Jump to content

FC Porto v Arsenal FC, 17.02.10


ernsti14

Recommended Posts

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Mål nr 1: Skuddet/innlegget hadde gått utenfor mål, men Fabianski fomler ballen i mål. Verken back, midtbane eller spisser sin feil. Ene og alene keeper feil.

 

Mål nr 2: Fabianski har INGENTING å gjøre å møte Campbell i den situasjonen. Det er en duell som Fabianski SKAL avvente. Feil nr 1.

Når han så får ballen mot seg og ser tydelig at Campbell er borti den, så skal den måkes ut i kast eller lignende. Feil nr 2.

Så presterer han å gi ballen tilbake før noen av Arsenal spillerne er i posisjon. Den ballen skal tas med tilbake i mål og ligges ned der han står. Feil nr 3.

 

110% Fabianski sine feil på begge målene. Det er ikke noen diskusjon en gang!

 

Ganske enig i mye, men:

Fabianski gir jo ballen til dommeren, som faktisk strekker ut handa for å FÅ ballen. For meg er det helt utrolig, at en dommer da legger den rett ned for å gi Porto mulighet til å ta den raskt.

Så lenge han ber om ballen, så tror jeg aldri tidligere har sett at ikke forsvarslaget får organisere seg i en slik situasjon. Uansett om det er håpløs kommunikasjon mellom Sol og Fab, samt elendig å plukke ballen opp når man ser touchen, så er det jo en skandale det dommeren lar det bli et raskt frispark når han står på 7-8meter fra mål.

En skandale spør du meg, men det snakkes det lite om i studioet.

 

Noe jeg har nevnt tidligere: Begynner å bli mange klare og 50/50 situasjoner, hvor vi ikke har fått straffe denne sesongen. Begynner nesten å bli komisk.........

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fikk vi ikke se straffesituasjonen til Rosicky om igjen?? Det så jo ut som en soleklar straffe synes jeg!

 

Veldig lenge siden jeg har latt meg provosere så mye av en Arsenal-kamp! Er villig til å sette mange penger på en reprise av Arsenal-PSV fra 2007. Vi prøver og forsvare en 1-0 ledelse på Emirates til det gjenstår fem minutter, og så får vi en trøkk i mot. Any takers?

 

Reprisen av Rosicky-situasjonen er rimelig soleklar: Straffe og dommertabbe. Linjemannen skulle i alle fall sett den!

 

Jeg er rimelig trygg på at vi slår dette Porto-laget på Emirates. De er gode, men ikke noe utenomjordisk. Problemet blir å unngå å slippe inn mål.

Link to comment
Share on other sites

Da er vi to...

Tre... Mener det var klar straffe. Og det var jo rett etter den dem fikk det tilbakespillet også. Lure på hva som skal til med for å få straffe i CL av skadenaviske dommere. Kanskje vi må få noen av spillerne våre til å skrive Rooney bakpå.

Link to comment
Share on other sites

Tre....

Fire, og det skjedde rett i forkant av 2-1 målet. Bittert!

 

Men som fleire påpeiker, til tross for at vi ikkje har ein god dag, skal vi ved å unngå generaltabber på Emirates vinne returoppgjøret. Første omgangen i dag var ganske bra. Mens halveis uti 2. omgang hadde vi lite å stille opp med. Diaby var veldig svak på slutten etter ein god start.

Link to comment
Share on other sites

Ganske enig i mye, men:

Fabianski gir jo ballen til dommeren, som faktisk strekker ut handa for å FÅ ballen. For meg er det helt utrolig, at en dommer da legger den rett ned for å gi Porto mulighet til å ta den raskt.

Så lenge han ber om ballen, så tror jeg aldri tidligere har sett at ikke forsvarslaget får organisere seg i en slik situasjon. Uansett om det er håpløs kommunikasjon mellom Sol og Fab, samt elendig å plukke ballen opp når man ser touchen, så er det jo en skandale det dommeren lar det bli et raskt frispark når han står på 7-8meter fra mål.

En skandale spør du meg, men det snakkes det lite om i studioet.

