Jump to content

Olivier Giroud


mmaelan

Recommended Posts

  • Replies 491
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Hva sier det alt om? Nivået på lagene vi har møtt i pre-season?

Jepp! Akpom er ikke så bra at han ville scoret fire på mål på det antall kamper vi har spilt i pre-season hvis vi hadde møtt motstand som reflekterer PL/CL...

Link to comment
Share on other sites

dette forteller kanskje ikke all verden. Men å score mye i pre-season, selv om det er mot dårlige lag, kan jo gi selvtillit. Og i Girouds tilfelle, har vi jo sett at han har kun vært marginer fra å score mange flere mål. Naturligvis forteller dette noe om manglende ferdighet, men det mentale har også sitt å si, og kanskje vi vil se en skarpere Giroud foran kassa denne sesongen enn i den forrige? Det trenger Arsenal dersom de skal ha noe å fare med i tetsjiktet. Håper ikke minst at Giroud i større grad klarer å utnytte sine sterke sider; fysikk, hodespill, hard jobbing som binder opp forsvarere etc.

Link to comment
Share on other sites

Syns Giroud virker mye bedre på førstetouchen. Målet hans mot City må jo være et drømmescenario for lagkamerater. Fyr opp ballen til

Giroud så fikser han resten. Det er klasse over det han gjør der. Ser ikke vekk fra at han kan få en kanonsesong nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fy f... for en kongekamp av Giroud igår, målet er pur klasse og den kjempinga på slutten står det respekt av! Et fantastisk oppspillspunkt og river og sliter i forsvaret! Fantastisk når ha ørst drar med seg Dawson ut av forvsraslinja for så å rykke fra og elegant slide ballen forbi keeper med utsiden av foten! Nydelig! Liker mer og mer det jeg ser av Giroud!

Link to comment
Share on other sites

Fy f... for en kongekamp av Giroud igår, målet er pur klasse og den kjempinga på slutten står det respekt av! Et fantastisk oppspillspunkt og river og sliter i forsvaret! Fantastisk når ha ørst drar med seg Dawson ut av forvsraslinja for så å rykke fra og elegant slide ballen forbi keeper med utsiden av foten! Nydelig! Liker mer og mer det jeg ser av Giroud!

 

Enig, men klareringa av innlegget i forsvarssonen vår, som var på vei ut, og som han valgte å skyte inn i farlig sone var det ikke klasse over!

Link to comment
Share on other sites

meget god sesongåpning av Giroud. Mange scoringer så langt, og som det skrives, han jobber utrolig hardt for kollektivet. Jeg er også veldig imponert av den defenisve innsatsen han viste i går. Men vi trenger en back-up, i tilfelle han blir skadet. Walcott er vel nesten det eneste alternativet som spiss, og han er jo en helt annen type. Og kanskje Wenger burde vurdere å spille 4-4-2 med Walcott OG Giroud som spisser, De kan jo utfylle hverandre? Det kan ihvertfall være en alternativ formasjon i tilfelle laget står og stanger?

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett litt nærmere på Girouds statistikker forventer jeg 21 ligamål av han i år. I hans to første sesonger i Tours og to første i Montpellier hadde han

i begge klubbene en ikke altfor imponerende antall scoringer med henholdsis 9 og 12 i første sesongen, men i sesongen etter puttet han for begge lag 21 mål. Jeg ser en

klar statistisk sammenheng her folkens! 11 ligamål for oss ifjor, jeg tipper det blir 21 i år. Det må selvfølgelig gjerne bli fler og.

 

EDIT: I med at han aldri spiller mer enn to sesonger for en klubb vil det selvfølgelig også si at han blir solgt etter denne gode sesongen, PSG er stalltipset.

