Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Wenger har ikke pengene folk forteller oss han har

 

Urovekkende hvis dette stemmer, men jeg må si jeg tror på det Winterburn sier her. Det er ikke tilfeldig at vi har solgt våre største stjerner og aldri erstattet de gang på gang.

 

Hvor blir det av pengene i så fall?

Tror ikke du skal sette for mye lit til Winterburn. Han er en synser på lik linje med hvilken som helst andre. Det stemmer dog at vi har lavere komersielle inntekter enn mange andre, men vi har forholdsvis høy omsetning selv med de svake komersielle avtalene så det blir feil å påstå at vi derfor ikke har penger. Så har vi jo 1.6 millard på bok da... :)

Link to comment
Share on other sites

Hva hjelper det hvis ikke midlene blir frigitt til å handle spillere, og tilby lønninger som klassespillere krever

 

Ja, da har vi jaggu litt av en situasjon, og at Highbury House er så lydtett at vi ikke hører et pip som tyder på at så er tilfelle er rett og slett vanskelig å tro på. I alle fall for meg er det det.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har ikke pengene folk forteller oss han har

 

Urovekkende hvis dette stemmer, men jeg må si jeg tror på det Winterburn sier her. Det er ikke tilfeldig at vi har solgt våre største stjerner og aldri erstattet de gang på gang.

 

Hvor blir det av pengene i så fall?

Ja da har vel ikke Wenger så mye makt i klubben som du påstår da?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

DB10 har eg håpa skulle vende nasa "heim" til London og jobbe under Wenger som assistent. Om han får sleppe til å delta, trur eg det hadde vore eit scoop. Faren er vel at han blir overkøyrt fullstendig... Eg skulle kanskje og ynskje at han hadde hatt nokre fleire år med trenar erfaring, men det er mykje bra å lære av Wenger også, så for min del er dette den optimale assistenten til Wenger!

Link to comment
Share on other sites

"Rykter" som stod på en eller annen nettside for noen uker siden ymtet om at Steve Bould vil erstatte Par Rice til sommeren, når Rice sansyligvis trekker seg tilbake. Samtidig så skulle da Tony Adams hentes inn som trener for de bakre rekker og Bergkamp komme inn som trener for den offensive delen av laget.

 

Som sagt rykter, og dei er sikkert helt bak mål, men å få både Tony'en og Dennis inn i trenerteamet hadde vært en drøm :wub: :lol:

Link to comment
Share on other sites

"Rykter" som stod på en eller annen nettside for noen uker siden ymtet om at Steve Bould vil erstatte Par Rice til sommeren, når Rice sansyligvis trekker seg tilbake. Samtidig så skulle da Tony Adams hentes inn som trener for de bakre rekker og Bergkamp komme inn som trener for den offensive delen av laget.

 

Som sagt rykter, og dei er sikkert helt bak mål, men å få både Tony'en og Dennis inn i trenerteamet hadde vært en drøm :wub: :lol:

 

Får håpe det skjer innen uka er omme. Herregud som vi trenger litt struktur baki der og det offensive er jo helt tragisk om dagen. Er kun van Persie som er en måltrussel sammen med en 18-åring.

Link to comment
Share on other sites

Hva er galt med Arsenal? Vi har ikke gode nok spillere.

 

Enkelt og greit det her.

 

Det kvalmeste er rett og slett at Tottenham til dels de siste sesongene (og da særlig denne sesongen her) fremstår som et lag som er milevis foran Arsenal på nærmest alle aspekter og spiller på den måten Arsenal pleide å gjøre i sine glansdager..

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Der kom du meg i forkjøpet Safe Hands.

 

Skulle til å skrive : Ikke god nok spillere og ikke god nok manager. Rett og slett.

 

Og selv de som egentlig holder mål sliter enormt med selvtilitten i kamper som det her. Kanskje ikke så rart når laget er "all over the place" og manageren sitter urørlig å ser på

Link to comment
Share on other sites

 

Vil spesifisere dette litt, "vi vil ikke ha gode nok spillere".

Dette er spikeren på hodet.

Det er dette handler om. Wengers stahet og styrets totalt manglende vilje til å ta en risiko eller to.

Tottenham jager Hazard, ryktene går, det er signaler å sende ut som indikerer for suksess. Uten å satse får vi dessverre ikke noe igjen.

Vi er som en gammel konfeksjonsbutikk, som holder oss til det trygge og vanlige, og som stenger fem på ettermiddagen, når de andre er oppe til 23.

 

Apropos konfeksjon. Vondt å se spillere med høyhalsete gensere under drakta, som ser frysende ut og som om de beveget seg på is.

