Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

Kan vanskelig se for meg at Toure går. Da må det i såfall være et ønske fra klubben og Wenger, og det ser jeg vanskelig for meg.

 

Toure trenger vi i klubben, så han syns jeg vi skal beholde for enhver pris.

 

Jeg er mer usikker på dette. Toure er fin å ha i stallen, men jeg synes ikke han er bankers på laget. Dersom vi kan tjene 15 mill pund på ham, vil jeg kanskje være villig å ofre ham for å slippe til Djourou eller Vermaelen. Så lenge Gallas er i klubben, spiller han.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Toure må bli i klubben! Han stpr for mange fine egenskaper jeg ønsker å se i flere spillere: Lojalitet, 100% innsats på banen og ikke minst et veldig godt humør han har overfor ALLE andre, selv de yngre spillerne. Jeg er langt ifra noen rasist, men man kan nok desverre ikke legge skjul på en større andel av afrikanske fotballspillere prioriterer penger foran det meste andre. Hittil har Toure avvist interesse fra klubber som betaler bedre enn Arsenal. Det betyr utrolig mye for at det fortsatt er spillere igjen i dagens fotball som prioriterer trivsel og spilletid foran penger. Fotball handler så klart også mye om fotball, men kjernen, altså det å underholde og ha det gøy mens man spiller attraktiv fotball er noe som ser ut til å forsvinne i dagens fotball.

 

Dersom Toure selges er det i mine øyne et stort vendepunkt for klubben. Da har vi gått over til nesten en farmerklubb, for de aller største lagene (selv om vi altså ikke er langt bak). Henry, Ljungberg, Pires og Vieira hadde servert oss vel og ønsket seg nye utfordninger. Pires og Ljungberg hadde begge en svak sisteseong i klubben og begynteå bli gamle, derfor er det helt greit at de ble solgt. Henry og Vieira var også på vei nedover, selv om de fortsatt hadde en del inne. Begge begynte å bli eldre og ønsket sukses i Chamipns League før det var for seint. De sleit begge med skader på slutten, hadde ettårskontrakten i bakhodet og merket pusten fra ungguttene fra - selv om de så klart fortsatt var bedre. Med en grei pris, var ikke det noen krise at de to legendene dro. Selv om vi i etterkant kanskje irriterer oss over salget av Vieira, men da vi solgte han hadde Gilbert og Fab vist at de var en god nok duo.

 

Den store smellen kom først da Hleb og Flamini dro i fjor. De var klare førstevalg med høy status i klubben og hadde flere år igjen foran seg. Likevel var mer penger og troen på flere pokaler andre steder det som fristet mest. Det var ingen som ønsket dem ut av klubben, laget var nærme en kjempesesong og jeg kan ikke skjønne hvordan gresset kunne være virke så mye grønnere på deg andre siden. Mange supportere av andre lag har lenge sagt at Arsenal bare selger sine største stjener, dette var første gangen jeg var overbevist om nest sannsynlig ville ha negative konsekvenser for oss.

 

Salget av Ade var dog greit, da han løp rundt umotivert i en hel sesong. Toure må bli! Han er som klubbens bestefar, og dersom han drar er det ikke noe godt tegn at spilleren som har vært lengst i klubben "kun" har vært her i 6 (?) år. Manchester har for eksempel Scholes, Giggs og Neville som har vært i klubben lenge. Så klart, det har jo med at klubbens dems har vunnet mye og gir høye lønninger, men Man U hadde også en liten nedgangsperiode. Likevel var ikke de nevnte i nærheten av å dra.

 

La Toure få en partner som leder han, så gjør Toure slavejobben (ikke noe rasistisk ment med den utalelsen, kun et uttrykk). Toure på sitt bedre mener jeg er bedre enn det Gallas vil klare å oppnå igjen. Franskmannen har fortsatt ferdigheter igjen, men jeg mener at han er litt over the top. Da er det bedre å få Toure over i gammel form, da han har flere år igjen. Vinnerinstinktet til Gallas er noe jeg setter veldig pris på. Målene hans er også veldig viktige. Dog har han skyld i store andel mål enn Toure, og kan lage skikkelig dårlig stemning til tider når det butter imot.

