Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

Arsenal er nå 30mill£ pund i netto i sommer, men dere som tror at det betyr at vi kjøper nye spillere; tro om igjen. Alle vet at uansett hvilke løfter om forsternkinger som kommer før sommeren (om at man skal forsterke og at man skal få inn mer rutine), så stemmer det ikke. Slik skjedde i 2005, 2006, 2007 og 2008, så bli ikke overrasket om det skjer igjen. Se på f.eks at Lorik Cana går til Sunderland for 5mill£!!! Hvor i svarte var Wenger da??? Alle skriver at Wenger knows og setter sin lit til at det er en plan med det, men jeg begynner virkelig å tvile. Ser man på førstelveren til City er den minst like god som vår!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Arsenal er nå 30mill£ pund i netto i sommer, men dere som tror at det betyr at vi kjøper nye spillere; tro om igjen. Alle vet at uansett hvilke løfter om forsternkinger som kommer før sommeren (om at man skal forsterke og at man skal få inn mer rutine), så stemmer det ikke. Slik skjedde i 2005, 2006, 2007 og 2008, så bli ikke overrasket om det skjer igjen. Se på f.eks at Lorik Cana går til Sunderland for 5mill£!!! Hvor i svarte var Wenger da??? Alle skriver at Wenger knows og setter sin lit til at det er en plan med det, men jeg begynner virkelig å tvile. Ser man på førstelveren til City er den minst like god som vår!

 

enig, tror ikke heller wenger henter in nye spillere, sier hver ses at han ikke skal selge, men ender opp med å selge en av de mest rutineret og i dette tilfelle spileren som har vert lengst i arsenal(?). i tilleg blir han solg til en stor rival dette året, det liker eg ikke.

 

Men samtidig så forsto vi alle at det stopperparet vi hadde ikke var bra nok, vermalen er kjøpt in. Ser ut som han skal bli en direkte erstatter. Kolo hadde neppe ver fornøyd med en benk plass derfor greit at han blir solg. men trengte ikke selgt til City og England. det irreterer meg sterkt.

Link to comment
Share on other sites

Sakset fra VG:

 

"Salgssummen for Toure er ikke offentliggjort, men det skal være snakk om cirka 175 millioner kroner. City har dermed brukt vel 1 milliard kroner på spillerkjøp i sommer.

 

- Jeg føler at vi har fått en angriper i verdensklasse, sier manager Mark Hughes."

 

Ahaa.. Så de trodde Toure var spiss ja.. :) akkurat det de trenger, forsåvidt..

Link to comment
Share on other sites

Utrolig synd å se Toure forlate Arsenal, en av mine absolutt favorittspillere som dessverre har vært litt uheldig med partnerskapet og formen de siste årene. En av ytterst få spillere jeg håper alt det beste for, selv om han kommer til å ikle seg en kjempe stygg lysblå skjorte.

 

Lykke til Kolo Habib Touré, tror nok du får en kjempe applaus når du besøker Emirates senere i år!

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett bare trist. Men jaja, takk for noen minnerike år Kolo. Du har alltid vert en av favoritt spilleren mine. Nå håper jeg Wenger har en bra plan....

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er nå 30mill£ pund i netto i sommer, men dere som tror at det betyr at vi kjøper nye spillere; tro om igjen. Alle vet at uansett hvilke løfter om forsternkinger som kommer før sommeren (om at man skal forsterke og at man skal få inn mer rutine), så stemmer det ikke. Slik skjedde i 2005, 2006, 2007 og 2008, så bli ikke overrasket om det skjer igjen. Se på f.eks at Lorik Cana går til Sunderland for 5mill£!!! Hvor i svarte var Wenger da??? Alle skriver at Wenger knows og setter sin lit til at det er en plan med det, men jeg begynner virkelig å tvile. Ser man på førstelveren til City er den minst like god som vår!

