Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

Det er veldig synd at toure sliter med formen. en toure i form vs gallas i form har i mine øyner en soleklar vinner: Toure.

 

Med tanke på alder, rutine i laget, hjertet i klubben osv, vil jeg helst se at gallas må gå enn toure. Problemet er at når begge spiller samtidig på banen så sliter vi der bak, merkelig nok, siden begge to er gode spiller. Men lurer litt på hvorfor ikke toure får spille midtbane (når gallas spiller forsvar med for eks djourou)? det ville jo vært en veldig bra DM, samtidig som han er en litt mer kraftig og respektert spiller en for eks denilson, diaby og song.

 

wenger, bruk professorhodet ditt pittelitt :thumbsup: det kan jo tyde på at han gjør det siden transfere requesten ble avvist!

 

Wenger har faktisk uttalt seg flere ganger om hvorfor han ikke benytter Toure som DM. Toure har rett og slett ikke utholdenheten som kreves til å være en DM

 

Nei men det er jo derfor vi har den brede stallen med kvalitetsspillere, slik at vi kan bytte ut og få innpå friske bein mot slutten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er veldig synd at toure sliter med formen. en toure i form vs gallas i form har i mine øyner en soleklar vinner: Toure.

 

Med tanke på alder, rutine i laget, hjertet i klubben osv, vil jeg helst se at gallas må gå enn toure. Problemet er at når begge spiller samtidig på banen så sliter vi der bak, merkelig nok, siden begge to er gode spiller. Men lurer litt på hvorfor ikke toure får spille midtbane (når gallas spiller forsvar med for eks djourou)? det ville jo vært en veldig bra DM, samtidig som han er en litt mer kraftig og respektert spiller en for eks denilson, diaby og song.

 

wenger, bruk professorhodet ditt pittelitt :thumbsup: det kan jo tyde på at han gjør det siden transfere requesten ble avvist!

 

Wenger har faktisk uttalt seg flere ganger om hvorfor han ikke benytter Toure som DM. Toure har rett og slett ikke utholdenheten som kreves til å være en DM

 

Nei men det er jo derfor vi har den brede stallen med kvalitetsspillere, slik at vi kan bytte ut og få innpå friske bein mot slutten.

 

Ifølge Wenger, så hadde ikke Toure engang holdt en hel omgang som DM.

 

Jeg skulle gjerne sett Toure med videre i klubben. Men det er på bakgrunn av det han har gjort for klubben. Men det er rett og slett på tide å se fremover. Toure har desverre passert toppen. Tror malariaen han pådro seg i sommer, har vært ødeleggende for resten av hans karriere, og jeg tror ikke han noen gang kommer tilbake til nivået vi vet han kan holde.

 

Derfor ser jeg det som ett meget smart trekk å bytte Toure med Richards. Richards er engelsk, og han har mange år foran seg på fotballbanen. Toure begynner å nærme seg 30, og da blir det 1-års kontrakter på Toure. Jeg er ikke 100% sikker på at dette er noe Toure kommer til å være fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg håper ikke det er noe i disse ryktene, vi må ha noen kontinuitetsbærere (som Eggen kalte dem) i laget, toure har absolutt noe å bidra med i årene som kommer også! Vi har vel egentlig ikke råd til å miste noen spillere.....

 

Personlig er jeg ikke så negativ til at Kolo drar. Gallas er vår beste stopper og er et soleklart førstevalg. Jeg ønsker en bauta av en stopper ved hans side og Kolo er desverre ikke den bautaen.

 

Kolo Toure har vært en av mine absolutte favorittspillere i mange herrens år, men jeg innser vel desverre at han ikke blir bedre. Tror det kan være greit for alle parter om han tar turen til Manchester.

Link to comment
Share on other sites

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

Link to comment
Share on other sites

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

 

Et meget godt poeng. Personlig ser jeg heller Gallas drar enn Kolo.

Link to comment
Share on other sites

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

 

Et meget godt poeng. Personlig ser jeg heller Gallas drar enn Kolo.

 

Det syns jeg er litt rart. Gallas er da en bedre spiller enn Toure og en av de få på vårt lag som det oser vi vinnervilja av.

Link to comment
Share on other sites

Gallas er født i 77, mens Toure er født i 81. Det er 4 års aldersforskjell, og vi vet aldri når Gallas vil falle igjennom av alderdom. Toure er også betydelig mer likt blant de andre spillerne i laget.

 

At Gallas har framstått som en bedre spiller enn Toure i de to siste sesongene er jeg ikke i tvil om, men jeg tror vi må se frammover her.

 

Heller Toure enn Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

 

Men vil folk her egentlig ha enda en spiller som forsvinner til African Nations Cup?