Link to comment
Share on other sites

Toure holdt jo på å dra til City i januar så det er ikke utenkelig at han vil dit nå.

Jeg syns han absolutt bør bli, men som vanlig står aldri Wenger i veien hvis noen vil dra.

Time will show.

 

Ade, Toure, kanskje Eboue...er det et mønster her? Afrikamesterskap i januar..hehe.

 

Det kan bli mye salg av etablerte spillere...igjen...og vi vet aldri om vi får inn erstattere :P

Link to comment
Share on other sites

Toure holdt jo på å dra til City i januar så det er ikke utenkelig at han vil dit nå.

Jeg syns han absolutt bør bli, men som vanlig står aldri Wenger i veien hvis noen vil dra.

Time will show.

 

Ade, Toure, kanskje Eboue...er det et mønster her? Afrikamesterskap i januar..hehe.

 

Det kan bli mye salg av etablerte spillere...igjen...og vi vet aldri om vi får inn erstattere :P

 

Tror Vermaelen og en Djourou i god utvikling er gode erstattere for Toure. Ikke noe problem, tror jeg. Vårt forsvar har ikke vært blant de beste de siste årene, så vi har noe å gå på. Og, vi kan faktisk tillate oss å ta noen sjanser på å skifte ut en midtstopper!

Link to comment
Share on other sites

Toure holdt jo på å dra til City i januar så det er ikke utenkelig at han vil dit nå.

Jeg syns han absolutt bør bli, men som vanlig står aldri Wenger i veien hvis noen vil dra.

Time will show.

 

Ade, Toure, kanskje Eboue...er det et mønster her? Afrikamesterskap i januar..hehe.

 

Det kan bli mye salg av etablerte spillere...igjen...og vi vet aldri om vi får inn erstattere :P

 

Tror Vermaelen og en Djourou i god utvikling er gode erstattere for Toure. Ikke noe problem, tror jeg. Vårt forsvar har ikke vært blant de beste de siste årene, så vi har noe å gå på. Og, vi kan faktisk tillate oss å ta noen sjanser på å skifte ut en midtstopper!

 

Jepp, det er jeg forsåvidt enig i, men vi mister mye hurtighet med Toure. Bra spiller å ha i stallen og kjenner Arsenal best.

Jeg ser heller at vi kvitter oss med Senderos, Silvestre og Gallas og henter Hangeland (hodestyrke) eller Micah Richards (hurtighet)

Link to comment
Share on other sites

Toure holdt jo på å dra til City i januar så det er ikke utenkelig at han vil dit nå.

Jeg syns han absolutt bør bli, men som vanlig står aldri Wenger i veien hvis noen vil dra.

Time will show.

 

Ade, Toure, kanskje Eboue...er det et mønster her? Afrikamesterskap i januar..hehe.

 

Det kan bli mye salg av etablerte spillere...igjen...og vi vet aldri om vi får inn erstattere :P

 

Tror Vermaelen og en Djourou i god utvikling er gode erstattere for Toure. Ikke noe problem, tror jeg. Vårt forsvar har ikke vært blant de beste de siste årene, så vi har noe å gå på. Og, vi kan faktisk tillate oss å ta noen sjanser på å skifte ut en midtstopper!

 

Neppe! Vermaelen har vi ikke sett nok til enda til å vite noe som helst i forhold til om han holder PL standard, og Djourou er ikke stabil nok til å spille i en av Englands største klubber etter min mening. Det vil være en stor tabbe å selge Toure. Da har vi også altfor dårlig backup om vi blir skadeutsatt.

 

Toure holdt jo på å dra til City i januar så det er ikke utenkelig at han vil dit nå.

Jeg syns han absolutt bør bli, men som vanlig står aldri Wenger i veien hvis noen vil dra.

Time will show.

 

Ade, Toure, kanskje Eboue...er det et mønster her? Afrikamesterskap i januar..hehe.

