Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Du skjønner virkelig ikke at folk syter når vi taper en kamp? Du må skjønne du også at folk begynner å få nok av det som foregår, det er jo ikke fremgang i laget.

I følge en rekke debattanter her inne er man en møkkasupporter dersom man syter etter en fryktelig kamp, lærte jeg etter kampen mot Tottenham. Prøver bare å bli en god supporter jeg :angry:

Link to comment
Share on other sites

For noen møkkasupportere vi har her. Syter etter en slik kamp som i dag? Vi viste vinnervilje og det var en fantastisk kamp. Vi eide nesten kampen og det var masse fint utpå der!!! Herregud, skjerp dere med dette.

Liker ironien din, Hulken!

 

Fy faen for en møkkakamp vi spilte idag! Får jo knapt til avslutninger og Nasri skal sette ballen klokkereint midt på keeper helt aleine foran mål på 5 meter!!

 

Vi kommer ikke til å vinne noe mer med Wenger som manager. Da må isåfall noen andre med litt peiling på innkjøp ta seg av den delen i transfervinduet. Vi har hatt mange muligheter til å hente gode spillere, også i januarvinduet når alle så at vi trengte en stopper til. Istedet ender vi opp med klovnene Squi og Kos som sammen betyr totalt katastrofe!

 

Ser jeg ikke et par-tre gode, rutinerte spillere komme inn porten til sommeren kan Wenger ta hatten og gå for min del.

 

 

SKUFFA SOM FAEN!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

I følge en rekke debattanter her inne er man en møkkasupporter dersom man syter etter en fryktelig kamp, lærte jeg etter kampen mot Tottenham. Prøver bare å bli en god supporter jeg :angry:

Barnslig, aldri tenkt på deg som en "møkkasupporter" før nå. Virker som om du faktisk nyter poengtapet fordi at det poengterer det du har påpekt.

Link to comment
Share on other sites

I følge en rekke debattanter her inne er man en møkkasupporter dersom man syter etter en fryktelig kamp, lærte jeg etter kampen mot Tottenham. Prøver bare å bli en god supporter jeg :angry:

 

Du treffer spikeren rett på hodet. Vi skal(i følge mange sveiseblinde supportere) beundre og hylle disse fantastiske spillerne som spiller for knapper og glansbilder for klubben vi bruker mange tusen kroner i året på.

 

Jeg har ikke sett noe verre enn disse overbetalte drittungene i mine 26 år som supporter. Det er trist og vondt.

Link to comment
Share on other sites

Du treffer spikeren rett på hodet. Vi skal(i følge mange sveiseblinde supportere) beundre og hylle disse fantastiske spillerne som spiller for knapper og glansbilder for klubben vi bruker mange tusen kroner i året på.

 

Jeg har ikke sett noe verre enn disse overbetalte drittungene i mine 26 år som supporter. Det er trist og vondt.

 

Er ikke greit å være blind, nei! :angry:

Link to comment
Share on other sites

I følge en rekke debattanter her inne er man en møkkasupporter dersom man syter etter en fryktelig kamp, lærte jeg etter kampen mot Tottenham. Prøver bare å bli en god supporter jeg :angry:

 

Da beklager jeg, leste ikke tråden om Spurs kampen skjønner du!

Link to comment
Share on other sites

:angry:-->

QUOTE(Stefan B @ Apr 24 2011, 06:57 PM) 222756[/snapback]

fy flate for noen tragiske måneder vi har fått servert av klubben vår.

 

 

Dette er faktisk skremmende. Fansen bruker sykt mye penger på å følge laget, både fra stuen og fra stadion.

Så får man servert denne avslutningen. Skader eller ei. Vi kan vel faktisk teller antall spillere fra STALLEN på en hånd som spiller med hjerte utpå drakten...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett noe verre enn disse overbetalte drittungene i mine 26 år som supporter. Det er trist og vondt.

