Jump to content

FC Porto v Arsenal FC, 17.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Dette er det verste jeg noensinne har sett av en Arsenal-keeper. Helt, helt, helt utrolig!

Nå forstår jeg plutselig hvorfor Almunia gang på gang får fornyet tillit. Han fremstår jo som Schmeichel i EM 92 i forhold.

 

Man vinner ingenting med MATCHTAPERE mellom stengene uansett hvor fantastiske dine offensive spillere er, Wenger! Jeg foreslår herved at du setter deg ned og ser reprise av FA-cupfinalen fra 2005. Det er vårt siste trofe og vi hadde aldri i verden gått seirende ut av den bataljen med Fabianski eller Almunia mellom stengene. Lehmann var supermann og sikret det trofeet nærmest på EGENHÅND. I 2009/10 så sørger keeperne våre på EGENHÅND for at vi taper fotballkamper.

 

Fornuften sier at en såpass vis mann som Arsene Wenger ser dette problemet og at han har identifisert dette for lenge siden. Men hvorfor i alle dager har han da ikke gjort noe for å løse det?? Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å fatte hvordan dette problemet kan overses og bortprioriteres.

 

Mannone må stå mot Sunderland. Noe annet ville være en fornærmelse mot den italienske keeperen. Han er den eneste av de tre med hansker som har bevist noe som helst å bli imponert over denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Hvilken agenda er det jeg har?

Men da kan du bare skrive det på en normal måte, i stedet for å hyle å rope ut at du mener vi skal kjøpe en keeper som fortsatt er langt utenfor vår rekkevidde innen prisklasse.

Det er ikke utenfor vår prisklasse. Jeg velger å tro at vi må ha penger tilgjengelig til spillerkjøp etter alle disse årene. Hvis ikke må de økonomiske ansvarlige i klubben ha null peiling. Ja, jeg vet vi har kjøpt stadion, men det er ikke slik at vi skal betale alle ugiftene innen 5 år. De kjøpte han for rundt £7-8 mill, og vi kan sikkert kjøpe han for rundt £15 mill nå . Det handler om å satse.

 

I tillegg virker det som at Chamakh kommer gratis.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fikk vi ikke se straffesituasjonen til Rosicky om igjen?? Det så jo ut som en soleklar straffe synes jeg!

 

Veldig lenge siden jeg har latt meg provosere så mye av en Arsenal-kamp! Er villig til å sette mange penger på en reprise av Arsenal-PSV fra 2007. Vi prøver og forsvare en 1-0 ledelse på Emirates til det gjenstår fem minutter, og så får vi en trøkk i mot. Any takers?

 

tørr ikke :P oddsen er for mye på din side der

Link to comment
Share on other sites

Hvilken agenda er det jeg har?

Men da kan du bare skrive det på en normal måte, i stedet for å hyle å rope ut at du mener vi skal kjøpe en keeper som fortsatt er langt utenfor vår rekkevidde innen prisklasse.

Pengene er der, Lloris er akkurat hva vi trenger, Arsenal vil være et steg opp for Lloris. Alt ligger til rette for det, bortsett fra Arsenals vilje til å handle.

Grunnen til at jeg skriver det på den måten er jo selvsagt fordi at jeg er drittlei av at Wenger ikke kan se at:

a) Våre keepere er for svake

:P Det er en keeper, ung, god og FRANSK - så hvorfor gjør ikke Wenger noe?

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke utenfor vår prisklasse. Jeg velger å tro at vi må ha penger tilgjengelig til spillerkjøp etter alle disse årene. Hvis ikke må de økonomiske ansvarlige i klubben ha null peiling. Ja, jeg vet vi har kjøpt stadion, men det er ikke slik at vi skal betale alle ugiftene innen 5 år. De kjøpte han for rundt £7-8 mill, og vi kan sikkert kjøpe han for rundt £15 mill nå . Det handler om å satse.

 

I tillegg virker det som at Chamakh kommer gratis.