 

Det kan bli mye salg av etablerte spillere...igjen...og vi vet aldri om vi får inn erstattere ;)

 

Tror Vermaelen og en Djourou i god utvikling er gode erstattere for Toure. Ikke noe problem, tror jeg. Vårt forsvar har ikke vært blant de beste de siste årene, så vi har noe å gå på. Og, vi kan faktisk tillate oss å ta noen sjanser på å skifte ut en midtstopper!

 

Neppe! Vermaelen har vi ikke sett nok til enda til å vite noe som helst i forhold til om han holder PL standard, og Djourou er ikke stabil nok til å spille i en av Englands største klubber etter min mening. Det vil være en stor tabbe å selge Toure. Da har vi også altfor dårlig backup om vi blir skadeutsatt.

 

 

Forresten. Hva veit du om Vermaelen? Sett han mye? Han bør ha vært sykt god i Nederland om han skal hevde seg i PL!!

Link to comment
Share on other sites

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/g...ers/default.stm

 

Manchester City have agreed personal terms with Arsenal defender Kolo Toure in a deal worth £15m, while the Eastlands club also expect to sign Chelsea captain John Terry and Everton defender Joleon Lescott by the end of August.

 

Sludder og vås (selv om jeg har mixed feelings angående "king kaos").

Link to comment
Share on other sites

Å se King Kolo i Man City drakt ville ikke vært et særlig fint syn, hvertfall ikk for mitt øye. Han er en av mine absolutte favoritter, han har rutinen forsvaret vårt trenger, og farten som vi må ha i forsvaret ettersom Arsenal ofte setter opp en høy forsvarslinje, for å minke avstanden mellom midtbane og forsvar, og for å sette angriperne i offside. Med Gallas og Vermaelen/Djourou/Senderos i forsvaret vil det være en stor risiko å ligge for høyt. Nå vet ikke jeg om Vermaelen er særlig rask, men etter det jeg har fått med meg er hans styrke i luften. Om Toure drar bør en ras stopper komme inn.

 

Men på en annen side: Adebayor 25 mp + Toure 15 mp = 40 mp. 40 mp er mye penger, og med Wenger som styrer kan det komme mange virkelige gode spillere ut av slike summer.

Link to comment
Share on other sites

Å se King Kolo i Man City drakt ville ikke vært et særlig fint syn, hvertfall ikk for mitt øye. Han er en av mine absolutte favoritter, han har rutinen forsvaret vårt trenger, og farten som vi må ha i forsvaret ettersom Arsenal ofte setter opp en høy forsvarslinje, for å minke avstanden mellom midtbane og forsvar, og for å sette angriperne i offside. Med Gallas og Vermaelen/Djourou/Senderos i forsvaret vil det være en stor risiko å ligge for høyt. Nå vet ikke jeg om Vermaelen er særlig rask, men etter det jeg har fått med meg er hans styrke i luften. Om Toure drar bør en ras stopper komme inn.

 

Men på en annen side: Adebayor 25 mp + Toure 15 mp = 40 mp. 40 mp er mye penger, og med Wenger som styrer kan det komme mange virkelige gode spillere ut av slike summer.

 

Kunne ikke vært mer enig ''Hedly'' Kolo er en mann vi trenger!

Link to comment
Share on other sites

Å se King Kolo i Man City drakt ville ikke vært et særlig fint syn, hvertfall ikk for mitt øye. Han er en av mine absolutte favoritter, han har rutinen forsvaret vårt trenger, og farten som vi må ha i forsvaret ettersom Arsenal ofte setter opp en høy forsvarslinje, for å minke avstanden mellom midtbane og forsvar, og for å sette angriperne i offside. Med Gallas og Vermaelen/Djourou/Senderos i forsvaret vil det være en stor risiko å ligge for høyt. Nå vet ikke jeg om Vermaelen er særlig rask, men etter det jeg har fått med meg er hans styrke i luften. Om Toure drar bør en ras stopper komme inn.

