Jump to content

Hva er galt med Arsenal F.C?


Stefanb

Recommended Posts

ser på vg.no, at Wenger har bedt spillerne om å kjempe til siste kamp... Det er da for fan klart at de må om de skal ha noen mulighet til å ta pokalen. Vi har en tropp med ambisiøse spillere, fortsetter han. Hvorfor får ikke de spille da? I stede for for de umotiverte spillerne vi så i går.

 

Wenger har de siste åra vært en "broken record". De siste 3 kampene har han uttalt seg om at vi må kjempe og vinne alt av kamper fra nå av, men hver eneste gang så skjer det samme og laget svikter. Deretter skjer det samme hvor Wenger mener vi fortsatt har en sjanse på pokalen så lenge vi har troen på spillerne og de gir alt resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Må nok en god del mer til enn det.. Hvor mange minuter har disse tilsammen på banen i PL i år?

 

Almunia: 13+1

Clichy: 37+4

Denilson: 20+12

Bendtner: 14+15

Rosicky: 19+14

Diaby: 15+3

Squillaci: 29+1

 

Som du ser, så har disse spilt en hel del kamper for Arsenal i år. Almunia kostet oss tre poeng mot WBA. Diaby mot Newcastle. Rosicky mot Sunderland. Dette er hva jeg kommer på i farten. Jeg vet at de andre har store blemmer fra denne sesongen og. Jeg mener at det bør ryddes grundig i sommer. Men det mener vel ikke Wenger, om jeg kjenner han riktig.

Link to comment
Share on other sites

Du oppsummerer og jeg er 95% enig i det du skriver. De siste 5 prosentene går på mitt forhold til klubben og at Kuyt jubler (noe som må være helt naturlig). Mitt forhold til Arsene Wenger har derimot endret seg de siste 3-4 årene, og nå har jeg endelig nærmest gitt opp. Han trenger å ta en kraftig reality check nå.

 

jeg forventer jo ikke at alle skal ha det samme forholdet til klubben som meg. Dette blir jo en personlig greie. Men kjernen tror jeg det er ganske stor "objektiv" enighet om. Og jeg forstår også at det er delte meninger om det var bra eller dårlig for Liverpool at de stjal et poeng i går, selv om jeg mener det er mest dårlig for dem.

 

Hvis jeg skal ytterligere forsøke å utdype hvorfor mitt forhold til Arsenal er under endring, så er det jo slik at fotball skal være moro og engasjerende. Når jeg var yngre klarte jeg uten problemer å beholde engasjementet selv i perioder hvor man gjorde det mye dårligere enn de nå gjør. Jeg var optimist, og levde på oppturene. Og selv om de sjeldent vant noe, og det var mye boring Arsenal, viste jo laget en helt annen innstilling, og pinlige "opptrinn" var heller sjeldne og neppe særlig verre enn konkurrentene (selv om de også den gangen tapte mer enn de burde).

 

Men det som nå skjer gjør meg bare trist. Det er rett og slett for ekstremt. Sannsynligheten for at en så lang stripe med bisarre episoder i mot som Arsenal har opplevd de siste par-tre årene, hvis tilfeldighetene råder alene, er trolig i samme skala som å vinne i Lotto. Dette forteller noe om hvor ute og kjører laget er. Og dette er ekstra ille fordi de egentlig er gode nok til å vinne omtrent alt de stiller opp på. De har ihvertfall talentet.

 

Det er nesten så jeg ikke jubler for scoringer lenger, delvis fordi jeg er sikker på at de roter det bort til slutt likevel. Jeg klarer ikke å slippe meg løs, jeg sitter heller og venter på neste bisarre episode. Ja, det har kommet dithen at jeg heller velger å ikke se kamper. Orker ikke mer ydmykelse. Og kanskje det er best slik for oss alle? For jeg har hatt en nesten skremmende treffsikkerhet. Nettopp i de kampene jeg har valgt å se kan man være sikker på at en slik bisarr episode har dukket opp... hvis man er overtroisk kan man tro jeg er problemet, er man realist tolker man dette som at denne typer episoder er regelen snarere enn unntaket.

