Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi må jo slå city med og uten Kolo. Spiller ingen rolle hvem som spiller.

Men unner han alt godt og håper han snart er klar for spill.

Har fremdeles respekt for King Kolo, men han er ikke i nærheten av og ha den helte statusen som Henry og Vieira har. For dem var det aldri aktuellt å spille for en annen engelsk klubb enn Arsenal, det viser sikkelig klasse.

Link to comment
Share on other sites

Vi må jo slå city med og uten Kolo. Spiller ingen rolle hvem som spiller.

Men unner han alt godt og håper han snart er klar for spill.

Har fremdeles respekt for King Kolo, men han er ikke i nærheten av og ha den helte statusen som Henry og Vieira har. For dem var det aldri aktuellt å spille for en annen engelsk klubb enn Arsenal, det viser sikkelig klasse.

 

Tja, det virket som om Vieira en periode nylig vurderte å signe for Tottenham.....

Link to comment
Share on other sites

Vi må jo slå city med og uten Kolo. Spiller ingen rolle hvem som spiller.

Men unner han alt godt og håper han snart er klar for spill.

Har fremdeles respekt for King Kolo, men han er ikke i nærheten av og ha den helte statusen som Henry og Vieira har. For dem var det aldri aktuellt å spille for en annen engelsk klubb enn Arsenal, det viser sikkelig klasse.

 

Tja, det virket som om Vieira en periode nylig vurderte å signe for Tottenham.....

har han fortalt deg dette personlig eller har du lest noen rykter:)?

Link to comment
Share on other sites

Vi må jo slå city med og uten Kolo. Spiller ingen rolle hvem som spiller.

Men unner han alt godt og håper han snart er klar for spill.

Har fremdeles respekt for King Kolo, men han er ikke i nærheten av og ha den helte statusen som Henry og Vieira har. For dem var det aldri aktuellt å spille for en annen engelsk klubb enn Arsenal, det viser sikkelig klasse.

 

Tja, det virket som om Vieira en periode nylig vurderte å signe for Tottenham.....

har han fortalt deg dette personlig eller har du lest noen rykter:)?

Rykter, At Henry skulle tipse Tottenham om Vieira er absurd..

Link to comment
Share on other sites

Vi må jo slå city med og uten Kolo. Spiller ingen rolle hvem som spiller.

Men unner han alt godt og håper han snart er klar for spill.

Har fremdeles respekt for King Kolo, men han er ikke i nærheten av og ha den helte statusen som Henry og Vieira har. For dem var det aldri aktuellt å spille for en annen engelsk klubb enn Arsenal, det viser sikkelig klasse.

 

Tja, det virket som om Vieira en periode nylig vurderte å signe for Tottenham.....

har han fortalt deg dette personlig eller har du lest noen rykter:)?

Rykter, At Henry skulle tipse Tottenham om Vieira er absurd..

Nekter å tru at Vieira går til Tottenham, isåfall må det være for å skåre sjølmål og sende dem ned.

Nei han er en spiller med hjerte i klubben. Og eg trur han angrer på at han gikk fra klubben i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer faktisk på om at en av årsakene til at Toure valgte å dra til City, er fordi han har ett brennende ønske om å spille sammen med sin bror Yaya, og at han anser muligheten for det som større i City enn i Arsenal, med tanke på Arsenals lønnspolitikk, og Yayas lønnskrav

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer faktisk på om at en av årsakene til at Toure valgte å dra til City, er fordi han har ett brennende ønske om å spille sammen med sin bror Yaya, og at han anser muligheten for det som større i City enn i Arsenal, med tanke på Arsenals lønnspolitikk, og Yayas lønnskrav

Hvis Toure har lyst til å spille sammen med lillebror så går han ikke til en klubb som han ikke spiller i, da går han til Barcelona, eller så fortsetter han på landslaget der spiller de på lag allerede.

Ditt argument er lite trolig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer faktisk på om at en av årsakene til at Toure valgte å dra til City, er fordi han har ett brennende ønske om å spille sammen med sin bror Yaya, og at han anser muligheten for det som større i City enn i Arsenal, med tanke på Arsenals lønnspolitikk, og Yayas lønnskrav

Hvis Toure har lyst til å spille sammen med lillebror så går han ikke til en klubb som han ikke spiller i, da går han til Barcelona, eller så fortsetter han på landslaget der spiller de på lag allerede.

Ditt argument er lite trolig.

 

BE

 

Her slenger jeg med Ben Elfen. Det får være måte på hvilke konspirasjonsteorier vi skal ha på enkelte hendelser i historien :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer faktisk på om at en av årsakene til at Toure valgte å dra til City, er fordi han har ett brennende ønske om å spille sammen med sin bror Yaya, og at han anser muligheten for det som større i City enn i Arsenal, med tanke på Arsenals lønnspolitikk, og Yayas lønnskrav

Hvis Toure har lyst til å spille sammen med lillebror så går han ikke til en klubb som han ikke spiller i, da går han til Barcelona, eller så fortsetter han på landslaget der spiller de på lag allerede.

