Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Du sier det der - en nærmest ufarlig situasjon... Men man vet aldri med spillere av Agbonlahor's kvaliteter. Synes det var en strålende takling. Bare synd dommeren ser syner.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=g4vu8Xs5gMU

 

Kall meg hva du vil, men jeg kan ikke se hvor Gallas er borti ballen her???

 

btw

 

Kolo Toure har visstnok levert inn en transfer request, bare det som manglet nå...

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor dere kaller taklingen hodeløs og sier at straffen var korrekt. I utagnspunktet er jeg enig i at risikoen var unødvendig, men Gallas var faktisk på ballen. Det så vi veldig tydelig på slow motion-reprisen de sendte på Canal+. Det var vanskelig å se, men det var intet annet enn en dommerfeil å dømme straffe.

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om at det er straffe.. Uansett om Gallas treffer ballen eller ikke, er han nær Agbonhalor med den andre foten først. Uansett en helt unødvendig takling, da Toure ikke var langt unna og Sagna like bak.

 

Tilbake til topic:

Ryktene skal ha det til at Toure ønsker å forlate klubben pga. Gallas. Etter at franskmannen kom til klubben, har ikke King Kolo vært den samme. Så hvis man skal velge hvem av de to som skal bort fra klubben, ønsker jeg å ha vekk Gallas.

 

Jeg er enig i at Gallas har vært klart bedre enn Toure i år, men jeg føler at dersom setter de to spillerne opp mot hverandre er det Toure som bør bli. Gallas gir oss mange viktige mål, hans vinnervilje er helt fantastisk. Ingen andre lag i ligaen har en stopper som har scoret så mange viktige mål. På en annen side har han også skyld i mange unødvendige baklengs. Han scoret mot Man U på Emirates i fjor, men han scoret selvmål i samme kamp og laget straffe på bortebane. Som kaptein skal Gallas stå fram og styre sine medspillere. Det er ikke lenge siden at 1 - 0 til Arsenal betydde minst ett poeng uansett motstand. Faktisk spilte vi vel rundt 70 kamper på rad uten å tape i kamper hvor vi hadde scoret det første målet. Jeg kan ikke si at det var en beskrivelse av forsvarsspillet vårt i slutten av sist sesong.

 

Toure er mye bedre likt av spillere og fans. Ivorianeren er den spilleren i stallen som har vært lengst i klubben og elsker Arsenal av hele sitt hjerte. Videre har han aldri sagt noe stygt om egne spillerne og blir stadig nevnt i intervjuer når unggutter blir spurt om hvem som har hjulpet dem inn i varmen. Gallas kjefter i stykker medspillere der han heller bær motivere dem. Jeg føler vi til tider har en veldig dårlig moral i de bakre rekkene. Senest mot Villa så jeg at alle forsvarsspillerne klappet og gira hverandre opp. Hva gjorde Gallas? Han gikk rundt og var sur mens han kjeftet på andre. Franskmannen har hatt interne konflikter både på landslaget og tidligere klubber. Når han stadig kommer inn i konflikter er det liten tvil om at det er HAN som er problemet. Det er helt sant at de yngre spillerne kanskje bør respektere han mere, men han er fryktelig arrogant og bør se inn i seg selv før han smeller rundt og kjefter på andre.

 

Toure er mye bedre en mot en. I tilegg er han både raskere og sterkere. Det er liten tvil om at Toure surrer en del og er mindre taktisk smart enn Gallas, men forskjellen er at Toure ofte kan rette opp i mange feil med farten og styrken sin. Gallas er ikke rask nok til å gjøre dette. Alt for ofte har motstanderne scoret etter at de har vært de viktige 50 centimetrene foran Gallas. Selv om Gallas kanskje oppfatter situasjonen fortere enn det Toure ville gjort, rekker han ikke fram fordi Toure er raskere.

