Jump to content

FC Porto v Arsenal FC, 17.02.10


ernsti14

Recommended Posts

2-1 borte eg ok som flere av dere sier. Viss vi itilleg får Almunia tilbake (trudde ikke eg noen gang skulle si det), Arshavin og en dommar som er smart nok til å fullføre en 9 grunnskole, så bør kvartfinalen være godt innen rekkevidde. Porto skremte meg vertfall ikke, ble bare forbannet over dem og sytinga deres.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Hvorfor spiller ikke Eboue mer? Og hvorfor skyter ikke Diaby på trilleball, 16m og mer eller mindre fri bane.

Og hvem er han nordlendingen i kommentatorboksen?

 

Nordlending i kommentatorboksen? :P

 

Det var så utrolig mye slurv og merkelige pasninger i denne kampen at jeg mildt sagt blir sjokkert. Alle spillerne har en periode der de gjør ufattelig mye dumt og vi er faktisk ganske heldige som slipper unna med 2 mål, selv om det var 2 helt idiotiske mål!

 

Vi skaper vel ingen verdens ting i andre omgang? Og Fabianski...jeg orker ikke å gå inn i keeperdebatten. Om Arsenal noen gang skal vinne noe igjen er vi nødt til å få en stabil og god keeper, så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det ikke vært for to stykk gedigne keepertabber, så hadde dette vært en grei gjennomført kamp. Mye bra innsats og det skapes noen farligheter.

 

2-1 tap borte mot Porto kan selvsagt gi avansement etter at returkampen er spilt. Det holder med 1-0. Før den tid er det en rekke problemer som ryddes av banen. Håper også at vi kan stille med et tilnærmet toppet lag i den kampen.

 

Fabianski har trolig levert en solid søknad om klubbytte. Dette var meget svakt!

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å bli en stund siden siste GODE bortekamp i Champions League. I gruppespillet hadde vi i en relativt lett gruppa: seier i en ellers svak kamp mot Alkmaar, uavgjort mot Standard Liege og tap mot Olympiakos.

 

I fjor avsluttet vi CL med en begredelig bortekamp på Old Trafford, uavgjort (forøvrig etter et kunststykke av Adebayor) mot Villareal og heller ingen god kamp mot Roma i åttendelsfinalen.

 

Det verste er ikke at det blir tap og uavgjort i bortekampene, men at vi faktisk ikke greier å egenskape ordentlige sjanser. Når det er sagt, så må det legges til at dagens kamp ikke var av det verste slaget, til tross for en svak andreomgang!

 

Synes vi spiller en godt gjennomført kamp - synd at vi like godt kunne plassert Øyvind Bolthof i mål - en elendig kamp av polakken..

 

Dagens pluss: Campbell

Dagens Minus: Fabregas sine dødballer og Diaby sin skuddvegring.

Link to comment
Share on other sites

Merkeleg kamp av Arsenal. Kvifor må dei angripe for fulle mugger når dei har 1-1 på bortebane i CL. Ville ikkje det ha vore meir fornuftig å ta det litt med ro. Bakerst står Fabianski og gir vekk to mål til Porto, heller ikkje midtbana er patent. No får me ein svært spennande returkamp der mange mann bør heva seg. Men dette bør me klare.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du si at keeperen har skylda for at midtbana og spissene ikke skaper sjanser?

Hvordan kan du si at keeperen har skylda for at backene våre slipper vingene deres forbi hver bidige gang?

Litt rart at det ALLTID er keeperen sin skyld når vi taper.

 

Men i all verden.. Hvilken kamp så du??? Sett på Tv3, og se analysen.. Den dumme polakken er skylda i 2 mål.

Hvem har sagt at det alltid er keeperen sin skyld?

Link to comment
Share on other sites

Men i all verden.. Hvilken kamp så du??? Sett på Tv3, og se analysen.. Den dumme polakken er skylda i 2 mål.