Ditt argument er lite trolig.

 

BE

 

Nå er det jo faktisk slik at Barcelona ikke var ute etter Kolo, derfor gikk han ikke dit. Om du finner mitt argument lite trolig, er forsåvidt brennende likegyldig for min del

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo faktisk slik at Barcelona ikke var ute etter Kolo, derfor gikk han ikke dit. Om du finner mitt argument lite trolig, er forsåvidt brennende likegyldig for min del

 

Nei, Barcelona var ikke ute etter Kolo, men selv om han skulle ønske å gjenforenes med sin bror, og du KANSKJE har rett i at det er større sjanse for at dette skal skje i City enn i Arsenal, virker dette i så fall å være et helt perifert motiv for at Kolo forlot Arsenal. Han har jo selv oppgitt at han synes Arsenal solgte unna for mange gode spillere, og at han følte at klubben utviklet seg i feil retning i forhold til hva han mente var riktig. Og da var vel DET ALENE grunn god nok for å reise? Og denne "skilsmissen" var trolig den beste for begge parter.

 

Når det gjelder det generelle diskusjonsmessige her, så er det jo argumentene som bestemmer om et synspunkt er troverdig eller ikke. Andre må gjerne få lov til å mene hva de vil, men når argumentene (begrunnelsen) ikke er gode nok er heller ikke standpunktet særlig troverdig. I den verden jeg opererer til daglig - akademia - fungerer det jo slik at det er den som har de beste argumentene som også "vinner" frem med sitt syn. Og sånn bør det også være i verden for øvrig, enhver erkjennelse bør undergå en slik "syretest", og hvis den ikke tåler en slik test er ikke erkjennelsen mye verdt...?

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo faktisk slik at Barcelona ikke var ute etter Kolo, derfor gikk han ikke dit. Om du finner mitt argument lite trolig, er forsåvidt brennende likegyldig for min del

 

Nei, Barcelona var ikke ute etter Kolo, men selv om han skulle ønske å gjenforenes med sin bror, og du KANSKJE har rett i at det er større sjanse for at dette skal skje i City enn i Arsenal, virker dette i så fall å være et helt perifert motiv for at Kolo forlot Arsenal. Han har jo selv oppgitt at han synes Arsenal solgte unna for mange gode spillere, og at han følte at klubben utviklet seg i feil retning i forhold til hva han mente var riktig. Og da var vel DET ALENE grunn god nok for å reise? Og denne "skilsmissen" var trolig den beste for begge parter.

 

Når det gjelder det generelle diskusjonsmessige her, så er det jo argumentene som bestemmer om et synspunkt er troverdig eller ikke. Andre må gjerne få lov til å mene hva de vil, men når argumentene (begrunnelsen) ikke er gode nok er heller ikke standpunktet særlig troverdig. I den verden jeg opererer til daglig - akademia - fungerer det jo slik at det er den som har de beste argumentene som også "vinner" frem med sitt syn. Og sånn bør det også være i verden for øvrig, enhver erkjennelse bør undergå en slik "syretest", og hvis den ikke tåler en slik test er ikke erkjennelsen mye verdt...?

 

Poenget her er jo at jeg aldri har sagt at dette var den eneste grunnen. Selvfølgelig er nok hovedgrunnen som du sier at han følte at klubben utviklet seg i feil retning. Men jeg mistenker at det også ligger andre grunner bak, f. eks. det at han anser muligheten for å spille med sin bror som mye større i City enn i Arsenal. Jeg blir ikke overrasket om Yaya blir å finne i City i januar eller neste sommer.

 

Og det jeg skrev, er noe jeg tror kan være en av årsakene. Jeg skriver ikke at det er sånn det er. At noen finner det lite trolig, får så være, men det endrer uansett ikke min mistanke.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kolo klarer knapt å lede seg selv, så det blir spennende å se hvordan han takler dette.

Oyy, den kom overraskende. Trudde det skulle bli Given eller Lescott. Men han har jo vert kaptein for oss flere ganger så han klare nok å spenne bindet fast rundt armen. Men om det et lurt valg å ha han til kaptein er eg langt fra sikker på.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sju-åtte kamper ut i sesongen begynner vi vel å få et visst bilde av hvordan dette kan utvikle seg i forsvaret. Og lite er vel mer betegnende enn at INGEN har skrevet noe om savnet av Toure i denne tråden de siste seks ukene? Thomas Vermaelen, håper du ikke du ikke havner i nostalgitråden på lenge ennå :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dette hadde jeg vikelig ikke ventet. Kolo var en spiller jeg var stor fan av i tiden han var i Arsenal, og også respekterte etter han forlot.

 

En dopingdom vil nok bety at han er ferdig i England, men det er jo alltids none nasjoner rundt middelhavet de ikke tar dette så alvorlig...

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...