Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

Tror dette er riktig tidspunkt å selge Toure på. Han er langt fra den stopperen som spilte sammen med Campbell og som utgjorde en av PL beste stopperpar. Som mange nevner kan en av grunnene til at Wenger lar Toure gå være den langvarige feiden mellom han og Gallas. Det skaper naturlig nok elendig stemning innad i spillergruppen og det er det siste vi vil.

 

Som ben elfen skriver er Gallas mye bedre enn Toure pr dags dato. Toure har ikke vært den dominerende midtstopperen han en gang var. Han har mistet farten og den enorme vinnermentaliteten han hadde. La Gallas og Vermaelen danne et nytt og spennende stopperpar fremover, tror vi har godt av litt forandring i forsvaret!

 

Du har overbevist meg !!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skuffa, lei meg! Toure er en spiller jeg har elsket, alltid likt, og han har alltid vært et idol for meg! Det gjør det svært trist å miste han nå, spesielt til den jævla møkka klubben City!

 

ENORMT SKUFFA om Wenger selger han nå! :)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke det er Wenger som frivillig slipper han. Ettersom han sier at ingenting er avgjort og vi får se i løpet av de neste 24-timene, så tyder det på at han ikke har full kontroll over situasjonen selv.

 

Skuffende at vi lar enda en spiller forlate klubben tilfordel for Man City, og spesielt en spiller som normalt er fast på laget. Vi trenger bredde i troppen med kvalitet, og det vil vi ikke få med å selge Toure.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan man kan si kolo har mistet farten er en gåte for meg,men nok om det.

Jeg blir veldig trist vist kolo forsvinner,han er en klar favoritt hos meg og jeg har alltid følt at den gutten spiller med hjertet og elsker Arsenal.

Når fjorårs sesongen var over så følte jeg at laget vårt sto veldig godt rustet forran den neste sesongen,spesielt med tanke på at Rosicky og Eduardo var på tur tilbake+ kjøpet av Arshavin.

Når så Vermaelen ble kjøpt så var jeg faktisk veldig fornøyd,men som alltid så kvitter vi oss med etablerte spillere,og mest sannsynelig så ertstatter vi dem ikke skikkelig heller!

Link to comment
Share on other sites

Er det ett år Toure har igjen av kontrakten sin? Og han er vel 28 år? Sånn sett er £15-16 mill sikkert en avtale som frister for ledelsen/styret.

 

Trodde kanskje det var 1 år, men står 2 år i artikkelen fra BBC.

Link to comment
Share on other sites

Kolo går, Brede Hangeland er på vei fra Fulham. En GLIMRENDE deal for Arsenal. Jeg ønsker Kolo Toure alt vel, han har vært de perfekte pro, og kan se tilbake på en fantastisk flott Arsenal karriere. Brede kommer til å bli den nye Tony Adams. Arsene knows!

Link to comment
Share on other sites

Kolo går, Brede Hangeland er på vei fra Fulham. En GLIMRENDE deal for Arsenal. Jeg ønsker Kolo Toure alt vel, han har vært de perfekte pro, og kan se tilbake på en fantastisk flott Arsenal karriere. Brede kommer til å bli den nye Tony Adams. Arsene knows!

 

hehe...Hangeland er velkommen til Arsenal. Ikke akkurat hurtig, men dominerer i hodespillet.

Skulle bety mer spalteplass i norske aviser ihvertfall :D

Link to comment
Share on other sites

Kolo går, Brede Hangeland er på vei fra Fulham. En GLIMRENDE deal for Arsenal. Jeg ønsker Kolo Toure alt vel, han har vært de perfekte pro, og kan se tilbake på en fantastisk flott Arsenal karriere. Brede kommer til å bli den nye Tony Adams. Arsene knows!

 

Den perfekte pro har han vært, men jaggu har han mye rart for seg også (kaos) som til tider blir reparert med farten. Posisjonering og klarereing er ofte fullstendig bingo. Likevel alltid 100% og hjertet utenpå brystet det kan ingen ta fra han, og derfor blir han elsket også. Selv om det etter mitt syn er vel så mye som maskot som ut fra reelle ferdigheter. En gunners great uansett, utvilsomt.

 

Skulle dette skje at Toure går og Hangeland kommer så er i alle fall duellkraften formidabelt forbedret, også med tanke på Vermaelen som virker som en no nonsence type.

Link to comment
Share on other sites

Veldig trist at Kolo forlater oss, men dette tilbodet er alt for godt til å avslå. Kolo er me ikkje avhengig av lenger og 16 mill med 1 2(?) år igjen av kontrakten er mykje. No gjelder det bare å få vekk Gallas, så ser kanskje forsvaret vårt oppegåande ut igjen.

