Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, særlig dere...Touré er nok feilen med Arsenal ja!

 

Hvis noen i forsvaret skal byttes ut, er det vel Sagna som bare er skyggen av hva han var ifjor. Og hva med alle de brølerne til Clichy?

 

Få tilbake Touré på banen sier jeg bare. Han er en av de få i stallen som representerer stabilitet og rutine akkurat nå...

Link to comment
Share on other sites

Det er, til din opplysning, ingen som har sagt at Toure er feilen med Arsenal.

 

 

Er det veldig mange radikalt andre måter å tolke kommentarer som "Fordi han er dårlig..?!" på? Eller er det Wenger som har lang tradisjon med å benke spillere som er gode? Her må ditt lys skinne enda sterkere...

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 31 2008, 02:16 PM) 153205[/snapback]

http://www.dailystar.co.uk/football/view/6...o-I-m-a-gonner/

 

Jøss, noen andre som har sett noen lignende artikler?

 

Her snakker vi om daily-star, som kanskje er enda mindre pålitelig enn The Sun, så jeg er ikke særlig redd for at dette stemmer. Har sett dette er par andre steder i dag i det jeg søkte i gjennom en del arsenal-nyheter(har dessverre ikke kilder, siden jeg ikke husker hvor jeg fant dem), men alle disse oppgir daily-star som kilde, og dermed tror jeg dette ebber ut i ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Kolo Toure har hatt et forferdelig kalenderår. Han er en av mine favoritter, men jeg tror tiden er inne for at han finner seg en annen arbeidsgiver, desverre.

 

BE

Er enig. Om han godtar å vere 4 valg + backup på høyrebacken, der han er meget god, så vil eg sjølvsagt beholde han. Me må fornye heile midtforsvaret vårt. Ut med Gallas og Toure. Bygg laget rundt Djourou og ein ny rutinert klassestoppar. Silvestre får vere backup

Link to comment
Share on other sites

Synes Gallas har spilt særdeles godt etter at han mistet kapteinsbindet. Så vil gjerne fortsette å se han i drakta vår.

 

Det har du rett i. Problemet med Gallas er (antagelig) at han ikke er like flink utenfor banen som på banen. Det "stormer" rett og slett for mye rundt Gallas som person og det er ikke gunstig for Arsenal. Høyst sannsynlig er det det beste for Arsenal å selge ham, men jeg tror det kan være lurt å holde på ham fram til sommeren.

 

For meg virker det som om Gallas er for god for Arsenal og hans ambisjoner matcher ikke hans lagkamerater sine.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Synes Gallas har spilt særdeles godt etter at han mistet kapteinsbindet. Så vil gjerne fortsette å se han i drakta vår.

 

Det har du rett i. Problemet med Gallas er (antagelig) at han ikke er like flink utenfor banen som på banen. Det "stormer" rett og slett for mye rundt Gallas som person og det er ikke gunstig for Arsenal. Høyst sannsynlig er det det beste for Arsenal å selge ham, men jeg tror det kan være lurt å holde på ham fram til sommeren.

 

For meg virker det som om Gallas er for god for Arsenal og hans ambisjoner matcher ikke hans lagkamerater sine.

 

BE

 

Mye sant i det du sier her Elfen, og jeg kan være enig i at han kan selges til sommeren, men akkurat nå er han for viktig til å selges. Vet ikke om det stormer like mye rundt han nå som han er en "vanlig" spiller?

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se neon grunn til at Gallas skal selges. Han er jo for pokker vår beste spiller sammen med Cesc og han er ikke eldre enn at han holder toppklasse 2-3 sesonger til. Han skal i alle fall ikke selges for å tekkes Kolo Toure. Da får heller Toure dra til sommeren. Det er nå min mening om den saken.

Link to comment
Share on other sites

Støtter Sir John ovenfor her.

 

Gallas er mye bedre enn hva Toure er, og i dag så trenger vi Gallas mer enn hva vi trenger Toure. Kolo vil kanskje være bedre enn Gallas når Kolo runder 31 år, men vi må også tenke litt nåtid.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ingen som har sagt at han skal selges for å gi plass til Toure. Begrunnelsen står ganske klart beskrevet i innlegget til Ben Elfen. Og vi har også begge sagt at han er en god spiller - saken er heller hvor god han er utenfor bana... Det er der vi setter spørsmålstegnet.

