Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Jeg bryr meg lite om alder, men det skal være spillere som kan prestere på førstelaget fra dag en. Om de er 16 eller 34 bryr meg fint lite.

 

Og hvor mange 16-18åringer i verden kan prestere på et nivå som tilsier at de skal kjempe om CL,PL, LC og FA ? Talenter som Messi og Fabregas er i ekstremt fåtall. Jeg også bryr meg fint lite om alder i det store og hele - men kvaliteten disse småtassene inneholder er ikke bra nok for et lag som Arsenal.

 

tror du virkelig at 2 spillere som har erfaring fra League 1 (!!!) skal være forsterkninger for et lag som Arsenal?

Link to comment
Share on other sites

Og hvor mange 16-18åringer i verden kan prestere på et nivå som tilsier at de skal kjempe om CL,PL, LC og FA ? Talenter som Messi og Fabregas er i ekstremt fåtall. Jeg også bryr meg fint lite om alder i det store og hele - men kvaliteten disse småtassene inneholder er ikke bra nok for et lag som Arsenal.

 

tror du virkelig at 2 spillere som har erfaring fra League 1 (!!!) skal være forsterkninger for et lag som Arsenal?

 

Det er jo akkurat det jeg sier; hvis de kan komme inn å prestere med engang bryr jeg meg ikke om alder. Nei, det skal og bør ikke være sommerens forsterkninger..

Link to comment
Share on other sites

Jeg bryr meg lite om alder, men det skal være spillere som kan prestere på førstelaget fra dag en. Om de er 16 eller 34 bryr meg fint lite.

 

helt enig. Men det er mye større sjanse for at en ung og urutinert spiller skal levere dersom han er omgitt av rutinerte spillere som kan ta støyten når det røyner på, enn den unge spilleren er på et lag fullt av andre unge spillere.

Edited by piscator
Link to comment
Share on other sites

Det er lov til å være frustrert, irritert, motløs.. Ingen tvil om at vi er ved et veiskille igjen. Wenger har ikke for vane å hente etablerte stjerner, når gjorde han det sist? Bergkamp var stor før han kom, men ble først fantastisk i Arsenal trøya.

Link to comment
Share on other sites

Arshavin ville jeg kalt en etablert stjerne.

 

poenget er vel at det er en kraftig ubalanse mellom det unge og det rutinerte i dagens Arsenal. Det er nok unge lovende spillere. Nå må det skaffes noen rutinerte spillere for å rette opp balansen. Og selv om Arshavin er en av de få rutinerte; heller ikke han er kanskje den spillertypen Arsenal trenger mest nå. Laget hungrer etter en rutinert "farsfigur" og "ideologisk" leder.

Link to comment
Share on other sites

Dette har bjørnstan sjekket ut og fortalt oss allerede.

 

At jeg ikke visste dette og dermed poster linken gjør at det blir krise?? Likte nok ikke nyheten noe bedre enn deg, jeg skulle selvsagt ønske at det var grunn til opptimisme i klunnen og at alt er i skjønneste orden..

Link to comment
Share on other sites

For de av dere som tror at det som blir skrevet i artikkelen pacman henviser til viser at kampen mot Liverpool ikke er utsolgt, så er det viktig å komme med en presisering her. Dette betyr ikke at kampen ikke er utsolgt. Det betyr faktisk at kampen er utsolgt.

 

Det som blir diskutert i artikkelen, er en tjeneste som heter ticket exchange. Dette er en tjeneste for de som har sesongkort, hvor de kan legge ut billetten i sesongkortet for salg til enkeltkamper. Forutsetningen for å kunne legge ut billetten til salgs, er at kampen er utsolgt. Selv om man så kamper på slutten av sesongen hvor stadion ikke var fullsatt, eller ser at det eventuelt ikke er fullsatt mot Liverpool i dag, så betyr ikke det at kampen ikke er utsolgt, det betyr bare at flere med sesongkort ikke er på kampen.

 

Dette viser viktigheten av å faktisk vite hva man uttaler seg om, før man faktisk uttaler seg i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

4 mål på 5 kamper i Premier League hittil denne sesongen med en målforskjell på -9 og når man tar med nedrykksformen vi viste på slutten av forrige sesong så er det virkelig skummelt.

 

Denne sesongen er nok den siste sesongen på minst 2-3 sesonger at vi er med i Champions League. Til nyttår vil vi mest sannsynligvis ligge på en plass mellom 6-10 eller lavere hvis dette spillet fortsetter..

 

Håper som alltid at Wenger bytter om til 4-4-2 for mesteparten av kampene mens vi spiller 4-3-3 i vanskeligere kamper. Med 4-4-2 så vil vi i det minste kanskje klare å score litt mer.