 

30 mill netto? Så du vet at Monaco ikke skal ha prosenter av videresalget av Ade? Regnestykket er nok ikke så enkelt. Ofte går nesten 30% til forrige klubb

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er nå 30mill£ pund i netto i sommer, men dere som tror at det betyr at vi kjøper nye spillere; tro om igjen. Alle vet at uansett hvilke løfter om forsternkinger som kommer før sommeren (om at man skal forsterke og at man skal få inn mer rutine), så stemmer det ikke. Slik skjedde i 2005, 2006, 2007 og 2008, så bli ikke overrasket om det skjer igjen. Se på f.eks at Lorik Cana går til Sunderland for 5mill£!!! Hvor i svarte var Wenger da??? Alle skriver at Wenger knows og setter sin lit til at det er en plan med det, men jeg begynner virkelig å tvile. Ser man på førstelveren til City er den minst like god som vår!

 

30 mill netto? Så du vet at Monaco ikke skal ha prosenter av videresalget av Ade? Regnestykket er nok ikke så enkelt. Ofte går nesten 30% til forrige klubb

 

Må vel si du motsier både Wenger og Ferguson her. Wenger hadde nok gode grunner til at han ikke kjøpte Cana. Han har vært i søkelyset i et år, og Wenger hadde kjøpt han om han følte det var riktig mann. Selv har jg sett få eller ingen kamper med Cana, tror det samme gjelder deg Ravenghost.

 

City sin førsteellver består av inviduelle gode spillere, men føler ingen av dem har hodet på riktig plass(utenom vår egen Toure). Et lag betyr vi, ikke jeg. Selvom ManC på papiret har et godt lag trengs det tid å få samspillet i orden. Arsenal stiller her i en helt annen klasse.

 

Nei, City kommer ikke til å utfordre oss i år, da blir det heller Villa eller Everton. Men jeg føler vi har en sterkere stall enn vi har hatt de to tidligere år, noe som tilsier en meget god sesong. Med sterkere stall mener jeg at gutta har fått rutine og sikkerhet vi tidligere har manglet. Bare se på siste halvdel av denne sesongen, da har vi meget god statistikk. Bortsett fra de to hjerteskjærende tapene mot ManU, gjorde vi virkelig jobben. Og dette var i stor grad uten Adebayor og Toure.

 

Ro ned, ingenting å bekymre seg for. Rettferdigheten vil seire!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er nå 30mill£ pund i netto i sommer, men dere som tror at det betyr at vi kjøper nye spillere; tro om igjen. Alle vet at uansett hvilke løfter om forsternkinger som kommer før sommeren (om at man skal forsterke og at man skal få inn mer rutine), så stemmer det ikke. Slik skjedde i 2005, 2006, 2007 og 2008, så bli ikke overrasket om det skjer igjen. Se på f.eks at Lorik Cana går til Sunderland for 5mill£!!! Hvor i svarte var Wenger da??? Alle skriver at Wenger knows og setter sin lit til at det er en plan med det, men jeg begynner virkelig å tvile. Ser man på førstelveren til City er den minst like god som vår!

 

30 mill netto? Så du vet at Monaco ikke skal ha prosenter av videresalget av Ade? Regnestykket er nok ikke så enkelt. Ofte går nesten 30% til forrige klubb

 

Hva har egentlig Cana bevist? At han kan takle med hode under armen og pådra seg utallige kort? Er det noen her som med hånda på hjertet kan si at de har fulgt han i lang tid og sett han prestere på det nivået vi trenger?

 

Jeg vet ærlig talt ikke. Uansett hvor jeg leser om han, så er det kort, kort og atter kort. Jeg tror speiderne til Arsenal sammen med Wenger, har god kontroll på disse tingene. Wenger henter spillere han vet vil fortserke oss - f.eks. Arshavin. Så han henter spillere - men imke hvem som helst og ikke for enhver pris.

 

Ja vi trenger noen fler i stallen vår. Gjerne en DM og en spiss i mine øyne. Men vi får se... Klisjè å si "Wenger knows" - den er oppbrukt - men alikevel... De han kjøper gjør det som regel bra. Fjoråret ga oss Nasri, Arshavin og Bischoff. Bischoff floppa - men der sa tilogmed Wenger at signingen var en "gamble".

 

 

Time will tell.. Men vi får nok ikk 1 eller 2 til.

Link to comment
Share on other sites

Enda en spiller som er dratt som begynner å prate for mye... Får håpe han ikke prater så mye at han ender opp med å bli et hatobjekt istedet for det han har vært så langt...

