Jump to content

FC Porto v Arsenal FC, 17.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Vurdering:

 

Meget god: Campbell og Vermaelen

 

Gode: Sagna og Diaby

 

På det jevne: Clichy, Fabregas, Rosicky, Nasri, Bendtner pg Denilson

 

Svake: Walcott og Wenger

 

Katastrofalt svake: Fabianski

 

Dumt: At Wenger ikke byttet inn Eboue først

 

Overraskende: At vi bortsett fra gavepakkene faktisk er bedre enn Porto på bortebane.

 

Bra: At vi sannsyligvis slår ut Porto i returen

 

Feil: At ikke Bendtner får straffe

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Etter å ha fått skuffelsen litt på avstand, og gull til Bjørgen er jeg kanskje bedre egnet til å skrive mine synspunkter på kampen. I første omgang er det to angrepsvillige lag som satser alt fremover, og 1-1 etter første omgang er et rettferdig resultat i så måte. Fabianskis første tabbe er det ikke noe mer å si om.

 

I andre omgang starter vi friskt, men får denne merkverdige situasjonen mot oss. Jeg syns ikke dommeren skal blåse på slike situasjoner. Det var nok ikke en planlagt manøver av Campbell og komme borti ballen, og kommunikasjonssvikten var tydelig. Det var vanskelig for dommeren å se, og det var vanskelig for Campbell og Fabianski og finne ut av hva den andre parten tenkte. Personlig syns jeg Fabianski skal være mye mer tydelig og bestemt i sitt kroppspråk. Enten sette full fart mot ballen, eller bli stående. Uavhengig av dette så er det i etterkant Fabianski gjør en tabbe, da han gir fra seg ballen og snur seg en helt annen vei uten å ofre situasjonen som var i ferd med å oppstå en tanke. Men så ble det nå mål i mot. Det jeg syns jeg utrolig irriterende/synd/trist er at det virker som vi aldri kom oss etter dette sjokket. Vi spilte ikke som et lag etter dette, som vi gjorde i første. Porto skal ha honnør for den defensive jobben de gjorde, og spesielt Fernando (husket jeg riktig navn) var enorm. Men hele Portos midtbane jobbet som besatt og satte Fabregas ut av kampen.

 

Så alt i alt var det vel rettferdig at Porto gikk av med seieren, men 2-1 er ikke et så altfor dårlig utgangspunkt for returkampen. Hjemmestatistikken mot Porto er jo god, uten at statistikk skal få alt for stor tyngde i evalueringen av våre sjanser.

 

Pluss til Campbell for heroisk innsats og stor rutine. Diaby (tross sin skuddvegring) syns jeg gjorde en god defensiv kamp. Denilson gjorde også en god kamp.

Link to comment
Share on other sites

Ingen tvil om at Fabianski er syndebukken i dag. Første målet er en stor, stor tabbe. Personlig følte jeg han tok seg grundig sammen etter tabben og virket til tider svært trygg både med ballen i beina og i feltet.

 

Mål to frikjenner jeg Fabianski på. Fabianski gjør helt rett i å gå ut der. Det er Sol og dommeren som skal få krangle om hvem som har mest skyld. For det første synes jeg det var veldig strengt dømt. For det andre så regner jo selvsagt Fabianski med at det ikke blir slått ett raskt frispark når han faktisk gir dommeren ballen i hånda. For det tredje så blokkerer dommeren Sol når sol prøver å hindre firsparket i å bli tatt raskt, men selvsagt ser Fabianski ut som en tosk når han står med ryggen til når ballen triller i mål.

 

Utover dette var han på en liten bærtur i feltet.

 

Denne kampen endrer uansett ikke mitt standpunkt om at jeg synes Fabianski er en langt bedre keeper enn Almunia og jeg håper ha nfår fornyet tillit.

 

Det positive i dag er at vi skaper mange muligheter (eller nesten muligheter) på bortebane i CL og vi kommer hjem med ett godt resultat.

 

Jeg ser det er mange som har kommet med sarkastiske meldinger og stikk mot meg i dag. Jeg kan vel ikke si annet enn at det er fortjent.

 

BE

 

 

Skal ikke si annet enn jeg var spent på din reaksjon etter Fabianski`s prestasjoner ikveld. Du overrasket meg. kudos!

 

Bortsett fra det så er jeg vell ikke så enig i at Fabianski er en langt bedre keeper enn Almunia, dog er han veldig reaksjons sterk. Men dette har jeg vell skrevet før.

 

Dsv er verken Fabianski eller Almunia keepere som er verdig å stå i mål for Arsenal.

