Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

Mener jeg leste en plass at Kolo har bare 1 år igjen av kontrakten og av den grunn bli neppe prisen mer enn £10-15 mill. hvis vi selger nå.

 

Jeg mener han og Vermaelen kan bli et veldig bra stopperpar fremfor f.eks. Gallas/Vermaelen og vi burde heller tilbudt Kolo en ny kontrakt. Tvilsomt det blir noe av, men kunne i det minste prøvd..

Han har kanskje ikke vært på sitt beste siste året, men jeg mener vi trenger hurtigheten hans og han kan helt sikkert bli bedre igjen.

 

Selg heller Gallas som er over the top!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mener jeg leste en plass at Kolo har bare 1 år igjen av kontrakten og av den grunn bli neppe prisen mer enn £10-15 mill. hvis vi selger nå.

 

Jeg mener han og Vermaelen kan bli et veldig bra stopperpar fremfor f.eks. Gallas/Vermaelen og vi burde heller tilbudt Kolo en ny kontrakt. Tvilsomt det blir noe av, men kunne i det minste prøvd..

Han har kanskje ikke vært på sitt beste siste året, men jeg mener vi trenger hurtigheten hans og han kan helt sikkert bli bedre igjen.

 

Selg heller Gallas som er over the top!

 

Det er ting jeg ikke skjønner. Det første er hva som er så mye bedre med toure enn Gallas? Jeg mener ingen ting. Og det andre som folk maser sånn på er at Gallas er for gammel. Det forundrer meg ikke om det er de samme som drømmer om Henry tilbake i Arsenal. til opplysning så er de på dagen like gamle, men de spiller i forskjellige posisjoner. Gallas i en posisjon som ikke krever like mye av en skrott som Henry, med andre ord har Gallas alle forutsetninger til å holde ut lenger. Jeg ser ingen grunn til at Gallas ikke skal holde i allefall 5 år til, og derfor synes jeg argumentet om at han er for gammel ikke holder mål. Gallas er vår beste midtstopper (by far) og hadde jeg vært manager hadde han, sammen med Song, Fabregas og Arshavin vært de første navnene på blokka før hver kamp.

 

BE

 

Edit: Mmaelan, jeg skulle ønske vi fikk mer for ham jeg også, og det tror jeg også fi kan få siden det er City det er snakk om her, men jeg mener at 10 mill pund i og for seg er en grei pris for gutten.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig, selv om vi har god dekning på stopperplassen håper jeg Kolo blir i klubben. Jeg tror ikke bare han er en viktig bidragsyter på banen, også utenfor. Men skal vi først selge burde vi få minst 15 millioner pund for han...

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener det er svakt av de som gjennomfører denne overgangen, dersom ikke Richards kommer til oss som en del av overgangen. Han og Hughes kommer ikke overens, og han er i tillegg Arsenal supporter, så jeg tror ikke det ville vært noe problem å blitt enig om personlige betingelser.

 

Han har bra med styrke, kan spille både midtstopper og høyre back, han har faktisk bra med hurtighet, og han er engelsk. Ville blitt ett meget godt tilskudd til troppen vår, og vi slipper å jobbe med å hente inn en erstatter for Toure.

 

For dersom vi selger Toure, er vi avhengige av å ha med Senderos videre. Og hvis valget står mellom å satse på Senderos, og få inn Richards til klubben, er jeg ikke i tvil om hva jeg ville valgt.

Link to comment
Share on other sites

Skeptisk!

 

skeptisk til hva? Til sannhetsgehalten i dette ryktet eller til det å selge Toure?

 

Til salget! ;)

 

Tror faktisk det er noe i ryktet. Kanskje derfor Wenger hentet Vermaelen. Har også i tankene at Kolo var "nær" en overgang i forrige vindu.

 

For dersom vi selger Toure, er vi avhengige av å ha med Senderos videre.

 

Gud bedre! Senderos er ikke god nok. Vel, vi slipper å se han som DM. :)

Link to comment
Share on other sites

[

For dersom vi selger Toure, er vi avhengige av å ha med Senderos videre.

 

Gud bedre! Senderos er ikke god nok. Vel, vi slipper å se han som DM. :)

 

Enig med deg. Har liten tro på Senderos og han har fått klarsignal til å finne seg en annen klubb.

Blir ikke forundret om han blir brukt i en byttehandel for å få en spiller.

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg leste en plass at Kolo har bare 1 år igjen av kontrakten og av den grunn bli neppe prisen mer enn £10-15 mill. hvis vi selger nå.

