Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sitter med en liten følelse av at Wenger og Arsenal har spilt seg selv litt ut over sidelinjen. Tror også vi har solgt 4. plassen til City, uten markante forsterkninger kan det hende vi ikke klarer topp 5 engang.

ikke enig.

Kolo Toure hadde ikke fått en plass i første elleveren. Han er rett og slett ikke god nok. Adebayor opptar kun plassen til enten Eduardo eller Bendtner. Det Adebayor gjorde klarer disse guttene også.

 

Vi har kun solgt bredde, og fått noe særlig dårligere første 11'er.

 

BE

 

Vi har solgt bredde, og har fått inn nok penger til forsterkninger. F.eks. på stopperplass, keeperplass eller spissplass. Typisk Wenger og satse på det vi har nå, så har ikke særlig stor tro på at det kommer inn noen store navn..

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med ben elfen her. Er ikke sikker på at Wenger kommer til å bruke pengene på forsterkninger heller, men en DM er det som står høyest på ønskelista mi.

 

Bakover på banen er vi godt forspent nå, Gallas-Vermaelen som førstevalget på stopperplass. Sagna og Clichy på hver sin back. Som backup har vi Eboue(såfremt han ikke blir solgt), Djourou, Senderos(såfremt han også ikke blir solgt), Silvestre(kun som backup i nødstilfelle), Gibbs og Traore(om han ikke blir sendt på utlån eller blir brukt som venstreving istedet) og evt Song.

 

Selger vi Eboue og/eller Senderos trengs det en forsterkning inn her, ellers føler jeg det er "bra nok".

 

Offensivt har vi RvP, Nicky B, Dudu, Arshavin, Vela, Walcott som alle kan spille spiss. Hadde ikke takket nei til en ny spiss(drømmer fortsatt om Huntelaar), men mener vi er bedre forspent her og offensivt på midtbanen enn vi er defensivt på midten.

 

Verken Denilson, Diaby, Ramsey, Wilshere, Rosicky, Nasri eller Cesc er utpregede defensive midtbanespillere. Det er Song, som pr dags dato er vår eneste skikkelige DM. Diaby er best offensivt og fortsatt ekstremt ustabil. Føler han har presset på seg i år for å slå gjennom. Denilson er betydelig mer stabil, men langt fra noen DM. Han er mer en box-to-box spiller og ikke på et nivå som gjør at Cesc kan utfolde seg offensivt på samme måte som med Flamini. Ramsey og Wilshere er ikke gode nok enda. Rosicky og Nasri er helt klart best offensivt.

 

Da står vi med én skikkelig DM. Noe som er altfor dårlig. Dette er altså posisjonen jeg mener bør forsterkes uansett. Håper at Wenger nå har fått nok penger til å handle en sterk ballvinner med ok fart og bra posisjoneringsevne. Hvem vet jeg ikke, men Wenger bør ha såpass god oversikt over spillere i verden/europa at det burde være mulig å finne en.

Link to comment
Share on other sites

Sitter med en liten følelse av at Wenger og Arsenal har spilt seg selv litt ut over sidelinjen. Tror også vi har solgt 4. plassen til City, uten markante forsterkninger kan det hende vi ikke klarer topp 5 engang.

ikke enig.

Kolo Toure hadde ikke fått en plass i første elleveren. Han er rett og slett ikke god nok. Adebayor opptar kun plassen til enten Eduardo eller Bendtner. Det Adebayor gjorde klarer disse guttene også.

 

Vi har kun solgt bredde, og fått noe særlig dårligere første 11'er.

 

BE

 

Tja vi får se......Eduardo og Bendtner har ennå masse å bevise på at akkurat de fortjener plassen på laget, ikke bare glimtvis, men hele sesongen......skeptisk.

Vi har heller ikke forsterket laget nevneverdig i skrivende stund, men det har alle rundt oss, og vi måtte kjempe lenge før 4. plassen var sikret. klarer Aston Villa en ny sesong som i fjor og Man City kan fort bli gode de også, og plutselig er 6. plassen kommet farlig nær.

 

Og ja Adebayor imponerte ingen i fjor, og er helt for å selge han, men det sier litt om laget når han var bankers. Eduardo har vel ennå til gode å gå to måneder sammenhengende skadefri.