 

 

Likevel, sportslig sett var det nok det riktigste å la ham gå og la en helt ny generasjon spillere ta over... Han var jo tross alt den siste av The Invincibles

Link to comment
Share on other sites

Haha, kos deg i City.

 

Istedenfor å rakke ned på klubben som har betytt ALT for din karriere kan du heller fokusere på ditt nye lag. Jævla egoistiske, selvopptatte fjott.

 

Det siste trekker jeg tilbake om Toure går ut med en offentlig melding om at han har blitt feilsitert, eller at han aldri har sagt noe lignende. Må huske på at News of the World er en upålitelig drittavis.

Link to comment
Share on other sites

He he, Toure har helt "rett" hadde Parlour fortsatt spilt for oss så hadde alt vært anderledes :-)

Haha, lo litt når han slengte på Ray der. :)

 

En ting er at han forsvarer overgangen, men det som irriterer meg er at det er bare negativt han tilføyer Arsenal. Det hadde sett helt annerledes ut, hvis han hadde sagt: "But I want to thank Wenger who has done me to the player I am today", eller "Anyway, I'd like to thank the fans who always have believed in me and supported me."

 

Skuffende, Kolo!

 

 

 

 

EDIT: Vurdert avatarskifte, Unitedfan...NOT? :)

Link to comment
Share on other sites

He he, Toure har helt "rett" hadde Parlour fortsatt spilt for oss så hadde alt vært anderledes :-)

 

En dag vil du kanskje innse at arbeidsjern har en viktigere rolle i et lag en folk flest tror, og så kan det kanskje være lurt å lese det som står skrevet og sammenhengen det var skrevet i :-)

 

 

Må nesten le litt av folk her på forumet, som sluker alt rått uten noen form for refleksjon over at ting kanskje kan være litt journalistisk akrobatikk. Men når det er sagt så finner jeg ikke noe urovekkende ved det Kolo Toure sier, mye av det er jo noe vi "alle" vet fra før. Arsenal er en seller klubb ingen hemmlighet det, og at det koster oss spillere i fremtiden er heller ingen stor usannsynlighet.

Fotballspiller med et viss talent, de spiller for å vinne noe, og når klubben de spiller for ikke matcher ambisjonsnivået til spilleren, om klubben har "formet" han eller ikke, så må man jo kunne få ta steget videre i karrieren. Manchester City har ikke noen resultater å vise til, men den satsingen som gjøres der i dag viser jo kanskje at det er stor ambisjoner. De kjøper gode spillere, Arsenal selger gode spillere, ikke farlig å skjønne hvem som er mest ambiøse der.

 

Håper bare ledelsen i Arsenal tar til vett og skjønner at vi kan ikke bare selge gode spillere om vi skal vinne noe, og å stole på å egenutvikle egne spillere alene, er risky bussiness. Denne sesongen føler jeg vi havner utenfor topp 4, og kanskje det er wake up callen klubben trenger.

Link to comment
Share on other sites

Hei Joppe.

 

Jeg liker arbeidsjern jeg og jeg likte Parlour sånn brukbart også. Parlour har vel lagt opp for en stund siden. Visst solgte vi han en gang, men da var han langt over the top.

 

Jeg er også enig med deg i at Kolo strengt talt ikke sier noe veldig kontroversielt, intet av det han sier rokker ved hans legendestatus i mine øyne. Jeg har ikke hatt mange Arsenalspillere jeg har "falt for" ved første øyeblikk opp gjennom årene. Første mann var Viv Anderson og det varte ikke lenge for han forsvant til Manu. Neste mann var Rocastle, deretter Vieira, Toure og aller sist Song (Song har bare en reell svakhet slik jeg ser det, han skyter for dårlig).

 

Jeg ser at folk skriver at Toure mistet fart osv, det er jeg helt uenig i. Toure virker fortsatt til å være i toppform. Hans problem er at han "koker" litt for mye i toppen. Posisjoneringen hans har aldri vært av ypperste klasse, men han redder seg ofte inn ved sin hurtighet og sin taklingsstyrke. Hans største svakhet er hans teknikk i luften. Gutten har veldig god spenst, men han timer litt feil og ballen har en tendens til å gå for mye opp og ikke vekk fra farlig sone.