Edited by bergkampje
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

For å bygge litt videre på bergkampjes innlegg:

Giroud står nå med 10 mål i alle turneringer (7 i PL), sammenlignet med 17 i fjor (11 i PL). I år har han scoret 0,583 mål per kamp, noe som statistisk sett skal gi ca 22 mål denne sesongen, om han spiller samtlige kamper. Det er fortsatt noe å gå på for Giroud hva gjelder effektivitet, men det går i riktig retning. Med Walcott tilbake blir det forhåpentligvis mer strekk i forsvaret til motstanderne noe som gir bedre rom for Giroud. Med både Podolski og Walcott på banen får vi flere presise innlegg og forhåpentligvis bedre arbeidsvilkår for kraftspissen vår. Ett realistisk mål bør være 26-27 mål i alle turneringer denne sesongen. Ser man på hans prestasjoner i Tours og Montpellier så har han økt med henholdsvis 10 og 11 mål fra første sesong til andre sesong. Stå på Olivier :)

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Tror også at Giroud kommer til å komme seg til flere sjanser nå som Walcott er tilbake. Giroud sammen med Özil og Cazorla har helt klart savnet Walcott sin evne til å trekke med seg forsvarsspillere og strekke forsvaret.

 

Det som tidvis har vært urovekkende for meg er at han i perioder virker å være veldig lett å isolere og at han dermed da ikke kommer seg til en halvsjanse engang. Og hvis han i kamper som dette får en sjanse så har han som oftest blåst den vekk.

Syntes fortsatt at spissplass er et sted hvor vi burde kjøpe inn en spiller som er i stand til å danke ut Giroud fra første sekund (tenker da på Benzema), men jeg har helt klart sansen for den store franskmannen uansett. I går var han rett og slett fabelaktig og han virker å stortrives mot lag som Southampton som liker å spille litt høyt.

 

Edit:

 

Skulle forøvrig gjerne sett Jovetic i Arsenal fortsatt. Har hatt uflaks med skader i City og har ikke fått mye med tillit der så langt, men når han spiller for Montenegro er han en konstant trussel som spiss. Tviler dog på at City slipper han spesielt billig eller om han er spesielt ivrig på å flytte på seg allerede.

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Giroud har vært god denne sesongen her, men jeg føler hele veien at han ikke har "det". Altså det som skal til for å være helt i toppklasse.

 

F.eks. så hadde Özil og Cazorla hatt langt mer utnytte hvis de en gang iblant kunne tre en ball igjennom til Giroud i bakrom, men mtp. hvor fantastisk treg Giroud er så er dessverre ikke dette noe alternativ. Samtidig er det også fortsatt klart rom for forbedring i pasningsspillet til Giroud (selv om han har tatt mange steg her) og i ballkontroll/dribleferdigheter (igjen: han har tatt store steg når det gjelder førstetouch) samt som avslutter.

Mtp. hvor få muligheter Giroud generelt sett kommer seg til så må han som oftest score på majoriteten av disse, men selv om han også her er langt forbedret i forhold til i fjor så syntes jeg ofte han bommer litt for ofte.

 

I mine øyne en god spiss eller en meget god spiss, men fortsatt så er han bak spillere som Suarez, Rooney, van Persie og Agüero. Og på lik linje med spillere som Benteke, Negredo, Sturridge og Dzeko.

 

Jovetic tror jeg kunne blitt en klassespiller på omtrent lik linje som de 4 første der, men det er kun hvis han holder seg skadefri majoriteten av sesongene som kommer og for alvor blir satset på som midtspiss med mye spilletid. Hvorfor han stakk til City skjønner jeg fortsatt ikke da det ikke akkurat er klubben hvor man gir spillere tid og tillit.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi skal gå all inn i januar, og forsøke et nytt bud på Suarez. Legger man et bud på 50 millioner pund på bordet, vil det være vanskelig for Liverpool å avslå budet. Suarez har alle de kvaliteter vi trenger i en spiss, og for første gang på lenge, driter jeg en lang i alt det andre han har drevet med. Nå handler det kun om 1 ting, nemmelig å få på plass den rette kvaliteten for å kunne være med å kjempe om ligagull. Og det aller beste er at han faktisk vil kunne spille CL i og med at Liverpool ikke har spillt i Europa denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Er vel bare å se på topscorer tabellen iår hvor god egentlig Suarez er... Er mye med mannen jeg hater, og ikke ønsker å se i vår klubb. Men kynisk sett tror jeg vi hadde vunnet PL rimelig greit med han på topp. Tenke seg Cazorla og Özil kunne tre en Suarez igjennom gang etter gang. Han hadde neppe scoret mindre i vår klubb, og da er jo lista satt allerede.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært en drøm med Suarez, men det skjer ikke. Tviler sterkt på at vi får se noe nytt bud på han fra Arsenal.