Dansken Bendtner har jeg litt tro på selv, men det er ennå et stykke opp og frem for han.

Spilletid alene gjør ikke spillere god, de må ha noe\noen å strekke seg etter. Thierry Henry hadde Dennis Bergkamp, Robin van Persie hadde både Henry og Bergkamp og strekke seg etter. Bendtner hadde en heller variabel og til tider middelmådig Adebayor å strekke seg etter, skal vi ale opp gode spiller må vi ha gode spiller de kan strekke seg etter.

Link to comment
Share on other sites

Trist, veldig trist. Men vi må bare se framover, og positivt på dette salget. Vi har tjent 40 mp på to spillere, uten at jeg vil si at vi er betragtelig svekket. Nå har Wenger, forhøpentligvis, mye penger å bruke på spillerkjøp, og vi alle vet hvor god Wenger er til å hente gode spillere billig. Lykke til Kolo, håper du får en god karriere videre!

Link to comment
Share on other sites

Sitter med en liten følelse av at Wenger og Arsenal har spilt seg selv litt ut over sidelinjen. Tror også vi har solgt 4. plassen til City, uten markante forsterkninger kan det hende vi ikke klarer topp 5 engang.

ikke enig.

Kolo Toure hadde ikke fått en plass i første elleveren. Han er rett og slett ikke god nok. Adebayor opptar kun plassen til enten Eduardo eller Bendtner. Det Adebayor gjorde klarer disse guttene også.

 

Vi har kun solgt bredde, og fått noe særlig dårligere første 11'er.

 

BE

 

Tja vi får se......Eduardo og Bendtner har ennå masse å bevise på at akkurat de fortjener plassen på laget, ikke bare glimtvis, men hele sesongen......skeptisk.

Vi har heller ikke forsterket laget nevneverdig i skrivende stund, men det har alle rundt oss, og vi måtte kjempe lenge før 4. plassen var sikret. klarer Aston Villa en ny sesong som i fjor og Man City kan fort bli gode de også, og plutselig er 6. plassen kommet farlig nær.

 

Og ja Adebayor imponerte ingen i fjor, og er helt for å selge han, men det sier litt om laget når han var bankers. Eduardo har vel ennå til gode å gå to måneder sammenhengende skadefri.

Dansken Bendtner har jeg litt tro på selv, men det er ennå et stykke opp og frem for han.

Spilletid alene gjør ikke spillere god, de må ha noe\noen å strekke seg etter. Thierry Henry hadde Dennis Bergkamp, Robin van Persie hadde både Henry og Bergkamp og strekke seg etter. Bendtner hadde en heller variabel og til tider middelmådig Adebayor å strekke seg etter, skal vi ale opp gode spiller må vi ha gode spiller de kan strekke seg etter.

 

Ser hva du sikter til, men har noen kommentarer. Du sier lagene rundt oss har forsterket seg. Selv mener jeg bare City og til dels Chelsea har gjort dette.

 

Manchester United er svekket etter salget av Tevez og Ronaldo. Dette kommer man ikke utenom

 

Liverpool er i ferd med å miste Alonso og Arbeloa. Et salg av Alonso vil få store konsekvenser. Selv mener jeg han var blandt Liverpool' beste spillere forrige sesong.

 

Aston Villa har mistet Barry. Downing er enda ikke like god som Barry.

 

Everton kommer antagelig til å miste Lescott. De har heller ikke forsterket laget noe særlig i sommer.

 

Chelsea er vel på bølgelengde med troppen de stilte i fjor, spørs litt hvor godt Zhirkov kommer til å gjøre det.

 

Mener derfor selv at Arsenal har mistet spillere som ikke er så viktige for laget som de nevnt ovenfor. Derfor står Arsenal(selv uten kjøp) bedre enn de nevnte lag ovenfor(-Chelsea)

 

Angående Bendtner. Når vi solgte Henry hadde få tro på Adebayor. Han imponerte mindre sesongen før han spilte fast enn Bendter har gjort til nå. Bendtner scorte jo faktisk 15 mål på ikke så altformye spilletid.

 

Konkulsjonen er som Ben Elfen sier. Mista litt bredde, men ikke nevneverdig svakere.

