Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Jeg kan nevne noen trenere som er ledige på markedet slik vi ikke må betale dem ut av kontrakter:

- Martin O'Neill som sa opp jobben i Aston Villa foran forrige sesong. Viste mye godt med de ressursene og mannskapet han hadde tilgang til.

- Frank Rijkaard, var trener i Barcelona fra 2003 til 2008. Skapte mye av den stallen Guardiola nå høster fruktene av. God motivator og fotballfilosofi som passer spillergruppen.

- Carlo Ancelotti, har enorm erfaring fra tiden som spiller og trener i Italia i tillegg til at han kjenner den engelske ligaen fra Chelsea.

 

Andre trenere som har kontrakt med en klubb/landslag, men jeg likevell kunne tenkt meg er Guus Hiddink (tyrkia), Rudi Garcia (Lille treneren) og Jürgen Klopp (Borussia Dortmund).

 

Hvis ikke kan Wenger ta grep med å hente inn en forsvarstrener for laget i Keown, Adams eller en annen med stor kunnskap og respekt i spillergruppen.

Link to comment
Share on other sites

Virkelig en skuffende kamp i går. Virker ikke så nedturen skal ta slutt for oss stakkars Arsenal-fans...

 

På den positive siden med tanke på CL til neste år, så imponerer heller ikke de andre utfordrerne våre i kampen om 4.plassen. Liverpool gikk på en smell i dag, og Tottenham har gjort det samme. Disse to er det 2 og 3 poeng opp til, så at de i TV2-studio i går snakker om at "løpet er kjørt for Arsenal i kampen om CL": Ta dere en bolle!

 

Chelsea hadde en dårlig periode hvor de knapt tok poeng i fjor, men klarte likevel å spille om ligagullet på OT. Jeg har tro på at vi kommer til å reise oss, og kjemper oss til den viktige 4.plassen når vi snakker mai måned. Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Hva med en litt mer utfyllende liste?

 

Jeg tror vel ikke på et managerbytte foreløpig, men jeg er ikke fremmed for at den dagen kan komme raskere enn vi tror. Så i den sammenheng tar jeg deg på ordet og kunne tenke meg at du og forsåvidt alle andre her på forumet kommer med forslag om hvem som passer til å overta Arsenal. Det være seg om det skjær i morgen eller om ett par år.

Jeg tar det som en selvfølge at navn ikke bare blir slengt ut i løse luften, men at slike (realistiske) forslag blir presentert på en "edruelig" og begrunnet måte.

Personlig har jeg ingen forslag på gode kandidater nå, men jeg ønsker meg en manager som har "karisma", som ikke er redd for å kalle en spade for en spade og som er en "lagbygger" og ikke bare en nødløsning.

 

Noen forslag?

 

O'neil, Coyle, Van Basten, Hiddink, Moyes, Capello, Joachim Löw, Marwijk, Van Gaal, Ottmar Hitzfeld, Thomas Tuchel, Ancelotti, Zola, Cesare_Prandelli, Svennis, Jose Mourinho, Blanc, Jean Fernandez, Unai Emery, Vicente del Bosque, (Jose Mourihno), Dragan Stojkovic, Frank de Boer sammen med Bergkamp, Scolari, Alexi Lalas, eller kansje en av mine favoriter Slaven Bilić, Rjikaard, Jurgen Klopp, gjerne med en av Bould/Keown/Adams/Bergkamp som assistent

Link to comment
Share on other sites

Fin liste, men stiller meg tvilende til disse:

Thomas Tuchel(imponerende til nå, men uten erfaringen du selv ville ha) Zola(Startet bra, men gjorde det elendig i forhold til forutsetninger og spillermateriell og fikk sparken i West Ham), Svennis(Mannen har de siste årene tilbringt i Notts County og Leicester, ferdig som manager, har store ressurser i Leicester i forhold til rivalene og gjør det ikke akkurat over evne), Alexi Lalas(Fikk sparken i LA, men vi ville fått manageren som har sett mest ut som en boms ever)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nevne noen trenere som er ledige på markedet slik vi ikke må betale dem ut av kontrakter:

- Martin O'Neill som sa opp jobben i Aston Villa foran forrige sesong. Viste mye godt med de ressursene og mannskapet han hadde tilgang til.

- Frank Rijkaard, var trener i Barcelona fra 2003 til 2008. Skapte mye av den stallen Guardiola nå høster fruktene av. God motivator og fotballfilosofi som passer spillergruppen.

- Carlo Ancelotti, har enorm erfaring fra tiden som spiller og trener i Italia i tillegg til at han kjenner den engelske ligaen fra Chelsea.

 

Andre trenere som har kontrakt med en klubb/landslag, men jeg likevell kunne tenkt meg er Guus Hiddink (tyrkia), Rudi Garcia (Lille treneren) og Jürgen Klopp (Borussia Dortmund).

