Jump to content

FC Porto v Arsenal FC, 17.02.10


ernsti14

Recommended Posts

Etter den nye informasjonen, vil jeg se dette laget:

 

Nasri - Bendtner - Walcott

 

Diaby - Denilson - Fabregas

 

Clichy - Vermaelen - Campbell - Sagna

 

Fabianski

 

 

Jeg ønsker også å trekke frem diskusjonen i begynnelsen av tråden, ang. å hvile Gallas eller Vermaelen.

 

Det at Gallas ble skadet nå, understreker bare det at han hadde trengt hvile! Vi skal være heldige om Vermaelen klarer å holde seg skadefri i fraværet til Gallas.

 

Det er greit nok at vi bør stille med toppet lag i Champions League, men til en viss grad. De trenger hvile, og det har vært et tøft kampptrogram i det siste.

 

Også Arsene Wenger mener Sol Campbell ble signert for denne situasjonen.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...-this-situation

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Vel, så at det var mange som tippet at vi kommer til å vinne imorgen. Jeg har mine tvil, årsaken er jo at viktige spillere som Song, Gallas og Arshavin er skada. Hadde vi hatt toppa lag, så hadde det uansett vært en vanskelig bortekamp, men nå enda hardere. Porto hjemme er veldig sterke, og jeg frykter at vi kommer til å tape. Vi tapte jo ifjor mot dem?

 

 

Laget til Ernsti ser bra ut, jeg ville heller fjerna vekk Walcott, og putta Rosicky.

Link to comment
Share on other sites

Laget blir nok heller slikt:

 

Nasri - Bendtner - Eboue

 

Fabregas

 

Diaby - Denilson

 

Clichy - Vermaelen - Campbell - Sagna

 

Fabianski

 

Jeg er ikke så bekymret for Songs fravær denne gangen. Jeg regner med at vi kommer til å spille slik vi gjorde mot Pool, dvs at Diaby legger seg lenger bak på banen slik at vi praktiskt talt spiller 4-2-1-3 (eller 4-2-3-1 om dere vil). Jeg ville ikke vært like komfortabel med en ren 4-3-3 hvor Denilson bare skulle steppe inn i rollen Song har hatt i store deler av sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor det er såpass mange som foretrekker Nasri eller Theo fremfor Mozart.

 

Rosicky er jo helt fantastisk, bedre enn Nasri, spør du meg.

 

ja, rosicky er sammen med fabregas, arsenals klart beste midtbanespiller. han bør spille alle kamper så sant han er skadefri.

Link to comment
Share on other sites

Tror på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

 

Diaby - Denilson

 

Fabregas

 

Eboué - Bendtner - Rosicky

 

Backrekka blir ikke nevneverdig svekket uten Gallas, men Sagna og Clichy har vært tildels svake i det siste, så Campbell må ta i et ekstra tak. Diaby og Denilson tror jeg tilsammen skaper en godt balansert defensiv midtbane, som kan ta over for Song. Fabregas er selvskreven i en kamp der han kommer til å bli tett markert. Eboué er et must å ha på kanten i vanskelige bortekamper. Har en flott framdrift i spillet sitt, og tar også jobben defensivt. Rosicky kan få en del kontringsmuligheter, som han liker godt. De tre på topp er dog ikke verdens raskeste, så en Walcott inn etter 64 min. kan bli bra!

 

Mitt tips: 1-1 Mål: Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag:

 

Fabianski

 

Sagna - Campbell - Vermaelen - Clichy

 

Eboue Diaby

 

Fabregas

Rosicky Nasri

Bendtner

 

(Noen som kan forklare meg hvordan man får formasjonen til å se bedre ut grafisk?)

 

Ser at dette nok kan være en litt i overkant offensiv taktikk, og man vil være avhengige av at Nasri og Rosicky tar et stort defensivt ansvar, slik at de hjelper backene mot å unngå 2-mot-1 situasjoner på kantene defensivt.. Offensivt ser dette meget sterkt ut.. Synd med Song (elsker den mannen!) ute! Hans defensive kvaliteter hadde vært sårt trengt i en vanskelig bortekamp..

 

Lykke til fellow gooners! :)

Link to comment
Share on other sites

ja, rosicky er sammen med fabregas, arsenals klart beste midtbanespiller. han bør spille alle kamper så sant han er skadefri.

 

Det er nok delte meninger om dette. Jeg mener Song, Diaby, Arshavin er klart bedre enn Rosicky. I tillegg holder Nasri, Eboue, Denilson og Ramsey sånn ca samme nivå.

Link to comment
Share on other sites

........Backrekka blir ikke nevneverdig svekket uten Gallas, men Sagna og Clichy har vært tildels svake i det siste, så Campbell må ta i et ekstra tak...