Link to comment
Share on other sites

Da var det gjort. Nok en etablert spiller har forsvunnet. Tror dog at ikke alt håp er ute. Toure har vært en fantastisk spiller og person, men har som alle har påpekt hatt sine sportslige problemer i den senere tid.

 

Tror fremdeles at det er godt med folk i de bakre rekker. Blir spennende å se hvordan setter sammen kabalen i kampene som kommer. Vermaelen og Gallas kan bli bra. Er mer bekymret for for rivjernet som fremdeles savnes på midtbanen. Blir skremt hvis ikke minst et solid spiller til hentes inn.

 

Lykke til Kolo! Du har vært fantastisk!!

Link to comment
Share on other sites

Da var det over for Toure.

Var en stor spiller i drakta tidlig i karrieren, men de siste to sesongene har han slitt med å stå frem som den krigeren han var. Etter situasjonen i januar og prestasjonene generelt, støtter jeg Wenger 100% på dette salget.

En god sum for en spiller, som jeg tviler på hadde spilt fast i laget fremover.

 

Nå har vi fått ca £40mill for Ade og Toure, synes Arsenal har gjort det sinnsykt bra. Jeg føler meg rimelig sikker på at det kommer inn minst en klassespiller iløpet av kort tid, og jeg blir ikke overrasket om Huntelaar er en av de.

 

Takk for alt Toure, men tiden var nok kommet for at vi nå skulle skille veier.

Link to comment
Share on other sites

Meget trist å miste en av mine største favorittspillere. Etter syv år i klubben stoppet han på 225 toppseriekamper for Arsenal. En lojal spiller som alltid gav hundreprosent, men jeg tror Wenger kan ha solgt han på det riktige tidspunktet. Hvis prisen på 15 mil stemmer kan det fort være finansieringen av Huntelaar og en midtbanespiller, slik Sir John påpeker.

 

Takk for alt, Kolo!

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å ønske Toure lykke til videre. Liker ikke at vi selger han til Man City, men vi mottar en pen overgangssum i det minste, så man får trøste seg med det.

 

Vi klarer nok fint å fylle tomrommet etter Toure, men allikevel syns jeg ikke noe om at vi selger unna både Adebayor og Toure på en sommer. Mange penger inn i kassa, men spørsmålet er vel om Wenger faktisk kommer til å bruke noen av dem. Jeg tviler, men vi får vente og se.

 

Det som var positivt etter at vi kjøpte Vermaelen var at vi hadde tre gode stoppere som ville utgjøre en tøff kamp om to plasser med Djourou, Senderos og Silvestre bak der igjen.

 

De siste årene har ikke første 11'eren vært noe problem for oss, den holder mål når alle er friske. Det er resten av troppen som ikke har hatt bra nok kvalitet til at vi har klart å nå helt opp når skader og suspensjoner har inntruffet. Allikevel så får vi bare se fremover og se hva som skjer før sesongstart. Lykke til Toure og takk for det du har gjort! :(

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at vi selger han til Man City, men vi mottar en pen overgangssum i det minste, så man får trøste seg med det.

 

Skjønner ikke dette problemet med å selge til City, av to grunner:

 

1. Ingen andre ville gitt oss £40 mill for Ade/Kolo. Det er for å si det forsiktig hinsides all fornuft.

 

2. City ville uansett fått forsterkninger, ville Huntelaar/Mexes i City og Arsenal en haug med millioner fattigere vært bedre?

 

Dette er meget fornuftig forutsatt at pengene brukes, og flere spillere kommer til å komme. Spørsmålet er bare hvem.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at vi selger han til Man City, men vi mottar en pen overgangssum i det minste, så man får trøste seg med det.

 

Skjønner ikke dette problemet med å selge til City, av to grunner:

 

1. Ingen andre ville gitt oss £40 mill for Ade/Kolo. Det er for å si det forsiktig hinsides all fornuft.

 

2. City ville uansett fått forsterkninger, ville Huntelaar/Mexes i City og Arsenal en haug med millioner fattigere vært bedre?

 

Dette er meget fornuftig forutsatt at pengene brukes, og flere spillere kommer til å komme. Spørsmålet er bare hvem.

 

Ja jeg sier at vi mottar en fin overgangssum, så det er ikke noe problem. Og ja Man City kan kjøpe mange andre spillere, men vi trenger allikevel ikke å bidra aktivt med å forsterke en av våre rivaler.