 

Ang returkampen så er ikke alt håp ute, it ain`t over until den fete dama remjer!

 

god natt fellow gooners, gutta våre knuser porto i retur oppgjøret!!!

Link to comment
Share on other sites

Tror Fabianskli hadde en jævla dyr oddsbong inne idag på Porto-seier. :P

 

 

KOMPLETT FAENS UBRUKELIGE GRYTELAPPER AV NOEN KEEPERE som får æren av å ødelegge mange Arsenal fans psykisk.

 

På tide Wenger begyner å se seg etter en ny jobb, lei sytinga hans om for lite penger og at Arsenal ikke kan konkurere med de beste klubbene om visse spillere.

 

Wenger for penger, men han sier henter jeg noen nye tar jeg livet av noen av de spilleren han har i troppen sin allerede.

 

Wenger burde da skjønne han må ofre noen av de som ikke viser seg å holde stabilt høyt nivå overtid.

 

Der er nøkkelen til at Arsenal skal bli et lag som seriøst skal kjempe om de jeveste pokalene.

 

Slik som ting er nå, mister vi stadig de beste og Wenger erstatter de med spillere som ikke holder samme nivå.

 

Når Lyon som mister så mange goe spillere vært år, kan bygge opp et nytt stor lag vært år kan Arsenal også gjøre det.

 

Lyon har værken mere penger eller er en klubb som er støre en Arsenal i Europa.

 

Men Lyon gjør en viktig ting som ikke Wenger gjør, Wenger burde lære litt av Lyon, selger/mister de en go spiller henter de en ny spiller som går rett inn på laget, som er så og si bedre.

 

Lyon bruker penger de for andre spillere de selger, Arsenal selger spillere men kjøper ikke nye.

 

Problemmet er ganske så enkelt Wenger har henta for mange spillere som ikke har passa som et komplett lag.

 

Vi har alt for mange spillere som ikke holder det øverste nivået, mange er for like i spillestilen også.

 

Ting blir heller ikke letter når vi har litt for mange spillere som gjør avgjørende tabber så og si vær eneste kamp.

 

For meg har de 5 siste sesongene vært en lang vond reprise år etter år med en Wenger som har kjørt seg fast i et blindspor :(

 

For meg virker det som Wenger har mista fullstendig grepe på det han driver med.

 

Uannsett hva Wenger har fått til før så er det historie, for meg syns jeg 5 år nå med så og si like dårlig resultatter begyner å bli fjasko.

 

5 år burde vært mere en nok tid til å stabble et nytt gull på bena lag siden sist pokal.

 

Tror snart Arsenal eiere og styre burde bli beskymmra :blink:

Link to comment
Share on other sites

2-1 er ikke det verste resultatet vi kunne fått. Det kan bli veldig viktig med et borte mål, når returmøtet spilles. Kampen i går hadde et høyt tempo, og jeg er veldig skuffet over prestasjonene til Arsenal. Vanvittig mye feil pasninger, og i avgjørende øyeblikk gjør vi masse tabber igjen. AW må snart innse at vi har flere keeper problemer. Vi rykker jo nærmest ut av cuper ene og alene på tabber gjort av egen keeper. Clichy skuffer også stort. Før Fabianski slapp inn første målet så ble jo Clichy rundingsbøye, så det skal sies at det ikke bare var en tabbe av Fab, men av forsvaret også.

 

Ønsker å se et Arsenal lag som spiller behersket og underholdende fotball. Muligens så har vi endel i troppen som ikke vil være gode nokk over tid. Spillere som gang på gang velger feil løsning.

Det her e sesongen vi virkelig bør vinne noe. Jeg tror mange suportere begynner og bli utålmodige når det gjelder noe av det AW driver med. Ikke misforstå meg når det gjelder AW. Han er en super manager, og det beste som har skjedd Arsenal, men han er litt for sta på noen områder. En ting jeg misliker sterkt er at spillere som underpresterer over lang tid, gang på gang får spille.

 

De 3 svakeste posisjonene til Arsenal mener jeg er keeper, venstre back og spiss. Noe må gjøres der for at vi skal kunne bli mere stabile. RvP holder aldri ut en hel sesong, så en veldig god spiss trengs virkelig. Bentner, Walcott, Vela og Eduardo har enda langt igjen fra å være i toppen.

 

Dommeren var horribel til tider. Atd e fikk tatt det frisparket så raskt er helt uforståelig. Som AW sa så var det bedre enn et straffespark.