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg setter spørsmålstegn ved Kolo på banen. Det har jeg gjort i årevis. Når det gjelder Gallas har jeg ikke sett annet en støtte fra lagkameratene, med ett unntak, hvis Toure mener det som er kommet frem da. BE har helt rett i at Gallas ligger ett hakk over lagkameratene. Det er akkurat derfor vi trenger han. Noen må sette standarden. Gallas taklet desverre ikke dette som kaptein, men han kan fortsatt bidra uten å bære det ansvaret. Har Gallas mistenk for å fortelle Toure at han ikke er så fantastisk som folk har villet ha det til, med rette etter utallige ganger å ha sett ut som en premiedust i desperate forsøk på å rette opp partnerens feil. Har også Toure mistenkt for ikke å akseptere kritikken fra en tidligere underordnet fra tiden som vise-kaptein. Mennesker er primitive greier gitt, og den stekeste vinner. Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Eg liker verken Gallas eller Kolo, og meiner at me trenger minst ein kvalitetsstoppar i sommar. At Gallas er vår beste spelar utanom Cesc seier desverre meir om den triste situasjonen klubben er i for tida, enn at Gallas speler fantastisk. Straffen mot Villa f.eks er jo tragisk og hadde Carvalho/Vidic gjort ein sånn feil?

Link to comment
Share on other sites

CHAIRMAN Peter Hill-Wood last night revealed Arsenal have turned down Kolo Toure’s transfer request.

http://www.dailystar.co.uk/football/view/6...no-go-for-Kolo/

 

Muligens Gallas er på vei vekk, ved at PHW ikke vil selge? Gallas er meget habil stopper, men det stormer som sagt veldig mye rundt han. Toure vs Gallas? Toure anytime.

Link to comment
Share on other sites

Nå er strengt tatt Gallas en mye bedre spiller enn Toure. Gallas har vært en av våre beste spillere den siste tiden. Så sier som jeg sa i en annen tråd - Gallas må gjerne selges, men ikke før til sommeren. Toure derimot... Han kan skaffe oss penger til å hente inn en kvalitetsstopper. Go for it. (Men selvsagt ikke før erstatteren er klar...)

Link to comment
Share on other sites

Straffen mot Villa var tragisk?! Hvilken kamp var det du så? Det var jo en fantastisk takling av Gallas, som var PÅ ballen før pingle-Agbnolahor kom i litt ubalanse og falt som en sekk. Nydelig takling, og hadde Vidic/Carvalho gjort det? -Neppe!

det var en hodeløs takling..

Link to comment
Share on other sites

Straffen mot Villa var tragisk?! Hvilken kamp var det du så? Det var jo en fantastisk takling av Gallas, som var PÅ ballen før pingle-Agbnolahor kom i litt ubalanse og falt som en sekk. Nydelig takling, og hadde Vidic/Carvalho gjort det? -Neppe!

det var en hodeløs takling..

 

Taklingen var på ballen, og var dermed ren. Å kalle den hodeløs er.... hodeløst.

Link to comment
Share on other sites

Straffen mot Villa var tragisk?! Hvilken kamp var det du så? Det var jo en fantastisk takling av Gallas, som var PÅ ballen før pingle-Agbnolahor kom i litt ubalanse og falt som en sekk. Nydelig takling, og hadde Vidic/Carvalho gjort det? -Neppe!

det var en hodeløs takling..

 

Taklingen var på ballen, og var dermed ren. Å kalle den hodeløs er.... hodeløst.

Taklingen var hodelaus, om han var på ballen eller ei, fordi han kommer skrått bakfra innanfor eigen 16-meter når Agbnolahor er på veg ned til dølinja helt ved 16-meteren, til ein nærmast ufarleg situasjon. Han har ingen garanti for å treffe ballen når han går inn, og eg har vansker med å se på om han faktisk traff ballen. Unødvendig risikotakling var det ihvertfall uansett syns eg.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...