Hvem har sagt at det alltid er keeperen sin skyld?

 

Jeg bare spør deg hvordan du kan si at keeperen har skylda for at vi ikke skaper sjanser eller utnytter de få vi skaper, så forklar meg det?

Så du har ikke vært på forumet og sett diskusjonen om Almunia etter hvert eneste tap?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du si at keeperen har skylda for at midtbana og spissene ikke skaper sjanser?

Hvordan kan du si at keeperen har skylda for at backene våre slipper vingene deres forbi hver bidige gang?

Litt rart at det ALLTID er keeperen sin skyld når vi taper.

 

Mål nr 1: Skuddet/innlegget hadde gått utenfor mål, men Fabianski fomler ballen i mål. Verken back, midtbane eller spisser sin feil. Ene og alene keeper feil.

 

Mål nr 2: Fabianski har INGENTING å gjøre å møte Campbell i den situasjonen. Det er en duell som Fabianski SKAL avvente. Feil nr 1.

Når han så får ballen mot seg og ser tydelig at Campbell er borti den, så skal den måkes ut i kast eller lignende. Feil nr 2.

Så presterer han å gi ballen tilbake før noen av Arsenal spillerne er i posisjon. Den ballen skal tas med tilbake i mål og ligges ned der han står. Feil nr 3.

 

110% Fabianski sine feil på begge målene. Det er ikke noen diskusjon en gang!

Link to comment
Share on other sites

Direkte svakt at vi taper denne kampen på den måten vi gjør. To gedigne tabber som ødelegger, og hvis dette ødelegger muligheten for å komme oss videre så har vi heller ingenting videre i CL å gjøre. Fryktelig skuffende at Fabianski gjør de tabbene han gjør, fordi jeg håpte han skulle fått en god kamp i dag og hatt en mulighet til å utfordre Almunia enda hardere i keeperkampen.

 

Offensivt syns jeg vi skapte mye, men vi klarte ikke helt å få til det aller siste. Forhåpentligvis slår vi hardt tilbake i returkampen.

 

Fabregas syns jeg var svak, men han ble taklet ut av kampen. Allikevel bruker han mer krefter på å krangle med motstanderen enn å pushe laget i riktig retning.

 

Diaby og Campbell var blandt de beste spillerne hos oss i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor fikk vi ikke se straffesituasjonen til Rosicky om igjen?? Det så jo ut som en soleklar straffe synes jeg!

 

Veldig lenge siden jeg har latt meg provosere så mye av en Arsenal-kamp! Er villig til å sette mange penger på en reprise av Arsenal-PSV fra 2007. Vi prøver og forsvare en 1-0 ledelse på Emirates til det gjenstår fem minutter, og så får vi en trøkk i mot. Any takers?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare spør deg hvordan du kan si at keeperen har skylda for at vi ikke skaper sjanser eller utnytter de få vi skaper, så forklar meg det?

Så du har ikke vært på forumet og sett diskusjonen om Almunia etter hvert eneste tap?

 

Hvordan tror du et slikt keeperspill påvirker de fremover på banen? Inspirerer eller tar fra dem all tro på at vi kan vinne kampen?

Diskusjonen som har rast rundt våre keepere har til tider vært usaklig, men aldri har det vel vært en kamp hvor vår keeper på mer elegant måte gir bort to mål. For min del avslutter dette for evig og alltid håpet om at Fabianski skal være en permanent løsning på vårt store problem.

Link to comment
Share on other sites

Ok utgangspunkt, bør kunne vinne hjemme. Men igjen ser vi Arsenals klare svakheter... elendig keeper, dårlig defensiv jobbing av midtbanen (Denilson blir verken hummer eller kanari liksom) og for puslete framover. Dette Arsenallaget vinner ikke CL såfremt ikke et under skjer.