 

Jeg har sett værre, mye værre - så har jeg da også levd med denne klubbens opp- og nedturer siden 1970. Jeg var med på 7 strake tap en gang. Det var rimelig håpløst. Når det er sagt - nei, jeg har heller aldri sett maken til blindspor vi er inne i nå. Vi er så jævlig nær, men likevel milevis unna. Det har vi vært i noen år nå, men de siste månedene tar jaggu kaka.

 

Vi surrer rundt i en ond sirkel, og skal den brytes må noe endres. Dette "noe" er enten å gjøre det opplagte eller å gjøre det utenkelige.

Link to comment
Share on other sites

Du har jo vært med noen år. Hvilken av de årgangene i mine 26 år som gooner, mener du viser mindre innsats, vinnervilje og trøkk enn dette laget? Det blir spennende å høre.

 

Siden 1985? Kan vel strengt tatt starte medåpningssesongen din. Det etter hvert smått kjente "song and dance" laget. Jævlig mye moro, men gud bedre så mye tragisk også.

Link to comment
Share on other sites

Siden 1985? Kan vel strengt tatt starte medåpningssesongen din. Det etter hvert smått kjente "song and dance" laget. Jævlig mye moro, men gud bedre så mye tragisk også.

 

Men dette er jo ikke noe moro? Det er et titteljagende lag som skjemmer seg ut gang på gang. 85-laget var ikke noe lag med tittelambisjoner. Det var ikke et av lagene i Europa med høyeste lønninger og dyreste billetter? Det var ikke et lag med spillere som mener de selv er blant verdens beste?

Link to comment
Share on other sites

 

Vi surrer rundt i en ond sirkel, og skal den brytes må noe endres. Dette "noe" er enten å gjøre det opplagte eller å gjøre det utenkelige.

 

 

JEg er redd vi må gjøre det utenkelige for å få snudd på flisa akkurat nå....

Link to comment
Share on other sites

Men dette er jo ikke noe moro? Det er et titteljagende lag som skjemmer seg ut gang på gang. 85-laget var ikke noe lag med tittelambisjoner. Det var ikke et av lagene i Europa med høyeste lønninger og dyreste billetter? Det var ikke et lag med spillere som mener de selv er blant verdens beste?

 

Har Arsenal Europas høyeste lønninger? Og hvilke Arsenal spillere, har uttalt at de er blandt verdens beste? Og jo, hver sesong jeg har fulgt Arsenal, siden 1969, har man innerst inne hatt tittelambisjoner. Det har liksom ligget i Arsenals gener siden Herbert Chapman. Rundt regnet drøye 80 år siden.

 

Utsagnet ditt om du ikke har sett noe verre enn disse overbetalte drittungene faller både på sin egen urimelighet, samtidig som det er pubertalt til det ekstreme, og direkte tåpelig. But hey, der har du tross alt vært før.....

Link to comment
Share on other sites

Har Arsenal Europas høyeste lønninger? Og hvilke Arsenal spillere, har uttalt at de er blandt verdens beste? Og jo, hver sesong jeg har fulgt Arsenal, siden 1969, har man innerst inne hatt tittelambisjoner. Det har liksom ligget i Arsenals gener siden Herbert Chapman. Rundt regnet drøye 80 år siden.

 

Utsagnet ditt om du ikke har sett noe verre enn disse overbetalte drittungene faller både på sin egen urimelighet, samtidig som det er pubertalt til det ekstreme, og direkte tåpelig. But hey, der har du tross alt vært før.....

 

Arsenal er hvertfall inne på topp 30 når det gjelder de høyeste lønningene, men som kjent så er vi den klubben i verden som kanskje har de høyeste billettprisene.

 

Du glemmer forøvrig en ting ellers Chaz: I de periodene du snakker om så var det også stor forskjell på spillermaterialet i klubben. Flere Chelsea og Manchester United supportere jeg har snakket med mener at Arsenal nok har det beste laget på papiret.