Link to comment
Share on other sites

Men la oss si at tabben hadde skjedd på 0-0, hvordan skal vi da score mål når den mest målfarlige spilleren vi har på bana står ved siden av Sol i midtforsvaret? Samtidig som midtbana ikke klarer å levere ordentlig pasninger, vinne dueller, gi fra seg gode dødballer og ikke ha evnen til å skape sjanser?

 

Hva hvis, hvis om.. Jeg tar utgangspunkt i hva som faktisk skjedde. Er ikke noen motstander av Fabianski, men tapet i går mener jeg han må ta ene og alene på sin kappe. Greit nok at vi ikke skapte allverden av STORE sjanser i går, men var jo ikke sånn at Porto skapte så forferdelig mye heller.

 

Synes det er jævlig leit at man skal sitte hver eneste kamp med hjertet i halsen pga. en dårlig sisteskanse. Gi meg en trygg keeper som har et fnugg av autoritet - må da være vanvittig frustrerende for våre utespillere å ha en keeper som står så vanvittig dårlig i stil med resten av laget. Fabianski sin tid kommer kanskje en dag, men per dags dato er han for nervøs og usikker. Dette kommer seg kanskje med spilletid, men da kan man spørre seg hvor mange kamper vi har råd til å la han spille på seg selvtillit.

 

Satser på at gutta reiser kjærringa på Emirates - da har vi kanskje noen av de viktigere spillerne tilbake også!

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke 1-2 på bortebane noe dårlig utgangspunkt i CL, og jeg er optimistisk foran returkampen. Men at Arsenal bedriver suicidal fotball er jo ikke noe nytt. Av og til kan man lure på om de vil seg selv så ille...? Alle lag kan gjøre og gjør tabber fra tid til annen, men Arsenal er vel det ENESTE laget på dette nivået som så SYSTEMATISK går fra lilleputtnivå til verdensklasse på få sekunder? Hvis Arsenal vinner er det altså på tross av dette, og i realiteten stiller de altså med "handicap" i hver eneste kamp.... utrolig frustrerende. Og dette er jo på sett og vis kanskje den ene faktoren som gjør at Arsenal ikke klarer å ta det siste steget? Og det verste er at dette bør det jo være relativt enkelt å gjøre noe med. Dette må jo ha noe med innstilling og konsentrasjon å gjøre, men naturligvis også med å sørge for å ha gode nok spillere i alle posisjoner. Derfor er jo Wengers aktiviteter på transfermarkedet ekstra ubegripelige. Og merk, det er ikke snakk om å ha verdensstjerner i alle posisjoner, men ihvertfall ha "no-nonsense" spillere i de defensive leddene, spillere som ikke nødvendigvis glitrer, men spillere som NESTEN aldri begår tabber, og som velger de enkle løsningene. Dette har noe med fotballklokskap å gjøre mer enn noe annet.

 

EDIT: Hva med Tottenham, er ikke de enda mer tragikomiske, selv om Arsenal nå ser ut til å gjøre alt de kan for å nærme seg? Jo, det er så, men merk at jeg skrev PÅ DETTE NIVÅET, og Tottenham tilhører jo et annet nivå (de er jo for eksempel aldri med i CL), så de skal man vel ikke sammenlikne seg med...!? :blink: :P

Link to comment
Share on other sites

Trodde aldri jeg skulle kunne si meg enig i en slik uttalelse, men det er nok dessverre sant :P

 

Det er dessverre det. Første målet er et regelrett selvmål. Ballen hadde gått forbi alle.

Har Fabianski hatt noen kamper uten store tabber?

For meg er dette det verste jeg har sett.

 

Mål 2 er han overivrig som alltid. Hadde han holdt seg på 5 meter som han skulle ha gjort når det er en duell foran ham og Campbell har kontroll,hadde denne situasjonen vært ungått.

 

Er ikke Almunia klar til neste kamp Wenger,sett inn Mannone. Neste sesong bør en ny keeper inn.

Det bør til og med Wenger forstå nå.

Fabianski er en nervebunt som ikke virker moden for spill i en klubb som Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger kun å vinne 1- 0 hjemme. Det tror jeg ikke bli noe problem. De to målene de scorte på var store tabber, og Porto har tapt rundt 80% av bortekampene mot engelsk motstand om jeg ikke husker helt feil.