 

Men på en annen side: Adebayor 25 mp + Toure 15 mp = 40 mp. 40 mp er mye penger, og med Wenger som styrer kan det komme mange virkelige gode spillere ut av slike summer.

 

Kunne ikke vært mer enig ''Hedly'' Kolo er en mann vi trenger!

 

Spørsmålet er hvor mye av de pengene Wenger får kjøpe for hvis vi selger Kolo og Eboue + Ade-pengene?

Jeg frykter det er bare en brøkdel. ;)

Eboue kan godt dra for min del, men tanken på å selge Kolo liker jeg ikke! :P

 

Når det gjelder Vermaelen tror jeg det er andre ferdigheter enn hodestyrke han er best på. Fightervilje, taklingsstyrke osv., men mulig han er en god hodespiller også for alt jeg vet...til tross for at han ikke akkurat er høy.

Link to comment
Share on other sites

Toure holdt jo på å dra til City i januar så det er ikke utenkelig at han vil dit nå.

Jeg syns han absolutt bør bli, men som vanlig står aldri Wenger i veien hvis noen vil dra.

Time will show.

 

Ade, Toure, kanskje Eboue...er det et mønster her? Afrikamesterskap i januar..hehe.

 

Det kan bli mye salg av etablerte spillere...igjen...og vi vet aldri om vi får inn erstattere ;)

 

Tror Vermaelen og en Djourou i god utvikling er gode erstattere for Toure. Ikke noe problem, tror jeg. Vårt forsvar har ikke vært blant de beste de siste årene, så vi har noe å gå på. Og, vi kan faktisk tillate oss å ta noen sjanser på å skifte ut en midtstopper!

 

Neppe! Vermaelen har vi ikke sett nok til enda til å vite noe som helst i forhold til om han holder PL standard, og Djourou er ikke stabil nok til å spille i en av Englands største klubber etter min mening. Det vil være en stor tabbe å selge Toure. Da har vi også altfor dårlig backup om vi blir skadeutsatt.

 

Toure holdt jo på å dra til City i januar så det er ikke utenkelig at han vil dit nå.

Jeg syns han absolutt bør bli, men som vanlig står aldri Wenger i veien hvis noen vil dra.

Time will show.

 

Ade, Toure, kanskje Eboue...er det et mønster her? Afrikamesterskap i januar..hehe.

 

Det kan bli mye salg av etablerte spillere...igjen...og vi vet aldri om vi får inn erstattere :P

 

Tror Vermaelen og en Djourou i god utvikling er gode erstattere for Toure. Ikke noe problem, tror jeg. Vårt forsvar har ikke vært blant de beste de siste årene, så vi har noe å gå på. Og, vi kan faktisk tillate oss å ta noen sjanser på å skifte ut en midtstopper!

 

Neppe! Vermaelen har vi ikke sett nok til enda til å vite noe som helst i forhold til om han holder PL standard, og Djourou er ikke stabil nok til å spille i en av Englands største klubber etter min mening. Det vil være en stor tabbe å selge Toure. Da har vi også altfor dårlig backup om vi blir skadeutsatt.

 

 

Forresten. Hva veit du om Vermaelen? Sett han mye? Han bør ha vært sykt god i Nederland om han skal hevde seg i PL!!

 

Jeg har sett få kamper med Vermaelen. Men han er en hissig type som trår til 110%. Han er pasningssterk og har tempo. Han passer godt til/utfyller perfekt en høy midtstopper. Jeg tror ikke han er det beste alternativet til Kolo og Gallas, men jeg tror han vil være glimrende ved siden av Djourou eller Senderos. Selvom Tony Adams og flere er skeptiske til kjøpet, tror jeg Wenger og co har en plan for dette kjøpet. En invisterer ikke så mye penger uten å tro på det. Så jeg venter i spenning på dagene frem mot seriestart.