 

Hvis ikke kan Wenger ta grep med å hente inn en forsvarstrener for laget i Keown, Adams eller en annen med stor kunnskap og respekt i spillergruppen.

 

Jeg mener at Chelsea har gjort en god deal med å skaffe seg André Villas-Boas, men når man ser på den tullingen som trekker i alle snørene i Chelsea, kan fort ende med å gi han sparken hvis han ikke leverer med en eneste gang. Så muligheten for å få han til klubben ser jeg som en realistisk mulighet(isåfall etter resultatet mot United i dag)

Link to comment
Share on other sites

Tror, og håper at Wenger innser at han behøver hjelp for å få laget på rett kjør igjen. Stemmer dette ryktet fra The Daily Mirrorså er det en signering på størrelse med Sneijder! Martin Keown stod bak underverket i Champions League 2006 når Eboue, Senderos, Toure og Flamini gikk nesten hele turneringer uten å slippe inn mål. Han har stor erfaring fra tiden som spiller og er godt kjent med spillerne og resten av trenerapperatet i Arsenal. Vil tro at han fortsatt har stor respekt blant våre yngre forsvarere, og ser ikke bort fra at han kunne skapt gull utav Sagna, Mertesacker, Koscielny og Gibbs/Santos etter noen harde økter på treningsfeltet.

 

Har en drøm om å få tilbake litt av dette:

martin_keown_2702_76406a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fin liste, men stiller meg tvilende til disse:

Thomas Tuchel(imponerende til nå, men uten erfaringen du selv ville ha) Zola(Startet bra, men gjorde det elendig i forhold til forutsetninger og spillermateriell og fikk sparken i West Ham), Svennis(Mannen har de siste årene tilbringt i Notts County og Leicester, ferdig som manager, har store ressurser i Leicester i forhold til rivalene og gjør det ikke akkurat over evne), Alexi Lalas(Fikk sparken i LA, men vi ville fått manageren som har sett mest ut som en boms ever)

 

Jeg har aldri sagt noe om at jeg ønsker spesielt erfaring..Listet egentlig bare opp en haug som ikke er helt usannsynlig vi kunne fått.. Wenger kom tross alt fra Nagoya Grampus Eight og har ikke akkurat vært noen storspiller selv.. City var ikke gale de under Svennis, ble hverfall dårligere etter de sparket han. Ikke at han står høyt på ønskelisten over de jeg ville hatt han liksom. Var heller ikke Zola som gjorde at West Ham røk ned om jeg husker riktig, ikke at jeg tror han hadde vært riktig for oss heller men synes han har en positiv fotballfilosofi. Alexi Lalas vet jeg nesten ingen ting om, leste bare to linjer der han ble beskrevet som en lovende manager.. Etter det du skriver så kan jo dette selfølgelig være feil.

Link to comment
Share on other sites

Tror, og håper at Wenger innser at han behøver hjelp for å få laget på rett kjør igjen. Stemmer dette ryktet fra The Daily Mirrorså er det en signering på størrelse med Sneijder! Martin Keown stod bak underverket i Champions League 2006 når Eboue, Senderos, Toure og Flamini gikk nesten hele turneringer uten å slippe inn mål. Han har stor erfaring fra tiden som spiller og er godt kjent med spillerne og resten av trenerapperatet i Arsenal. Vil tro at han fortsatt har stor respekt blant våre yngre forsvarere, og ser ikke bort fra at han kunne skapt gull utav Sagna, Mertesacker, Koscielny og Gibbs/Santos etter noen harde økter på treningsfeltet.

 

Har en drøm om å få tilbake litt av dette:

martin_keown_2702_76406a.jpg

 

Vil ha Keown og Bergkamp inn i klubben på en eller annen måte jeg og.

.

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel en av de som mener at vi faktisk har fryktelig mye uflaks og lider av dårlig dømming.

 

Ja, man kan argumentere at man skaper sin egen flaks og dårlig dømming jevner seg ut. MEN.

 

http://thisisfutbol.com/2011/09/blogs/how-these-poor-decisions-engineered-arsenals-ugly-start-to-the-season

 

Her en som vel mener mye det samme som meg, og linker til en oversikt som viser at vi ville fått 2 plass med korrekte dommeravgjørelser. Når vi i tillegg vet at vi hadde ekstremt mange stolpeskudd i fjor, så....

 

Hadde vi hatt 2 poent ekstra mot Newcastle, 1 (3) poeng mer mot Blackburn som vel vi burde hatt med korrekte dommeravgjørelser så hadde vel "Wenger out" ikke vært gjennomgangstemaet.