 

Sir John nevner stadig problemene Toure har når han skal klarere hodeballer. Det er uten tvil et ganske stort problem. Ballene kommer ofte til motspillere og skaper unødvendige situasjoner. Med en Gallas ved siden av seg, blir det ikke bedre, da Toure ikke har en makker som kan ta seg av hodeduellene. Armener som veiver rundt omkring er da noe som også er typisk Toure, men jeg viller ha det enn en midtstopper som stadig taper løpsdueller. Personlig tror jeg Gallas har bedt Toure om å roe seg mer ned. Resultatet har blitt en mer forsiktig Toure som ikke er like energisk. Han trøkker ikke like mye til i dueller og virker rett og slett ikke like motivert. Selvtilliten og motet er helt borte. Ikke kommer han så mye framover eller skyter noen av dundrerne sine. Jeg vil mye heller ha den gamle Toure tilbake. Jeg kan overleve en straffe eller to iblant for litt røff behandling. Heller det enn at vi får mål mot oss fordi vi er for forsiktige.

 

Kan Toure komme tilbake til gammel form? Det er vel egentlig det største spørsmålet. For slik det har vært etter at Gallas har mistet kapteinsbindet, er det ikke tvil om hvem som for øyeblikket er best (til tross for nevnte mangler hos franskmannen). For 3-4 år siden var Toure en av de aller beste midtstopperne i verden. En mot en var han umulig å komme forbi og blokkeringene var av ypperste verdensklasse. Han sleit litt med roen og det taktisk til tider, men dette var noe man tenkte ville komme med rutinen. Campbell dro og Gallas kom etter hvert inn. De fleste trodde dette ville bli krutt. De to hadde begge en liten svakkhet i hodeduellene, men ellers skulle det bli få sjanser mot oss. Devserre ble det ikke slilk. Nå er det vel 2 år siden Gallas kom til klubben, og de har fortsatt ikke funnet tonen. Mange skadeavbrekk må ta sin del av skylda, men duoen har aldri blitt det vi trodde skulle bli kjernen i en ny fab 4.

 

Vi har faktisk ikke vunnet noe med Gallas i klubben. Jeg sier det ikke er hans skyld, men det er bare et lite moment det er verdt å merke seg. Personlig synes løsning hadde vært å få inn en ny keeper som er god i feltet og flink til å dirigere forsvarslinjen. Almunia er ikke flink på sitnevnte og man ser det er stadig kommunikasjonsproblemer. Videre hadde en duellsterk midtbanespiller kompansert for Toure noe manglende hodestyrke. Ved siden av Toure burde Djourou spille, eventuelt en ny klassestopper. Det jeg tror skjer er at Wenger henter inn en ny midtstopper. Forhåpentligvis er dette en hodesterk stopper, som er en god ledertype og meget god taktisk. Jeg er helt sikker på at Toure vil komme opp til sitt gamle nivå om han får den riktige partneren. DJ er en stopper jeg ser veldig opp til, men han er enda ikke god nok taktisk eller rutinert nok til å være Toures ideelle partner.

 

Det ble litt mye fram og tilbake her, men jeg er ikke tvil om at Toure er den beste løsningen. En Toure i form er bedre enn det Gallas vil klare å prestere for oss. Franskmannen var verdensklasse, mne kommer ikke til å være den igjen. Han har mistet for mye fart og har ikke roen lenger. Toure vil bli verdensklasse med den riktige partneren. King Kolo kommer opp på tronen igjen

hvis alt gjøres riktig.

 

Og godt nyttår til alle her forresten :)

Link to comment
Share on other sites

De fleste er enige om at Toure langt ifra har vært stabil god de siste 2 sesongene, og det kan ha flere forklaringer.

Farten og innsatsen til Toure har vært en styrke i det bakerste ledd, men jeg er helt enig med Sir John når det gjelder en stor svakhet: klareringer på baller, og da spesielt på hodet. De går veldig ofte i farlige posisjoner, hvor motspillerene kan fortsette et nytt angrep.