 

EDIT: og selv om mange kanskje kan få inntrykk av at jeg mener noe annet, det er ikke meg det er synd på, men klubben. Det er nettopp for å øke livskvaliteten at jeg bevisst har valgt fokusere mindre på fotball og mer på andre ting som gir livet mening. Det er nok å glede seg over her i livet, selv om fotball ikke er på lista lenger...

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mye å rette på til sommeren, det er det liten tvil om. Det er flere som må ut av porten, og det må kommer inn minst 4 nye ansikt med gode kvaliteter.

 

Men er vi ute av kampen om gullet? Før denne kampen var det klart at dersom Arsenal skulle vinne PL så måtte ManU tape en og ha en uavgjort mens Arsenal måtte vinne resten. Det som har endret seg nå, er at ManU må tape to mens Arsenal må vinne resten. Det er kun 6 måls forskjell på lagene, og med to 1-0 tap for ManU og 2 1-0 seire til Arsenal så er det kun 2 måls forskjell.

 

ManU kan utmerket tape mot både Arsenal og Chelsea. ManU kan utmerket tape mot Newcastle i morgen.

 

På den andre siden har vi også noen tøffe kamper igjen, men med seier bort mot Tottene så er jeg sikker på at gutta på laget får en sinnsyk opptur og selvtillit. Borte mot Tottene blir den viktigste bortekampen for laget på ekstremt lang tid.

 

Jeg har sagt i flere måneder at dersom ManU leder med mer enn 6 poeng etter påsken, så vinner de serien. Det mener jeg fremdeles, og pr dags dato så leder de med 6 poeng. Vi har fått en påskekrim av god gammeldags kvalitet å glede oss til nå!!! Men den kan også bli en gedigen nedtur. Seier til ManU og tap mot Tottene så er det game over. Simple as that.

Link to comment
Share on other sites

Men er vi ute av kampen om gullet?

 

ikke matematisk sett. Men realistisk sett er det avgjort. Ut fra det som har skjedd denne sesongen er det ingenting som tyder på at alt plutselig skulle gå på skinner for Arsenal. Og selv om Arsenal plutselig skulle levere, det er slett ikke sikkert at ManU taper nok poeng til ut over den de må tape mot Arsenal, dersom Arsenal skal ha en liten mulighet. Men det er jo klart at med seks strake seire for Arsenal og 3 seire, to uavgjort og ett tap for ManU, er Arsenal likefullt champions...

 

og hvis underet skulle skje, selv om det sikkert får stor betydning, forandrer det ikke så mye i forhold til hva man bør rette på i Arsenal. Jeg frykter nesten at dersom Arsenal mot alle odds skulle vinne, vil det bli en sovepute. Det kan koste mer på lang sikt...? (dette betyr ikke at jeg ikke håper Arsenal skal vinne, naturligvis gjør jeg det, men det jeg aller mest ønsker er at de skal gjøre de rette grepene, så vil resultatene komme, om ikke denne sesongen).

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg er ikke enig i at det er over realistisk sett heller. Vi har vært gode på bortebane i år, og jeg tror vi tar Tottene. Newcastle er bingo. De kan være fantastiske i en kamp, også rævva i neste. La oss håpe at de er fantastiske mot ManU i morgen, og at ManU har fått seg en liten nesestyver etter cupexit.

 

I tillegg skal ManU ut i to meget tøffe kamper mot Schalke i CL, som vil garantert slite på de. Jeg syntes jeg så noen tegn til slitasje på ManU etter kampene mot Chelsea, og da hadde nesten ingen reise. Nå skal de til Tyskland et par dager før kampen mot oss.

 

Også må vi ikke glemme at ManU har vært svake i mange bortekamper denne sesongen. Med ManU tap eller uavgjort borte mot Newcaslte, og Arsenal seier mot Tottene så er vi "on track" igjen.

 

Jeg tror det blir en opprydning i stallen uavhengig av seier i PL denne sesongen. Ihvertfall håper jeg det ;)

Link to comment
Share on other sites

Grådig mye negativt ;)

 

Tenkte jeg skulle nevne...