Link to comment
Share on other sites

Leser jo gang på gang intervjuer av Arsenal spillerne etter kamper der vi har skuffet. Slik som dette; http://www.arsenal.com/news/news-archive/van-persie-we-have-time-to-sort-it-out

 

Sier jo "pick ourselves up" osv osv. men ser vi noe av det når vi spiller? Nei, da er laget helt på jordet. Disse lovordene som kommer fra våre spillere blir vel gitt en god f*** i virker det som slik som vi spiller. Selvtillit er ikke der, den er forsvunnet. Og borte blir den lenge.

 

Noe må gjøres, og når jeg leser at vi ikke har en skikkelig forsvarstrener så kjenner jeg at jeg blir trekt opp. Makan til uprofesjonelt! Og vertfall når forsvaret har vært PL's dårligste i det siste!

Link to comment
Share on other sites

Guest Tipuciegheyti

Leser jo gang på gang intervjuer av Arsenal spillerne etter kamper der vi har skuffet. Slik som dette; http://www.arsenal.com/news/news-archive/van-persie-we-have-time-to-sort-it-out

 

Sier jo "pick ourselves up" osv osv. men ser vi noe av det når vi spiller? Nei, da er laget helt på jordet. Disse lovordene som kommer fra våre spillere blir vel gitt en god f*** i virker det som slik som vi spiller. Selvtillit er ikke der, den er forsvunnet. Og borte blir den lenge.

 

Noe må gjøres, og når jeg leser at vi ikke har en skikkelig forsvarstrener så kjenner jeg at jeg blir trekt opp. Makan til uprofesjonelt! Og vertfall når forsvaret har vært PL's dårligste i det siste!

 

Hvis du hadde vært Arsenalspiller og stilt opp på intervju etter kampen, hva ville du svart? "Vi spilte en dårlig kamp og kommer til å fortsette med det fordi lagmoralen suger. Det er ikke håp og dette raker nok straka vegen ned til Championship."? Ingen spiller med vett i hodet kommer noen gang til å si noe sånt, heldigvis. Er ikke så mange andre muligheter enn det spillerne sier i intervjuer nå. Vil jo bare svekke lagmoralen enda mer om spillerne går ut og sier at det ikke er no håp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vel en av de som mener at vi faktisk har fryktelig mye uflaks og lider av dårlig dømming.

 

Ja, man kan argumentere at man skaper sin egen flaks og dårlig dømming jevner seg ut. MEN.

 

http://thisisfutbol.com/2011/09/blogs/how-these-poor-decisions-engineered-arsenals-ugly-start-to-the-season

 

Her en som vel mener mye det samme som meg, og linker til en oversikt som viser at vi ville fått 2 plass med korrekte dommeravgjørelser. Når vi i tillegg vet at vi hadde ekstremt mange stolpeskudd i fjor, så....

 

Hadde vi hatt 2 poent ekstra mot Newcastle, 1 (3) poeng mer mot Blackburn som vel vi burde hatt med korrekte dommeravgjørelser så hadde vel "Wenger out" ikke vært gjennomgangstemaet.

 

Så du mener at vi kan skylde på uflaks og dårlige dommeravgjørelser? Uff, er virkelig ikke bare Wenger som er på bærtur.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du hadde vært Arsenalspiller og stilt opp på intervju etter kampen, hva ville du svart? "Vi spilte en dårlig kamp og kommer til å fortsette med det fordi lagmoralen suger. Det er ikke håp og dette raker nok straka vegen ned til Championship."? Ingen spiller med vett i hodet kommer noen gang til å si noe sånt, heldigvis. Er ikke så mange andre muligheter enn det spillerne sier i intervjuer nå. Vil jo bare svekke lagmoralen enda mer om spillerne går ut og sier at det ikke er no håp.

 

Hadde sagt sånn som det er! Fått pisket litt sannhet inn i hodet på hver enkelt hadde ikke gjort noe annet enn å fått gutta til å tent. Ikke bare komme å være pusekatt å si at vi må "reise oss og prøve igjen". Det trenger fandenivolskhet i spillerne, disiplin virker det som det er lite av.

Å si ting som det er, og si noe du ikke er fornøgd med skal ikke virke negativt på moralen til resten av spillerne. Da er det jaggu mye hårsårt som er ute å går!

Link to comment
Share on other sites

Hva i alle dager?

 

Etter min mening er det ikke eierne eller styret som skal klandres. Det er én person som er ansvarlig for hva som skjer i Arsenal og det er Wenger. Om det er hannes feil eller ikke er uvesentlig - det er hans ansvar. Vi har ikke et kortsiktig problem. Det har sjanglet hver sesong i flere år nå. Men å snakke om Kreonke nå blir feil. Det er ikke han som organiserer treningene og motiverer spillerene. For vi har en tropp som er langt bedre - individ for individ - for å være der vi er nå.

 

PL-kamper siden Ligacup-finalen:

Spilt 16 vunnet 3 uavgjort 7 tapt 6. Det er nedrykksform. Punktum.