 

Nydelig mål, 1-0 Fabregas :(

Link to comment
Share on other sites

Meget trist dag!

 

Kolo Toure var min favorittspiller i dagens Arsenal-lag. En spiller som oste av entusiasme, lojalitet og vinnervilje. En av de beste forsvarsspillerne under Wenger som på sitt beste var en av verdens beste midtstoppere. Kommer aldri til å glemme 03/04-sesongen hans. Han briljerte og ble kåret til månedens spiller på Arsenal.com både i august og september. Kan ikke komme på en annen forsvarsspiller som har vunnet den tittelen to måneder på rad.

 

Elsket av alle assosiert med Arsenal, med unntak av Gallas, og beundret av de aller fleste andre også.

 

Det at Wenger nå lar han gå synes jeg personlig er veldig synd, men det er vel fullt mulig at Toure selv presset igjennom overgangen. Kolo er 28 år gammel, altså relativt ung til midtstopper å være, og har med unntak av 1 år vært meget solid. Det at folk hakker så enormt på ivorianeren etter en og en halv svak sesong synes jeg er kritikkverdig. Det er ingen tvil om at Gallas har vært bedre, men det er også utvilsomt franskmannens ankomst i tillegg til malariaen som har satt en stopper for Kolo`s storspill. Toure var meget god både med Senderos og Campbell. To langt mer stasjonære og posisjoneringsdyktige stoppere med stor luftstyrke. Jeg tror Toure kunne funnet igjen formen med en stopper av lignende kaliber, men han fikk dessverre aldri sjansen. Gallas på sin side er 4 år eldre enn Kolo i tillegg til at kontrakten hans, i likhet med Toures, går ut neste sommer. Ikke misforstå meg; jeg liker Gallas, men jeg mener han burde blitt ofret her, til tross for at han kanskje er vår beste midtstopper. Vi burde ha penger til å hente inn en erstatter, iallefall hvis vi skal selge Eboue for £9 mill til Fiorentina.

Det svir også å vite at Song, Djorou, Silvestre og Senderos (om han blir) nå rykker frem i køen. Toure er så uendelig mye bedre enn disse. Vi er helt klart svekket, sterkt svekket. La oss håpe Vermaelen er klasse.

 

Da gjenstår det bare å takke Toure for 7 fantastiske år. Han er definitivt en legende.

Til tross for det håper jeg han og City går skikkelig på ræva. Måtte de rykke ned og forsvinne fra verdens beste liga! Dessverre tror jeg vi nå har styrket dem betraktelig, merkelig av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at vi selger han til Man City, men vi mottar en pen overgangssum i det minste, så man får trøste seg med det.

 

Skjønner ikke dette problemet med å selge til City, av to grunner:

 

1. Ingen andre ville gitt oss £40 mill for Ade/Kolo. Det er for å si det forsiktig hinsides all fornuft.

 

2. City ville uansett fått forsterkninger, ville Huntelaar/Mexes i City og Arsenal en haug med millioner fattigere vært bedre?

 

Dette er meget fornuftig forutsatt at pengene brukes, og flere spillere kommer til å komme. Spørsmålet er bare hvem.

 

helt enig. god buisnes spør du meg..

 

men seff trist og miste kolo, for han gidde altid 100 %

 

vermaelen- gallas ser lovende ut forløpig

Link to comment
Share on other sites

Satser på at Citypengene kjøper oss Huntelaar og dette rivjernet - hvem det nå måtte være.

At Stuttgart plutseleg trakk seg fra jakten på Huntelaar tyder forhåpentlegvis på at ein større klubb (vi) er i forhandlingar... tipper eg!

Link to comment
Share on other sites

T<kk for alt du har gjort for oss og lykke til videre. Håper dere tar en cl plass på bekostning av noen andre enn oss. Er det for mye forlangt å be om at dere sørger for at Manu U kommer på 5?

 

Du skal vite at du er en av de jeg har respektert mest av alle i min arsenalsupporter tid. Jeg har en drakt av deg, det er forresten den eneste drakta jeg har med ett annet navn enn mitt eget, og mitt nick er en hyllest til deg og Eboue, Altså Elfen og Ben som i Elfenbenskysten.

 

Lykke til

 

BE

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...