Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

1998 vs 2004 vs 2012

 

Seaman vs Lehmann vs Szczesny

Dixon vs Lauren vs Sagna

Adams vs Toure vs Mertesacker/Koscielny

Bould vs Campbell vs Vermaelen

Winterburn vs Cole vs Santos/Gibbs

Parlour vs Ljungberg vs Walcott

Vieira vs Vieira vs Arteta/Wilshere

Petit vs Gilberto vs Song

Overmars vs Pires vs Gervinho/Arshavin

Bergkamp vs Bergkamp vs Ramsey/Rosicky

Wright vs Henry vs van Persie

 

Jeg scorer dette 3-8-0

 

Vanskelig å argumentere mot dette. Er trolig bare Sagna og Lauren situasjonen som er diskuterbar. Ellers er det få av spillerene våre som er i nærheten av de andre storhetene og særlig på midtbanen så er det ufattelig svakt. Ramsey mot Bergkamp er litt av en kontrast for å si det sånn.

 

Ellers:

 

DarrenArsenal1 As said yesterday we will see profit for the year as a club of north of £40m. Shows club entirely dependant on player trading to make profit

 

DarrenArsenal1 If #arsenal fail to qualify for ECL it will cost club c£45m

 

Og da spør man: Hvorfor i helvete ble det ikke handlet i januar?

 

DarrenArsenal1 #arsenal could fall foul of FFP if we get no ECL as we will be loss making.

 

Hadde vært jævlig artig om alt dette pratet om Financial Fairplay kom tilbake for å bite oss i ræva.

 

DarrenArsenal1 Bottom line club made a whopping £6m more in revenue taking out ST price rise. Gazidis and Tom Fox big salarys and bonuses WHY ?

Edited by Stefan B
Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å argumentere mot dette. Er trolig bare Sagna og Lauren situasjonen som er diskuterbar. Ellers er det få av spillerene våre som er i nærheten av de andre storhetene og særlig på midtbanen så er det ufattelig svakt. Ramsey mot Bergkamp er litt av en kontrast for å si det sånn.

 

Hvis vi skulle trekke dette videre med 2. valgene:

 

1998 vs 2004 vs 2012

 

Seaman vs Lehmann vs Szczesny

Dixon vs Lauren vs Sagna

Adams vs Toure vs Mertesacker/Koscielny

Bould vs Campbell vs Vermaelen

Winterburn vs Cole vs Santos/Gibbs

Parlour vs Ljungbergvs Walcott

Vieira vs Vieira vs Arteta/Wilshere

Petit vs Gilberto vs Song

Overmars vs Pires vs Gervinho/Arshavin

Bergkamp vs Bergkamp vs Ramsey/Rosicky

Wright vs Henry vs van Persie

 

1998/2004 vs 2012 scorer jeg da 8-3 med Sagna, Vermaelen og RvP gjennom nåløyet. Så Roy Keanes "worst ever" kommentar er vel ganske dekkende er jeg redd.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Sagna, men syns Lauren var bedre. Som Sir John nevner var han ikke en type som legger fingrene i mellom. Beinhard defensivt, gikk alltid i front når ting ble tøft og tok tak dersom det ble nødvendig. Og husker dere straffene hans? Mannen var iskald!

 

Det kan være Sagna hadde vært en bedre hvis han hadde spilt på samme lag som Lauren gjorde, men vi kan bare spekulere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Sagna, men syns Lauren var bedre. Som Sir John nevner var han ikke en type som legger fingrene i mellom. Beinhard defensivt, gikk alltid i front når ting ble tøft og tok tak dersom det ble nødvendig. Og husker dere straffene hans? Mannen var iskald!

 

Det kan være Sagna hadde vært en bedre hvis han hadde spilt på samme lag som Lauren gjorde, men vi kan bare spekulere.

 

Gud som jeg faktisk savner typer som Lauren i laget. Kunne av å til være litt vell voldsom i det defensive, husket at han ofte ruste inn i taklinger han egentlig bare kunne skjermet av. Men for en innstillingen han hadde, en ekte vinnerskalle!

Link to comment
Share on other sites

 

Gud som jeg faktisk savner typer som Lauren i laget. Kunne av å til være litt vell voldsom i det defensive, husket at han ofte ruste inn i taklinger han egentlig bare kunne skjermet av. Men for en innstillingen han hadde, en ekte vinnerskalle!

 

For å ikke glemme det brennende hatet han hadde for Moan utd! En ekte gooner og kriger!

Link to comment
Share on other sites

Her er en oppsummering av AST sitt månedlige møte som ble holdt i går: http://le-grove.co.u...arsene/#respond

 

Synes dette viser at Wenger rejerer litt for mye fra sin rolle som manager. Lønningene er jo rimelig høye i forhold til hva en ser prestert på banen. Får jo kun solgt de beste spillerne om det er sånn lønnspolitikken er i Arsenal. Sitter igjen med middelmådige spillere til slutt som tjener gode penger på å bare bli i Arsenal uten å prestere.