 

Jeg synes det er i overkant optimistisk å påstå at når vi erstatter Gallas, som har spilt bortimot alle kampene våre i år, med Sol Campbell som siden mai i fjor har spilt 2 og en halv kamp at dette ikke svekker oss nevneverdig. Det er fullt mulig at Campbell kommer til å gjøre det bra, men jeg frykter at han har for lite kamptrening i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Mitt eksperimentelle lag i 4-5-1 (har funket i CL før B) ):

 

Jeg ser ingen 'anker' som direkte kan ta over plassen til Song, så midtbanen balanseres litt annerledes.

 

Fabianski: Håper han viser seg fra en bedre side enn sist.

 

Clichy: Vår beste venstreback

Campbell: Gleder meg til å se vår egen 'Hulk' mose Hulk i duellene

Vermaelen: Forventer mye av den unge belgier

Sagna: Solid, har andre planer for Eboue

 

Traore: Etter det jeg har sett av ham, tror jeg han kan bli en meget god venstreving

Diaby: Må jobbe box-to-box, får mye defensivt ansvar

Nasri: Har lyst til å se ham sentralt. God i link-up spillet og stor arbeidskapasitet.

Fabregas: Sjef

Eboue: Virker sterk og tent. Høyreving er kanskje hans nest beste posisjon.

 

Bendtner: Ønsker å se ham trekke på seg 2-3 mann og gi litt juling.

 

 

Dette betyr bl.a. Mozart og Denilson på benken. Begge bør komme inn.

Link to comment
Share on other sites

Kan bli veldig tøft dette slik jeg ser det.

 

Jeg vil se et mer defensivt Arsenallag på banen idag.

Dette er laget jeg håper på:

 

Fabianski

 

Sagna Campbell Vermaelan Clichy

 

Eboue Denilson Diaby

 

Nasri Fabregas

 

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Tror det blir veldig tøft mot Porto som er veldig sterke på hjemmebane. Får vi med oss et uavgjort resultat herfra er jeg fornøyd.

 

Håper på ett godt balansert lag som ikke blottlegger seg bakover i denne kampen.

 

Håper på dette laget: (fra høyre)

Fabianski

 

Sagna

Campbell

Vermaelen

Clichy

 

Walcott

Fabregas

Eboue

Diaby

Nasri

 

Bendtner

 

Velger Walcott på banen i dag selv om han ikke akkurat har imponert i det siste, da jeg håper vi kan ligge kompakte bakover på banen og utnytte kontringsmulighetene som kommer i løpet av kampen. Farten til Walcott kan være ekstremt effektiv om vi får kontrinsmuligheter.

Link to comment
Share on other sites

Hvile Vermalen pga blått øye?? Da tror jeg han må slutte med fotball gitt...

 

Leste du innlegget mitt rett ovenfor, eller? For jeg gidder ikke å gjenta meg...

 

Etter den nye informasjonen, vil jeg se dette laget:

 

Nasri - Bendtner - Walcott

 

Diaby - Denilson - Fabregas

 

Clichy - Vermaelen - Campbell - Sagna

 

Fabianski

Jeg ønsker også å trekke frem diskusjonen i begynnelsen av tråden, ang. å hvile Gallas eller Vermaelen.

 

Det at Gallas ble skadet nå, understreker bare det at han hadde trengt hvile! Vi skal være heldige om Vermaelen klarer å holde seg skadefri i fraværet til Gallas.

 

Det er greit nok at vi bør stille med toppet lag i Champions League, men til en viss grad. De trenger hvile, og det har vært et tøft kampptrogram i det siste.

 

Også Arsene Wenger mener Sol Campbell ble signert for denne situasjonen.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...-this-situation

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er i overkant optimistisk å påstå at når vi erstatter Gallas, som har spilt bortimot alle kampene våre i år, med Sol Campbell som siden mai i fjor har spilt 2 og en halv kamp at dette ikke svekker oss nevneverdig. Det er fullt mulig at Campbell kommer til å gjøre det bra, men jeg frykter at han har for lite kamptrening i kroppen.

TAKK!! Jeg blir helt sjokkert over denne troa på Campbell, ingen som husker at han ble løpt Dunne med ball??

 

Det er så tynn suppe og hente inn denne mannen der at jeg har ikke ord rett og slett!!

 

Leste du innlegget mitt rett ovenfor, eller? For jeg gidder ikke å gjenta meg...

Sorry, litt rask på avtrekkeren der! Enig med deg at vi burde hvile stopperene våre litt innimellom, men vi har jo ingen nr. 2 som er god nok. Campbell er på det beste en desperat nødløsning....

 

Bare vent å se....