 

Først må jeg si at det var mye merkelig dømming. Den eneste defensive taktikken til Porto var å angripe Fabregas. Det er i utgangspunktet en smart taktikk som har vist seg å fungere tidligere, men når de driver med ulovlige midler hele kampen gjennom blir jeg forbanna. Jeg kan ikke huske sist jeg har sett en spiller få så mange frispark. Det er forskjell på å være hard i duellen og stadig komme med etterslengere. I mine øyne virket det som at de helt bevist prøvde å skade kapteinen vår slik at han ikke kunne spille returkampen. Fabregas ble også helt tydelig preget av det som skjedde på banen og fikk til lite offensvt. Dog biter han godt fra seg og jobber bra. Dessuten er jeg veldig spent på straffesituasjonen med Rosicky. Dommeren var på blindsiden av det som skjedde, men virket likevel veldig overbevist om at det ikke var straffe. Enten skal slikt være gult kort til rosicky pga filming og reaksjonen, eller så er det straffe. Forøvrig skulle Falcao fått gult kort for en forferdelig filming. Mye rar dømming. Først trodde jeg at Campbell ikke var nær ballen ved tilbakespillet, men det viste seg at det faktisk var rett. Litt komisk at dommeren var tredjesist på ballen ved dewt andre målet, et lite symbol på hvilken side det så ut som at han dømte for :P

 

Alt det negativitet er så klart pekt ut, så jeg nevner heller mye av det positive som blir utelatt i frustrasjonen:

- Rosicky gjør en strålende førsteomgang, det beste jeg har sett av han på lenge. Ikke nok med at han satt fart framover, han vant mange baller og var skikkelig ivrig. Han noterte seg for nok en assist, han begynner å vise seg som den verdensklassespilleren vi vet han er (var). Snytt for straffe?

- Campbell gjorde en god kamp. Dersom man ser kampen som helhet og ikke tenker på tilbakespillet, gjør han en knallkamp. Bra mål og god en mot en. Tapet av Gallas var ikke så ille som først fryktet.

- Diaby gjør en god kamp i rollen som en mer defensivt midtbanespiller. I mine øyne var det ikke Songs defensive bidrag som vi manglet mest, det var mer tomrommet som kom på midten som følge av at Diaby var mer tilbaketrukket og Fabreagas ble (ulovlig)markert ut av kampen. Denilson klarte dessverre ikke å finne seg til rette i rollen sin. Han vant noen baller, men med Fabregas ute av kampen og Diaby lavere på banen, var det helt avgjørende at Denilson var den som skulle pushe framover. Brasilianeren hevet seg i andre, og var bedre enn tidligere kamper, men gjorde likevel ikke god nok kamp totalt sett til at han kan forsvare en fast plass på et lag som skal vinne PL og CL.

- I neste kamp har vi forhåpentligvis Song tilbake, noe som betyr at de 3 på midten blir Song, Fab og Diaby. Da får Fab to spillere som kan beskytte han, samtidig som at DIaby kan trekke mer oppover. Videre kommer Arshavin også til å være tilbake. Nasri har ikke et så stort bidrag i form av målpoeng, det vil Arshavin bidra med. På hjemmebane vil vi forhåpentligvis ha dommeren mer på vår side.

 

Jeg følger meg trygg på at vi klarer å komme oss videre. Det er bedre at Fabianski bruker opp tabbekvoten sin på bortebane, enn at han gjør det hjemme eller i en viktig PL-kamp. Bortsett fra tabbene gjorde han en solid kamp. Totalt sett veier ikke det opp for tabbene, men hvis han står like bra (og uten tabbene så klart) i kampene framover er det et stort skritt i riktig retning! Forhåptenligvis kommer Bendtner også i bedre form etter hvert. Det lukter ikke mål av han for tiden, så men etter noen mål vil det forhåptenligvis gjøre det!

 

Til helgen starter forhåpentligvis vår nye seiersrekke. Jeg gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha latt den største skuffelsen fra i går legge seg, prøver jeg meg på en liten oppsummering av kampen.

Isolert sett er 2-1 tap borte mot Porto ingen katastrofe, det er et helt ok resultat som jeg tror vi kan og vil snu til avansement i hjemmekampen.

Det som gjør tapet vanvittig bittert er at vi taper ikke på at Porto setter store sjanser, men på at våre spillere gjør HORRIBLE feil/tabber.

1-0 målet må selvfølgelig Fabianski ene og alene ta på sin kappe, en av de dummeste tabbene jeg har sett på lang tid på dette nivået. På Portos andre mål er skylden delt, forferdelig klønete av Campbell, men også forferdelig urutinert og dumt av Fabianski og ikke måke ballen vekk når du ser på både hans og Campbells reaksjon at de er fullt klar over at faren for at det skal bli dømt tilbakespill er der.

 

Når det gjelder Arsenals prestasjoner ellers syns jeg de er helt på det jevne, laget jobber bra og skaper en del sjanser i løpet av kampen, men syns killer instinktet mangler. Ingen står virkelig fram og virker farlige rundt Portos 16-meter.