 

Er det virkelig noen her som kan med hånda på hjertet tro at Wenger kommer til å bruke £15 millioner på en keeper?

Samtidig hvis vi ender opp i en budkrig med en rikere klubb er han tapt.

Link to comment
Share on other sites

To ting synes jeg er FORFERDELIG synd :

 

1) Vi har keepere som ødelegger for oss, ALTFOR, ALTFOR ofte ! 1 målet er giga-tabbe og jeg mener helt klart Fabianski "is to blame" på det andre målet også. Cambell bør la den trille. Men hvorfor i satan plukker du opp ballen Fabianski !?!? Svetter av sinne

 

2) Uefa bruker dommere som dømmer til daglig i ligaer med nivå LANGT under CL-nivå. Som Norge. Som Sverige. Katastrofe-dømming av både teamet til svensken i vår kamp, og i Bayern hvor Øvrebø har med seg en blind linjemann. Det er jo nødt til å være straffespark til Rosicky! Og 2 målet regelrett gir han til Porto. Men det skal legge til at vi ikke akkurat opptrer kyniske i den situasjonen.....

 

Blllæææææææææh

Link to comment
Share on other sites

skal prøve å være kort. fabianski er vår andre vandrende katastrofe, som wenger viser alt for stor tillit. clichy er vel en av de aller, aller dårligste backene i cl når det gjelder posisjonering og spilleforståelse. for øyeblikket selvsagt. håper han viser gamle takter igjen. sol har en kjempekam, og viser at han har mye å tilføre dette laget. diaby er svært god i første omgang. viser svært gode defansive egenskaper i dag. i andre, viser han mye av det han har fått mye kritikk for. nemlig at han ikke klarer å gi fra seg ballen, og dermed ender opp med at en motspiller lett tar den fra han. rosicky bør ikke byttes ut. denilson er svak gjennom hele kampen. få gode innvolveringer, og ingen vunnede dueller. direkte svak. walcott er jeg usikker på om er fotballspiller. er dog ett godt raid, men han mangler så alt og alt for mye. nasri går nok en gang sur. cesc er god i 1. omg, men ser tidvis umotivert ut i 2. og han fortsetter med sine elendige dødballer. bendtner har jeg lenge hatt håp om at skal slå igjennom, men det er ikke så mye som tyder på at han skal bli en målfarlig spiss. gutten kan rett og slett ikke å skyte. og når det gjelder å skyte. hva er det diaby tenker på når han ikke fyrer fra 16 når det gjennstår 30 sekunder? helt ufattelig. wenger klarer rett og slett ikke å mønstre et lag som er godt nok sammensatt til å slå et høyst middelmådig portolag. joda, de er gode på kontringer, men arsenal har stort sett kontroll. ja helt til fabianski vil være med selvsagt. wenger har denne sesongen fått sett at lagets to yngste keepere bør satses på om det ikke skal handles inn en, to eller tre nye. en dm til å frata song plassen, eller konkurere med han om plassen, må til. og det som er viktigst i fotball. en som kan score mål!

 

har selvsagt tro på avansement, men det er bare spørsmål om ikke wenger bør spille med vermaelen som spiss, og uten keeper, for at sjansene skal bli større for å ta seg videre.

Link to comment
Share on other sites

tørr ikke :P oddsen er for mye på din side der

 

 

Skal over på kampen og kjenner at jeg er svett i undikken allerede.

 

Når ble vi et lag som kan slippe inn mål når som helst og fra hvor som helst? Når ble vi ute av stand til å stenge, avgjøre, være kyniske og taktiske?

 

Vi kan slå alle, men samtidig tape for alle.

 

Det føles fryktelig!

Link to comment
Share on other sites

Pengene er der, Lloris er akkurat hva vi trenger, Arsenal vil være et steg opp for Lloris. Alt ligger til rette for det, bortsett fra Arsenals vilje til å handle.