En annen ting jeg ikke liker er at han posisjonerer seg feil i situasjoner, men dette kan komme av spilleforståelsen mellom stopperene.....

 

Om det skyldes Gallas, skal man ikke se bort ifra. Det er jo slik at spillere må ha kjemi seg i mellom på spilleforståelsen, for at de skal fungere bra sammen. Gallas og Toure fungerer ikke sammen, og en av de må desverre vekk om vi skal få en tryggere forsvarsrekke.

Gallas har vært bedre enn Toure siden han ankom klubben, men jeg tror som Magnus87 at Toure kan finne nivået sitt tilbake, om han fikk inn en ny makker der bak som gjorde samarbeidet bedre. Jeg tror ikke Djourou eller Senderos for den saks skyld passer sammen med Toure. Vi må få inn en sterk stopper som er god på hodet, som har fart, som leser spillet foran seg, og som holder et nivå kamp etter kamp. Toure trenger en som styrer skuta bak i forsvarsleddet, slik at han selv kan gjøre det han er best på. Løpe opp spissene, stenge veien 1 mot 1, og ta noen raid fremover i full fart.

En Rio Ferdinand type, men de vokser ikke på trær........

 

Får håpe Toure kommer i god gammel form, men da må det endringer i laget........tiden vil vise :)

Link to comment
Share on other sites

Liten tvil om at det er straffe.. Uansett om Gallas treffer ballen eller ikke, er han nær Agbonhalor med den andre foten først. Uansett en helt unødvendig takling, da Toure ikke var langt unna og Sagna like bak.

 

Tilbake til topic:

Ryktene skal ha det til at Toure ønsker å forlate klubben pga. Gallas. Etter at franskmannen kom til klubben, har ikke King Kolo vært den samme. Så hvis man skal velge hvem av de to som skal bort fra klubben, ønsker jeg å ha vekk Gallas.

 

Jeg er enig i at Gallas har vært klart bedre enn Toure i år, men jeg føler at dersom setter de to spillerne opp mot hverandre er det Toure som bør bli. Gallas gir oss mange viktige mål, hans vinnervilje er helt fantastisk. Ingen andre lag i ligaen har en stopper som har scoret så mange viktige mål. På en annen side har han også skyld i mange unødvendige baklengs. Han scoret mot Man U på Emirates i fjor, men han scoret selvmål i samme kamp og laget straffe på bortebane. Som kaptein skal Gallas stå fram og styre sine medspillere. Det er ikke lenge siden at 1 - 0 til Arsenal betydde minst ett poeng uansett motstand. Faktisk spilte vi vel rundt 70 kamper på rad uten å tape i kamper hvor vi hadde scoret det første målet. Jeg kan ikke si at det var en beskrivelse av forsvarsspillet vårt i slutten av sist sesong.

 

Toure er mye bedre likt av spillere og fans. Ivorianeren er den spilleren i stallen som har vært lengst i klubben og elsker Arsenal av hele sitt hjerte. Videre har han aldri sagt noe stygt om egne spillerne og blir stadig nevnt i intervjuer når unggutter blir spurt om hvem som har hjulpet dem inn i varmen. Gallas kjefter i stykker medspillere der han heller bær motivere dem. Jeg føler vi til tider har en veldig dårlig moral i de bakre rekkene. Senest mot Villa så jeg at alle forsvarsspillerne klappet og gira hverandre opp. Hva gjorde Gallas? Han gikk rundt og var sur mens han kjeftet på andre. Franskmannen har hatt interne konflikter både på landslaget og tidligere klubber. Når han stadig kommer inn i konflikter er det liten tvil om at det er HAN som er problemet. Det er helt sant at de yngre spillerne kanskje bør respektere han mere, men han er fryktelig arrogant og bør se inn i seg selv før han smeller rundt og kjefter på andre.