Porto får alt for ofte lov å komme i overtall mot backene våre på kontringer, i flere situasjoner er returløpene til midtbanen vår alt for dårlig. Flere ganger i løpet av kampen ”rusler” spillerne våre tilbake etter balltap og vi er heldige at Porto ikke skaper mer ut av disse situasjonene.

En annet ting jeg irriterer meg over i løpet av kampen er at vi varierer offensive kombinasjoner alt for lite, vi skal hele veien helst spille oss helt inn til 5-meter før det kommer en avslutning. Diaby ser ut til å ha skytevegring i denne kampen, har vel i alle fall 2 gode muligheter fra ca 16 – meter som han bør avslutte på. Syns også Nasri og Rosicky på kanten blir for like, begge liker best og møte og få ballen i bena, alt for sjelden blir bakrommet utnyttet. Skulle gjerne sett Eboue for Rosicky langt tidligere i kampen i går.

 

For å trekke fram noe positivt fra kampen syns jeg det nykomponerte midtforsvaret med Sol og Vermaelen fungerer godt. Campbell holder overraskende godt nivå med tanke på hvor lenge han har vært borte fra toppfotballen. Taklingen han setter på Falcao i åpningsminuttene er intet annet en imponerende.

Syns også Diaby gjør mye bra i går, vinner dueller og kriger på midten og viser til tider frem sin elegante slepne teknikk, synd han ikke tør avslutte på skuddmulighetene han får.

Bendter skal også ha kred for hardt arbeid og god innsats, syns allikevel han mangler ”touchen” i hele kampen.

Rosicky er god i første omgang, men syns han faller ut av kampen i andre omgangen.

 

Som jeg begynte innlegget med, alt i alt et OK resultat og ta med seg til hjemmekampen på Emirates, men ut fra hendelsene bak resultatet, svært skuffende.

Er sikker på vi reiser oss til hjemmekampen, vinner 3-1 og går videre i CL.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger kun å vinne 1- 0 hjemme. Det tror jeg ikke bli noe problem.

 

Å vinne 1-0 forutsetter for det første at det scores ett mål, det burde være fullt mulig. Videre forutsetter det at vi ikke slipper inn mål. Her er jeg mer i tvil gitt. Sansyligheten for at det skjærer seg er stor, noe som igjen betyr at det må scores minst tre mål, ikke ett. Så ble det plutselig litt vanskligere.

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummert:

 

Flausianski bekrefter at vi har keeper-problem.

 

Nasri, Denilson og Bendtner er middelmådigheter.

 

Fabregas spiller i "ingenmannsland" og blir bare surere og surere og nærmere Barca.

 

Åkkesom jeg tror vi banker Porto på Emirates!

 

Hva mener du om innhoppene til evig wonderkid-Walcott? :P

Link to comment
Share on other sites

2-1 målet er det naivitet vår som er skremmande... Etter frisparket er blåst er både Fab og Campbell i sin eigen verden. Her må vi vere meir kyniske. Fab bør halde på ballen lenger, men noko som kanskje er vanskeleg når dommaren står en meter i frå å krever ballen? Sol bør stille seg rett forann ballen å sørge for at frisparket ikkje kan bli tatt. Dette lære ein på smågutte nivå, du får såt der minst 30 sekund og ofte mykje lenger før du får beskjed om å flytte deg...

 

Dommaren mister nok litt kontrollen i situasjonen der, men når han ikkje signaliserer at ein skal vente på fløyta så er reglane greie. Vi har sjølv scora mål på raske frispark tidlegare, og å seie at dommaren blokkerar Campbell blir berre teit. Campbell har sjølv valgt å ta seg ei lita vandring for å irritere seg over frisparket...

 

Likevel vi er gode i første omgang. Syns wenger treff ok med laguttaket, sjølv om eg kunne tenke meg eboue for enten rosicky eller nasri. I andre omgang er vi bra til målet. Da blir det ein kamp som passar Porto godt. Wenger sine bytter er ei katastrofe. Walcott treng rom, og bør berre komme innpå så lenge vi ledar. Eboue burde ha kome innpå lenge før. Vi slit også mykje meir på midten i andre omgang. Denilson hadde ein middels kamp, og diaby gjorde meir og meir feil utover kampen. Desverre hadde vi ingen på benken, men ein nasri eller rosicky på midten i staden for t.d. denilson trur eg hadde styrka oss..

 

Dette er ikkje over. Vi har ein god sjans til å gå vidare, men det blir tøft. Eg syns porto var eit solid lag som jobba godt og satsa på kontringar. Desverre kan kampbilete bli noko likt på Emirates. Klarer vi å vere tålmodige + score første målet heime trur eg mykje er gjort....