 

Ellers tror jeg også at posisjonen Liverpool er i på nyåret vil ha ekstremt mye å si for hvorvidt Suarez prøver å presse frem en overgang eller ikke. Ligger de ann omtrent som de gjør nå så tror jeg han blir til sommeren uansett hva som skjer.

 

Jovetic er forøvrig tilgjengelig for spill i CL han også. Høhø. :genius:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor spillere som Jovetic vil dra til klubber som City. Helt latterlige valg der de som han blir benkvarmere. I en annen klubb ville han vært ofte med i startoppstilling, men i City blir det vel ligacup og noen få innhopp i PL.

Link to comment
Share on other sites

Nå har Jovetic slitt med skader siden sesongen ble sparket i gang. Var god i preseason og så ut til å fortjente en plass i startellveren før han ble skadet. Deretter har han kommet tilbake og blitt skadet igjen.

 

Dog er jeg enig med deg at det var et lite gjennomtenkt karrierevalg av Jovetic. Greit nok at han har potensiale til å danke ut/konkurrere de fleste av deres offensive spillere, men han burde jo absolutt heller ha gått til en klubb hvor han var garantert å få spilletid i nesten hver eneste kamp hvor han er skadefri. I City er rollen hans helt klart mest som innbytter/backup. Muligens han allikevel vil utvikle seg til å bli en toppspiller, men det er tydelig at City (som Chelsea) har såpass mye penger å rutte med at de kjøper inn spillere til 20 millioner pund og lar de råtne på benken/reservelaget kun for å styrke bredden. Er jo ikke akkurat den første spilleren med høyt potensiale som har gått i den fella i så fall Jovetic.

 

Meget synd selvsagt, men han kan bare takke seg selv hvis det er slik han ender opp. Dog syntes jeg det er vanvittig ergelig når jeg tenker på hva han kunne blitt i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Han konkurrerer mot Agüero, Negredo og Dzeko på topp samt Nasri, Silva, Milner og Navas på kantene. City spiller dog med 2 spisser som oftest på topp og Jovetic kan spille på begge plassene, men jeg er usikker på om han er et godt alternativ sammen med Agüero. Tipper Jovetic er sett på som en backup for Agüero og Dzeko en backup for Negredo hovedsakelig. Samt for Nasri/Silva.

 

Milner er nok bak Jovetic i køen tror jeg utifra de få kampene jeg har sett Jovetic vært skadefri for så langt denne sesongen.

 

Fernandinho spiller sentral midtbane forøvrig. ;)

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne viste Jovetic i sommer at han gikk kun etter pengene når han gikk til City. Dermed er han ikke ønsket av meg i Arsenal.

 

Kan også være at han har såpass tro på sine ferdigheter at han mener han kan danke ut de andre nevnte der, men jeg skal innrømme at jeg ikke kan si meg imponert over hans klubbvalg.

 

Når det gjelder pengene så mener jeg å huske at han krevde £90-100k i uka. Noe som ikke er så vanvittig mye i dagens marked. Særlig ikke hvis man blir kjøpt inn for £22m heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

PL's beste spiller sålangt i 2013/14 (whoscored.com)

 

1. Suarez 8,63

2. Ramsey 8,02

3. Aguero 7,76

4. Giroud 7,71

5. Gerrard 7,68

6. Özil 7,64

7. Rooney 7,62

8. Y. Toure 7,59

9. Lovren 7,58

10. Sturridge 7,54

 

Giroud har greit med mål og assist, men det er nok hans hodespill (vinner ca. 5 arial duels pr kamp) som skyver ham så høyt på listen.

 

Jeg merker meg at det er en del misnøye med Giroud på forumet. Det synes jeg er litt snålt. Dersom Arsenal hadde satset på en veikere spisstype er jeg redd for at det hadde blitt mye possession without penetration, som vi har holdt på med i flere sesonger. Jeg er også redd for at vi hadde sluppet inn betydelig flere mål på dødballer.

 

Giroud (eller en annen stor/sterk spiss) er viktig for vårt spill. Når vi er i angrep binder han opp to motstandere konstant, og hans innsats med å forsvare fra front er en av våre store forcer denne sesongen. Han er vel også i rute til å skaffe seg 25-30 målpoeng innen mai. Er ikke så hakkande gæli det...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...