 

Eg kjem til å savne drivet ditt oppover i banen i kampar me ligg under, men eg ser helst at du tar med deg klareringane dine til Manchester.

Link to comment
Share on other sites

Ville heller fått vekk Gallas, han er eldre og jeg har inntrykk av at det er han som lager trøbbel i gruppa. Ikke King Kolo! Synd er det uansett, men nå har vertfall Wenger penger til å hente en stopper av skikkelig klasse!

Link to comment
Share on other sites

Trist, men gjør oss ikke betydelig svakere for kommende sesong. Toure fortjener en stor plass i klubben, han har bidratt med både veldig positiv innstilling samt knallhard jobb på banen. Dersom han går håper jeg å få høre han gjorde det for klubben sin del og at ikke pengene spilte en så stor rolle(les. Adebayor).

Er ganske sikker på at vi beholder Toure dersom Wenger ønsker det, men at Toure gjør det Wenger vil.

 

Dersom han går ønsker jeg å se Gallas og Vermelaen i midtforsvaret. Gallas er per dags dato vårt beste alternativ. Vermelaen vet jeg foreløpig lite om, men kaptein på Ajax burde bety et greit nivå. Jeg har trua på både Djourou og Senderos, men føler Djourou er Vermelaens største utfordrer i førsteelveren. Dersom Djourou hadde fått noen kamper på baken er jeg sikker på han kunne prestert på et topp 4 PL nivå. Senderos har også bevist hva han kan, har blitt litt treg mot de raskeste spissene i verden, men har sett både Ferdinand og Terry direkte treige mot Nasri og RvP.

 

Pengene vil komme veldig til nytte. Følte fra starten av sommeren at vi kom til å ha for mange spisser, vinger og forsvarspillere. Førstepri vil nå være en DM, noe jeg er sikker på Wenger også vet. Hva pressen angår nyster de opp i spissrykter pga Adebayors overgang, men tror egentlig Wenger primert ser på DM spillere.

 

Selv føler jeg ikke vi trenger noen erstatter for Toure, og at vi heller kan bruke pengene i annen posisjon på banen. Husk, dette er min mening, så ingen slakt her :D

Link to comment
Share on other sites

Kolo går, Brede Hangeland er på vei fra Fulham. En GLIMRENDE deal for Arsenal. Jeg ønsker Kolo Toure alt vel, han har vært de perfekte pro, og kan se tilbake på en fantastisk flott Arsenal karriere. Brede kommer til å bli den nye Tony Adams. Arsene knows!

 

Må vel nesten være fra Rogaland for å ha en så stor tro på den godeste Hangeland.

Har vært god for Viking og FCK over tid. En god sesong i PL på et lag som ligger nokså lavt med bakre 4 og hvor stopperene ikke trenger å være spesielt gode ballspillere. Duellkraft har han, men kan han bidra til å frispille midtbanespillere og kanter når det trengs? Vi spiller alltid med stort bakrom, til tider altfor stort, noe som krever tempo for å rekke hjem. Det er det Hangeland har minst av. Jeg mistenker at han desverre ikke passer eller når opp i en klubb som først og fremst består av ballspillere. Den godeste Brede har vel tilgode å overbevise i en eneste landskamp mot et godt lag også..

For meg er Senderos et bedre alternativ tiltross for sine mangler.

 

Forsvinner Kolo så forsvinner rutine, pondus, fart, en som kan bryte gjennom både ett og to pressledd med ballen i bena, en spiller som kan fungere på flere plasser. Og sist, men ikke minst, den siste kontinuitetsbærer i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Nå er snart siste rest av untouchable-laget borte, dette har du klart fint Wenger; gratulerer! :D Håper vår godeste manager har en veldig god plan nå. Gallas - Vermaelen? Djourou? Senderos? Silvestre? Sinnsykt synd å miste King Kolo Toure nå, så glimt av gammel storhet på slutten av denne sesongen fra han. Men, men. Wenger; NÅ er jeg spent.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at Toure ikke har vært "untouchable" på lenge. Det er selvfølgelig synd å miste det jeg ser på som en skikkelig gutt, men om det er et betydelig pengebeløp inne i bildet, så kan det nok vise seg å være like greit.

Link to comment
Share on other sites

Kolo går, Brede Hangeland er på vei fra Fulham. En GLIMRENDE deal for Arsenal. Jeg ønsker Kolo Toure alt vel, han har vært de perfekte pro, og kan se tilbake på en fantastisk flott Arsenal karriere. Brede kommer til å bli den nye Tony Adams. Arsene knows!