Link to comment
Share on other sites

Kort oppsummert:

 

Flausianski bekrefter at vi har keeper-problem.

 

Nasri, Denilson og Bendtner er middelmådigheter.

 

Fabregas spiller i "ingenmannsland" og blir bare surere og surere og nærmere Barca.

 

Åkkesom jeg tror vi banker Porto på Emirates!

Som jeg skulle sagt det selv :P

 

Hva skjer når vi mister Fabregas???

Link to comment
Share on other sites

Å vinne 1-0 forutsetter for det første at det scores ett mål, det burde være fullt mulig. Videre forutsetter det at vi ikke slipper inn mål. Her er jeg mer i tvil gitt. Sansyligheten for at det skjærer seg er stor, noe som igjen betyr at det må scores minst tre mål, ikke ett. Så ble det plutselig litt vanskligere.

Jeg tror på ingen måte at dette er umulig, men for å komplisere det kan man jo se litt på historien: Arsenal har ikke gått videre etter å ha tapt første kamp i Europa siden vi slo ut Hajduk Split i 78/79-sesongen... De åtte gangene vi har tapt den første kampen (av to, altså) siden den gang har vi røket ut. Det har skjedd alle fem(?) gangene under Wenger. Det er ikke en alt for enkel oppgave vi har laget for oss selv :P

Link to comment
Share on other sites

For andre gang ArseGun, det var ingen duell mellom to spillere. Se målet en gang til.

 

Campbell er foran Porto spilleren, så det er ikke en skulder mot skulder duell. Men så lenge det er en løpeduell mot målet til Fabianski så skal han ikke ut å møte ballen. Han skal klart vise Campbell hvor han vil ha ballen, og enhver god keeper peker til siden for målet slik at han kan klarere den enkelt uten å være bekymret for at den spretter i en tue eller lignende. Det er også en gylden regel for forsvarsspiller at et tilbakespill til keeper ikke skal gjøres direkte på mål, men fortrinnsvis til siden for målet.

 

Hadde ikke Campbell hatt noen i ryggen der, så hadde den ballet trillet rolig inn til Fabianski. Campbell er stresset med en spiller i ryggen, og velger å "safe" ballen inn ved å gi den et lite touch. Når Fabianski kom så nærmt så er det en feil vurdering av Campbell, uten tvil, men etter det er det soleklart tabbe av Fabianski.

 

Så jeg står fremdeles på at dette er en duell mot målet til Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Min vurdering av 'skyldspørsmålet' ved det andre målet:

 

Dommeren: 60% - Dette var ikke et bevisst tilbakespill. Han kan ikke lastes for at frisparket tas raskt.

Fabianski: 30% - Bør ikke plukke opp ballen. Skal velge sikre løsninger.

Campbell: 10% - Gjør en god jobb med å skjerme ballen. Uheldig/dårlig å få den siste touchen.

Link to comment
Share on other sites

Min vurdering av 'skyldspørsmålet' ved det andre målet:

 

Dommeren: 60% - Dette var ikke et bevisst tilbakespill. Han kan ikke lastes for at frisparket tas raskt.

Fabianski: 30% - Bør ikke plukke opp ballen. Skal velge sikre løsninger.

Campbell: 10% - Gjør en god jobb med å skjerme ballen. Uheldig/dårlig å få den siste touchen.

 

Stiller meg 100% bak Wenger:

"What can you do? The backpass was accidental. Where do you see a defender kick the ball back with his toe? It was completely accidental. The ball hit Sol, it was not on purpose and it has to be intentional to be a free-kick. It is difficult to understand how the referee can interpret that or not see that. Then, on an indirect free-kick, if you allow the team to play quickly, just five metres from the goal, how can the team defend that? It is better than a penalty. It was unbelievable that he allowed Porto to play straight away and push the ball into the net.

"I have never seen that and I have been in the game a long time. It is completely inappropriate that he allows that in such a situation. When the referee gives the free-kick he has to allow us a chance to defend it, otherwise it is better to give a goal straight away.

"From a situation where there was no goal chance at all, and no free-kick as well, the referee gives them just a goal. It is difficult to understand, but maybe I am not intelligent enough."

 

Kan faktisk ikke forstå at en dommer lar frisparket bli tatt så raskt i en slik posisjon, med nesten åpent mål. Tenk dere hvordan dette vil bli i fremtiden, og hvor mye dette vil ødelegge fotballen. Er jo bare å ta tak i ballen, å sette den i mål.