 

Av Arsenals dimensjoner som internasjonal toppklubb å regne er det et under at Wenger fortsatt regjerer. Vår manager beviste for flere år siden at han har falt igjennom, men han bæres jo på tronstol på tidligere meritter. Glem Kroenge. Glem Usmanov.

 

Det er ikke klubbens eiere som er ansvarlig for sportslige prestasjoner. Ikke denne krisen. Ikke kollapsen i 09-10. Ikke kollapsen i 08-09.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at vi kan skylde på uflaks og dårlige dommeravgjørelser? Uff, er virkelig ikke bare Wenger som er på bærtur.

Det regner for mye til å dra på bærtur :-)

 

Jeg sier bare at vi skulle hatt straffe mot Newcastle da Gervinho ble angrepet av Barton. Sannsynlig seier. Jeg sier videre at ett av Blackburns mål var offside, Walcott snytt for klar straffe på overtid + 2 selvmål. Mot Liverpool var det ett selvmål og ett offsidemål. Jeg mener faktisk derfor at vår svake start på sesongen DELVIS kan forklares med uflaks og dårlige dommere. Ser jo at de aller fleste her inne KUN skylder på Wenger, mens noen av oss klarer å ha flere tanker i hodet samtidig.

Link to comment
Share on other sites

Det regner for mye til å dra på bærtur :-)

 

Jeg sier bare at vi skulle hatt straffe mot Newcastle da Gervinho ble angrepet av Barton. Sannsynlig seier. Jeg sier videre at ett av Blackburns mål var offside, Walcott snytt for klar straffe på overtid + 2 selvmål. Mot Liverpool var det ett selvmål og ett offsidemål. Jeg mener faktisk derfor at vår svake start på sesongen DELVIS kan forklares med uflaks og dårlige dommere. Ser jo at de aller fleste her inne KUN skylder på Wenger, mens noen av oss klarer å ha flere tanker i hodet samtidig.

 

Hehe, sant nok.

 

Jeg ser poenget ditt, men på en annen side så skulle Song hatt et rødt kort mot Newcastle. Mot Blackburn kan vi ikke stikke under en stol at Walcott skulle hatt straffe. Men kampen sett i helhet, så er vi svært sårbare defensivt, og da mener jeg svært sårbare. Jeg er opplagt en av de som skylder på Wenger. Og det har sin grunn. Han er en fantastisk karakter som har ekstremt greie på fotball. Men når det kommer til å forsvare seg, så befinner han seg på helt annen planet. Defensiv organisering virker som å være et fremmedord for franskmannen.

Link to comment
Share on other sites

Så du mener at vi kan skylde på uflaks og dårlige dommeravgjørelser? Uff, er virkelig ikke bare Wenger som er på bærtur.

Vi er litt på bærtur.

Synes Wenger blir litt for treg og så er han for statisk. At Mertesacker og Santos kommer på siste dag i overgangsvinduet er tregt. Det er pinlig amatørmessig. Disse spillerne måtte vi ha selv om ikke Nasri og Fabregas hadde dratt. De kunne benyttet sommeren til å tegne streker. Vondt å se hvordan vi alltid har en eller annen løs kanon på dekk som opphever potensiell offside. Forsvaret kunne satt seg over tid og vi hadde sluppet eksperimentet på Old Traford og vi hadde sluppet tapet mot Blackburn. Dette er ikke bra.

Wenger er statisk i den forstand at han holder for lenge på det som ikke virker. Walcott og Arsjavin trenger ro og de trenger konkurranse. Skjønner ikke hvorfor han venter med Oxlade, Park og spesielt Ryo. Ryo ble hyllet som en stor spiller i Feyenoord. Og er du det så er det ingen grunn til at du skal skyves så langt ut som til vårt Carling Cup lag. Vi fikk tilbake en spiller proppfull av selvtillit. Setter han på benken til et lag som famler og det er ikke bra. Han må i gang nå. Mer enn god nok til å lage konkurranse for de som er der. Det er litt klippekorttendens for enkelte spillere. De må levere for å fortjene plassen.

Det er mye dårlig planlegging vi nå ser resultatet av. Kanskje har Wenger for dårlige medspillere eller kanskje er han for egenrådig.

Edited by ben lakris
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er sånn at lønnsnivået i Arsenal er på et sånt nivå at vi ikke kan

konkurrere med topp 10 laga....ja da er utsiktene dystre for oss goonere.

Vi så at vi ikke kunne gi Arteta den lønnen han hadde i Everton. Han måtte

ned i lønn.

Og hvis det er på et sånt 'fornuftig' nivå Arsenal skal ligge på er jeg redd

vi kan bli en klubb med bare middelmådigheter og ungutter til slutt.

Jeg håper ikke dette blir trenden:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/3833187/Arsene-Wenger-admits-cash-fear.html

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...