes Girouds overgang er den døveste overgangen av dem alle. Kommer til å savne Giroud! Takker for bidraget til Arsenal og profesjonell holdning. Synd Chelsea er neste stopp bare

Helt enig. Jeg er glad for at Sanchez og Debuchy har forsvunnet fra klubben vår. Jeg unner Walcott, Coq og ikke minst Giroud spilletid og syns det er greit at de ble solgt. Det er egentlig kun Giroud jeg ønsket skulle bli.

 

For min del kunne vi heller solgt den foreløpige floppen Lacazette i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Den foreløpige floppen er fremdeles den som har laget flest mål denne sesongen.

 

Jeg er helt enig i at Lacazette har vært en skuffelse de siste månedene. Men de samme har forsåvidt også Giroud, sammen med det meste av vår offensive lagdel vært mye denne sesongen.

 

På sikt så forventer jeg meg mer av Laca enn det jeg hadde gjort av Giroud. Hvis/når Arsenal får det offensive til å sitte igjen så har jeg stor tro på at Laca skal putte en del flere baller i mål.

Jeg mener at når Aubameyang nå kom til Arsenal så var det en rett avgjørelse å selge Giroud, det burde selvsagt ikke vært til Chelsea, men jeg har forstått det slik at han ville bli værende i England og London og da respektere jeg at han selv ønsket å benytte muligheten når Chelsea ble et alternativ.

Jeg kommer så absolutt til å savne Giroud sine goalgetter-egenskaper, men jeg tror totalt sett at vi har flere og bedre alternativer nå.

 

Når det gjelder Lacazette sin fremtid i klubben så blir det spennende å se hva Wenger gjør når vi nå vil ha spillere som Laca, Auba, Özil, Micki og Jack tilgjengelig. I tillegg så har vi Ramsey, Iwobi, Welbeck og noen unge lovende.

Spillermateriellet burde det ikke skorte på, så det er hvordan spillestil/formasjon blir med så pass mange gode offensive spillere fremover, som er det store spørsmålet. Forhåpentligvis så blir det mindre av gå sakte angrepene og litt mer ekte "Wengerfotball" (anno tiden rundt årtusenskiftet).

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Giroud ble tatt ut til Frankrikes VM-tropp. Det ble ikke Lacazette.

Det betyr på ingen måte at Giroud er en bedre spiller en Lacazette, men Giroud har sine styrker han også. Han passer vel bedre inn i systemet til Frankrike.

Benzema ble vel heller ikke tatt ut, bedre en de begge til sammen.

Link to comment
Share on other sites

Men er ikke skandalen opplest og vedtatt og Benzemas rolle i saken avklart? Så vidt jeg vet ble han ikke dømt til noe, mulig jeg tar feil, gidder ikke engang sjekke opp.

Så da er det vel slik at anntatt skyldig til det motsatte er bevist.

Link to comment
Share on other sites

Jo tror egentlig det jeg også, men benzema har ikke vært aktuell for landslaget i noen sammenheng siden den hendelsen. Mulig han selv ønsker avstå, samtidig som forbundet ikke ønsker han.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Giroud/Lacazette/Benzema så går det også litt på "trynepolitikk". Ikke mistforstå meg, Giroud har noen spesielle kvaliteter som i det rette laget kan være matchvinnende og derfor så forsvarer han nok sin plass på det franske laget. Når det gjelder Benzema så er han hverken funnet skyldig eller frifunnet i den såkalte "sex-tape"-skandalen. Beviset fra politiet sin side ble avvist p.g.a. måten det ble anskaffet. Uansett så vil en slikt uansett henge ved en person og landslagstrener/forbund kan finne det for belastende for laget å ha en slik sak hengende over seg. Når det gjelder Laca så har han vært opp og ned i Arsenal, men selv da Laca gjorde det godt i Lyon og Giroud slet i Arsenal så var det Giroud som fikk tillit. Om dette skyldes trynepolitikk (giroud v laca), eller om det handler om å ha kvaliteter laget trenger skal jeg ikke ha noen formening om.

 

Hvis vi drar det videre til Arsenal så mener jeg ut fra slik Giroud ble brukt siste året i Arsenal at det var rett og la han gå. For Arsenal så var det heller ikke noen Giroud v Laca sak, men derimot Giroud v Auba og der gjorde Arsenal det rette valget.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...