Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

Det er ikke det som er poenget. Ingen, i alle fall svært få, ønsker at Arsenal skal være et Chelsea/Manchester City lag. Arsenal betalte ned 70% av gjelden etter Emirates i løpet av 5 år, hvis jeg ikke har misforstått helt. Hvis en hadde nøyd seg med 60% kunne Shay Given (som var blandt toppene i ligaen den gang i alle fall) stått i mål i stedet for Almunia, Xabi Alonso kunne patruljert midtbanen og David Villa banket inn mål. Alle disse spillerene var tilgjengelige, interreserte og innenfor det jeg vil kalle ansvarlig pengebruk. For eksempel, og gjeldsbyrden hadde i høyeste grad fortsatt vært svært håndterlig. Nå valgte en ikke å ta disse mulighetene, men heller satse på Almunia samt potensialet til Denilson og Bendtner. Du skal ikke se bort fra at dette er forskjellen på to seriemesterskap og ingenting i løpet av disse 5 årene. Blir selvsagt synsing, men i mitt hode er det mer sansynlig at det er riktig enn feil. En har ikke vært villig til å ta det siste steget for å nå helt opp, og det er jævlig frustrerende å bevitne - om og om igjen.

 

Veldig mye mer sannsynlig! Det har ikke trengt 1 milliard i spillerkjøp i Arsenal for å vise litt ambisjoner de siste 5 årene, det som er saken er at når en spiller som Flamini skal erstattes eller vi trenger en rutinert stopper så kan ikke vi hente en spiller som er god nok om 3 år eller Squillachier!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En liten tanke... Mulig jeg tar feil her nå altså, men har Fabregas vunnet mer på en kamp for Barca enn 8 år i Arsenal?? Hvis vi ser bort fra Emirates cup!! F*** kjenner det gir meg en liten bismak her, skjønner at toppspillere ikke akkurat står i kø for å spille for oss!!!

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke... Mulig jeg tar feil her nå altså, men har Fabregas vunnet mer på en kamp for Barca enn 8 år i Arsenal?? Hvis vi ser bort fra Emirates cup!! F*** kjenner det gir meg en liten bismak her, skjønner at toppspillere ikke akkurat står i kø for å spille for oss!!!

 

Han har vunnet FA cupen med oss

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En liten tanke... Mulig jeg tar feil her nå altså, men har Fabregas vunnet mer på en kamp for Barca enn 8 år i Arsenal?? Hvis vi ser bort fra Emirates cup!! F*** kjenner det gir meg en liten bismak her, skjønner at toppspillere ikke akkurat står i kø for å spille for oss!!!

 

En FA Cup - that's all.

 

Nei, det er ikke vanskelig å forstå at attraksjonen å spille for Arsenal blekner. Spesielt i Cesc's tilfelle, men også for andre.

Edited by Sir John
Link to comment
Share on other sites

En FA Cup - that's all.

 

Nei, det er ikke vanskelig å forstå at attraksjonen å spille for Arsenal blekner. Spesielt i Cesc's tilfelle, men også for andre.

Mange har sagt st det er Wenger de ønsker å spille under. Men gjelder nok først og fremst talentene.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas kom i 2003 og var i klubben da vi tok seriegullet i 2004, men spilte ingen seriekamper denne sesongen så han kan ikke sies å ha vunnet serien med oss.

 

Wikipedia melder allikevel at han har tatt 2 trofeer hos oss, med Community Shield i 2004 og FAC 2005. Noen som kan bekrefte/avkrefte at han spilte Community shield fra en noe sikrere kilde?

Link to comment
Share on other sites

Fabregas kom i 2003 og var i klubben da vi tok seriegullet i 2004, men spilte ingen seriekamper denne sesongen så han kan ikke sies å ha vunnet serien med oss.

 

Wikipedia melder allikevel at han har tatt 2 trofeer hos oss, med Community Shield i 2004 og FAC 2005. Noen som kan bekrefte/avkrefte at han spilte Community shield fra en noe sikrere kilde?

 

Fabregas startet denne matchen og ble byttet ut i det 87 min.

 

 

http://www.thefa.com/TheFACup/FACompetitions/TheFACommunityShield/PastWinners/2004-ArsenalvManUnited

Link to comment
Share on other sites

Uff!! Nå er det synd på oss gutter... Ække lett å være sterk i troa lenger! Man skjønte jo tidlig at Fabregas og Nasri skulle forsvinne, har liksom ikke Wenger tenkt på erstattere allerede en gang??! Hvorfor venter vi så fuckings lenge. Dette burde vært avgjort i juli.

 

Ok skal noen ha Nasri og Fabregas så har dere juli på å by de summene vi forlanger, i aug er det for sent og alt blir avvist punktum. Er det så vanskelig?

Link to comment
Share on other sites

Han kunne bragt tilbake handlekraften til klubben. Det at man vil kjøpe spillere for den summen man ønsker og ikke for summen som selger vil ha er i ferd med å bli en ukultur i klubben

Link to comment
Share on other sites

"He's only seventeen, He's better than Roy Keane..."