 

Vil nå motstpillere nekte å gi ifra seg ballen, vil det føre til at flere står å ødelegger muligheter for frispark etter frispark, vil vi nå se mer kynisme, osv osv.

 

For all del: man skal få lov til å ta frispark rask, men det er forskjell på når det er på midtbanen og lagene har litt dekning bakover, eller når det er på 7-8meter fra mål og det er INGEN dekning bakover.

 

Uansett idioti av våre spillere, så skulle ALDRI en dommer kreve ballen for så å slippe den ned til Porto-spilleren i dette tilfellet. Dette er en større skandale, enn Fabianski sin prestasjon på 1-0 målet.

Dette handler om null spillerforståelse, for en som skal lede kampen med sin kunnskap, med sine vurderinger, og som skal føre kampen så mest mulig fair for begge lag.

Link to comment
Share on other sites

Tror Fabianskli hadde en jævla dyr oddsbong inne idag på Porto-seier. :P

KOMPLETT FAENS UBRUKELIGE GRYTELAPPER AV NOEN KEEPERE som får æren av å ødelegge mange Arsenal fans psykisk.

 

På tide Wenger begyner å se seg etter en ny jobb, lei sytinga hans om for lite penger og at Arsenal ikke kan konkurere med de beste klubbene om visse spillere.

 

Wenger for penger, men han sier henter jeg noen nye tar jeg livet av noen av de spilleren han har i troppen sin allerede.

 

Wenger burde da skjønne han må ofre noen av de som ikke viser seg å holde stabilt høyt nivå overtid.

 

Der er nøkkelen til at Arsenal skal bli et lag som seriøst skal kjempe om de jeveste pokalene.

 

Slik som ting er nå, mister vi stadig de beste og Wenger erstatter de med spillere som ikke holder samme nivå.

 

Når Lyon som mister så mange goe spillere vært år, kan bygge opp et nytt stor lag vært år kan Arsenal også gjøre det.

 

Lyon har værken mere penger eller er en klubb som er støre en Arsenal i Europa.

 

Men Lyon gjør en viktig ting som ikke Wenger gjør, Wenger burde lære litt av Lyon, selger/mister de en go spiller henter de en ny spiller som går rett inn på laget, som er så og si bedre.

 

Lyon bruker penger de for andre spillere de selger, Arsenal selger spillere men kjøper ikke nye.

 

Problemmet er ganske så enkelt Wenger har henta for mange spillere som ikke har passa som et komplett lag.

 

Vi har alt for mange spillere som ikke holder det øverste nivået, mange er for like i spillestilen også.

 

Ting blir heller ikke letter når vi har litt for mange spillere som gjør avgjørende tabber så og si vær eneste kamp.

 

For meg har de 5 siste sesongene vært en lang vond reprise år etter år med en Wenger som har kjørt seg fast i et blindspor :(

 

For meg virker det som Wenger har mista fullstendig grepe på det han driver med.

 

Uannsett hva Wenger har fått til før så er det historie, for meg syns jeg 5 år nå med så og si like dårlig resultatter begyner å bli fjasko.

 

5 år burde vært mere en nok tid til å stabble et nytt gull på bena lag siden sist pokal.

 

Tror snart Arsenal eiere og styre burde bli beskymmra :blink:

Bra innlegg!!

 

Jeg faktisk 100% enig med deg.... Eneste jeg kan forsvarer Wenger med er hvis styret ikke bevilger penger.

I mitt hode tror jeg kanskje noe av problemene ligger der, så må Wenger stå og ta skylda.

Link to comment
Share on other sites

Stiller meg 100% bak Wenger:

"What can you do? The backpass was accidental. Where do you see a defender kick the ball back with his toe? It was completely accidental. The ball hit Sol, it was not on purpose and it has to be intentional to be a free-kick. It is difficult to understand how the referee can interpret that or not see that. Then, on an indirect free-kick, if you allow the team to play quickly, just five metres from the goal, how can the team defend that? It is better than a penalty. It was unbelievable that he allowed Porto to play straight away and push the ball into the net.

"I have never seen that and I have been in the game a long time. It is completely inappropriate that he allows that in such a situation. When the referee gives the free-kick he has to allow us a chance to defend it, otherwise it is better to give a goal straight away.

"From a situation where there was no goal chance at all, and no free-kick as well, the referee gives them just a goal. It is difficult to understand, but maybe I am not intelligent enough."

 

Kan faktisk ikke forstå at en dommer lar frisparket bli tatt så raskt i en slik posisjon, med nesten åpent mål. Tenk dere hvordan dette vil bli i fremtiden, og hvor mye dette vil ødelegge fotballen. Er jo bare å ta tak i ballen, å sette den i mål.