 

Toure har slik jeg ser det lidd stort av at Lehmann ikke spiller for oss lenger. Lehmann var fantastisk til å plukke innlegg langt ute i feltet og slike kamuflerte Toure sin største svakhet.

 

Jeg syns det er helt riktig av Wenger å selge Toure (til en vanvittig pris) og beholde Gallas. Gallas er vår desidert beste stopper og kan holde i mange år enda.

 

Lykke til Toure, jeg håper du spiller opp mot ditt beste mot Manu, Tott, Pool og Chelsea og du viser fram din king kaos side når du møter oss.

Link to comment
Share on other sites

Hei Joppe.

 

Jeg liker arbeidsjern jeg og jeg likte Parlour sånn brukbart også. Parlour har vel lagt opp for en stund siden. Visst solgte vi han en gang, men da var han langt over the top.

 

Jeg er også enig med deg i at Kolo strengt talt ikke sier noe veldig kontroversielt, intet av det han sier rokker ved hans legendestatus i mine øyne. Jeg har ikke hatt mange Arsenalspillere jeg har "falt for" ved første øyeblikk opp gjennom årene. Første mann var Viv Anderson og det varte ikke lenge for han forsvant til Manu. Neste mann var Rocastle, deretter Vieira, Toure og aller sist Song (Song har bare en reell svakhet slik jeg ser det, han skyter for dårlig).

 

Jeg ser at folk skriver at Toure mistet fart osv, det er jeg helt uenig i. Toure virker fortsatt til å være i toppform. Hans problem er at han "koker" litt for mye i toppen. Posisjoneringen hans har aldri vært av ypperste klasse, men han redder seg ofte inn ved sin hurtighet og sin taklingsstyrke. Hans største svakhet er hans teknikk i luften. Gutten har veldig god spenst, men han timer litt feil og ballen har en tendens til å gå for mye opp og ikke vekk fra farlig sone.

 

Toure har slik jeg ser det lidd stort av at Lehmann ikke spiller for oss lenger. Lehmann var fantastisk til å plukke innlegg langt ute i feltet og slike kamuflerte Toure sin største svakhet.

 

Jeg syns det er helt riktig av Wenger å selge Toure (til en vanvittig pris) og beholde Gallas. Gallas er vår desidert beste stopper og kan holde i mange år enda.

 

Lykke til Toure, jeg håper du spiller opp mot ditt beste mot Manu, Tott, Pool og Chelsea og du viser fram din king kaos side når du møter oss.

 

Som Kolo Toure sier, så var ikke problemet at de ble solgt eller forsvant over toppen, men det faktum at de ikke ble skikkelig erstattet.

 

Selv om jeg personlig helst hadde sett at Gallas forsvant før Toure, og mulig er Gallas en bedre spiller enn Toure, men Toure er mye bedre lagspiller både på banen og som det har sett ut utenfor banen også. Og ja vi fikk en bra pris for Kolo Toure, selv om det kanskje kostet oss 4. plassen med disse salgene.

Så får vi bare krysse fingrene å håpe at vi får inn skikkelige erstattere. For nå burde det være litt penger tilgjengelig til hvertfall en klassespiller.

 

Når det gjelder listen over spillere som du "har falt for", så er den ikke så veldig ulik min egen. Bortsett fra at jeg vil Merson med på min liste og Song har jeg ikke falt for ennå :-)

Link to comment
Share on other sites

He he, du faller nok for Song i løpet av denne sesongen får vi håpe, for det må jo bety at spiller knall.

 

Jeg har noen spillere jeg har blitt spesielt glad i over tid, som Keown, Henry, Bergkamp, Pires og Ljungberg. Jeg husker jeg var skikkelig lei meg når Keown ble solgt i sin tid, likte han av en eller annen merkelig grunn mye bedre enn Adams og Bould.

 

Edit, første gang jeg husker Merson fra tippekampen så kom han inn som innbytter og jeg tror han manglet et par fortenner? Stemmer det?