Link to comment
Share on other sites

Vi har ikke gode nok spillere, fordi vi ikke har råd til gode nok spillere. Vi har ikke råd til spillere som er gode nok, fordi at klubben mente at det ville være lurt å lage en lønningsmodell som gav unge spillere og spillere allerede i klubben svært så gode lønninger. Derfor må spillere som Denilson, Brendtner, Vela m. flere lånes ut, for å forhindre at vi ikke går i minus.

 

Men vi har da solgt mange spillere for mye cash? Joda, men det er for å nedbetale lånet i en fart, slik at Kroenke snart kan selge klubben, og sitte igjen med god fortjeneste. Neste sesong har vi neppe CLinntektene heller, så til sommeren forsvinner flere spillere for å få nedbetalt stadion.

 

Wenger sitter som vanlig og øser Titanic, men han får bare dritt som takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er av den oppfatning at klubbens spiller fremdeles holder stort potensial, en av de tydelige svakhetene mot Milan i går var at INGEN av spillerne vi brukte fra start var kapable til å gå forbi motstander med ball. (Arteta og Van Persie prøvde, men ingen av de har styrken sin der). Det er en av grunnene til at jeg vil ha tilbake Gervinho, bruke Oxlade fra start oftere og ha inn en Hazard-type som kan få til det Arshavin klarte sitt første halvår i klubben, en uforutsigbarhet kombinert med ferdigheter vi ikke har sett i Arsenal på lenge.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor sitter jeg her og egentlig bare ønsker at sesongen allerede var over.

Tross alt så er vi reelt med og kjemper om en CL-plass.

 

Frustrasjonen over denne sesongen klarer jeg på ingen måte å skjule. Dette er ikke en frustrasjon over poeng og plassering, men derimot en frustrasjon over et lag og en ledelse som ikke klarer å leve opp til sitt potensiale.

 

Hvis laget lå langt nede på tabellen, etter å ta tapt kamper der vi tross alt utnyttet lagets potensiale, så ville jeg vore betydelig mindre frustrert enn jeg er idag.

Hvis vi taper kamper mot en bedre motstander, etter å ha gitt alt, så har jeg ingen problemer med å akseptere det.

Men det som frustrerer meg mest med dagens Arsenal er ikke manglende spillerkjøp og mange skader. Det som deprimerer meg er følelsen jeg får av likegyldighet fra klubbens ledelse, både sportslig og administrativ, til å ta fatt i det som for meg synes å være åpenbare svakheter med dagens lag.

 

At spillermateriellet har blitt dårligere er en ting, men laget viser klare svakheter når det gjelder taktikk, psyke og innsats. Til tross for en svakere tropp nå enn på mange år, så er egentlig potensialet så pass bra at laget burde klare å vise et betydelig bedre og mer konsekvent spill enn det de gjør.

Chelsea-kampen viste en innsats som rørte meg til å komme med noen gledestårer. Jeg forventer ikke at laget skal ha ork til noe slikt i hver kamp, men jeg forventer at spillere og manager skal yte i alle kamper.

 

De tårene som eventuelt har kommet det siste året, har i hovedsak vært fortvilelsens tårer over et tamt og nervøst lag som mangler mye både på innsats og taktikk.

 

Selv om det er behov for en merkbar oppgradering av spillermateriellet til sommeren, så heller jeg mer og mer til at det trengs en fornyelse blandt den sportslige ledelsen også.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i hva Poljen sier, men jeg er redd at med dagens styre så kommer ikke de endringene vi ser etter til å skje, de er så fornøyde med at klubben er et ledende eksempel på en økonomisk balansert sports organisasjon som har "en viss" suksess, det har jo blitt gitt uttrykk i fra styret i flere anledninger at det å vinne trofeer vil ikke gå utover "shareholders" profitt. Nå satt jeg det litt på spissen, men selv om Arsenal igjen får et stort overskudd så tviler jeg sterkt på at dette faktisk blir investert tilbake i den sportslige delen av klubben.

 

Hva trengs?

 

En "nei" mann ved managerns side!

Spillere med uforutsett evne i det offensive spillet.

En leftback i verdensklasse.

En som kan konkurrere med Song om hans plass!

En kreativ sentral midtbanespiller med utforsigbarhet.

En spiss som kan utfordre Van Persie om Plassen.

 

Spillere jeg mener ikke har nivået for å spille for Arsenal: Bendtner, Denilson, Vela, Rosicky, Arshavin, Almunia, Scuillaci, Fabianski, Chamakh.

 

Med dagens spillestil så ser jeg for meg at vi trenger minst 2 sentrale midtbanespillere inn, vi trenger en som kan gi Song kamp om plassen. Vi trenger også en spiller som kan utfordre Wilshere om den siste av plassene i den sentrale midtbanen, etter min mening så har vi ikke hatt noen som er "gode nok" på den tredje mest offensive plassen på midtbanen.

Edited by Skolten
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...