 

En av stopperne forsvinner nok, og jeg tror ikke det blir Djourou! Men jeg er usikker på de andre karene. Forsvarsrekka vår er helt åpen, for å si det på skremmende vis. Men jeg er positivt innstilt:)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder Vermaelen tror jeg det er andre ferdigheter enn hodestyrke han er best på. Fightervilje, taklingsstyrke osv., men mulig han er en god hodespiller også for alt jeg vet...til tross for at han ikke akkurat er høy.

 

Jeg kan melde om at Vermaelen virker å være en god hodespiller utifra det jeg har sett i BW. Han vinner mange hodedueller. Det han kan bli bedre på, er selve teknikken når han header. Spesielt i upressede situasjoner, der han skal heade ballen oppover på banen. Han har en tendens til å heade ballen i beina på motstander. Men dette er nok ting som kan repareres med trening og fokus.

 

Spilleren som virker å være den mest tekniske hodespilleren, er faktisk Senderos. Alle klareringene han hadde med hodet, havnet hos medspiller, eller ut over sidelinjen. Bare så synd at det ikke fungerer som det skal på innsiden av hodet

Link to comment
Share on other sites

Kvifor skal City bare forlange å Toure, han er da under kontrakt? Skal de absolutt ha han, dei er jo desperat etter midtstopper (les: John Terry) så må vi bare utnytte det. 20 millionar pund er jo eit minimum å forlange da tykkjer eg ev. bytte med f.eks Micah Richards... sier City nei så må vi bare fastholde på en høg pris. Etterspørsel påverkar pris.

Link to comment
Share on other sites

Det påstås at Toure ikke var med på siste treningen før dagens kamp ..... vel da kan det hende at Wenger velger å fjerne både "koma" og "kaos" da.

 

Vi får se ......

Hvis Kolo går til City og Eboue til Fiorentina, begynner det å bli ganske tynt i de bakre rekker. Håper egentlig at ingen av dem går, men Toure er den jeg helst vil beholde. Om begge derimot skulle gå, har ikke Arsene noe annet valg enn å erstatte dem med minst en spiller!

Link to comment
Share on other sites

Toure spiller mot Haladas, så da kan vi glemme dette ryktet.

 

Er ikke så sikker på det. Ryktene fortsetter de. Men jeg håper fortsatt Kolo blir.Men må innrømme at jeg er veldig usikker på dette. Får vi £20 mill....hmmm

 

 

http://www.express.co.uk/posts/view/116854...-be-a-cheap-buy

 

http://www.third-gen.com/2009/07/28/toure-...ck-with-a-bang/

Link to comment
Share on other sites

Toure spiller mot Haladas, så da kan vi glemme dette ryktet.

 

Er ikke så sikker på det. Ryktene fortsetter de. Men jeg håper fortsatt Kolo blir.Men må innrømme at jeg er veldig usikker på dette. Får vi £20 mill....hmmm

 

 

http://www.express.co.uk/posts/view/116854...-be-a-cheap-buy

 

http://www.third-gen.com/2009/07/28/toure-...ck-with-a-bang/

Toure er en herlig kar, men desverre ikke en fantastisk spiller lenger. 10 millioner pund eller mer er det som skal til for å selge ham synes jeg.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Toure spiller mot Haladas, så da kan vi glemme dette ryktet.

 

Er ikke så sikker på det. Ryktene fortsetter de. Men jeg håper fortsatt Kolo blir.Men må innrømme at jeg er veldig usikker på dette. Får vi £20 mill....hmmm

 

 

http://www.express.co.uk/posts/view/116854...-be-a-cheap-buy

 

http://www.third-gen.com/2009/07/28/toure-...ck-with-a-bang/

Toure er en herlig kar, men desverre ikke en fantastisk spiller lenger. 10 millioner pund eller mer er det som skal til for å selge ham synes jeg.

 

BE

 

Ikke så uenig i det. Men City trenger Toure mer enn vi. £10 mill er for lite.

En kjøpeklubb som City syns jeg er helt greit betaler mye for spillerne de skal ha.

Ser ut som det nærmer seg en avtale??

 

http://www.football365.com/story/0,17033,8...5456957,00.html

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...