Grunnen til at jeg skriver det på den måten er jo selvsagt fordi at jeg er drittlei av at Wenger ikke kan se at:

a) Våre keepere er for svake

:P Det er en keeper, ung, god og FRANSK - så hvorfor gjør ikke Wenger noe?

 

Jeg er helt enig i at vi trenger en ny keeper, men da kan vi heller bare gi noen argumenter for at vi trenger det i stedet for å hyle ut navnet på keeperen. Samtidig lurer jeg fortsatt fælt på hvilken agenda jeg har..

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig noen her som kan med hånda på hjertet tro at Wenger kommer til å bruke £15 millioner på en keeper?

Samtidig hvis vi ender opp i en budkrig med en rikere klubb er han tapt.

DET er ett av de viktigste poengene! Pr. nu - hvilke store klubber er det som har et keeperproblem.

Jo, det er Barca og Arsenal. Venter vi ett år kommer Manu med i kampen.

Nå har Manu vdSaar, Real har Casillas, Chelsea Cech, Lpool Reina, Juve Buffon, City Given osv

 

Jeg tror ikke Barca kjøper ny keeper, så akkurat nå (neste vindu) er den pærfekte tiden til å gjøre noe!

Link to comment
Share on other sites

Dette er det verste jeg noensinne har sett av en Arsenal-keeper. Helt, helt, helt utrolig!

Nå forstår jeg plutselig hvorfor Almunia gang på gang får fornyet tillit. Han fremstår jo som Schmeichel i EM 92 i forhold.

 

Man vinner ingenting med MATCHTAPERE mellom stengene uansett hvor fantastiske dine offensive spillere er, Wenger! Jeg foreslår herved at du setter deg ned og ser reprise av FA-cupfinalen fra 2005. Det er vårt siste trofe og vi hadde aldri i verden gått seirende ut av den bataljen med Fabianski eller Almunia mellom stengene. Lehmann var supermann og sikret det trofeet nærmest på EGENHÅND. I 2009/10 så sørger keeperne våre på EGENHÅND for at vi taper fotballkamper.

 

Fornuften sier at en såpass vis mann som Arsene Wenger ser dette problemet og at han har identifisert dette for lenge siden. Men hvorfor i alle dager har han da ikke gjort noe for å løse det?? Jeg klarer ikke i min villeste fantasi å fatte hvordan dette problemet kan overses og bortprioriteres.

 

Mannone må stå mot Sunderland. Noe annet ville være en fornærmelse mot den italienske keeperen. Han er den eneste av de tre med hansker som har bevist noe som helst å bli imponert over denne sesongen.

 

det har du faktisk helt rett i. almunia og fabianski bør rett og slett vrakes!

Link to comment
Share on other sites

campbell er vel såvdit ani ballen, så det er greit å dømme frispark når Fabianski tar ballen. Men det som gjør meg forbanna er at dommeren strekker hånden ut for å få ballen. Fabianski gir ballen, og dommeren ligger ballen ned, Campbell prøver å gå forran ballen, men dommeren blokkerer. Porto spilleren får dermed sentret og etter han har sentret, gir dommeren tegn om at de kan ta frisparket.

 

Se her: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/4788298/

Link to comment
Share on other sites

Vi er da ikke ute av CL, for det kan virke slik når man går gjennom innleggene i denne tråden. Tvert i mot har vi egentlig et godt utgangspunkt. Porto bør vi slå på hjemmebane, og med Gallas, Song og Arshavin tilbake stiller vi med et sterkere lag til returoppgjøret. Fabianski hadde ikke noe god dag på jobben, og jeg er enig at vi trenger en ny keeper, men prøv å vær litt positive da. Sist vi møtte Porto på hjemmebane vant vi vell 4-0, la det gjenta seg! :P

 

DET er ett av de viktigste poengene! Pr. nu - hvilke store klubber er det som har et keeperproblem.

Jo, det er Barca og Arsenal. Venter vi ett år kommer Manu med i kampen.