 

- Ligger på en god andreplass i verdens beste liga

- Ligger foran Chelsea, Man City og andre store lag

- Ligger foran Spurs

- Har Wilshere på laget

 

Er da noe positivt igjen :-) mye mer også!

Link to comment
Share on other sites

Grådig mye negativt ;)

 

Tenkte jeg skulle nevne...

 

- Ligger på en god andreplass i verdens beste liga

- Ligger foran Chelsea, Man City og andre store lag

- Ligger foran Spurs

- Har Wilshere på laget

 

Er da noe positivt igjen :-) mye mer også!

 

Taper en finale mot Birmingham

Roter bort 1.plassen i gruppespillet i ch.l. Ryker ut

Ryker ut i FA-cupen

Somler bort utallige poeng mot drittlag når det først gjelder. (Sunderland og Blackburn hjemme, og WBA redder vi ett poeng) Som igjen gjør at vi må kjempe om andreplassen.

0 av fire mulige

 

At du nevner at det er en bragd å ligge foran Spurs er jo helt på vidda, spør du meg. Det skal godt gjøres og ikke bli negativ når Wenger tar av Theo og setter inn på Bendtner på vingen. Er rett og slett en skandale hele sesongen. Same old Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg vil nevne når det gjelder laguttak og formasjon er også at vi har utallige spillere i dagens lag som ikke spiller i de posisjonene hvor de få maks ut av sine ferdigheter.

 

Se bare på førstellveren vår:

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Song - Wilshere

 

Walcott - Cesc - Nasri

 

v. Persie

 

Denne formasjonen ble opprinnelig tatt i bruk for å få det maksimale ut av Fabregas, men han ligger oftest altfor høyt på banen og får ikke utnyttet de største styrkene sine som er pasningsfoten og blikket.

 

Song spiller vel i utgangspunktet ikke ute av posisjon, men har denne sesongen ofte spilt en langt mer fremtredende rolle hvor han "leker" seg playmaker. Song sin posisjon burde være som defensiv midtbane og jobben er å være et skjold for forsvaret. Ballen skal spilles raskt til mer kreative spillere.

 

Wilshere som opprinnelig spilte "in the hole" eller i Bergkamp-rollen spiller en boks-til-boks lignende rolle ved siden av Song. På starten av sesongen slet han veldig i denne rollen syntes jeg, men han har vokst og vokst og er på sitt beste et monster i denne posisjonen. Det skal også nevnes at i perioden hvor Wilshere slet mer var Song også langt mer offensiv og Wilshere måtte ta mye av den defensive jobbingen. Å starte med Wilshere i denne posisjonen var i utgangspunktet en gamble av Wenger, men akkurat her lønte det seg i lengden.

 

Walcott er en spiss. Allikevel spiller han på vingen. Syntes også han passer bedre på vingen i 4-4-2 hvis han først skal spille der, men det er allikevel gjennom midten gutten må spille.

 

Nasri skulle egentlig vært den spilleren i klubben som skulle blitt prioritert i "Cesc"-rollen denne sesongen. Var helt latterlig god frem til midten av januar, men har dabbet av sammen med resten av laget etter det. Sentralt på midten eller som hengende spiss er Nasri sine beste posisjoner. Dog kan han også spille på kantene og litt dypere på midten, men på sitt beste er han verdensklasse og burde derfor vært den spilleren Wenger la sin tillit til med Fabregas ute av form og Nasri i superform.

 

Van Persie har spilt helt fantastisk i denne rollen som en "falsk 9" i 4-2-3-1, men allikevel føler jeg at dette ikke er hans beste posisjon. Når laget spiller meget bra og det er stor bevegelse i laget så kompenserer dette veldig for at van Persie ikke har en spisspartner, men med en gang disse bevegelsene ikke sitter så blir han veldig anonym og må droppe utrolig dypt for å få ballberøringer. Han har trolig hatt sin beste sesong mtp. antall mål og assists i denne posisjonen og i en 4-4-2 formasjon ville han i teorien ikke vært langt unna å spille denne rollen heller. Eneste forskjellen blir at han alltid har en spisspartner som søker bakrommet og det å spille 1-2 med han.

