Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Vi har nå fått over 50 stemmer på begge poll'ene. Oppsummert sier Arsenal Norway at Arsenal snarest bør erstatte tapet av Cesc Fabregas med en annen verdensstjerne på den offensive midtbaneposisjonen, og at Arsene Wenger snarest bør søke hjelp til å få strukturert det defensive arbeidet i laget. Hvis ikke er det like greit at et nytt regime overtar kontrollen i klubben, om nødvendig Alisher Usmanov, slik at vi får sparket Arsene Wenger og med det sikrer vår posisjon i topp 4 fremover.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Jeg håper inderlig at Stan Kroenke har oppfattet opinionen (som vår poll sikkert reflekterer noenlunde), og sørger for at Highbury House's liv og levnet blir litt mer synlig og åpent. For jeg tror nemlig ikke at folk egentlig vil ha Usmanov,og hans rubler. De vil bare ha følelsen av at klubben gjør sitt ytterste innenfor sine rammer til å gi oss et best mulig produkt på banen, og hvis det betyr magre år vil de gjerne forstå hvorfor. Akkurat nå har vi hverken følelsen eller forståelsen. Gir Kroenke & Co oss det er jeg overbevist om at det blir akseptert. Usmanov er bare navnet på det eneste synlige alternativet, ikke et ønske som sådann.

Her peker du på grunnen til at jeg nettopp avla min stemme på Usmanov.

Link to comment
Share on other sites

Her er en som mener noe om lønningene i Arsenal:

http://arsenaltruth....ll-exposed.html

 

Denne artikkelen illustrerer det største problemet i klubben. Det er alt for liten forskjell mellom det klassepspillerne tjener, og det middelmådigheter tjener. Den illustrerer også det problemet som jeg har tatt opp, nemmelig at lønnstaket i klubben er alt for lavt. Jeg vil anta at en spiller som van Persie er på makslønn i klubben, og dersom disse tallene stemmer, er lønnstaket skremmende lavt.

 

Lønnstrukturen må endres. Vi må kunne tilby høyere lønninger til de beste spillerne. Dette kan finansieres på to måter. Enten må vi høyne lønnsbudsjettet, eller så må vi kutte ned på lønningene til unge spillere og spillere som er midt på treet. Vi har hatt et fortrinn fremfor andre klubber, ved at vi har tilbudt høyere lønninger til talenter. Men jeg er sikker på at unge spillere vil velge Arsenal selv med lavere lønninger, så lenge de ser at unge spillere får sjansen til å spille seg inn i laget.

Link to comment
Share on other sites

Lønnstrukturen må endres. Vi må kunne tilby høyere lønninger til de beste spillerne. Dette kan finansieres på to måter. Enten må vi høyne lønnsbudsjettet, eller så må vi kutte ned på lønningene til unge spillere og spillere som er midt på treet. Vi har hatt et fortrinn fremfor andre klubber, ved at vi har tilbudt høyere lønninger til talenter. Men jeg er sikker på at unge spillere vil velge Arsenal selv med lavere lønninger, så lenge de ser at unge spillere får sjansen til å spille seg inn i laget.

 

Logikken i den lønnspolitikken som føres i Arsenal er helt ubegripelig. Ennå et eksempel på at vi de siste årene ikke har vert i stand til å ta konsekvensen av virkeligheten, og at dette har Arsene Wengers signatur er udiskutabelt. Det er forresten ennå en ting som er bekreftet av Lady Nina (via Twitter for et års tid siden).

 

"Nina RT": Arsenal flush with £75m from sales,essential AW changes wage structure Pay youngsters less,and invest in experience

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Om Kroenke:

"Noen": why do you think Kroenke is better for the club going forward than the Russian? What value is he going to bring?

"Nina": Stability. He is cool headed and thoughtful. And he has experience of running sports clubs.

 

Senere om salget:

"Noen": Three generations of support to Arsenal is highly admirable and I love you for it. But you sold your shares to the wrong man.