Nå har Manu vdSaar, Real har Casillas, Chelsea Cech, Lpool Reina, Juve Buffon, City Given osv

 

Jeg tror ikke Barca kjøper ny keeper, så akkurat nå (neste vindu) er den pærfekte tiden til å gjøre noe!

 

Når fikk Barca et keeperproblem?

Link to comment
Share on other sites

DET er ett av de viktigste poengene! Pr. nu - hvilke store klubber er det som har et keeperproblem.

Jo, det er Barca og Arsenal. Venter vi ett år kommer Manu med i kampen.

Nå har Manu vdSaar, Real har Casillas, Chelsea Cech, Lpool Reina, Juve Buffon, City Given osv

 

Jeg tror ikke Barca kjøper ny keeper, så akkurat nå (neste vindu) er den pærfekte tiden til å gjøre noe!

 

Man Utd er vel ikke akkurat klubben til å vente når det gjelder å handle, så jeg ser for meg at de kjøper en keeper rimelig kjapt siden VDS har gått ut på dato.

Er vel forresten ikke bare de klubbene som har mer penger å handle for enn oss(bortsett fra pool da) og trenger en keeper.

Link to comment
Share on other sites

Er det virkelig noen her som kan med hånda på hjertet tro at Wenger kommer til å bruke £15 millioner på en keeper?

Samtidig hvis vi ender opp i en budkrig med en rikere klubb er han tapt.

Skal jeg være ærlig så tror jeg at Almunia er vår sisteskanse også neste sesong. Men jeg forsøker ikke å være Wenger, jeg er meg selv og jeg ønsker Lloris av hele mitt hjerte.

 

Hvis Wenger vil, så spiller Lloris i Arsenal neste sesong. Det var før i tiden at angrep var det beste forsvar. I dag er keeperen vår motstandernes beste angrep...

Link to comment
Share on other sites

Vi er da ikke ute av CL, for det kan virke slik når man går gjennom innleggene i denne tråden. Tvert i mot har vi egentlig et godt utgangspunkt. Porto bør vi slå på hjemmebane, og med Gallas, Song og Arshavin tilbake stiller vi med et sterkere lag til returoppgjøret. Fabianski hadde ikke noe god dag på jobben, og jeg er enig at vi trenger en ny keeper, men prøv å vær litt positive da. Sist vi møtte Porto på hjemmebane vant vi vell 4-0, la det gjenta seg! :D

Jo, vi vant 4-0, men historien forteller også at det kunne stått 0-2 i den kampen, før Arsenal scoret...

Men jeg tror også at det blir seier hjemme! La oss virkelig håpe de offensive spillerne får til noe

Link to comment
Share on other sites

Uenig, mener det ene og alene er polakken sin skyld at vi taper i dag.

 

nei, det er det ikke på noe vis. selvsagt er det hans brølere som skiller seg ut i kampen, men vi må også tenke på hvor elendige arsenal var når de nærmet seg 16. fryktelig å se cesc, diaby og bendtner ikke klare å få avsluttet når de er så nærme målet til porto. neida, de skal da i allefall drible seg inn på 5 meteren. avslutning- og dødballtrening, wenger!

Link to comment
Share on other sites

Vi er da ikke ute av CL, for det kan virke slik når man går gjennom innleggene i denne tråden. Tvert i mot har vi egentlig et godt utgangspunkt. Porto bør vi slå på hjemmebane, og med Gallas, Song og Arshavin tilbake stiller vi med et sterkere lag til returoppgjøret. Fabianski hadde ikke noe god dag på jobben, og jeg er enig at vi trenger en ny keeper, men prøv å vær litt positive da. Sist vi møtte Porto på hjemmebane vant vi vell 4-0, la det gjenta seg! :D

 

Jeg liker positiviteten din, men utgangspunktet foran returkampen kunne vært så veldig mye bedre enn det er. Med 1-1 måtte Porto være det angripende laget på Emirates, det hadde passet oss godt tror jeg. Jeg skjønner frustrasjonen som brer seg her inne.