 

Noe jeg har nevnt tidligere: Begynner å bli mange klare og 50/50 situasjoner, hvor vi ikke har fått straffe denne sesongen. Begynner nesten å bli komisk.........

 

Mulig dommeren gjorde rett etter boka, men det virker som han overhodet ikke har helt kontroll i denne situasjonen. Han står nærmest med ryggen til i det skuddet går.

 

Ellers ble nok Arsenal snytt for en straffe rett før. Det er kjipt, men fritar dessverre ikke Fabianski.

Link to comment
Share on other sites

Se på reprisen av målet nå. Dommaren legger ballen ned, og så stiller han seg slik at han sperrer for Sol, det kan da vertfall ikke være lov! Han ødla denne kampen for oss, med god hjelp av Fabianski.

 

Det er jeg enig i. Hvordan kan han være sikker på at det går riktig for seg mens han ser en annen vei. Den der må da være for kjapp til å være så nære mål. Jeg vil ikke en gang kalle det tilbakespill, men ett uheldig touch. Selvfølgelig er den usympatiske dusten Soler helt uenig og koser seg med å kritisere oss, tydelig fornøyd med sin egen fortreffelighet.

Link to comment
Share on other sites

La meg forklare nærmere:

 

En grunnregel for keeper er at de aldri skal gå utenfor sin "sone" når det er en duell mellom to spillere. Dette gjør Fabianski gang på gang i denne kampen, og i den gitte situasjonen så er jeg usikker på om han kommuniserer med Campbell om at han tar den. I tillegg har du usikkerheten ved om motspiller vil klare å rekke ballen om ikke Campbell toucher den inn til Fabianski. Feil vurdering av Fabianski.

 

Dommeren viser at han skal ha ballen, og det skal dommeren gjøre også. Men; Fabianski har all mulighet til å ta med seg ballen og få dommeren til å komme å hente den. Om det blir gult kort? Hva så? Dette er en klinkende klar feilvurdering fra Fabianski igjen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan tror du et slikt keeperspill påvirker de fremover på banen? Inspirerer eller tar fra dem all tro på at vi kan vinne kampen?

Diskusjonen som har rast rundt våre keepere har til tider vært usaklig, men aldri har det vel vært en kamp hvor vår keeper på mer elegant måte gir bort to mål. For min del avslutter dette for evig og alltid håpet om at Fabianski skal være en permanent løsning på vårt store problem.

 

Men så kan du også se det på den måten at forsvaret er så rotete de første 10-15 minuttene at de ikke akkurat sprer selvtillit rundt seg. Og vi kan ikke bare skylde på keeperen, er fortsatt ikke bare hans feil at vi taper. Men var Campbell borti ballen før Fabianski tok den? Er ikke sikker på om jeg fikk med meg hele situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

La meg forklare nærmere:

 

En grunnregel for keeper er at de aldri skal gå utenfor sin "sone" når det er en duell mellom to spillere. Dette gjør Fabianski gang på gang i denne kampen, og i den gitte situasjonen så er jeg usikker på om han kommuniserer med Campbell om at han tar den. I tillegg har du usikkerheten ved om motspiller vil klare å rekke ballen om ikke Campbell toucher den inn til Fabianski. Feil vurdering av Fabianski.

 

Dommeren viser at han skal ha ballen, og det skal dommeren gjøre også. Men; Fabianski har all mulighet til å ta med seg ballen og få dommeren til å komme å hente den. Om det blir gult kort? Hva så? Dette er en klinkende klar feilvurdering fra Fabianski igjen.

 

Det er ingen duell, Sol ser Fabianski er riktig ute og skal la han ta ballen uten å touche ballen. Jeg er helt enig i det du skriver i siste avsnitt.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg enig i. Hvordan kan han være sikker på at det går riktig for seg mens han ser en annen vei. Den der må da være for kjapp til å være så nære mål. Jeg vil ikke en gang kalle det tilbakespill, men ett uheldig touch. Selvfølgelig er den usympatiske dusten Soler helt uenig og koser seg med å kritisere oss, tydelig fornøyd med sin egen fortreffelighet.