"Nina": I wish I hadn't sold it in the first place. But it is too late for regrets.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

Lønnstrukturen er preget av å betale i utgangspunktet unge og billige spillere godt for å unngå at de drar andre steder. Aaron Ramsey var blant annet sterkt ønsket av Manchester United og var innom dem og fikk tilbud om kontrakt før Arsenal var aktuelle. Wenger tok med han og hele familiens hans til Paris på middag og tilbydde Ramsey en langt bedre kontrakt. I Ramsey sitt tilfelle syns jeg det var bra siden han er et eksepsjonelt talent. Oxlade-Chamberlain var ønsket av en rekke klubber, Walcott like så.

 

Det kan derimot slå begge veier. Denilson hadde en fin sesong og ble tilbudt en ny og langt større kontrakt mens det begynte å murre fra spanske klubber. Nå er vi desperate etter å bli kvitt han. Bendtner scoret noen viktige mål og så ut som the bees knees, fikk stor kontrakt og har nå gjort seg uspiselig. Diaby er nok et eksepsjonelt talent. Den nye Vieira, elsket av Wenger og Laurent Blanc, fikk også en stor kontrakt etter en serie gode kamper. Nå er han en permacrock. Gibbs var den nye Ashley Cole, debuterte tidlig for england og skulle satses på og han har enda til gode å spille mer enn 5 kamper av slengen.

 

Hårreisende lønnspolitikk, men det kan på en måte forstås. Nå har det uansett gått for langt, og jeg tror det gjort flere grep i sommer i en litt annen retning enn å gi spillere som Djourou fete forlengelser. Jeg kan ikke forestille meg at spillere som Denilson, Bendtner, Fabianski og Arshavin har en fremtid i Arsenal. Squillaci og Almunia forlater uansett og jeg tror Rosicky nok kommer til å få redusert lønna hvis han får kontrakt et år til.

Link to comment
Share on other sites

<p>

</p>

<p>Lønnstrukturen er preget av å betale i utgangspunktet unge og billige spillere godt for å unngå at de drar andre steder. Aaron Ramsey var blant annet sterkt ønsket av Manchester United og var innom dem og fikk tilbud om kontrakt før Arsenal var aktuelle. Wenger tok med han og hele familiens hans til Paris på middag og tilbydde Ramsey en langt bedre kontrakt. I Ramsey sitt tilfelle syns jeg det var bra siden han er et eksepsjonelt talent. Oxlade-Chamberlain var ønsket av en rekke klubber, Walcott like så.</p>

<p> </p>

<p>Det kan derimot slå begge veier. Denilson hadde en fin sesong og ble tilbudt en ny og langt større kontrakt mens det begynte å murre fra spanske klubber. Nå er vi desperate etter å bli kvitt han. Bendtner scoret noen viktige mål og så ut som the bees knees, fikk stor kontrakt og har nå gjort seg uspiselig. Diaby er nok et eksepsjonelt talent. Den nye Vieira, elsket av Wenger og Laurent Blanc, fikk også en stor kontrakt etter en serie gode kamper. Nå er han en permacrock. Gibbs var den nye Ashley Cole, debuterte tidlig for england og skulle satses på og han har enda til gode å spille mer enn 5 kamper av slengen.</p>

<p> </p>

<p>

</p>

<p> </p>

<p>

Lønnstrukturen er preget av å betale i utgangspunktet unge og billige spillere godt for å unngå at de drar andre steder. Aaron Ramsey var blant annet sterkt ønsket av Manchester United og var innom dem og fikk tilbud om kontrakt før Arsenal var aktuelle. Wenger tok med han og hele familiens hans til Paris på middag og tilbydde Ramsey en langt bedre kontrakt. I Ramsey sitt tilfelle syns jeg det var bra siden han er et eksepsjonelt talent. Oxlade-Chamberlain var ønsket av en rekke klubber, Walcott like så.