 

Jeg mener han og Vermaelen kan bli et veldig bra stopperpar fremfor f.eks. Gallas/Vermaelen og vi burde heller tilbudt Kolo en ny kontrakt. Tvilsomt det blir noe av, men kunne i det minste prøvd..

Han har kanskje ikke vært på sitt beste siste året, men jeg mener vi trenger hurtigheten hans og han kan helt sikkert bli bedre igjen.

 

Selg heller Gallas som er over the top!

 

Det er ting jeg ikke skjønner. Det første er hva som er så mye bedre med toure enn Gallas? Jeg mener ingen ting. Og det andre som folk maser sånn på er at Gallas er for gammel. Det forundrer meg ikke om det er de samme som drømmer om Henry tilbake i Arsenal. til opplysning så er de på dagen like gamle, men de spiller i forskjellige posisjoner. Gallas i en posisjon som ikke krever like mye av en skrott som Henry, med andre ord har Gallas alle forutsetninger til å holde ut lenger. Jeg ser ingen grunn til at Gallas ikke skal holde i allefall 5 år til, og derfor synes jeg argumentet om at han er for gammel ikke holder mål. Gallas er vår beste midtstopper (by far) og hadde jeg vært manager hadde han, sammen med Song, Fabregas og Arshavin vært de første navnene på blokka før hver kamp.

 

BE

 

Edit: Mmaelan, jeg skulle ønske vi fikk mer for ham jeg også, og det tror jeg også fi kan få siden det er City det er snakk om her, men jeg mener at 10 mill pund i og for seg er en grei pris for gutten.

 

Spot on.

 

Gallas er uten tvil den beste midtstopperen i klubben. Selv om han til tider har en merkelig oppførsel overfor sine lagkamerater, så har han en vinnervilje og holdning ellers som er helt fantastisk. Skal heller ikke glemme at han har det med å score viktige mål for oss.

 

10mill er nok minimum i mine øyne - men alikevel akseptabelt. Men tror og håper at HVIS vi selger han, så dytter vi prisen høyere - og kanskje henter inn Hangeland? Hvis det er som folk sier at VErmaelen er perfekt makker til en høy, hodesterk stopper - så må Hangeland være perfekt?

Link to comment
Share on other sites

han og gallas går ikke sammen, så en av de må ut, synes det er greit at vi beholder den beste..

 

kan ikke ha en stall med spiller som ikke snakker med hverandre, dette gjeldte jo adebayor og eboue og, så mitt håp eboue stikker, erstattet av traore, ade ut og toure ut..

 

problem vekke :)

Link to comment
Share on other sites

han og gallas går ikke sammen, så en av de må ut, synes det er greit at vi beholder den beste..

 

kan ikke ha en stall med spiller som ikke snakker med hverandre, dette gjeldte jo adebayor og eboue og, så mitt håp eboue stikker, erstattet av traore, ade ut og toure ut..

 

problem vekke ;)

 

Hvem inn da ? :)

Link to comment
Share on other sites

Meget trist om Kolo forsvinner. En av de man alltid vet gir 100%. OG selv om det har vært en del rot der bake med Toure, spesielt forrige sesong, så er det deilig å ha en med svært god fart der bak som kan løpe opp folk som Gallas blir distansert av.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er riktig tidspunkt å selge Toure på. Han er langt fra den stopperen som spilte sammen med Campbell og som utgjorde en av PL beste stopperpar. Som mange nevner kan en av grunnene til at Wenger lar Toure gå være den langvarige feiden mellom han og Gallas. Det skaper naturlig nok elendig stemning innad i spillergruppen og det er det siste vi vil.

 

Som ben elfen skriver er Gallas mye bedre enn Toure pr dags dato. Toure har ikke vært den dominerende midtstopperen han en gang var. Han har mistet farten og den enorme vinnermentaliteten han hadde. La Gallas og Vermaelen danne et nytt og spennende stopperpar fremover, tror vi har godt av litt forandring i forsvaret!

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er riktig tidspunkt å selge Toure på. Han er langt fra den stopperen som spilte sammen med Campbell og som utgjorde en av PL beste stopperpar. Som mange nevner kan en av grunnene til at Wenger lar Toure gå være den langvarige feiden mellom han og Gallas. Det skaper naturlig nok elendig stemning innad i spillergruppen og det er det siste vi vil.

 

Som ben elfen skriver er Gallas mye bedre enn Toure pr dags dato. Toure har ikke vært den dominerende midtstopperen han en gang var. Han har mistet farten og den enorme vinnermentaliteten han hadde. La Gallas og Vermaelen danne et nytt og spennende stopperpar fremover, tror vi har godt av litt forandring i forsvaret!

