Jump to content

FC Porto v Arsenal FC, 17.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Dette er hva Wenger sier:

 

"Du kan ikke gi et raskt frispark da dommeren er midt i handlingen. Når folk spiller hurtig frispark, dommeren fløyter men han er langt fra ballen, setter fyren ballen ned og spiller raskt. Dersom [dommeren] er der i midten hvor frispark er, kan han ikke gi et [rask] frispark lenger. Han må sørge for at motstanderen er på ni meter avstand, og i så fall motstanderen hadde å være i mål-linjen. Og bortsett fra alt det, der han ga frispark på feil sted.

 

"For eksempel, bommet han og 100 prosent straffen på Rosicky. Det er en dom i et sekund på at jeg kan akseptere men [det er annerledes] når den blir til et teknisk og han har tatt en avgjørelse. For meg baksiden bestått av Sol Campbell var et uhell, men han har dømt den [bevisst]. OK vi har en forskjell der. OK at jeg kan akseptere. Men teknisk sett så mange feil. Der han står er helt feil for øyeblikket han gir et frispark.

 

"Han tar ballen fra Lukasz Fabianski. Dem scorer. Hva han ikke gjør sunn fornuft og er mot reglene for dommerne. Så når en mann gjør så mange tekniske feil som ikke engang er knyttet til dom, tror jeg han ikke er kompetent.

 

Noen synspunkter ?

 

Jeg ser du har oversatt direkte fra engelsk til norsk, noe som gjorde det litt vanskelig å forstå i begynnelsen. Men nok om det, Wenger gjør det enhver dommer ville gjort bortsett fra Ferguson da. Han ville sannsynligvis henretta dommeren i bakgata bak OT. Wenger har egentlig bare et valg, han må kritisere dommeren, hvis han ikke gjør det ser det ut som han mener det bare var Fabianski's skyld at de to målene kom, og det vil da ta fra han hver eneste lille bit av selvtillit han har igjen.

Og Wenger har helt rett i at den svenske dommeren ikke er kompetent, han hadde så utrolig mange feil iløpet av kampen. Ikke bare den ved det andre målet, men så mange små at det til slutt stabler seg opp til en enorm en. Han ga sikkert 4 gule kort for lite til det portugisiske laget. Så hvis jeg ser han eller Øvrebø dømme Champions League/Europa League i nærmeste fremtid blir jeg sjokkert.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Jeg ser du har oversatt direkte fra engelsk til norsk, noe som gjorde det litt vanskelig å forstå i begynnelsen. Men nok om det, Wenger gjør det enhver dommer ville gjort bortsett fra Ferguson da. Han ville sannsynligvis henretta dommeren i bakgata bak OT. Wenger har egentlig bare et valg, han må kritisere dommeren, hvis han ikke gjør det ser det ut som han mener det bare var Fabianski's skyld at de to målene kom, og det vil da ta fra han hver eneste lille bit av selvtillit han har igjen.

Og Wenger har helt rett i at den svenske dommeren ikke er kompetent, han hadde så utrolig mange feil iløpet av kampen. Ikke bare den ved det andre målet, men så mange små at det til slutt stabler seg opp til en enorm en. Han ga sikkert 4 gule kort for lite til det portugisiske laget. Så hvis jeg ser han eller Øvrebø dømme Champions League/Europa League i nærmeste fremtid blir jeg sjokkert.

 

Ja, jeg oversatte direkte.

Ja, var ikke den svenske dommeren borti noe annet tull under en CL kamp også ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg oversatte direkte.

Ja, var ikke den svenske dommeren borti noe annet tull under en CL kamp også ?

Det var i hvertfall samme person som overså Henrys klare hans mot Irland i vm-kvalliken.

føler Skandinaviske dommere har en tendens til å øderlegge store turneringer på viktige tidspunkter!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...