 

Det kan derimot slå begge veier. Denilson hadde en fin sesong og ble tilbudt en ny og langt større kontrakt mens det begynte å murre fra spanske klubber. Nå er vi desperate etter å bli kvitt han. Bendtner scoret noen viktige mål og så ut som the bees knees, fikk stor kontrakt og har nå gjort seg uspiselig. Diaby er nok et eksepsjonelt talent. Den nye Vieira, elsket av Wenger og Laurent Blanc, fikk også en stor kontrakt etter en serie gode kamper. Nå er han en permacrock. Gibbs var den nye Ashley Cole, debuterte tidlig for england og skulle satses på og han har enda til gode å spille mer enn 5 kamper av slengen.

 

Hårreisende lønnspolitikk, men det kan på en måte forstås. Nå har det uansett gått for langt, og jeg tror det gjort flere grep i sommer i en litt annen retning enn å gi spillere som Djourou fete forlengelser. Jeg kan ikke forestille meg at spillere som Denilson, Bendtner, Fabianski og Arshavin har en fremtid i Arsenal. Squillaci og Almunia forlater uansett og jeg tror Rosicky nok kommer til å få redusert lønna hvis han får kontrakt et år til.

 

At unge spillere som de du nevner fikk en god kontrakt, kan forstås. At en spiller som Almunia fikk det er ubegripelig. Fyren var reservekeeper fram til han kom til oss, og har aldri vist at han holder topp internasjonal klasse. Likevel fikk han 60 000 i uka. Var Wenger redd for at Barcelona skulle snappe han opp?

 

Det samme gjelder Squillaci og Rosicky. Trodde Wenger at han kjøpte en topp internasjonal spiller i Squillaci og at lønna måtte være deretter. Og hvorfor ga han Rosicky en feit kontrakt som dette etter at han hadde vært skadet i nesten to år

Hvis disse summene stemmer, er jeg sjokkert.

Link to comment
Share on other sites

Squillaci var et bomkjøp men hvis man ser på CVen hans kan man ihvertfall tenke at det var en godt trekk på det tidspunktet. Jeg trodde ihvertfall det, og kunne ikke mine villeste fantasier tenke meg at han skulle bli så katastrofalt dårlig.

 

Helt enig her. Trodde Squillaci kom til å bli et temmelig godt kjøp, men herregud så dårlig han har vært.

 

Det jeg er mest oppgitt over er at Walcott er blant klubbens best betalte spillere og at Denilson, Vela, Gibbs, Bendtner og Traorè i sin tid lå på såpass høye lønninger som de gjør/gjorde. Er jo helt ufattelig at Gibbs som har bevist absolutt ingenting ligger på £40,000 og at Vela ligger på £50,000. Jeg liker Vela og syntes han har talent, men herregud! Er jo helt latterlig at han har såpass mye i lønn.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare advare om at diskusjonen rundt Usmanov ikke må ta en generell politisk vending. Det strider nemlig mot retningslinjene (punkt 8). Det er selvfølgelig greit slik det har foregått nå.

 

Mange av de Usmanov-kritiske kildene er, som det har blitt nevnt her, ikke gode kilder. Det er allikevel nok av ting som skurrer til at jeg her med min rolle som supporter, fullstendig distansiert fra disse forholdene, ønsker at Kroenke beholder sitt eierskap fremfor at Usmanov kjøper opp videre.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i mykje av tankane til denne karen;

My view -

 

With the amount of deadwood the club is clogged up with we could raise and offload off of the wage bill a fair bit of money. For example -

 

Sell - 12 players - raise £45m

Almunia

Fabianski

Djourou

Squillaci

Diaby

Denilson

Rosicky

Arshavin

Vela

Bendtner

Chamackh

Park

 

Add on the money from Nasri and fabregas sale -

 

£45m + £55m = £100m

 

If Kroenke and Wenger want the fans back use this money plus an additional few million to buy -

 

Buy = £102.5m

Mark Schwarzer - £1.5m

Chris Samba - £10m

Yann M'Villa - £25m

Dembele - £15m

Eden Hazard - £30m

Nathan Dyer - £10m

Junior Hoilett - Free

Lukas Podolski - £12m

 

 

Players - Wages (Should be on £70m (Yearly)

 

Szczeny - £50,000

Schwarzer - £30,000

 