Link to comment
Share on other sites

Vil tilføye en ting;

 

Hvor mange hadde ikke skreket på tilbakespill om det var Porto som hadde gjort dette? Frisparket er helt korrekt dømt, og dommeren gjør helt korrekt i å be om ballen. I den situasjon er det dessverre ene og alene Fabianski som roter det hele til.

 

At Wenger etter kampen velger å fokusere på dommeren i den situasjonen kan jeg forstå, da det kan virke som merkelig at dommeren ber om å få ballen og ligger den ned til Porto spillerne. Men det er faktisk slik at det angripende lag skal ha fordelen av et frispark.

 

Situasjonen skapes ene og alene ved at

 

1. Fabianski dummer seg loddrett ut

2. Resten av Arsenal spillerne står og sover og involverer seg ikke i situasjonen.

 

Denne kampen hadde vi vunnet om Almunia hadde stått i mål. Så enkelt er det faktisk.

Link to comment
Share on other sites

nei, det er det ikke på noe vis. selvsagt er det hans brølere som skiller seg ut i kampen, men vi må også tenke på hvor elendige arsenal var når de nærmet seg 16. fryktelig å se cesc, diaby og bendtner ikke klare å få avsluttet når de er så nærme målet til porto. neida, de skal da i allefall drible seg inn på 5 meteren. avslutning- og dødballtrening, wenger!

 

Endelig noen som har skjønt det!

Er så enig som det kan få blitt.

Link to comment
Share on other sites

Man Utd er vel ikke akkurat klubben til å vente når det gjelder å handle, så jeg ser for meg at de kjøper en keeper rimelig kjapt siden VDS har gått ut på dato.

Er vel forresten ikke bare de klubbene som har mer penger å handle for enn oss(bortsett fra pool da) og trenger en keeper.

Hva mente du med den siste setningen? Jeg vet at det finnes andre lag, men ikke som er bedre enn oss. Inter har forresten også en svært god keeper! Manu er visstnok ute etter Akinfeev, som jeg mener er svakere enn Lloris

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver ikke forsvare Fabianski, langt ifra. Jeg prøver bare å vise deg at det ikke bare er hans skyld at vi taper. Noe jeg står på :D

 

Da er vi uenige. Det er lov, det.

 

Men de har ingen store sjanser sett bort fra målene, derfor har han skylda. Men vi legger den død. Vi er begge skuffet vil jeg anta.

Link to comment
Share on other sites

Hva mente du med den siste setningen? Jeg vet at det finnes andre lag, men ikke som er bedre enn oss. Inter har forresten også en svært god keeper! Manu er visstnok ute etter Akinfeev, som jeg mener er svakere enn Lloris

 

jeg mente det som står der. Det at det finnes klubber som er ute etter en keeper som fortsatt har mer penger enn oss. Lagene trenger ikke være bedre enn oss, bare komme med det bedre tilbud. Vi har ved utrolig mange anledninger sett spillere velge de best betalte tilbudene foran muligheten til å spille på et bedre lag.

Link to comment
Share on other sites

campbell er vel såvdit ani ballen, så det er greit å dømme frispark når Fabianski tar ballen. Men det som gjør meg forbanna er at dommeren strekker hånden ut for å få ballen. Fabianski gir ballen, og dommeren ligger ballen ned, Campbell prøver å gå forran ballen, men dommeren blokkerer. Porto spilleren får dermed sentret og etter han har sentret, gir dommeren tegn om at de kan ta frisparket.

 

Se her: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/4788298/

 

 

Om vi er ute er forsåvidt ikke poenget.

 

Det at vi gang, på gang, på gang svikter i de avgjørende fasene av spillet og til tider vandrer rundt som hodeløse høns er skremmende for en klubb av en slik størrelse. Grunnen er opplagt med for unge og for dårlige spillere, men Wenger virker ikke til å se dette i det hele tatt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...