 

Angående hva som skjer på banen for tiden synes jeg denne var veldig interessant: http://www.guardian.co.uk/football/blog/2012/feb/20/arsenal-flaws-exposed-sunderland-hybrid

 

To poster som oppsummerer litt av det som skurrer i klubben for tiden.

 

 

Up the Arse

Link to comment
Share on other sites

Arsenal manager Arsene Wenger has relegated flop forwards Marouane Chamakh, Park Chu-Young and Andrey Arshavin to the clubs reserve ranks this week, after telling the out-of-favour trio they must work harder if they want to feature in Sunday's crunch North London derby with Tottenham.

 

Read more: http://www.metro.co.uk/sport/football/890890-marouane-chamakh-and-andrey-arshavin-relegated-to-arsenal-reserves#ixzz1n0pnZeyX

Link to comment
Share on other sites

Arsenal manager Arsene Wenger has relegated flop forwards Marouane Chamakh, Park Chu-Young and Andrey Arshavin to the clubs reserve ranks this week, after telling the out-of-favour trio they must work harder if they want to feature in Sunday's crunch North London derby with Tottenham.

 

Read more: http://www.metro.co....s#ixzz1n0pnZeyX

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/jenkinson-set-to-return-in-reserves-game

 

Stemte bra det. Gledelig å se at Jenkinson er tilbake også.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg mest over at Afobe er tilbake selv. En ting som er utrolig synd er at reserve kampene våre ikke går live lenger. Utrolig vanskelig å holde følge med de unge spillerene sin utvikling når man kunne får sett highlights på det beste.

 

Ellers er det ikke så dumt at spillere som Park, Chamakh, Benayoun og Arshavin får en kamp under beltet. Er ikke akkurat mye spilletid på disse gutta her de siste månedene.

Link to comment
Share on other sites

Tror spesielt Arshavin har godt av denne reservelagskampen. Jeg vil tro det er pinlig for han å i dag spille på reservelaget til Arsenal, så da er mulighetene for å se en skikkelig tent Arshavin tilstede neste gang han får muligheten på førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

Kopiert fra Payung på Diskusjon.no:

 

Informasjon fra AST-møtet i går. Denne bør alle lese.

 

Her er en liten smakebit

Some other snippets
  • The club improved revenue by £10mill last season. £3mill of that was tour money. £4mill was season ticket price hikes. Yet the CEO landed a £600k bonus! Errr… where is the outrage?
  • We could have a £100million rights issue and beat FFP if it went against the stadium debt. The reason we won’t do that is because Wenger wouldn’t spend the money. Previously it was because the other board members wouldn’t put their hands in their pockets. They only took out of the club…
  • Average attendance to the games these days is in the low fifties.
  • We have 71 paid professional on the wage bill (we had 48 when we moved to the Emirates). We also fund Nik B and Denilson. We laugh at City for doing the same with Adebayor and Bridge, we’re just as bad… on lower salaries of course!
  • The board have got rich off the self sustaining business model.
  • We earn £14mill from short sponsor / manufacture. Liverpool earn £40mill
  • Nina booted from board for having a Starbucks with Usmanov people.
  • David Dein spends more time with Wenger than Gazidis. If he is spending that much time with Wenger, it begs the question what the hell he’s talking to him about? ‘Errr, Arsene… Squillaci. What the hell were you thinking?’
  • Stadium debt is £220mill
  • When Dein was booted from the board, Wenger was promised he was in charge. Hence why he was able to pick his own CEO.
  • Wenger decides player value, hence why so many deals fall through. That’s why Mata isn’t wearing an Arsenal shirt.
  • Club runs at break even.
  • There are only 1200 shareholders left. Geoff being one of them. He’s a rarity… he didn’t sell out like so many did.

 

Link to comment
Share on other sites

Le Grove er kanskje den største kritikeren av dagens regime og har vært det en stund. Skulle det vise seg at hans versjon er tilnærmelsesvis korrekt da ........!! Selv om det ikke skulle forundre meg, for han tumler med mange av de samme tankene som jeg har gjort selv noen år nå. Han er bare litt mer svart/hvitt og bastant enn jeg er. Det gjelder vel egentlig de fleste av oss etterhvert faktisk. Det er i alle fall flere og flere som begynner å stille spørsmål om hva i h#lv#t# som har forgått i de indre gemakker de siste 5 årene.

 

Når det gjelder AST så stiller de spørsmål som de selv må vite ikke vil bli direkte besvart, men forhåpentligvis kan det fungere som et korrektiv ovenfor ledelsen. Det er vel også motivet deres. Siste AGM var en heller pinlig affere, og det neste blir neppe enklere å håndtere for dem bak bordet.