Link to comment
Share on other sites

He he, Toure har helt "rett" hadde Parlour fortsatt spilt for oss så hadde alt vært anderledes :-)

Haha, lo litt når han slengte på Ray der. :)

 

En ting er at han forsvarer overgangen, men det som irriterer meg er at det er bare negativt han tilføyer Arsenal. Det hadde sett helt annerledes ut, hvis han hadde sagt: "But I want to thank Wenger who has done me to the player I am today", eller "Anyway, I'd like to thank the fans who always have believed in me and supported me."

 

Skuffende, Kolo!

 

 

 

 

EDIT: Vurdert avatarskifte, Unitedfan...NOT? ;)

 

De engelske frasene du er ute etter finner du i her. Gå til videoen "Toure targets league success" fra 30.juli.

 

Så sjekk kildene dine, du er jo erfaren her inne. Trener og greier ;)

Link to comment
Share on other sites

He he, Toure har helt "rett" hadde Parlour fortsatt spilt for oss så hadde alt vært anderledes :-)

Haha, lo litt når han slengte på Ray der. :)

 

En ting er at han forsvarer overgangen, men det som irriterer meg er at det er bare negativt han tilføyer Arsenal. Det hadde sett helt annerledes ut, hvis han hadde sagt: "But I want to thank Wenger who has done me to the player I am today", eller "Anyway, I'd like to thank the fans who always have believed in me and supported me."

 

Skuffende, Kolo!

 

 

 

 

EDIT: Vurdert avatarskifte, Unitedfan...NOT? ;)

 

De engelske frasene du er ute etter finner du i her. Gå til videoen "Toure targets league success" fra 30.juli.

 

Så sjekk kildene dine, du er jo erfaren her inne. Trener og greier ;)

Huff huff! Urutinert av meg ;)

Kolo, du er tilgitt!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er nå 30mill£ pund i netto i sommer, men dere som tror at det betyr at vi kjøper nye spillere; tro om igjen. Alle vet at uansett hvilke løfter om forsternkinger som kommer før sommeren (om at man skal forsterke og at man skal få inn mer rutine), så stemmer det ikke. Slik skjedde i 2005, 2006, 2007 og 2008, så bli ikke overrasket om det skjer igjen. Se på f.eks at Lorik Cana går til Sunderland for 5mill£!!! Hvor i svarte var Wenger da??? Alle skriver at Wenger knows og setter sin lit til at det er en plan med det, men jeg begynner virkelig å tvile. Ser man på førstelveren til City er den minst like god som vår!

 

30 mill netto? Så du vet at Monaco ikke skal ha prosenter av videresalget av Ade? Regnestykket er nok ikke så enkelt. Ofte går nesten 30% til forrige klubb

 

Må vel si du motsier både Wenger og Ferguson her. Wenger hadde nok gode grunner til at han ikke kjøpte Cana. Han har vært i søkelyset i et år, og Wenger hadde kjøpt han om han følte det var riktig mann. Selv har jg sett få eller ingen kamper med Cana, tror det samme gjelder deg Ravenghost.

 

City sin førsteellver består av inviduelle gode spillere, men føler ingen av dem har hodet på riktig plass(utenom vår egen Toure). Et lag betyr vi, ikke jeg. Selvom ManC på papiret har et godt lag trengs det tid å få samspillet i orden. Arsenal stiller her i en helt annen klasse.

 

Nei, City kommer ikke til å utfordre oss i år, da blir det heller Villa eller Everton. Men jeg føler vi har en sterkere stall enn vi har hatt de to tidligere år, noe som tilsier en meget god sesong. Med sterkere stall mener jeg at gutta har fått rutine og sikkerhet vi tidligere har manglet. Bare se på siste halvdel av denne sesongen, da har vi meget god statistikk. Bortsett fra de to hjerteskjærende tapene mot ManU, gjorde vi virkelig jobben. Og dette var i stor grad uten Adebayor og Toure.

 

Ro ned, ingenting å bekymre seg for. Rettferdigheten vil seire!

Mener du virkelig at vi har en sterkere stall etter at Ade og Kolo har dratt?

Det du sier om at ungutta har fått et år til på seg har vi jo hørt om et PAR sesonger allerede.

Det skal dog sies at Eduardo er tilbake, Rosicky har fått en hamstring skade igjen og Nasri er ute til september. Nei med mindre det kommer inn 2-3 nye fjes har vi IKKE en sterkere stall enn i fjor.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...