Gibbs - £35,000

Santos - £45,000

 

Vermaelen - £70,000

Samba - £70,000

Mertesaker - £60,000

Koscielney - £50,000

 

Sagna - £60,000

Jenkinson - £20,000

 

Hazard - £100,000

Miyachi - £20,000

 

M'Villa - £70,000

Wilshere - £80,000

Dembele - £50,000

Arteta - £60,000

Song - £50,000

Ramsey - £35,000

 

Chamberlain - £20,000

Dyer - £40,000

Gervinho - £40,000

 

RVP - £120,000

Podolski - £75,000

Hoilett - £50,000

Walcott - £55,000

 

This wage bill is £60m cheaper than the one arsenal currently pay for everyone at the club, but with only reserves, youth and backroom staff to add along with wenger himself, it's going to be a lot cheaper than arsenals current wage bill with players 10x better.

 

This gives the squad a whole new look, youth, experience, pace, power, technique and a whole new reason to be motivated, we would be the strongest in the world after a season or two together.

Link to comment
Share on other sites

Ser du verkeleg ikkje skilnaden? Usmanov verkar i eit miljø som er mildt sagt suspekt, og i eit Russland som ikkje akkurat er prega av åpenheit i samfunnsstruktur og forretningsliv. For å låne ein metafor frå Sir John er mannen innhylla i røyk. Då kimer varselklokkene hos meg, og eg vil ha meg frabede eit røyklagd Emirates Stadium.

Sidan du hverken vil hoppe i taket eller havet får eg berre konstatere at du stiller deg relativt likegyldig. Deg om det, men det verste er at du neppe er aleine om den haldninga.

 

Word!

 

For å sette det litt på en annen side; ville man som bedriftseier valgt å hentet inn en medeier med slike kontakter, rykter, eller historie (med tanke på vedkommende selv og det politiske-spillet i Russland), eller ville man tenkt litt annerledes om det var sin egen bedrift (penger og historie) det stod om?

Vi er en klubb med sunn økonomi, og vi er jo fortsatt en stor klubb som sloss med de aller beste. Vi har kanskje ikke like store sjanser for å vinne pokaler som vi hadde; men likevel er det langt ifra sportslig krise.

Det er jo ikke snakk om nedrykk, og store økonomiske problemer. Men; vi begynner å bli kjørt sakte men sikkert ifra.

 

Det som er problemet, er at vi ikke utnytter potensialet og kvalitetene på en bedre måte, for vi har forutsetningene og potensiale. Kanske en ny manager med større krav til både styret og spillerene, kunne gitt oss det lille løftet?

 

Kroenke tenker økonomisk gevinst, og er taus. Ikke en engasjert eier for klubben og ei heller en "gooner". Klubben er fortsatt i sunne hender, for ingenting går over styr. Klubben går med overskudd år etter år, noe som egentlig alle bedrifter burde ha som mål.

 

Det er to spørsmål jeg tenker på dette med satsningen, og situasjonen Kroenke/Wenger og det sportslige:

1: Om det er midler tilgjengelig; hvorfor benytter Wenger seg ikke av dem?

-Er det fordi han synes han ikke trenger mer, eller er han ikke tøff nok til å stille krav....

 

2: Om det ikke er midler tilgjengelig (noe som virker rart, pga overskuddet), hvorfor tar han på seg all skyld. Burde han ikke være mer åpren på situasjonen i klubben, for å selv slippe den kritikken som han (har fått) får?

 

Jeg synes det er mye følelser som spiller inn på dette med eierskapet, og kanskje ikke sunn fornuft. Når man er helt likegyldig til om en eier har kontakter til den russiske mafiaen, da er det ikke rasjonell tankegang. Da er det drømmer om at gresset blir så mye grønnere, uten at man tenker over hverken etikk, moral, ansiktet til klubben utad, eller hvordan det kan påvirke klubben over sikt.

For meg; så synes jeg denne gamblingen med klubbens sjel er totalt feil, når vi ser på vår historie siden 1886. Hva om disse advarslene virkelig slo til, hva da?