Link to comment
Share on other sites

Det må bare presiseres at det er to stykker som skriver på Le Grove. Pedro skriver de fleste innleggene og er veldig kritisk, Geoff skriver innimellom og er som oftest så sinna atte hjælp. Men velformulert, om enn satt ganske på spissen. Når det er sagt har jeg hatt en del av de samme tankene selv lenge. De fleste Arsenalblogger er lite verdt å lese i min mening, men Le Grove, Arseblog og Goonerholic leser jeg jevnlig, med sistnevnte som en klar favoritt.

Link to comment
Share on other sites

Usmanov har kjøpt flere aksjer i Arsenal. Han kjøpte Rangers aksjer i Arsenal. Vet ikke hvor mange skjer Rangers eide, men nå må han vell nærme seg 30 %. Sist jeg sjekket hadde han over 29 %. Et tegn på at russeren vår ikke gir opp klubben!

 

EDIT: Fant nettopp ut at han nå eier 29.975%

Edited by Hedly
Link to comment
Share on other sites

Silent Stan vil vel uansett ikke ikke selge sin post,

 

Si ikke det. Kroenke har kun forpliktet seg til å ikke selge aksjer i en periode på 12 måneder siden oppkjøpet av Fiszman og Lady Nina sine aksjer. Dersom Usmanov legger nok penger på bordet for aksjene til Kroenke, så skal man ikke se bort ifra at Kroenke blir fristet til å selge. Slik jeg ser det, er det kun Usmanov som har mulighet til å oppnå en aksjepost på 100%, av den enkle grunn at Usmanov aldri kommer til å selge sine aksjer til Kroenke.

Link to comment
Share on other sites

 

Si ikke det. Kroenke har kun forpliktet seg til å ikke selge aksjer i en periode på 12 måneder siden oppkjøpet av Fiszman og Lady Nina sine aksjer. Dersom Usmanov legger nok penger på bordet for aksjene til Kroenke, så skal man ikke se bort ifra at Kroenke blir fristet til å selge. Slik jeg ser det, er det kun Usmanov som har mulighet til å oppnå en aksjepost på 100%, av den enkle grunn at Usmanov aldri kommer til å selge sine aksjer til Kroenke.

 

@SirJohn Ser nå at jeg har brukt en lite troverdig twitterkilde, så du har nok helt rett

 

@Kim Slik jeg ser det er Stan Kroenke først og fremst en business mann. Som en business mann var det nok lurt av han å kjøpe seg inn i Arsenal, før større investorer, som Usmanov. Kroenke er jo blitt en styre-favoritt etter hva jeg har hørt, noe man trygt kan si at Usmanov ikke er, pga hans offensive og satsende tankegang. Amerikaneren vet hvor desperat Usmanov er for å få kontroll over klubben, og jeg er ganske sikker på at Kroenke kommer til å bruke Usmanovs desperasjon til det det er verdt. Så at han en dag selger er jeg brennsikker på. Spørsmålet er bare når.

Man kan si mye om Usmanov, og spekulere i det uendelige hvordan han har tjent opp sine penger på. Men når Usmanov nå beveger seg inn i fotballmiljøet er det først og fremst som en fan. Usmanov kunne prøvd å gått inn i hvilken som helst andre klubber, men den eneste klubben det virker som han vil ha er Arsenal.

 

Forresten noen som vet om David Dein fortsatt er med i Red and White Holdings?

Link to comment
Share on other sites

 

@SirJohn Ser nå at jeg har brukt en lite troverdig twitterkilde, så du har nok helt rett

 

@Kim Slik jeg ser det er Stan Kroenke først og fremst en business mann. Som en business mann var det nok lurt av han å kjøpe seg inn i Arsenal, før større investorer, som Usmanov. Kroenke er jo blitt en styre-favoritt etter hva jeg har hørt, noe man trygt kan si at Usmanov ikke er, pga hans offensive og satsende tankegang. Amerikaneren vet hvor desperat Usmanov er for å få kontroll over klubben, og jeg er ganske sikker på at Kroenke kommer til å bruke Usmanovs desperasjon til det det er verdt. Så at han en dag selger er jeg brennsikker på. Spørsmålet er bare når.

Man kan si mye om Usmanov, og spekulere i det uendelige hvordan han har tjent opp sine penger på. Men når Usmanov nå beveger seg inn i fotballmiljøet er det først og fremst som en fan. Usmanov kunne prøvd å gått inn i hvilken som helst andre klubber, men den eneste klubben det virker som han vil ha er Arsenal.

 

Forresten noen som vet om David Dein fortsatt er med i Red and White Holdings?

Riktig at Usmanov går inn som en fan, en United fan!

Men det positive er at han går inn som fotballinteressert.

Jeg tror Usmanov overtar klubben etter hvert.

Og det er jeg for, og det har jeg alltid vært for, lenge før Kroenke kom på banen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...