Jump to content

FC Porto v Arsenal FC, 17.02.10


ernsti14

Recommended Posts

FC Porto v Arsenal FC

UEFA Champions League

 

 

 

fcporto.png Arsenal-256x256.png

 

 

 

Åttendedelsfinale, 1. kamp

 

Estádio do Dragão

 

 

Onsdag, 17. Februar, Kl. 20:45

 

 

På TV: Viasat 4

 

Link til chat under kamp

 

 

 

Forhåndsomtale, Arsenal

 

Det er vitkig for Arsenal å få et bra resultat på bortbane, spesielt med tanke på bortemålsregelen.

 

Arsenals Andrey Arshavin og Alex Song plukket begge opp småskader i 1-0 seieren mot Liverpool på onsdag, og er begge utilgjengelige til denne kampen.

 

Nasri måtte også gå av banen mot Liverpool, men han er klar til Porto-kampen. Eduardo er sannsynligvis heller ikke klar til denne kampen.

 

Ellers er Kieran Gibbs, Johan Djourou og Robin van Persie ute med skader.

 

EDIT: En liten oppdatering på skadesituasjonen:

 

Gallas og Almunia har pådratt seg småskader, og må stå over denne kampen. Carlos Vela er derimot klar for kamp.

 

(Mulig lagoppstilling forblir uendret)

 

Siste 5 kamper:

 

Arsenal FC: V-U-T-T-V

 

FC Porto: T-V-U-V-V

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

Nasri - Bendtner - Walcott

 

 

Diaby - Denilson - Fabregas

 

 

Clichy - Campbell - Gallas - Sagna

 

 

Almunia

 

 

Tror Wenger velger å hvile enten Vermaelen eller Gallas. Tipper det blir Vermaelen, pga. det blå øyet, og fordi Gallas har mer erfaring i CL.

 

Kan dog hende at Wenger veger å bruke Diaby i en OMS rolle, men det er vanskelig å si. Tipper uansett det er dette mannskapet som går på banen på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Fin kamptråd, Ernsti. Endelig er det Champions League igjen.

 

Når det gjelder kampen tror jeg det kommer til å ende med få mål. Får vi uavgjort her burde vi være brukbart fornøyde, for dette er en kamp som kan gå begge veier. En ting jeg stusset litt over på lagoppstillingen din er at du velger Campbell framfor Vermaelen, greit nok å hvile spillere, men siden det er en uke siden forrige kamp og en så viktig match håper jeg virkelig han starter med sine to beste midtstoppere.

 

Bortekamper mot Porto er aldri lette, men jeg tror vi kan vinne!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen tro på at Wenger kommer til å hvile noen spillere i denne kampen. Ligaen og Champions Leauge er jo de to turneringene Wenger prioriterer høyest, og det er utrolig viktig å komme hjem fra Porto med et godt resultat. Dessuten, Arsenal spiller ikke kamp denne helgen, og det betyr at det er gått en uke siden forrige kamp for førstelagspillerene.

Link to comment
Share on other sites

Ser mange er uenige i å hvile Vermaelen, og det forstår jeg. Men dere må huske på at Vermaelen og Gallas nesten ikke har fått hvile hele sesongen, og de er nok spesielt slitne etter denne tøffe perioden.

 

Jeg ville aldri foreslått dette med enten Silvestre eller Senderos på benken, men vi har jo Campbell. Han ble hentet inn for å steppe inn for Vermaelen og Gallas i blant, uten å svekke laget alt for mye.

 

Dette er vel et flott tidspunkt å gjøre det? Jeg tror Campbell vil gjøre en utmerket jobb, da han har erfaring fra Champions League, og det er tross alt en vanskelig bortekamp i Portugal.

 

Jeg har full forståelse for synspunktene deres, men jeg mener det ikke har så stor forskjell om vi bruker Vermaelen eller Campbell.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel et flott tidspunkt å gjøre det? Jeg tror Campbell vil gjøre en utmerket jobb, da han har erfaring fra Champions League, og det er tross alt en vanskelig bortekamp i Portugal.

 

En høy-tempo-kamp på Dragao tror jeg ikke passer Campbell noe spesielt godt. Da burde man heller hvile Vermaelen eller Gallas mot Sunderland.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge denne linken så er Arshavin og Song ute, mens Eduardo og Nasri er tilbake!