 

For de som ikke så Vermaelen og Gallas sammen i går kan jeg si at de to ikke er et perfekt par før langt ut i neste sesong tidligst. For noen rotehoder, grove feil og kommunikasjonssvikt fra første minutt. De slet med plassering og arbeidsfordeling absolutt hele omgangen. Toure fremsto som rene klippen i forhold.

 

Og hvorfor hevder du at Toure har mistet farten? Ingenting som har tydet på det hverken i treningskampene eller i forrige sesong.

 

Jeg liker ikke dette salget -hvis det gjennomføres- av flere årsaker:

1) Ingen kontinuitet i laget

2) Andre blir fristet til å gå

3) Vi fremstår som svake innad og et lag i oppløsning. Hva har skjedd med samholdet i gruppen?

4) Begynner å lure på om det er styret eller Wenger som nå har kontrollen over kjøp og salg

5) Hvordan skal vi få bygget noe solid når det er to-tre utskiftninger hvert år?

6) Vermaelen er ny og kan trenge tid. Gallas er skadeutsatt. Djourou har talentet, men ikke rutinen. Alt tyder på at Senderos forsvinner -noe jeg ikke er glad for-. Song er per idag den beste DM-spiller vi har og forsvinner i tillegg til AM. Silvestre er en nødløsning og er ikke i nærheten av Kolos kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

I post-match intervjuet sa Wenger at ingenting er sikkert ennå, men det kom til å bli avgjort i de neste 24 hours. Pokker også hvis vi mister ham. Jeg kommer til å bli veldig lei meg hvis det skjer.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette er riktig tidspunkt å selge Toure på. Han er langt fra den stopperen som spilte sammen med Campbell og som utgjorde en av PL beste stopperpar. Som mange nevner kan en av grunnene til at Wenger lar Toure gå være den langvarige feiden mellom han og Gallas. Det skaper naturlig nok elendig stemning innad i spillergruppen og det er det siste vi vil.

 

Som ben elfen skriver er Gallas mye bedre enn Toure pr dags dato. Toure har ikke vært den dominerende midtstopperen han en gang var. Han har mistet farten og den enorme vinnermentaliteten han hadde. La Gallas og Vermaelen danne et nytt og spennende stopperpar fremover, tror vi har godt av litt forandring i forsvaret!

 

Det er jo helt hårreisende å si at Kolo har mistet farten?? :)

Han er desidert den kjappeste vi har blant midtstopperne.

Kolo er en type spiller som trenger en leder ved siden av seg. Vi kan egentlig sammenligne med Carragher/Hyppiä i sin tid hvor Hyppiä styrte og Carrargher "ryddet opp". Samme kan man si om Adams/Keown, Delvis også Ferdinand/Vidic. Denne mix'en har ikke vi hatt i Arsenal siden Campbell dro og derfor har vi også vært svakere i forsvar de siste årene.

Toure og Gallas har vist seg å ikke fungere godt nok sammen og det har naturligvis også gått utover Kolos spill.

 

Ellers forstår jeg lite av at mange mener Gallas har vært så mye bedre enn f.eks. Toure?

Han har aldri vært på nivået han oppnådde i Chelsea og har vel sutret og laget mer uro enn å spilt godt i Arsenal. Enig i at han har hatt perioder hvor han har vært god, vist litt vinnervilje og er best av stopperne offensivt, men gud bedre det har vært mye tull og rot fra han også. Derav som også har ført til at han mistet kapteinsrollen.

Merker meg også at han faktisk er elendig i hodedueller og det bekymrer meg egentlig mest.

 

Min mening om at Gallas er over the top er fordi han er dårligere enn før og jeg kan ikke se for meg at han noen gang blir bedre heller. Og dette har ingenting med alder å gjøre.

Erfaring og rutine? Joda, så absolutt. Presterer han godt nok? nei.

Keown, Adams m.fl. presterte veldig bra på slutten av karrieren fordi de hadde autoritet og fungerte sammen.

Gallas har vel også 1 år igjen på kontrakten og signerer neppe en ny til neste år så jeg ser ingen grunn til å nøle med å danne et nytt stopperpar i løpet av sesongen.

 

Dette er ikke noe jeg gidder å diskutere lenge siden vi er inneforstått med at Gallas blir og trolig Toure er den som takker for seg. Desverre!

 

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/t...ity/8172622.stm

 

Den klassiske sitatet "BBC understands.." er nevnt her så det ligger vel an til et salg snart.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...