 

Vil nå motstpillere nekte å gi ifra seg ballen, vil det føre til at flere står å ødelegger muligheter for frispark etter frispark, vil vi nå se mer kynisme, osv osv.

 

For all del: man skal få lov til å ta frispark rask, men det er forskjell på når det er på midtbanen og lagene har litt dekning bakover, eller når det er på 7-8meter fra mål og det er INGEN dekning bakover.

 

Uansett idioti av våre spillere, så skulle ALDRI en dommer kreve ballen for så å slippe den ned til Porto-spilleren i dette tilfellet. Dette er en større skandale, enn Fabianski sin prestasjon på 1-0 målet.

Dette handler om null spillerforståelse, for en som skal lede kampen med sin kunnskap, med sine vurderinger, og som skal føre kampen så mest mulig fair for begge lag.

 

ikke bare norske dommere som holder kritisk lavt nivå nei. ikke første gang svenskene avler opp en amøbe av en dommer.

Link to comment
Share on other sites

Hva hvis, hvis om.. Jeg tar utgangspunkt i hva som faktisk skjedde. Er ikke noen motstander av Fabianski, men tapet i går mener jeg han må ta ene og alene på sin kappe. Greit nok at vi ikke skapte allverden av STORE sjanser i går, men var jo ikke sånn at Porto skapte så forferdelig mye heller.

 

Synes det er jævlig leit at man skal sitte hver eneste kamp med hjertet i halsen pga. en dårlig sisteskanse. Gi meg en trygg keeper som har et fnugg av autoritet - må da være vanvittig frustrerende for våre utespillere å ha en keeper som står så vanvittig dårlig i stil med resten av laget. Fabianski sin tid kommer kanskje en dag, men per dags dato er han for nervøs og usikker. Dette kommer seg kanskje med spilletid, men da kan man spørre seg hvor mange kamper vi har råd til å la han spille på seg selvtillit.

 

Satser på at gutta reiser kjærringa på Emirates - da har vi kanskje noen av de viktigere spillerne tilbake også!

 

Er helt enig i at vi har et keeperproblem og at vi trenger en klassekeeper som utgjør en stor positiv forskjell i stedet for enorme negative forskjeller som Almunia og Fabianski bidrar sterkt til! Men står fortsatt på mitt om at det ikke bare er hans skyld at vi taper kampen.

Men er positiv foran returkampen og at vi tar den rimelig greit :P

Link to comment
Share on other sites

Campbell er foran Porto spilleren, så det er ikke en skulder mot skulder duell. Men så lenge det er en løpeduell mot målet til Fabianski så skal han ikke ut å møte ballen. Han skal klart vise Campbell hvor han vil ha ballen, og enhver god keeper peker til siden for målet slik at han kan klarere den enkelt uten å være bekymret for at den spretter i en tue eller lignende. Det er også en gylden regel for forsvarsspiller at et tilbakespill til keeper ikke skal gjøres direkte på mål, men fortrinnsvis til siden for målet.

 

Hadde ikke Campbell hatt noen i ryggen der, så hadde den ballet trillet rolig inn til Fabianski. Campbell er stresset med en spiller i ryggen, og velger å "safe" ballen inn ved å gi den et lite touch. Når Fabianski kom så nærmt så er det en feil vurdering av Campbell, uten tvil, men etter det er det soleklart tabbe av Fabianski.

 

Så jeg står fremdeles på at dette er en duell mot målet til Fabianski.

 

Duell? Cambell har en spiller flere meter bak seg :P

Link to comment
Share on other sites

I går fikk vi beviset på det jeg har hevdet hele tiden, nemmelig at Fabianski er en løs kanon, og absolutt ikke god nok til å erstatte Almunia mellom stengene. Og det faktum at Almunia er vår beste keeper er faktisk ganske skremmende.

 

Utover dette, noterer jeg at vi nok er offer for skandaledømming. At vi ikke får straffe i situasjonen forut for 2-1 målet er for meg en uløselig gåte. Jeg begynner faktisk å lure på om UEFA har instruert dommerne om å ikke blåse straffe til Arsenal i årets CL, som en straff for at de ble tatt med buksa nede når de skulle utestenge Eduardo. Vet det høres søkt ut, men man kan virkelig begynne å lure.

 

Men til tross for ett gedigent keeperproblem, og 2-1 tap, er jeg overbevist om at vi gjør det som behøves på Emirates om 12 dager. Jeg skal over på denne kampen, og gleder meg stort til å se Arsenal gruse Porto

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...