Når det gjelder å hvile Vermaelen er jeg uenig. Dette er en ganske viktig kamp og hvis

Vermaelen skal hviles, vil jeg heller se han bli hvilt i en PL kamp som feks mot Sunderland.

Dessuten så får de en uke uten kamp fram til onsdagen.

 

Vil se:

Eduardo - Bendtner - Rosicky

Diaby - Denilson/Eastmond - Fabregas

Clichy - Vermaelen - Gallas - EBOUE!

Almunia

 

Tror det blir:

Nasri - Bendtner - Walcott

Diaby - Denilson - Fabregas

Clichy - Vermaelen - Gallas - Sagna

Amunia

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen tro på at Wenger kommer til å hvile noen spillere i denne kampen. Ligaen og Champions Leauge er jo de to turneringene Wenger prioriterer høyest, og det er utrolig viktig å komme hjem fra Porto med et godt resultat. Dessuten, Arsenal spiller ikke kamp denne helgen, og det betyr at det er gått en uke siden forrige kamp for førstelagspillerene.

Helt enig.

Meningsløst å skulle hvile spillere borte mot Porto i en kamp om kvartfinale i Champions League-

Link to comment
Share on other sites

Å hvile Vermaelen, er for meg helt utenkelig. Vi har allerede spart spillere for FA-cupen, hvorfor skal vi spare spillere igjen? Fordi det er cup? Spør du meg, er det latterlig. Disse gutta har ikke spilt fotball på over en uke, sett bort fra trening.

 

De holder et høyt nivå, og de får faktisk betalt for å spille fotball. La oss ikke argumentere for at de ikke skal spille for at de skal hvile. De har spilt omtrent hver kamp, å se hvor vi er!

 

Skal vi ha sjangs i C.L så må vi stille vårt sterkeste. Etter min mening er det slik:

 

Almunia

 

Eboue Gallas Vermaelen Clichy

 

Fab Denilson Diaby

 

Mozart Nasri

 

Bendtner

 

*med mindre arshavin og song blir klare..

Link to comment
Share on other sites

Verdt å vite:

 

Når FC Porto scorer først på hjemmebane ender 69.23% av kampene siden 2005 med seier til FC Porto.

Lagene scorer til sammen 1.00 mål når FC Porto møter Arsenal hjemme.

Bruno Alves har scoret 1 mål for FC Porto mot Arsenal siden 2005.

3 av de siste 4 kampene mellom FC Porto og Arsenal har endt med hjemmeseier.

Nicklas Bendtner har spilt i samtlige kamper mellom FC Porto og Arsenal siden 2008.

Denilson har ikke laget mål i tidligere oppgjør mellom FC Porto og Arsenal siden 2008.

Ernesto Antonio Farias har spilt 37.50% av FC Portos kamper i denne turneringen siden 2008.

FC Porto har tapt 1 av 2 kamper mot Arsenal i denne turneringen med Jesualdo Ferriera som trener.

FC Porto har vunnet 21 av 42 kamper på hjemmebane i denne turneringen fra og med 1999.

Hvis FC Porto scorer i løpet av kampens første 15 minutter scorer FC Porto 1.29 mål i snitt i resten av kampen.

Når Arsenal ligger under med 2 mål til pause, har de ikke klart å snu kampen på 1 forsøk siden 2005.

Dersom Thomas Vermaelen spiller denne kampen blir det hans 6. for Arsenal i denne turneringen siden 2008.

FC Porto har de siste 5 år gjennomsnittlig kommet til runde 1 i denne turneringen.

Arsenal har vunnet 7 av 14 1.rundekamper siste 10 år.

Arsenal har spilt finale i denne turneringen 1 ganger siden 2000.

FC Porto har vunnet 4 av 20 kamper mot lag fra nivå 1 siden 1996.

Link to comment
Share on other sites

Endelig sendes vi på Viasat 4! :)

Jeg vil ikke bruke Campbell i denne kampen, bruk han heller mot Sunderland!

Campbell blir får treg til og spille mot Porto.

Håper vi stiller med best mulig lag, ingen vits i og spare spillere i Champions League..

Vil at Diaby skal ta over for Song.

Tror vi tar en sterk 0 - 2 seier, håper på dette laget:

 

Fabianski

 

Eboue-Gallas-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Diaby-Rosicky

 

Walcott-Eduardo-Nasri

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Denilson har ikke laget mål i tidligere oppgjør mellom FC Porto og Arsenal siden 2008.

Seriøst? :) Tror det må være en slags forbannelse over Denilson når han spiller mot Porto!