Soler er ikke brukende til noe annet en fender på båt, hundemat eller søkke på på fiskesnøret!!!

Leter hele tiden etter syndebukker og har en sportslig holdning,!

Link to comment
Share on other sites

Men så kan du også se det på den måten at forsvaret er så rotete de første 10-15 minuttene at de ikke akkurat sprer selvtillit rundt seg. Og vi kan ikke bare skylde på keeperen, er fortsatt ikke bare hans feil at vi taper. Men var Campbell borti ballen før Fabianski tok den? Er ikke sikker på om jeg fikk med meg hele situasjonen.

 

Jo, det er polakken sin feil.. Det gjør meg forbanna at du kan forsvare spillet hans i dag!!!!!! Greit nok at gutta ikke spilte på topp, men det er ikke det som er diskusjonen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener vi har langt mer å klage på når det gjelder Fabianski enn dommern i dag. Dere skulle sett Øvrebø i dag. Gir feil rødt kort og unngår å dømme offside. Begge situasjoner var mot Fiorentina! DE har grunn til å klage!

 

Nå kan jo jeg spørre deg om du så kampen?

Vi ble snytt for straffe, snytt for sikkert 5-10 frispark samtidig som Fabregas blir sparket ned gang på gang. Men det at de har grunn til å klage gjør ikke at vi har mindre grunn uansett. Og Porto gjør som de fleste av slike lag gjør, filmer ved en hver anledning. Hulk burde hatt gult kort da han prøvde å filme seg til straffe. Samme burde han venstrevingen deres også ha hatt.

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er polakken sin feil.. Det gjør meg forbanna at du kan forsvare spillet hans i dag!!!!!! Greit nok at gutta ikke spilte på topp, men det er ikke det som er diskusjonen.

 

Jeg prøver ikke forsvare Fabianski, langt ifra. Jeg prøver bare å vise deg at det ikke bare er hans skyld at vi taper. Noe jeg står på :P

Link to comment
Share on other sites

Jo, det er polakken sin feil.. Det gjør meg forbanna at du kan forsvare spillet hans i dag!!!!!! Greit nok at gutta ikke spilte på topp, men det er ikke det som er diskusjonen.

Forsvare ikke spillet hans idag. Sier bare at Sol må ta på seg sin del av skylden i den situvasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Men så kan du også se det på den måten at forsvaret er så rotete de første 10-15 minuttene at de ikke akkurat sprer selvtillit rundt seg. Og vi kan ikke bare skylde på keeperen, er fortsatt ikke bare hans feil at vi taper. Men var Campbell borti ballen før Fabianski tok den? Er ikke sikker på om jeg fikk med meg hele situasjonen.

 

Dette tror jeg faktisk at jeg aldri har sagt før, men denne kampen taper vi pga keeperen. At forsvaret sliter litt de første 10 er jeg enig i, men det fritar på ingen måte det Fabianski gjør.

 

Sol er helt klart på ballen og Fabianski ser det. Hvis han ikke trodde det hadde han plukket opp ballen med hendene med en gang, ikke stoppet den med foten først for deretter å plukke den opp. Grusomt og tragikomisk.

Link to comment
Share on other sites

Tabber på dette nivået har vi ikke sett på mange år i Arsenal. Noe av det vi har sett de siste ukene av begge keeperne og delvis Clichy har vi ikke sett siden Andy Linighan briljerte i Arsenalforsvaret.

 

Arsene Wenger er nok ganske oppgitt ikveld, men han kan takke seg selv. Vi møter et meget middelmådig lag og gir vekk to mål. Noe av det vi har sett er så amatørmessig at det er en skam!

 

Atter en gang er vi TIL DE GRADER svak i de avgjørnede delene av spillet og TIL DE GRADER brilijant i fasene mellom de to boksene. Lar meg imponere av de tre sentralt, de var gode. Synes også Campbell leverer, men det er mer skremmende enn betryggende.

 

Arsene, vær så snill, ikke sutre over dommeren idag, det blir så veldig patetisk!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...