 

Nå kan det hende at alle rykter og alle historier kun er løgner mot Usmanov. Usmanov sitt fengselsopphold kun var det politiske systemet sin feil og "justismord", og hans vei til rikdom kun er basert på ærlighet og sunn arbeid.

Men; har man litt interesse av hvordan ting fungerer (og har fungert..) i Russland på ulike områder, så synker oddsen enten om man vil eller ei.

 

Det er dessverre fakta, og ikke kun oppgulp og løgner.

Kanskje er han enestående, men kanskje er det svin på skogen slik som "ofte" er tilfelle i et slikt system.......

Edited by vieira04
Link to comment
Share on other sites

Denne linken med lønninger tar jeg med en mugge salt - da jeg tviler på at noen har fått tilgang til slik informasjon.

 

Jeg regner med at var forslag til lønninger fra personen som har skrevet innlegget. Hele skisseringen virker i overkant optimistisk for meg, men det er en fornøyelig måte å tenke på. Virkeligheten er dessverre (eller heldigvis?) ikke like enkel som spillet Football Manager.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i mykje av tankane til denne karen;

 

Sell - 12 players - raise £45m

Almunia

Fabianski

Djourou

Squillaci

Diaby

Denilson

Rosicky

Arshavin

Vela

Bendtner

Chamackh

Park

 

Et merkelig regnestykke!

 

45 millioner pund for en gruppe med spillere som vi selv anser som "vrakgods"? Det henger ikke på greip! Hvem skal kjøpe og lønne disse spillerne?

 

Nedover i fotballhierarkiet er det én ting som gjelder om dagen: Kutt av kostnader. Det gjelder omtrent alle de klubbene i Europa som ikke deltar i CL. Og det er liten tvil om at den nevnte gjengen, hvis de blir solgt, vil bli solgt nedover i fotballhierarkiet. Personlig tror jeg ikke vi sitter igjen med mer enn £10-15mill. ved salg av dem alle. Hvis vi er heldige. Spillere som Park, Almunia og Squillaci tror jeg ikke vi får flyttet på om vi ikke sender med litt penger til lønn på "kjøpet"!

Link to comment
Share on other sites

 

Et merkelig regnestykke!

 

45 millioner pund for en gruppe med spillere som vi selv anser som "vrakgods"? Det henger ikke på greip! Hvem skal kjøpe og lønne disse spillerne?

 

Nedover i fotballhierarkiet er det én ting som gjelder om dagen: Kutt av kostnader. Det gjelder omtrent alle de klubbene i Europa som ikke deltar i CL. Og det er liten tvil om at den nevnte gjengen, hvis de blir solgt, vil bli solgt nedover i fotballhierarkiet. Personlig tror jeg ikke vi sitter igjen med mer enn £10-15mill. ved salg av dem alle. Hvis vi er heldige. Spillere som Park, Almunia og Squillaci tror jeg ikke vi får flyttet på om vi ikke sender med litt penger til lønn på "kjøpet"!

 

Vel la oss si det sånn som det her da med nogenlunde greie overgangssummer for spillerene (såfremt de er villige til å dra til klubber som kanskje ikke lønner de like mye)

 

Almunia - 0

Fabianski - £2M

Djourou - £4M

Squillaci - £3M

Diaby - £4M

Denilson - £4M

Rosicky - £3M

Arshavin - £8M (kanskje litt drøyt for Arshavin, men hvis han presterer i Zenit så)

Vela - £4M

Bendtner - £6M

Chamackh - £6M

Park - £3M

 

= £44M.

Link to comment
Share on other sites

Antar det tallet innkluderer lønnskostnadene?

 

 

Vel la oss si det sånn som det her da med nogenlunde greie overgangssummer for spillerene (såfremt de er villige til å dra til klubber som kanskje ikke lønner de like mye)

 

Almunia - 0

Fabianski - £2M

Djourou - £4M

Squillaci - £3M

Diaby - £4M

Denilson - £4M

Rosicky - £3M

Arshavin - £8M (kanskje litt drøyt for Arshavin, men hvis han presterer i Zenit så)

Vela - £4M

Bendtner - £6M

Chamackh - £6M

Park - £3M

 

= £44M.