Jeg tror vi gjør bedre ved å hente en som ikke drar dit, selv om Yaya egentlig er perfekt for oss :P

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg håper ikke det er noe i disse ryktene, vi må ha noen kontinuitetsbærere (som Eggen kalte dem) i laget, toure har absolutt noe å bidra med i årene som kommer også! Vi har vel egentlig ikke råd til å miste noen spillere.....

 

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

 

Sier meg enig her. Meget viktig å beholde Toure og ikke bar pga det han gir på banen men også pga det han gjør utenfor!!

Link to comment
Share on other sites

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

 

Men vil folk her egentlig ha enda en spiller som forsvinner til African Nations Cup?

Jeg tror vi gjør bedre ved å hente en som ikke drar dit, selv om Yaya egentlig er perfekt for oss :P

 

Yaya Toure er absolutt en spiller som vil forsterke laget betraktelig, uavhengig av om han blir borte til African Cup of Nations. I tillegg vil vi ha Song og Denilson, som gjør at vi vil være meget godt oppdekket på den sentrale midtbanen.

 

Men skulle resultatet bli at Kolo Toure skal selges til Citu, er dette kun aktuelt dersom Micah Richards kommer den andre veien. Dersom det ikke skjer, er det svakt av personen(e) som forhandler frem transferen.

Link to comment
Share on other sites

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

 

Et meget godt poeng. Personlig ser jeg heller Gallas drar enn Kolo.

 

Det syns jeg er litt rart. Gallas er da en bedre spiller enn Toure og en av de få på vårt lag som det oser vi vinnervilja av.

Støttes.

 

I dagens stall er disse spillerene uerstattelige (vel nærmest uerstattelige)

Gallas, Cesc, Arshavin.

 

Gallas har en vinnervilje av en annen verden. Han er meget god både defensivt og offensivt, og han har mange år med toppfotball igjen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Drar Kolo Toure til City, er det vel en stor fare for at broder Yaya Toure følger etter. Tror faktisk at eneste sjansen vi har til å få Yaya Toure til Arsenal, er dersom broder Kolo er i klubben

 

Et meget godt poeng. Personlig ser jeg heller Gallas drar enn Kolo.

 

Det syns jeg er litt rart. Gallas er da en bedre spiller enn Toure og en av de få på vårt lag som det oser vi vinnervilja av.

Støttes.

 

I dagens stall er disse spillerene uerstattelige (vel nærmest uerstattelige)

Gallas, Cesc, Arshavin.

 

Gallas har en vinnervilje av en annen verden. Han er meget god både defensivt og offensivt, og han har mange år med toppfotball igjen.

 

BE

Se helst at vi beholder begge to og heller selger Silvestre og Senderos for rundt £10 mill. Med de i tillegg til £13 mill fra før kan vi kjøpe Vermaelen og en god defensiv midtbane a la Lorick Cana. ;)

Link to comment
Share on other sites

Går noen rykter om at Senderos skal tilbake, føler meg fortsatt usikker på prestasjonene hans. Han er stor som et fjell, men hjelper ikke når han er så usikker og uheldig som han er til tider.

Toure, Senderos, Vermaelen, Silvestre, Djourou --> vet ikke hvor god Vermaelen er, men er dette nok til å tette allt av huller baki forsvars rekkene?

Link to comment
Share on other sites

En god måte å forsterke er å selge Senderos og Silvestre og få inn Hangeland. Da skal det være nokså solid baki der med Toure,Vermaelan,Hangeland,Djorou og Song.

Da har vi fått 2 ledertyper baki der. Akkurat rett dose.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Håper virkelig Kolo blir. Han er en strålende stopper når han er i form i tilegg har han alderen på sin side i forhold til Gallas. Visst Vermaelen er god nok så håper jeg at det blir Toure - Vermaelen der bak i steden for Gallas - Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kolo på vei til City?

 

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/foo...icle6727549.ece

 

Selger Wenger Kolo også trenger vi definitivt en stopper til.

Ikke helt sansen for dette,men 15 mill er mye.

 

"City expect to sign Toure, Joleon Lescott and John Terry by the end of August for combined fees of around £100m. "

Haha, dette skjer ikke, virker veldig lite troverdig. Dessuten tror jeg Toure tenker som Clichy; bedre å spille for en stor klubb med mye respekt, enn en mindre klubb med mye lønn.

Link to comment
Share on other sites

Kan vanskelig se for meg at Toure går. Da må det i såfall være et ønske fra klubben og Wenger, og det ser jeg vanskelig for meg.

 

Toure trenger vi i klubben, så han syns jeg vi skal beholde for enhver pris.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...