 

Toure er mye bedre en mot en. I tilegg er han både raskere og sterkere. Det er liten tvil om at Toure surrer en del og er mindre taktisk smart enn Gallas, men forskjellen er at Toure ofte kan rette opp i mange feil med farten og styrken sin. Gallas er ikke rask nok til å gjøre dette. Alt for ofte har motstanderne scoret etter at de har vært de viktige 50 centimetrene foran Gallas. Selv om Gallas kanskje oppfatter situasjonen fortere enn det Toure ville gjort, rekker han ikke fram fordi Toure er raskere.

 

Sir John nevner stadig problemene Toure har når han skal klarere hodeballer. Det er uten tvil et ganske stort problem. Ballene kommer ofte til motspillere og skaper unødvendige situasjoner. Med en Gallas ved siden av seg, blir det ikke bedre, da Toure ikke har en makker som kan ta seg av hodeduellene. Armener som veiver rundt omkring er da noe som også er typisk Toure, men jeg viller ha det enn en midtstopper som stadig taper løpsdueller. Personlig tror jeg Gallas har bedt Toure om å roe seg mer ned. Resultatet har blitt en mer forsiktig Toure som ikke er like energisk. Han trøkker ikke like mye til i dueller og virker rett og slett ikke like motivert. Selvtilliten og motet er helt borte. Ikke kommer han så mye framover eller skyter noen av dundrerne sine. Jeg vil mye heller ha den gamle Toure tilbake. Jeg kan overleve en straffe eller to iblant for litt røff behandling. Heller det enn at vi får mål mot oss fordi vi er for forsiktige.

 

Kan Toure komme tilbake til gammel form? Det er vel egentlig det største spørsmålet. For slik det har vært etter at Gallas har mistet kapteinsbindet, er det ikke tvil om hvem som for øyeblikket er best (til tross for nevnte mangler hos franskmannen). For 3-4 år siden var Toure en av de aller beste midtstopperne i verden. En mot en var han umulig å komme forbi og blokkeringene var av ypperste verdensklasse. Han sleit litt med roen og det taktisk til tider, men dette var noe man tenkte ville komme med rutinen. Campbell dro og Gallas kom etter hvert inn. De fleste trodde dette ville bli krutt. De to hadde begge en liten svakkhet i hodeduellene, men ellers skulle det bli få sjanser mot oss. Devserre ble det ikke slilk. Nå er det vel 2 år siden Gallas kom til klubben, og de har fortsatt ikke funnet tonen. Mange skadeavbrekk må ta sin del av skylda, men duoen har aldri blitt det vi trodde skulle bli kjernen i en ny fab 4.

 

Vi har faktisk ikke vunnet noe med Gallas i klubben. Jeg sier det ikke er hans skyld, men det er bare et lite moment det er verdt å merke seg. Personlig synes løsning hadde vært å få inn en ny keeper som er god i feltet og flink til å dirigere forsvarslinjen. Almunia er ikke flink på sitnevnte og man ser det er stadig kommunikasjonsproblemer. Videre hadde en duellsterk midtbanespiller kompansert for Toure noe manglende hodestyrke. Ved siden av Toure burde Djourou spille, eventuelt en ny klassestopper. Det jeg tror skjer er at Wenger henter inn en ny midtstopper. Forhåpentligvis er dette en hodesterk stopper, som er en god ledertype og meget god taktisk. Jeg er helt sikker på at Toure vil komme opp til sitt gamle nivå om han får den riktige partneren. DJ er en stopper jeg ser veldig opp til, men han er enda ikke god nok taktisk eller rutinert nok til å være Toures ideelle partner.

 

Det ble litt mye fram og tilbake her, men jeg er ikke tvil om at Toure er den beste løsningen. En Toure i form er bedre enn det Gallas vil klare å prestere for oss. Franskmannen var verdensklasse, mne kommer ikke til å være den igjen. Han har mistet for mye fart og har ikke roen lenger. Toure vil bli verdensklasse med den riktige partneren. King Kolo kommer opp på tronen igjen

hvis alt gjøres riktig.