Link to comment
Share on other sites

TAKK!! Jeg blir helt sjokkert over denne troa på Campbell, ingen som husker at han ble løpt Dunne med ball??

 

Det er så tynn suppe og hente inn denne mannen der at jeg har ikke ord rett og slett!!

Sorry, litt rask på avtrekkeren der! Enig med deg at vi burde hvile stopperene våre litt innimellom, men vi har jo ingen nr. 2 som er god nok. Campbell er på det beste en desperat nødløsning....

 

Bare vent å se....

 

Jeg har tillit til Sol, men det er klart at det er en risiko for at han kan tabbe seg litt ut. Han er tross alt 35 år gammel, og har ikke spilt på skikkelig toppnivå siden CL-finalen i 2006.

 

Men om den risikoen var for stor, ville ikke Wenger signert han. Vi må da ihvertfall gi han en sjanse, folkens? Dropp fordommene, og støtt han! Det kan utgjøre forskjellen.

Link to comment
Share on other sites

Men Campbell har jo en god del CL erfaring. Så jeg vil også bruke ham som førstevalg etter Vermaelen og Gallas.

Håper gutta klarer dette i dag, her vå vi ikke spille oss bort, eller begynne å rote, Porto er alltid på hugget. Det må vi goså være !

Gleder meg til å se Bendtner i dag, har troa på at han vil være farlig mot Porto.

Link to comment
Share on other sites

Ikke den sterkeste troppen vi reiser med, men faktum er at vi skal spille mot et lag som tilhører nr 13-16 av de lagene som nå er igjen av turneringen. De har tatt 40 poeng på 19 kamper i hjemlig serie og ligger som nr tre. I gruppespillet tapte de to ganger mot Chelsea og slo Atletico Madrid og APOEL. Med andre ord, ikke noe stort fortballag.

 

Om vi får det tøft i kveld? Naturligvis.

 

Blir vi slått ut av Porto når det er 16 lag igjen, hva da?

 

Se på Man Utd i går, de blir satt til veggs i 20 minutter, er giftig som fy og scorer 3 mål på et godt Milan lag som var ”up for it” i går. Til dere som har Utd fans som venner, gratuler dem med en stor prestasjon i går, den var mektig!

 

Hva med oss?

 

Vi mangler som vanlig et halvt lag, men Campbell- Hulk er nok ikke verre enn Campbell- Fuller som Sol løste bra, jeg er mer redd for at vi ikke får det bortemålet vi trenger og da blir dette veldig, veldig vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok delte meninger om dette. Jeg mener Song, Diaby, Arshavin er klart bedre enn Rosicky. I tillegg holder Nasri, Eboue, Denilson og Ramsey sånn ca samme nivå.

 

Mener du det?? Jeg syns Rosicky er i en klasse for seg selv. Godt innlegg, god skuddfot, ekstreme pasninger, teknisk, etc. Jeg ville valgt han fremfor Nasri, Denilson, Ramsey, Eboue, any day.. Litt mer fart på gutten, mindre skader, vil jeg påstå at han kunne vært en av de beste i verden i sin posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tillit til Sol, men det er klart at det er en risiko for at han kan tabbe seg litt ut. Han er tross alt 35 år gammel, og har ikke spilt på skikkelig toppnivå siden CL-finalen i 2006.

 

Campbell kan gjøre det bra i kveld han, men er som sagt litt skeptisk.

 

Uansett så må man forsøke å holde seg til fakta. Han har etter CL-finalen 2006 spilt flere sesonger for Portsmouth, blitt FA cup mester med de, spilt UEFA cup med de senest i forrige sesong. Han har også spilt landskamper for England etter finalen, senest i 2007, og han hadde vel også en kamp under VM i 2006. Så det er feil å si at han ikke har spilt på toppnivå siden mai 2006

Link to comment
Share on other sites

Det er nok delte meninger om dette. Jeg mener Song, Diaby, Arshavin er klart bedre enn Rosicky. I tillegg holder Nasri, Eboue, Denilson og Ramsey sånn ca samme nivå.

 

dette kan du ikke mene alvorlig? song er bra bakover, men i beste fall svak fremover. diaby, denilson og eboue blir middels gode. ramsey er et supertalent. men ingen av de kan målse seg med rosicky. arshavin ser jeg ikke på som en midtbanespiller, men han er vel på samme nivå som rosicky, når han ikke er avslått... rosicky er verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

rosicky er verdensklasse.

Vil ikke si at Rosicky fortsatt er verdenklasse. Han VAR, men etter skaden han pådro seg har jeg ikke klart å se den gode, gamle Mozart. Han har i hvertfall gjort store fremskritt siden skaden, det er det ikke noe tvil om!

 

Gleder meg, lykke til alle gønnz B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...