Link to comment
Share on other sites

Nå ønsker jeg at Wenger, Rice og resten av ledelsen i klubben for helvete får opp øynene og ser at dette prosjektet med 4-3-3 ikke fungerer med denne spillerstallen! I Wengers periode i klubben har han gjort mye bra, men omleggingen fra 4-4-2 til 4-3-3 i 2006/07 har langt fra fungert. Nå når årsaken til denne omleggingen har dratt til Barcelona skjønner jeg ikke hvorfor vi skal tviholde på et tapt forsøk. Den gode, ”gamle” Wenger generasjonen spilte ikke noe dårligere og mindre underholdene fotball enn den vi ser i dag, tvert om faktisk synes jeg det var mer underholdende og følge med på Bergkamp, Henry, Ljundberg, Pires og 4-4-2 med raske kontringer enn pasninger på tvers av banen og balltap.

 

I perioden frem til januarvinduet åpner ønsker jeg å se Wenger ta grep og legge om til 4-4-2 med de spillerne vi nå må spille med. Skap entusiasme i laget og hos supporterne ved å vinne kamper; tar mye heller imot ”1-0 to the Arsenal” enn 4-3 til Blackburn og morsom fotball. Om han ikke klarer dette før 2012 bør selveste Kroenke finne en ny trener og gi Wenger den fallskjermen han fortjener for lang og god tjeneste.

 

Det gjør vondt å ønske noe slikt i laget jeg elsker med treneren som har skapt denne kjærligheten for fotball. Men når filosofien til treneren går utover lagets potensial og målsetninger er tiden inne for å ta farvel. Bring inn en trener som har en klar Plan A for hvordan laget skal opptre, om ikke det funger tar han fram Plan B, noe Wenger skuffende nok ikke har hatt. Martin O’Neill seiler opp som ett av potensielle nye trenere jeg kunne ønsket meg inn. Dere har sikkert noen andre…

 

Spill slik ut året for å se hvordan det går:

Szczesny/Fabianski

Sagna/Jenkinson – Mertesacker/Djourou – Vermaelen/Koscielny – Santos/Gibbs

Walcott/Benayoun – Song/Frimpong – Arteta/Wilshere – Gervinho/Arshavin

Van Persie/Walcott – Chamack/Park

Enda har vi spillere som Diaby, Ramsey, Oxlade-Chamberlein, Ryo, Qoculain…

Link to comment
Share on other sites

Det som er galt med Arsenal:

 

Siste 21 kamper - Udinese = 9 tap, 8 uavgjort og 4 seier deriblant en mot tittentei motstand

 

Siste 15 forrige sesong:

 

6 tap

6 uavgjort

3 seier deriblant 1 mot leiton orient

 

Sesongens første 6 kamper:

 

3 tap

2 uavgjort

1 seier

Link to comment
Share on other sites

Det som er galt med Arsenal:

 

Siste 21 kamper - Udinese = 9 tap, 8 uavgjort og 4 seier deriblant en mot tittentei motstand

 

Siste 15 forrige sesong:

 

6 tap

6 uavgjort

3 seier deriblant 1 mot leiton orient

 

Sesongens første 6 kamper:

 

3 tap

2 uavgjort

1 seier

 

Det er bare trist...

Link to comment
Share on other sites

Nå ønsker jeg at Wenger, Rice og resten av ledelsen i klubben for helvete får opp øynene og ser at dette prosjektet med 4-3-3 ikke fungerer med denne spillerstallen! I Wengers periode i klubben har han gjort mye bra, men omleggingen fra 4-4-2 til 4-3-3 i 2006/07 har langt fra fungert. Nå når årsaken til denne omleggingen har dratt til Barcelona skjønner jeg ikke hvorfor vi skal tviholde på et tapt forsøk. Den gode, ”gamle” Wenger generasjonen spilte ikke noe dårligere og mindre underholdene fotball enn den vi ser i dag, tvert om faktisk synes jeg det var mer underholdende og følge med på Bergkamp, Henry, Ljundberg, Pires og 4-4-2 med raske kontringer enn pasninger på tvers av banen og balltap.

 

I perioden frem til januarvinduet åpner ønsker jeg å se Wenger ta grep og legge om til 4-4-2 med de spillerne vi nå må spille med. Skap entusiasme i laget og hos supporterne ved å vinne kamper; tar mye heller imot ”1-0 to the Arsenal” enn 4-3 til Blackburn og morsom fotball. Om han ikke klarer dette før 2012 bør selveste Kroenke finne en ny trener og gi Wenger den fallskjermen han fortjener for lang og god tjeneste.