 

Og godt nyttår til alle her forresten :)

 

Veldig godt skrevet. Enig i tanken på hva en feltgod keeper kunne gjort. Tror det kunne løst mye.

Hadde også valgt Kolo, men kun basert på hvor idioitisk Gallas har oppført seg. På banen er han mye bedre enn Kolo nå.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Gallas har ødelagt utrolig mye denne sesongen. Når spillere kommer med ønske om å få forlate pga en annen spiller, så burde de heller kvitte seg med den som lager problemer. Wenger, få Gallas ut og det fort, før han ødelegger mere!

Vanskelig å vite hva som har skjedd egentlig. Syntes Gallas har vært god i det siste.

Men kanskje vi mister Toure snart. Hva tror dere? Her er det litt fart igjen:

 

http://www.lep.co.uk/national-football/Cit...n-8m.4841839.jp

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Gallas har ødelagt utrolig mye denne sesongen. Når spillere kommer med ønske om å få forlate pga en annen spiller, så burde de heller kvitte seg med den som lager problemer. Wenger, få Gallas ut og det fort, før han ødelegger mere!

Vanskelig å vite hva som har skjedd egentlig. Syntes Gallas har vært god i det siste.

Men kanskje vi mister Toure snart. Hva tror dere? Her er det litt fart igjen:

 

http://www.lep.co.uk/national-football/Cit...n-8m.4841839.jp

Jeg syns også Gallas har vært god i det siste. Men burde vi ha spillere som lager problemer for andre spillere i klubben? Nordtveit har jo vært ute i media å sakt at Toure var som en "pappa" for han. Smiler hver gang han ser han og gir han en klem. Stod ikke det i TGP engang? Det kan jo hende mange unge talenter blir lei seg vist Toure drar og Gallas blir.

Link to comment
Share on other sites

Virker som om Gallas har ødelagt utrolig mye denne sesongen. Når spillere kommer med ønske om å få forlate pga en annen spiller, så burde de heller kvitte seg med den som lager problemer. Wenger, få Gallas ut og det fort, før han ødelegger mere!

Vanskelig å vite hva som har skjedd egentlig. Syntes Gallas har vært god i det siste.

Men kanskje vi mister Toure snart. Hva tror dere? Her er det litt fart igjen:

 

http://www.lep.co.uk/national-football/Cit...n-8m.4841839.jp

Jeg syns også Gallas har vært god i det siste. Men burde vi ha spillere som lager problemer for andre spillere i klubben? Nordtveit har jo vært ute i media å sakt at Toure var som en "pappa" for han. Smiler hver gang han ser han og gir han en klem. Stod ikke det i TGP engang? Det kan jo hende mange unge talenter blir lei seg vist Toure drar og Gallas blir.

Det er jo et poeng du har der.

Men kanskje Gallas kan gjøre disse gutta til menn.

Link to comment
Share on other sites

Tror det er viktig at Gallas blir i klubben, og han har også vært med å vunnet en del. Han er den eneste krigeren vi har akkurat nå. Selv om jeg ikke synes han er noen skikkelig kriger, er han den som tar ansvar på banen. Riktig å ta fra ham kapteinsbindet, siden han da virket å få for stort ansvar og slet med det...

Link to comment
Share on other sites

http://www.fansonline.net/arsenal/article.php?id=359

 

http://thegoonerforum.wordpress.com/2009/0...ell-kolo-toure/

 

Detb er en stund siden Toure har vært på det nivået han var sammen med Campbell,men

det er noe med Toure.

 

Jeg har nå lest flere artikkeler som mener at kolo forlater oss, det gjør litt vondt å lese det (selvom det ikke er sikkert at det er sant) <_<

Link to comment
Share on other sites

Forferdelig om dette er sant.