 

Han spilte ja, mener å huske det var tiden han hadde hockeysveis. Oh the memories...

 

Tror vi åpnet 04/05 borte mot Everton. Hadde aldri sett Cesc spille før og skjønte fint

lite av at vi skulle spille med en 17-årig spanjakk med åttitallslokker. Gutten så jo ikke ut!

:lol: Men det tok meg akkurat 3 minutter å skjønne hvorfor han var i lagoppstillinga. Makan til fotballspiller.. Sterkt å se farvell-videoene på youtube !

 

Apropo nye signeringer hadde Dein DEFINITIVT vært den beste signeringen vi kunne fått. Det er

åpenbart at Wenger trenger hjelp

Link to comment
Share on other sites

"Hva er galt med Arsenal F.C?"

Akkurat naa vet jeg ikke hvor jeg skal begynne.

3 korte punkter;

  1. Wenger's stahet
  2. Wenger's makt
  3. Mangel paa handlekraft

 

Legg gjerne til dine egne punkter!

 

Som jeg gruer meg til i morgen....

 

Du vet, alt det der kan vi koke ned til étt punkt...

 

 

Hva er galt med Arsenal FC?

 

Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det å skylde på vår manager er som å pisse i buksa. De siste åra etter at russern kjøpte Chelsea og Bharain gutta kjøpte Shitty, har det gått inflasjon i prisen på spillere. Vi er ikke de eneste på markedet som skal kjøpe kvalitet! Hvor mye som er sant i denne silly season om spillere som vi nesten har signet vet vi ingenting om.

Det har jo aldri vært første 11-rn som har vært problemet til Arsenal men bredden i stallen. Å betale 200 mill for stallfyll er det bare Shitty som gjør nå. Enig i at vi bør handle, men ikke betingelsesløst.

Link to comment
Share on other sites

Det å skylde på vår manager er som å pisse i buksa. De siste åra etter at russern kjøpte Chelsea og Bharain gutta kjøpte Shitty, har det gått inflasjon i prisen på spillere. Vi er ikke de eneste på markedet som skal kjøpe kvalitet! Hvor mye som er sant i denne silly season om spillere som vi nesten har signet vet vi ingenting om.

Det har jo aldri vært første 11-rn som har vært problemet til Arsenal men bredden i stallen. Å betale 200 mill for stallfyll er det bare Shitty som gjør nå. Enig i at vi bør handle, men ikke betingelsesløst.

 

Nå har klubb og manager væært ute og sagt noe om hvor mye penger vi har. I tillegg har vi salget av Fabregas. Da er det ikke om ryktene er sanne eller ikke som er problemet. Problemet er at man ikke har hentet noe som helst.

 

Når man i tillegg ser hvilke spillere som er tilgjengelige, så forstår man at de på lik linje med hva RvP, Fabregas, Nasri, Torres, Villa osv. koster mye penger. Skal man ha Schneijder, Mata, Hazard, Götze osv. så koster det penger. Penger som vår manager og vår klubb sier at vi har. Hvorfor bruker man det ikke? Spesielt når man har et live-intervju med f.eks. Hazard hvor han sier at PL er et sted han ønsker å spille, og at "Arsenal og Wenger" er en klubb som står høyt i kurst hos ham.

 

Det å skylde på Chelsea og City når man i tillegg vet at klubben faktisk sitter på masse penger, og er i en finanisell situasjon som 99,9% av andre klubber bare kan drømme om - Det er bare irriterende.

 

Edit: Og ikke kom her å nevn Jenkinson, Campbell eller Oxlade-Chamberlain som signeringer - det er ikke det vi trenger nå. Spennende for fremtiden, men pr dags dato ingen reell forsterkning. Gervinho er en ting, men fortsatt ikke bra nok til å gi klubb, spillere og fans en moral-boost eller en fornyet tro på sølvtøy

Edited by Orakelet
Link to comment
Share on other sites

Spesielt når man har et live-intervju med f.eks. Hazard hvor han sier at PL er et sted han ønsker å spille, og at "Arsenal og Wenger" er en klubb som står høyt i kurst hos ham.

Forskjellen på det og Cesc er at prisen fortsatt blir høy for Hazard har også rost andre klubber og andre ligaer og om vi byr på han vil det nok bli budkrig, med Cesc-overgangen var det kun et aktuelt bud..

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på det og Cesc er at prisen fortsatt blir høy for Hazard har også rost andre klubber og andre ligaer og om vi byr på han vil det nok bli budkrig, med Cesc-overgangen var det kun et aktuelt bud..

 

Og det vil fortsatt ikke bli en latterlig sum på Hazard - siden de fleste andre klubber ville ha forsøkt å få tak i gutten allerede. At Arsenal eventuelt gir ett bud sier ikke at det automatisk vil si at mange andre klubber melder seg på. Hvertfall ikke til prisen Lille sier han kan gå for. Arsenal derimot har pengene, og en signering alà Hazard er nødvendig for klubben. Enda beder er det om vi henter en som er enda eldre, men Man kan ikke forvente at Wenger kjøper både dyrt OG gammelt... må være måte på... -_-

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...