 

Det gjør vondt å ønske noe slikt i laget jeg elsker med treneren som har skapt denne kjærligheten for fotball. Men når filosofien til treneren går utover lagets potensial og målsetninger er tiden inne for å ta farvel. Bring inn en trener som har en klar Plan A for hvordan laget skal opptre, om ikke det funger tar han fram Plan B, noe Wenger skuffende nok ikke har hatt. Martin O’Neill seiler opp som ett av potensielle nye trenere jeg kunne ønsket meg inn. Dere har sikkert noen andre…

 

Spill slik ut året for å se hvordan det går:

Szczesny/Fabianski

Sagna/Jenkinson – Mertesacker/Djourou – Vermaelen/Koscielny – Santos/Gibbs

Walcott/Benayoun – Song/Frimpong – Arteta/Wilshere – Gervinho/Arshavin

Van Persie/Walcott – Chamack/Park

Enda har vi spillere som Diaby, Ramsey, Oxlade-Chamberlein, Ryo, Qoculain…

 

 

.....

Endelig en av få supportere som forstår hva det går i :)

Link to comment
Share on other sites

Plager meg at vi er så psykisk svake. Man ser redselen i øynene til spillerne etter 2-2 scoringen, og vi lar Blackburn føre kampen neste 15 min. Minnet meg litt om Newcastle kampen faktisk. Redselen for å feile gjør at vi lar en antatt svært dårligere motstander overgå oss. Bekymringsverdig.

Edited by Optimus Prime
Link to comment
Share on other sites

Plager meg at vi er så psykisk svake. Man ser redselen i øynene til spillerne etter 2-2 scoringen, og vi lar Blackburn føre kampen neste 15 min. Minnet meg litt om Newcastle kampen faktisk. Redselen for å feile gjør at vi lar en antatt svært dårligere motstander overgå oss. Bekymringsverdig.

 

 

-med engang 2-2 var et faktum begynte spillerene å stresse og gjøre mye rart.. da er det bare for motstanderen og presse på og vente på feilene som vil skje.. dette kommer andre lag til å gjøre også!

Link to comment
Share on other sites

Plager meg at vi er så psykisk svake. Man ser redselen i øynene til spillerne etter 2-2 scoringen, og vi lar Blackburn føre kampen neste 15 min. Minnet meg litt om Newcastle kampen faktisk. Redselen for å feile gjør at vi lar en antatt svært dårligere motstander overgå oss. Bekymringsverdig.

Vi mangler fremdeles mye på dette tøffhet. Skulle gjerne hatt flere vinnere enn Song. Savner en Parlour. Og så ser vi jo at det gjøres mange personlige stressete feil. Spesielt i forsvar. Og så er det vondt å se på RvP for tiden. Virker jo ganske hjelpeløs. Et par somre med trening av høyrebenet ville hjelpe. Vi mangler i det hele tatt mye krutt i beina. Keeperen fremstår kanskje som vår sterkeste spiller så langt. Og vi har aldri sluppet inn så mye som nå.

Link to comment
Share on other sites

-med engang 2-2 var et faktum begynte spillerene å stresse og gjøre mye rart.. da er det bare for motstanderen og presse på og vente på feilene som vil skje.. dette kommer andre lag til å gjøre også!

.

I mine øyne er Blackburn PL`s dårligste lag, og det vil overraske meg om de ikke vil rykke ned. Men det hindret dem ikke i å føre kampen lenge mot våre gutter.

 

I min verden sammenligner jeg fremdeles arsenal med united, city og chelsea. Og min påstand er at du tar feil, vi vil ikke se dette fra disse lagene. Tror absolutt at noen vil slite og avgi poeng mot antatt dårlige lag i PL. Men det er måten det skjer på jeg ikke tror vi vil se.

 

Men i skrivende stund er det kanskje ikke helt riktig å sammenligne oss med toppen i i PL, men forhåpentligvis vil vi spille oss inn i diskusjonen om 4 plass i løpet av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Kan nevne( om ønskelig) 25 kandidater i tillegg til O'neil jeg vil han i stedet for vår Franske taktikker!

Hva med en litt mer utfyllende liste?

 

Jeg tror vel ikke på et managerbytte foreløpig, men jeg er ikke fremmed for at den dagen kan komme raskere enn vi tror. Så i den sammenheng tar jeg deg på ordet og kunne tenke meg at du og forsåvidt alle andre her på forumet kommer med forslag om hvem som passer til å overta Arsenal. Det være seg om det skjær i morgen eller om ett par år.

Jeg tar det som en selvfølge at navn ikke bare blir slengt ut i løse luften, men at slike (realistiske) forslag blir presentert på en "edruelig" og begrunnet måte.

Personlig har jeg ingen forslag på gode kandidater nå, men jeg ønsker meg en manager som har "karisma", som ikke er redd for å kalle en spade for en spade og som er en "lagbygger" og ikke bare en nødløsning.

 

Noen forslag?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...