I såfall er jobben med å demontere the Invincibles fullført.

Toure representerer det jeg beundrer hos en proffesjonell fotballspiller. Lojal, sympatisk og alltid full tenning. Ikke mange igjen av disse. Hold fast ved han er mitt tips...

 

Min favorittspiller på det nåværende Arsenal, King Kolo. Jeg krysser fingrene!

Link to comment
Share on other sites

Så lenge pengene fra denne eventuelle overgangen går til å hente inn en som er bedre sportslig enn Toure er jeg for det. Men om de klarer å erstatte han som den viktige personen han er i Arsenal, det er jeg mer skeptisk til. Det er jo Man City som skal være i ledersetet, og om vi avslår budene så strekker deg seg sikkert til en bra sum.

 

Men jeg ser helst at vi beholder Toure, og håper at han klarer å komme tilbake til den formen og den spilleren han var i forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke, men han var og han kommer forhåpentligvis (og sannsynligvis) til å bli. :)

 

Men jeg er helt enig i at han ikke skal selges.

 

Enig med deg her, han har ikke vært i nærheten av toppform på et år. Etter ACN var han en helt annen spiller, tydelig i dårlig form også fikk han en skade mot Milan som varte nesten sesongen ut, og prikken over i'en var at han fikk malaria i sommer.

 

Men jeg tror, og håper at han kommer seg tilbake i toppform..

Link to comment
Share on other sites

Herlig innlegg Bergkampboy, sier det meste! Om Toure går blir jeg også forferdelig skuffet. Tviler ikke på at jeg faktisk tar til tårene, som med Henry :) Men men, det var/er en spiller jeg trodde kunne bli ut karrieren i Arsenal, og bli en legende med hundrevis av kamper, til tross for ikke å være største stjernen i laget hele tiden. Han har vært lojal mot klubben lenge, og jeg kan ikke klandre ham for å skifte beite om vi ser hvordan fotballen har utviklet seg i det siste. Men håper for all del han blir den legenden jeg ønsket, han har mange nok år foran seg, og håper det blir som "bestefar" i Arsenal, håper også Wenger skjønner såpass.

 

Ødeleggelsen av 1.elleveren fra 03/04 kan bli et faktum, men vi har da Clichy som ville blitt den siste lille tilknytningen. En spiller jeg setter nesten like høyt som King Kolo, men at de 11 beste forsvinner 5 sesonger senere burde ikke vært tillatt. Våkn opp Arsene, hvis du faktisk sover nå også.

 

Kolo har dessverre mistet en del siden Sol forsvant, Lehmann, Vieira, Gilberto osv er sikkert også store grunner. Og Mr. Gallas har ikke hjulpet til slik vi håpet på. Skader og AM kan også ha skylden, men han var jo heller ingen stjernespiller når vi hentet ham. Holdningene og fysikken var vel grunnen til at vi hentet ham, det burde også vært god nok grunn til at han blir i Arsenal. Ellers tror og håper jeg han kan komme opp på det nivået han har vært tidligere, sammen med f.eks. Djourou... Toure er mitt valg foran Gallas. Ingen som helst tvil. Ord blir overflødig. :)

 

Han er altså en av mine favoritter i Arsenallaget (som for sikkert de fleste andre også), og har selv drakt av ham. Eneste ikke-offensive spiller jeg har hatt på ryggen i hele mitt liv...

 

Jeg vil ikke ha Stephen Ireland om vi gir vekk Kolo, humørsprederen, 03/04-linken, forbildet og alt annet vi trenger å ha i Arsenal nå, både på og utenfor banen. Ireland er fantastisk, men som dere tror jeg ikke City tjener på å selge ham. Arshavin er drømmen januar 09, nesten like stor som å beholde Toure.

 

I toppform eller ikke, Arsene:

- Keep King Kolo -

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...