 

Ellers har vi spillere som Diaby, Denilson, Arshavin, Vela, Bendtner og Chamakh som også spilles ute av sine naturlige posisjoner konstant. Diaby og Denilson som DM, Arshavin ute på kanten, Vela som ensom spiss forrige sesong og ute på kanten (kan spille ute på kanten, men mtp. ferdighetene hans burde han spilt på topp), Bendtner og Chamakh på kant.

Link to comment
Share on other sites

Grådig mye negativt ;)

 

Tenkte jeg skulle nevne...

 

- Ligger på en god andreplass i verdens beste liga

- Ligger foran Chelsea, Man City og andre store lag

- Ligger foran Spurs

- Har Wilshere på laget

 

Er da noe positivt igjen :-) mye mer også!

Grei påminnelse dette.

Ta med nytt stadion.

God økonomi.

Mange gode spillere som vil utvikle seg videre.

Vi ligger ikke på 11.plass

 

Ille å lese mye av det negative her inne. Vi ska også drømme og håpe. Ikke bare være så negativt realistiske.

Vi har 18 poeng å spille om igjen. Vi kan ta inn tre på MU på Emirates. La oss konsentrere oss om jobben vår som supportere. Vi sier spillerne skal stå på, da må vi jaggu gjøre det vi også.

Herre min G. For en gjeng bortskjemte surmulere.

Dette ville vært en drømmesituasjon, for de som fulgte laget i den mer sorte tiden for tretti år siden, omtrent.

Link to comment
Share on other sites

Grei påminnelse dette.

Ta med nytt stadion.

God økonomi.

Mange gode spillere som vil utvikle seg videre.

Vi ligger ikke på 11.plass

 

Ille å lese mye av det negative her inne. Vi ska også drømme og håpe. Ikke bare være så negativt realistiske.

Vi har 18 poeng å spille om igjen. Vi kan ta inn tre på MU på Emirates. La oss konsentrere oss om jobben vår som supportere. Vi sier spillerne skal stå på, da må vi jaggu gjøre det vi også.

Herre min G. For en gjeng bortskjemte surmulere.

Dette ville vært en drømmesituasjon, for de som fulgte laget i den mer sorte tiden for tretti år siden, omtrent.

Så derfor bør vi ha samme ambisjonsnivå som for 30 år siden? Det er jo nettopp det faktum at vi har ny stadion, talentfulle spillere og god økonomi som gjør de stadige ydmykelsene så jævelige. Alt er lagt til rette for at vi skal ta steget opp, men i stedet for så klapper vi oss selv på skuldra og er fornøyde med mageplask år etter år etter år.

 

"Vis meg en god taper så skal jeg vise deg en taper"

Link to comment
Share on other sites

Jeg har forsøkt å komme frem til noe positivt oppi all pessimismen/negativiteten som rår i forumet for tiden. Men det er jaggu ikke enkelt. Selv jeg begynner nå å se veldig mørkt på ting. Men jeg har funnet 1 lyspunkt i en ellers trist Arsenalhverdag. 4 av de siste 6 kampene spilles på bortebane. Og det er vel ingen tvil om at Arsenal har vært veldig mye bedre på bortebane denne sesongen enn det de har vært hjemme. Akkurat nå foretrekker jeg faktisk å møte lag som Tottenham, Bolton og Stoke borte fremfor å møte lagene hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er som alle vet en fantastisk manager som har gjort veldig mye bra osv.

Det jeg ikke har skjønt enda er hvorfor i huleste han tar ut Walcott og setter inn BENDTNER som ving?!?! Hvorfor klarer han ikke se noe alle vi andre ser? Huff, tipper flere spenn på at ingen managere i PL hadde gjort en slik tabbe.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt å finne lyspunkter hvis man vil.

For meg har Wilshere,Djorou og WS tatt steget og vært

blant de beste i Arsenals lag.

Positivt at vi har 3 ungutter vi kan bygge framtiden på.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er som alle vet en fantastisk manager som har gjort veldig mye bra osv.