 

Regner med Wenger er klar over dette og ikke lar Denilson spille på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, Denilson er jo en målkåt spiller...

 

Men men, Wenger har vel ikke bekreftet at Song eller Arshavin er ute vel ?

 

Vis de begge blir ute, håper jeg at Denilson tar rollen til Song. Han er hvertfall bedre deffansiv enn offensiv. Ja, han spilte en dårlig kamp mot Man u utd, men men. Har vi noe andre valg ?

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, Denilson er jo en målkåt spiller...

 

Men men, Wenger har vel ikke bekreftet at Song eller Arshavin er ute vel ?

 

Vis de begge blir ute, håper jeg at Denilson tar rollen til Song. Han er hvertfall bedre deffansiv enn offensiv. Ja, han spilte en dårlig kamp mot Man u utd, men men. Har vi noe andre valg ?

 

Arshavin er ute, Song er usikker.

 

Denilson er forøvrig ikke så verst i CL tror jeg, er ikke i nærheten av fysikken som utøves i PL.

 

Dette laget ser jeg gjerne mot Porto:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Denilson - Diaby

 

Eboue - Bendtner - Rosicky

Link to comment
Share on other sites

:lol:-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 15 2010, 02:13 AM) 189109[/snapback]

Arshavin er ute, Song er usikker.

 

Denilson er forøvrig ikke så verst i CL tror jeg, er ikke i nærheten av fysikken som utøves i PL.

 

Dette laget ser jeg gjerne mot Porto:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Fabregas - Denilson - Diaby

 

Eboue - Bendtner - Rosicky

 

 

Støttes!

Håper dog at Song blir frisk for Denilson fremstår direkte svak for tiden. Jeg har sett han prestere godt i CL tidligere, blant annet mot Roma hjemme i fjorårets åttendelsfinale hvor han var MoM, så hvem vet. Men utifra de seneste kampene så er det ikke betryggende å se hans navn i elleveren.

 

Eboue er en av de jeg virkelig ønsker å se fra start. Hans direkte og uredde spillestil gir oss en helt annen dimensjon offensivt enn når Rosicky og/ eller Nasri spiller. Han mangler kanskje litt endeprodukt, men han skaper utallige situasjoner når han forserer både et og to presseledd med sedvanlig enkelhet. Han er også flink til å komme seg i innleggsposisjon i motsetning til f.eks Nasri som stort sett trekker inn i midten. Og med Bendtner helt der fremme trenger vi noen som kan slå presise innlegg. Sagna og Clichy mangler denne evnen. Eboue kan bli en nøkkelspiller på onsdag.

 

We only came to see Eboue!!! :)

 

Med TR7, EE27 og NB52 så har vi også meget god variasjon offensivt og det har vi mer eller mindre manglet den siste tiden. Til tross for det så er det ingen av de tre som fremstår som spesielt giftig foran kassa. Derfor er det viktig at vi har Cesc og Diaby på midten som begge vet hvor målet står.

Link to comment
Share on other sites

Med Gallas og Almunia har jeg to små endringer på laget jeg vil se i morgen:

 

Fabianski

 

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

 

Cesc - Denilson - Diaby

 

Eboue - Bendtner - Rosicky/Nasri

 

Med de tre på topp har vi en utrolig variasjon av fart, styrke og kreativitet. Da har vi også forøvrig en spiller som tør å sette fart i Eboue, og Bendtner som kan sette hodet på innleggene (hvis de ikke ender på tribunen :))

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt lag:

 

Lukasz Fabianski

 

Emmanuel Eboue

Thomas Vermaelen

Sol Campbell

Gael Clichy

 

Aaron Ramsey

Abou Diaby

Cesc Fabregas

 

Samir Nasri

Tomas Rosicky

Nicklas Bendtner

 

Trur kanskje Wenger velger Denilson i staden for Ramsey og Sagna i staden for Eboue.

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag:

 

---------------Fabianski

 

Sagna--Sol----Vermaelen---Clichy

----Cesc----Eboue------Diaby----

---Rosicky----Bendtner---Vela---

 

 

Det blir aldri dette laget uansett da det ikke er noen sjanse i havet at Eboue får rollen som def. midtbanemann, men jeg skulle gjerne ha sett ham der jeg.

 

Uansett gledelig at Fabianski spiller og jeg har en mistanke om at Almunia er "skadet", i så fall er det ikke første gang.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...