 

Morsomt å se at du er tilbake. Trist at Kolo går, men med en pris på rundt 15 mill pund er det dumt å ikke selge. Kolo er ikke så viktig for oss. At Brede skal komme, tror jeg absolutt ingenting på. Han er for treg for spill på vårt nivå. Rett og slett! Sorry, selv jeg fra Ålgård mener det. Vi har nok stoppere i klubben!

Link to comment
Share on other sites

Ettersom Wenger sier at han har 7 midtstoppere og må bruke noen som midtbanespillere etc så taler vel ikke det for at det kommer inn noen ny stopper hvertfall, men vi får vel bare vente og se hva som skjer. Enda lenge igjen av transfervinduet :D

Link to comment
Share on other sites

[quote name='unitedfan...NOT' date='Jul 28 2009, 06:06 PM' post='172497'

Nå er snart siste rest av untouchable-laget borte, dette har du klart fint Wenger; gratulerer! :D Håper vår godeste manager har en veldig god plan nå. Gallas - Vermaelen? Djourou? Senderos? Silvestre? Sinnsykt synd å miste King Kolo Toure nå, så glimt av gammel storhet på slutten av denne sesongen fra han. Men, men. Wenger; NÅ er jeg spent.

 

 

Er vel bare Clichy som er igjen fra det laget, og han var vel strengt tatt bare en reserve for cashley i den tiden. Så ja, nå er pinadø the invincebles en saga blott. tok 5 år. men føler for hver sesong siden da er vi blitt svakere og svakere......MEN det er for tidlig å kaste inn hånkle nå. Jeg er litt opptimistisk foran året. for to sesonger siden så var vi også helt avskrevet, men da blomstra spillere som Flamini, Adebaywhore osv. Kan være Song, Bendtner, Denilson eller hvem som helst i år.

 

Men satser på ett par-tre forsterkninger alikavel.

 

Men hvor DEILIG det skal bli meg sesongstart igjen, tippeligaen er en parodi som erstatning....

Link to comment
Share on other sites

[quote name='unitedfan...NOT' date='Jul 28 2009, 06:06 PM' post='172497'

Nå er snart siste rest av untouchable-laget borte, dette har du klart fint Wenger; gratulerer! :D Håper vår godeste manager har en veldig god plan nå. Gallas - Vermaelen? Djourou? Senderos? Silvestre? Sinnsykt synd å miste King Kolo Toure nå, så glimt av gammel storhet på slutten av denne sesongen fra han. Men, men. Wenger; NÅ er jeg spent.

 

 

Er vel bare Clichy som er igjen fra det laget, og han var vel strengt tatt bare en reserve for cashley i den tiden. Så ja, nå er pinadø the invincebles en saga blott. tok 5 år. men føler for hver sesong siden da er vi blitt svakere og svakere......MEN det er for tidlig å kaste inn hånkle nå. Jeg er litt opptimistisk foran året. for to sesonger siden så var vi også helt avskrevet, men da blomstra spillere som Flamini, Adebaywhore osv. Kan være Song, Bendtner, Denilson eller hvem som helst i år.

 

Men satser på ett par-tre forsterkninger alikavel.

 

Men hvor DEILIG det skal bli meg sesongstart igjen, tippeligaen er en parodi som erstatning....

 

Det er ikke verdig å bli benevnt som Pariodi engang..

Link to comment
Share on other sites

Nå kan det se ut som om Toure blir solgt for ca £15mill, og det var kanskje ikke så veldig uventet etter hendelsen i januar?

Jeg trodde at han skulle fortsette videre i Arsenal, men har vel følt at det kanskje var en sjanse for at City ville prøve seg igjen.

 

Leser at det er flere som er litt usikre på hvor lenge Toure hadde igjen av kontrakten sin, og jeg mente også at det var 2 år igjen. Er usikker.

 

Er dette et bra trekk av Wenger, eller hadde han ikke noe valg?

Jeg tror at en manager ikke kan la missfornøyde spillere være i stallen, for de vil ikke kunne gi 100% hverken på banen eller utenfor. Dette er ikke postivt for gruppen som helhet over sikt, og iallefall ikke for resultatene så lenge det pågår en slik relasjon.

 

Det var problemer med Toure for et halvt år siden, så det har nok ikke gått 100% etter dette.

Toure er en meget god stopper når han spiller på sitt beste, men for å være ærlig: han har de siste 2 sesongene langt ifra stått frem, slik han gjorde tidligere i karrieren.

Om det kun skyldes makker, forsvarsrekka, eller laget generelt, er noe man kunne diskutert over mange pils.