 

Hvis penger spart er penger tjent, og man inkluderer lønnskostnader, så er kanskje regnestykket riktigere. Men all den tid jeg ikke aner hva spillerne tjener, så blir det vanskelig å gjette. Og jeg har uansett vondt for å se at det bugner av potensielle kjøpere. Eller klubber som simpelthen kan overta lønnskostnadene. (For de skal jo efter sigende være langt høyere enn hva andre klubber er villige til å tilby.. Og således må vi være forberedt på å dekke mellomlegget.)

 

Mon tro hva en spiller som Arshavin tjener?! Og mon tro hvordan regnestykket for låneavtalen med Zenit ser ut?!

Link to comment
Share on other sites

Hvis penger spart er penger tjent, og man inkluderer lønnskostnader, så er kanskje regnestykket riktigere. Men all den tid jeg ikke aner hva spillerne tjener, så blir det vanskelig å gjette. Og jeg har uansett vondt for å se at det bugner av potensielle kjøpere. Eller klubber som simpelthen kan overta lønnskostnadene. (For de skal jo efter sigende være langt høyere enn hva andre klubber er villige til å tilby.. Og således må vi være forberedt på å dekke mellomlegget.)

 

Mon tro hva en spiller som Arshavin tjener?! Og mon tro hvordan regnestykket for låneavtalen med Zenit ser ut?!

 

Spillere som Almunia, Chamakh, Arshavin, Rosicky og Squillaci skal visst ha meget høye lønninger, spesielt mht statusen de har i laget. Mener alle disse 5 skal ha godt over £50k i uka.

Link to comment
Share on other sites

Ser du verkeleg ikkje skilnaden? Usmanov verkar i eit miljø som er mildt sagt suspekt, og i eit Russland som ikkje akkurat er prega av åpenheit i samfunnsstruktur og forretningsliv. For å låne ein metafor frå Sir John er mannen innhylla i røyk. Då kimer varselklokkene hos meg, og eg vil ha meg frabede eit røyklagd Emirates Stadium.

Sidan du hverken vil hoppe i taket eller havet får eg berre konstatere at du stiller deg relativt likegyldig. Deg om det, men det verste er at du neppe er aleine om den haldninga.

 

all grunn til å være skeptisk til Usmanov. Men sånn ståa er nå fremstår det som et valg mellom pest og kolera å velge mellom de to største aksjonærene. Det er kanskje urealistisk per i dag å håpe/tro på et tredje alternativ. Men uansett fremstår situasjonen i klubben som veldig fastlåst. Og i en sånn situasjon må man kanskje ta en sjanse? Jeg føler meg meget ukomfortabel med å velge mellom de to alternativene, men mitt syn betyr kanskje ingenting? Jeg er jo bare en vanlig supporter...! ;)

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

 

Hvis vi skulle trekke dette videre med 2. valgene:

 

1998 vs 2004 vs 2012

 

Seaman vs Lehmann vs Szczesny

Dixon vs Lauren vs Sagna

Adams vs Toure vs Mertesacker/Koscielny

Bould vs Campbell vs Vermaelen

Winterburn vs Cole vs Santos/Gibbs

Parlour vs Ljungbergvs Walcott

Vieira vs Vieira vs Arteta/Wilshere

Petit vs Gilberto vs Song

Overmars vs Pires vs Gervinho/Arshavin

Bergkamp vs Bergkamp vs Ramsey/Rosicky

Wright vs Henry vs van Persie

 

1998/2004 vs 2012 scorer jeg da 8-3 med Sagna, Vermaelen og RvP gjennom nåløyet. Så Roy Keanes "worst ever" kommentar er vel ganske dekkende er jeg redd.

 

Dette er bra oppsummert Sir John! Viser jo med all tydelighet hvilken vei det egentlig går.1. og 2. kolonne er suverene vinner.

 

Så kan man jo lure på hvorfor det har gått slik...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...