Det jeg ikke har skjønt enda er hvorfor i huleste han tar ut Walcott og setter inn BENDTNER som ving?!?! Hvorfor klarer han ikke se noe alle vi andre ser? Huff, tipper flere spenn på at ingen managere i PL hadde gjort en slik tabbe.

 

Det var helt riktig å bytte ut Walcott, han forsvant mer og mer utover kampen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.tv2sporten.no/fotball/england/p...er-3473949.html

 

Det er en fryktelig ting å si, men du kan ikke bli sentimental i denne jobben

 

Tviler på at Wenger gjør som Ferguson og kvitter seg med dødkjøttet. Sier litt når klubben som mest sannsynligvis vinner tittelen kvitter seg med 6 spillere for å forbedre seg mens klubben som ender på 2-3 plass mest sannsynligvis beholder dødkjøttet og håper på at de skal ta stormskritt..

Link to comment
Share on other sites

Det blir han bare nødt til. Arsene Wenger tåler ikke en sesong til med repriser. Trykket fra supporterene vil da bli så stort at utfallet er gitt. Tror nå jeg da.

 

Logikken tilsier det, men den kunnskapen jeg har om Wenger sier noe annet. Mannen får jo en geit til å fremstå som ydmyk og jeg har ikke troen på at han gjør det som er nødvendig ei heller i sommer og at han etter endt neste sesong ikke lenger er manager for Arsenal F.C..

Link to comment
Share on other sites

For en møkkaklubb vi er blitt. Fy faen ass Wenger.

:-| Alt er Wenger sin feil, har ingenting å gjøre med at han må klare seg på småpenger pga vi flytta til Emirates, bortskjemte møkkasupportere kan logge ut for min del, jeg har bare vært med på oppturen selv, men vi ligger på en tredjeplass og har fortsatt sjansen til gull. Wenger sine spillere er gode nok, ikke hans feil at de gjør for mange personlige feil.

Link to comment
Share on other sites

Defensiv organisering ville nesten vært bedre enn det å få inn Hazard og en ny klassespiss. Lurer på hvor mange poeng vi har tapt på dette i løpet av de senere sesongene.

 

En annen ting er håpløse bytter nok en gang fra Wenger. Bendtner på kant sier vel det meste nok en gang..

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg at dere skriver det dere skriver i denne tråden nå. Denne kampen var jo noe helt annet enn det som har frustrert oss alle den siste tiden!?! Her ville jo laget vinne! De gav alt, men som Wenger så korrekt sa, så ble det slitne bein mot slutten. Uavgjort borte mot Tottene er isolert sett ikke et dårlig resultat, og i dag var det mer Tottenham som gjorde seg fortjent til ett poeng enn det var Arsenal som delte ut gratispoeng ved dørene (selv om straffen var fryktelig unødvendig og urutinert av godeste Sszseszsny).

 

Nei, hipp hurra for at Arsenal endelig viste at de hadde lyst å vinne! Og så krysser vi fingrene for at det varer resten av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Det overrasker meg at dere skriver det dere skriver i denne tråden nå. Denne kampen var jo noe helt annet enn det som har frustrert oss alle den siste tiden!?! Her ville jo laget vinne! De gav alt, men som Wenger så korrekt sa, så ble det slitne bein mot slutten. Uavgjort borte mot Tottene er isolert sett ikke et dårlig resultat, og i dag var det mer Tottenham som gjorde seg fortjent til ett poeng enn det var Arsenal som delte ut gratispoeng ved dørene (selv om straffen var fryktelig unødvendig og urutinert av godeste Sszseszsny).

 

Nei, hipp hurra for at Arsenal endelig viste at de hadde lyst å vinne! Og så krysser vi fingrene for at det varer resten av sesongen.

 

Hipp hurra for Arsenal viste vinnerlyst ? Hvorfor ikke gjøre det enkelt å få ballen i mål og ta et nytt steg mot 3 poeng ? Arbeidsinnsats var der, til tider, men det var sånn av-på.

Men det er bedre enn Liverpool kampen, men ikke godt nok.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...