Jump to content

Kolo Touré


arsenalfc

Recommended Posts

  • Replies 436
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Dette var ikke gode nyheter nei. Er ikke i tvil om at Kolo er i gode hender, så dette går nok fint, men det skal tas på alvor, og det er utrolig surt at dette kommer nå. God bedring Kongen av Elfenbenkysten og London :)

Link to comment
Share on other sites

Dette var ikke gode nyheter nei. Er ikke i tvil om at Kolo er i gode hender, så dette går nok fint, men det skal tas på alvor, og det er utrolig surt at dette kommer nå. God bedring Kongen av Elfenbenkysten og London

 

nei, dette var slett ikke bra. Nå er det vel ytterst sjelden at unge mennesker i godt hold dør av malaria, ihvertfall hvis de får behandling i tide. Så helsemessig går nok dette bra, selv om han må leve resten av livet med smitten i kroppen og bruke medisiner for å holde det i sjakk. Men dette kan medføre en alvorlig knekk for fotballkarrieren. Malaria kan jo tidvis blusse opp og gi influensaliknende symptomer, noe som vil bety uker ute av laget, og etter en slik runde blir man jo gjerne satt tilbake, og trenger mer tid på å trene seg opp igjen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som hvet hvor lenge Malaria er i kroppen av gangen?

 

Som jeg skrev, smitten - altså plasmodium parasitten som gir opphav til malaria - blir man aldri kvitt. Man holder sykdommen i sjakk med medisiner. De fleste smittede pleier å oppleve at sykdommen blusser opp med mer eller mindre regelmessige mellomrom, men takket være medisinene kan de fleste leve et relativt normalt liv med sykdommen i kroppen, selv om det kanskje kan skade fotballkarrieren.

Link to comment
Share on other sites

Noen som hvet hvor lenge Malaria er i kroppen av gangen?

 

Som jeg skrev, smitten - altså plasmodium parasitten som gir opphav til malaria - blir man aldri kvitt. Man holder sykdommen i sjakk med medisiner. De fleste smittede pleier å oppleve at sykdommen blusser opp med mer eller mindre regelmessige mellomrom, men takket være medisinene kan de fleste leve et relativt normalt liv med sykdommen i kroppen, selv om det kanskje kan skade fotballkarrieren.

Her er Myles Palmer sine ord om saken: http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...nt01returnid=42

Link to comment
Share on other sites

Her er Myles Palmer sine ord om saken

 

Jo, han har rett at det er forskjellige utgaver av parasitten, som det er med de fleste parasitter, og de angriper ulikt. Men selv om noen versjoner er mildere, og kroppen delvis på egenhånd klarer å holde disse i sjakk, klarer man ikke å bli helt kvitt parasitten. Hvordan man reagerer er også veldig individuelt, avhengig av både almenntilstand i utgangspunktet, og kanskje enda viktigere, genetiske disposisjoner.

Link to comment
Share on other sites

Toure i meget god fysisk form og ble i tilegg behandlet tidlig symptomene viste seg. Jeg er helt sikker på at han kommer seg "fort" - selv om det så klar er inviduelt for hvordan hver person reagerer og hvor ille parasitten var. Yakubu, Lua Lua, Babayaro og Zokora har alle malaria, så han vil nok klare seg fint. Noe sier meg at folk heller skulle ønske at det var Eboue som pådro seg sykdommen :) ?

Link to comment
Share on other sites

Toure i meget god fysisk form og ble i tilegg behandlet tidlig symptomene viste seg. Jeg er helt sikker på at han kommer seg "fort" - selv om det så klar er inviduelt for hvordan hver person reagerer og hvor ille parasitten var. Yakubu, Lua Lua, Babayaro og Zokora har alle malaria, så han vil nok klare seg fint. Noe sier meg at folk heller skulle ønske at det var Eboue som pådro seg sykdommen :D ?

 

Kødder ikke med sånt... Hvis du har litt å tenke med da.. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Dette var en litt morsom vinkling på Kolos sykdom ;)

 

But otherwise it is like Death Valley out there in terms of news for Arsenal fans. To give you an idea this weeks big headlines were that Kolo went off and caught Malaria. Brilliant. I don't see the problem actually... sure he'll be a bit lethargic at times but i've often thought Kolo's big problem was he got a bit panicky when things got grippy. It'll just take the edge off nicely. I mean, it's not going to make a huge impact to him otherwise, he is already ridiculously quick - it's like putting a speed limiter on a rocket.

 

http://www.allgoonerdup.com/Archives/2007_...ly/25_July.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Et vanvittig sitat fra Kolo Toure.

 

Med slike traumer spørs det om ikke den godeste Kolo bør ta en pause så han ikke får varige mèn. Dette er pinadø det mest vanvittige utsagn jeg noensinne har hørt fra en Arsenalspiller.

 

He he, jeg syns du er litt vel vrang nå Sir John. Du skjønner godt hva mannen mener :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Er jeg vrang, javel. Det får så være. Jeg antar han mener det han sier. "I was scared to play the game". Slik jeg skjønner det snakker han om frykt og ikke respekt. Hvis han seriøst mener at han gikk på banen med frykt for Hull, nei da har jeg ingen forståelse for det. Ikke i det hele tatt. Supportere og omverden forøvrig har lagt lista så høyt ved å forvente hjemmeseier mot Hull at det medfører tanker i forkant av kampen som kan kalles frykt. Er det ikke det han sier da? En som skal være en av bærebjelkene hos en serieleder med ambisjoner om å vinne ligaen skal ikke ha slike tanker før noen kamp og spesielt ikke en slik kamp. Da er det noe riv ruskende galt og det eneste jeg spør meg selv om er om det gjelder kun Toure eller det kan gjelde det generelle spenningsnivået i laget....i så tilfelle har vi virkelig et seriøst problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg mente det selvfølgelig ikke slik, da. Jeg mente at han var dårlig for øyeblikket. Alle vet jo hva King Kolo egentlig står for!

Enig, Kolo Toure har dessverre ikke hatt noen god sesong, så langt. Både Silvestre, Gallas og Djourou er i øyeblikket bedre enn mannen fra Elfenbenkysten. Toure sliter med posisjonering, det så vi tydelig i møtet mot Aston Villa. Men jeg tror og håper at han kommer seg utover sesongen. :unsure:

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...