 

Det er det som gjør det så vanvittig frusterende! Hver bidige gang når vi nærmer oss mållinja så faller laget sammen og når man da skylder på at laget er ungt og trenger et par år på seg før man kan dømme de så tilsier all logikk at man burde hente inn et par erfarne spillere som kan styrke disse posisjonene i et par år og da hvertfall ha en meget god sjanse til å være med på innspurten.

Link to comment
Share on other sites

Har Arsenal Europas høyeste lønninger? Og hvilke Arsenal spillere, har uttalt at de er blandt verdens beste? Og jo, hver sesong jeg har fulgt Arsenal, siden 1969, har man innerst inne hatt tittelambisjoner. Det har liksom ligget i Arsenals gener siden Herbert Chapman. Rundt regnet drøye 80 år siden.

 

Utsagnet ditt om du ikke har sett noe verre enn disse overbetalte drittungene faller både på sin egen urimelighet, samtidig som det er pubertalt til det ekstreme, og direkte tåpelig. But hey, der har du tross alt vært før.....

 

Synd at du faller ned personangrep i annenhver post.

 

Arsenal har vanvittig høye lønninger(selv om det økonomisk forsvarlig). En benkesliter som Bentner tjener f.eks. 500 000 kr i uka. Tittelambisjoner innerst inne? Det hadde vel Liverpool også før sesongen? 85-laget hadde ikke sjanse til å vinne noe.

 

Og igjen, spar deg for personangrepene.

Link to comment
Share on other sites

Chaz, la nå folk få lov til å være frustrerte på en kveld som dette, selvom jeg er enig med deg. Jeg har vært Arsenalsupporter såpass lenge at jeg helt klart har sett mye verre enn det vi presterer for tiden. Folk er skuffet og det er forståelig.

 

Snart gleder de fleste av seg til en ny sesong og tror og håper at vi igjen blir seriemestere.

Link to comment
Share on other sites

Chaz, la nå folk få lov til å være frustrerte på en kveld som dette, selvom jeg er enig med deg. Jeg har vært Arsenalsupporter såpass lenge at jeg helt klart har sett mye verre enn det vi presterer for tiden. Folk er skuffet og det er forståelig.

 

Snart gleder de fleste av seg til en ny sesong og tror og håper at vi igjen blir seriemestere.

 

Tjaaaaa..... Jeg håper at man venter og ser hva som skjer i sommer - og hvilket lag vi stiller med til seriestart - så får vi legge bort denne naive troen vi skal ha ved hver sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

Chaz, la nå folk få lov til å være frustrerte på en kveld som dette, selvom jeg er enig med deg. Jeg har vært Arsenalsupporter såpass lenge at jeg helt klart har sett mye verre enn det vi presterer for tiden. Folk er skuffet og det er forståelig.

 

Snart gleder de fleste av seg til en ny sesong og tror og håper at vi igjen blir seriemestere.

Kampen idag er ikke den verste jeg har sett akkurat og jeg har bare vært Arsenalfan siden 2000-tallet, slutten på 07/08 sesongen var LANGT verre.

Link to comment
Share on other sites

Snart gleder de fleste av seg til en ny sesong og tror og håper at vi igjen blir seriemestere.

Dette har vel skjedd i noen år nå.. Venter til sommeren, hvis Wenger ikke finner på å endre dette såkalte prosjektet hans håper jeg på topp 4. Året derretter blir noe mer spennende da :P

Link to comment
Share on other sites

Tjaaaaa..... Jeg håper at man venter og ser hva som skjer i sommer - og hvilket lag vi stiller med til seriestart - så får vi legge bort denne naive troen vi skal ha ved hver sesongstart.

 

Er det ikke litt av sjarmen med å være en dedikert fotballsupporter, at man tenker mer med hjertet enn med hodet? At man håper ting ordner seg til det er helt innlysende at dem ikke ordner seg?

 

Når det kommer til Arsenal så vil jeg ikke være rasjonell. Rasjonell kan jeg være i nesten alle andre sammenhenger.

Link to comment
Share on other sites

Synd at du faller ned personangrep i annenhver post.