 

Slik jeg ser det, er han ikke den han var hverken når det gjelder posisjonering, mann mot mann, og det å "gå frem i krigen".

Det er en bra sum vi får for Toure, og han hadde vel neppe skrevet under ny kontrakt etter alt som har skjedd?

 

Så, jeg tror at det er en fornuftig trekk å la han gå til City for en såpass god sum.

 

Har vel en følelse av at Gallas/Djourou blir makkeren til Vermaelen, og for meg blir ikke det noe dårligere enn en Toure og Vermaelen bak der.

Gallas mener jeg har vært et par hakk bedre enn Toure det siste året, og kanskje vi får en ny giv bak der med en som står bedre frem som leder?

 

Vil savne den gamle Toure, men de siste 2 sesongene er Toure en spiller man kan klare å erstatte, og samtidig få økt den defensive kvaliteten i laget.

Link to comment
Share on other sites

Noen her som helt ærlig tror Gallas kan komme på det nivået Toure var på for 3-4 sesonger siden? Jeg synes det er trist at en av de største fotballpersonlighetene i klubben dette tiåret skal dra, mens en sutrete Gallas blir. Et stort tap for felleskapet! Toure kan for all del bli erstattet, men det er i mine øyne feil å la han dra når Gallas blir. Jeg føler meg sikker på at franskmannen drar om kort tid uansett, fordi jeg tror en spiller med hans ego hverken godtar å være på benken eller å bli tilbudt ettårskontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Dette har vel egentlig ligget i kortene en stund.

Toure som er en kjernekar har kort tid igjen av kontrakten. Ut i fra dette og alderen hans, pluss at han er forsvarsspiller, er prisen som anslås meget god. Tar vi med at han blir borte under Afrikamesterskapet gjør dette Wengers eventuelle salg enda mer forståelig. Gallas og Toure er imine øyne på samme nivå og Vermaelen er kjøpt inn. Og sjarmerende Toure er over sin topp, godt over. Wenger kan ikke beholde folk ut i fra nostalgiske hensyn, som at hyan er en av de som er igjen på det bestemte laget.

Man kan si at om salget virkelig skjer, så skjer det i det rette øyeblikket. Dette kan Wenger.

Blir det salg kan vi ha fått 40 mill fra mancity, uten at de er styrket nevneverdig, i mine øyne.

Bruker vi pengene fornuftig, vil det være vi som går seirende ut av overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom Wenger sier at han har 7 midtstoppere og må bruke noen som midtbanespillere etc så taler vel ikke det for at det kommer inn noen ny stopper hvertfall, men vi får vel bare vente og se hva som skjer. Enda lenge igjen av transfervinduet :D

 

Jeg syns det er litt rart at Wenger kun har forsterket stallen med en midtstopper når det er kanskje den posisjonen vi har flest kandidater å velge mellom... Men skal dog innrømme at det var den posisjonen jeg ville at vi skulle forsterke sammen med DM, men da tenkte jeg at heller en spiller som Senderos skulle gå. At Vermaelen kom som erstatning aner jeg ikke om er bra eller dårlig, men Wenger vet vel hva han gjør, så regner med at han blomstrer i Arsenaldrakta ;) Uansett, syns jeg det er synd at Kolo drar (?) da jeg alltid har likt han som spiller, og det virker jo helt klart at han har en stor påvirkning på spillergruppa og. Husker et intervju med Nordtveit, hvor Nordtveit fortalte at den første som virkelig tok i mot han av førstelagsspillerne var Kolo!

Link to comment
Share on other sites

Om Toure går vet jeg ikke helt hva jeg vil si. Har alltid hatt sansen for Toure, men utifra spillet hans sist sesong er jeg ikke sikker på at han vil få fast plass i startelveren om han blir i klubben. Som flere andre har poengtert har Toure desverre spillemessig tapt seg og 15 millioner pund er mye penger. Når det gjelder pengene tror jeg desverre heller ikke at vi vil bruke så mye av dem på nye spillere. Stopperplassen er uansett ikke plassen jeg vil ha forsterket.

Link to comment
Share on other sites

Hvis dette blir en realitet håper jeg Wenger bruker pengene på en god DM som kan lære opp Mr. Song og også ta plassen under Afrikamesterskapet i januar. Da er jeg fornøyd med Wengers opptreden på markedet i sommer.

Fått ut to som har tapt seg spillemessig, og hentet inn en kriger i Vermaelen og en klasseDM.

 

Tviler på at Wenger henter en spiss, men hadde ikke takket nei til Huntelaar.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...