 

Arsenal har vanvittig høye lønninger(selv om det økonomisk forsvarlig). En benkesliter som Bentner tjener f.eks. 500 000 kr i uka. Tittelambisjoner innerst inne? Det hadde vel Liverpool også før sesongen? 85-laget hadde ikke sjanse til å vinne noe.

 

Og igjen, spar deg for personangrepene.

 

Ingen personangrep i det hele tatt. Kun COLD, HARD facts! Arsenal i 1985? På papiret hadde klubben noen av de mest spennende og meriterte spillerne i England.

 

Påstanden om "vanvittig" høye lønninger, faller nok en gang på sin egen urimelighet. Det stort sett eneste fornuftige du greier å skrive er at "det er økonomisk forsvarlig" Arsenal har aldri, ALDRI vært lønnsdrivende.

 

Utsagn som "overbetalte drittunger" hører ikke hjemme på et seriøst Arsenal forum. Ikke blandt seriøse supportere i det minste. But, then again, hey.......

Link to comment
Share on other sites

Det må da være lov å diskutere hva som er galt med vårt elskede Arsenal når noe så soleklart er galt. Hvis noe er galt i et vanlig kjærlighetsforhold diskuterer man det vel, og prøver å finne en løsning på det??

 

Det er noen ting jeg legger veldig godt merke til i dag som har ligget der som problemer nesten hele sesongen.

Problem: denne ekstremt omstendelige spillestilen. Den fungerer fint når spillerne er på bølgelengde og vi er i flytsonen, men med de skadeproblemene vi pleier å ha blir flyten og forbindelsene veldig ofte brutt. Jeg begynner å tvile på dette 4-2-3-1-systemet, det fungerer ikke mot typiske, engelske middelhavsfarere som ligger dypt og forsvarer seg og pælmer ballen opp hver gang de får sjansen. I tillegg får Song altfor mye frihet i denne formasjonen og han bidrar med veldig lite rundt motstanderens 16-meter. Vi får heller ikke utnyttet Walcotts evner spesielt godt når vi står høyt og vi må spille opp Walcott på fot, bredt ute på kanten.

 

Løsning: Jeg må nok henge meg på Stefan Bs forslag om å legge om til 4-4-2. Legg Song dypt som et skjold foran forsvaret og gi ham streng beskjed om at han skal holde seg der bak. Flytt Walcott inn i midten som spissmakker til RvP, de to har et veldig godt samspill. RvP er god i mellomrommet som en linkupspiller, mens Walcott kan true bakrom med sin ekstreme fart. Walcott er også en av våre beste alene mot keeper. Bak dem blir det Nasri, Fabregas og Arshavin (Miyaichi, Vela, Hazard??) i et kreativt trekløver som skal spre pasninger og være hjernene bak angrepene våre. Så må Sagna og Clichys erstatter komme rundt på kantene og skape ubalanse på kantene. Og det bringer meg til neste punkt.

 

Problem: Den defensive organiseringen. Vi mangler en sjef baki der. Koscielny er for uerfaren og Clichy er rett og slett for dårlig. Det blir for mye rot fra vår franske venstreback og offensivt er innleggskvaliteten hans så dårlig at jeg kjenner at jeg blir sint. Koscielny blir ofte et nummer for liten i brytekampene mot store sterke PL-spisser, og han blir veldig ofte for sen.

 

Løsning: Løsningen på det første problemet er åpenbar og heter Thomas Vermaelen. Jeg tror det beste ville være å gi ham kapteinsbindet neste sesong, men jeg er veldig redd for hva som kommer til å skje inni hodet til Cesc og i media hvis han blir fratatt kapteinsbindet. En vanskelig problemstilling... På det andre problemet mener jeg at vi må selge Clichy. Han holder ikke mål lenger og det fins mange bedre alternativer. Om vi burde satse på Gibbs er jeg litt tvilende til, han er ekstermt skadeutsatt og det må jo være en grunn til at Clichy har blitt valgt foran ham. Kanskje Leighton Baines er en god løsning på problemet?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...