Når spilte Arsenal sist en skikkelig god kamp? villa hjemme 27.des?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal vs Porto & Fabianski: 1-0-2

 

Fullt mulig å ta igjen dette i returen - gitt at vi stiller uten keeper, naturligvis.

 

Hehe må si meg enig der. Skal vi komme noen vei i CL, er vi helt klart nødt til å stille uten keeper. :P

Link to comment
Share on other sites

Mål nr 1: Skuddet/innlegget hadde gått utenfor mål, men Fabianski fomler ballen i mål. Verken back, midtbane eller spisser sin feil. Ene og alene keeper feil.

 

Mål nr 2: Fabianski har INGENTING å gjøre å møte Campbell i den situasjonen. Det er en duell som Fabianski SKAL avvente. Feil nr 1.

Når han så får ballen mot seg og ser tydelig at Campbell er borti den, så skal den måkes ut i kast eller lignende. Feil nr 2.

Så presterer han å gi ballen tilbake før noen av Arsenal spillerne er i posisjon. Den ballen skal tas med tilbake i mål og ligges ned der han står. Feil nr 3.

 

110% Fabianski sine feil på begge målene. Det er ikke noen diskusjon en gang!

 

 

Dette er helt feil ArsGun, Fabianski går helt korrekt ut. Sol gjør først en tabbe ved å touche ballen, det skulle han ikke ha gjort. Når han først gjør den feilen så skal Fabianski måke ballen til helvete, ikke ta den opp. Når han først har gjort den feilen så skal han selvfølgelig rygge i full fart bakover på plass og så kaste ballen litt til side for Portospilleren. Det skal i tillegg legges til at ALLE Arsenalspillere sover når det først har blitt blåst, derblant Fabianski som snur seg vekk og vifter med armene. Sol og Ver bør også skamme seg, de sover begge to.

Link to comment
Share on other sites

OK kamp mot et bra og hardtarbeidende Porto-lag. Latterlig å GI dem to mål, noe som gir et labert men ikke katastrofalt resultat.

 

Dette Porto-laget er ikke bedre enn at vi skal slå dem hjemme. Det som er bekymringa er jo at vi er i stand til å slippe inn når som helst mot hvem som helst. Nytt av kvelden er jo også at vi FORÆRER bort mål. *sukk*

 

Så en bra analyse på ITV i pausen der Andy Townsend ga Arsenals midtbane stryk for returjobbinga. Mange skremmende klipp fra første omgang illustrerte det (altfor) godt. Det defensive problemet vårt ligger i organiseringa og den kollektive jobbinga. Forsvarsfireren er stort sett ikke ille (selv om Clichy er ute av form), men uten hjelp fra midtbanen blir de sitting ducks når man møter ballsikre lag med raske føtter. Som Porto.

 

Om laget i kveld. Fabianski skal vi vel forbigå i stillhet. Sol og Vermaelen solide, Sagna på det jevne både defensivt og offensivt.

 

Denilson blir veldig stasjonær og lett i andre omgang. Bedre i første. Diaby er Diaby på godt og vondt. Fine detaljer innimellom, spiller andre ganger med stor risiko og mislykkes. MÅ skyte på den siste sjansen der! Fabregas godt under pari. Fikk de ham sure med alle etterslengene, tru?

 

Synes Bendtner gjorde godt fra seg. Stort sett bra ballkontroll og et viktig oppspillspunkt. Nasri litt av og på. Samme med Rosicky, men de får i alle fall ting til å skje innimellom. Rosicky snytt for straffe også...

 

Noen lovende takter fra Walcott da han fikk litt rom (noe vi faktisk fikk mye av i dag i første omgang), Eboue ser ut som om han er i form med noen fine detaljer på den lille tida han fikk. Jeg skjønte aldri noe av Vela inn for Bendtener, men så til gjengjeld ikke noe til Vela heller...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare spør deg hvordan du kan si at keeperen har skylda for at vi ikke skaper sjanser eller utnytter de få vi skaper, så forklar meg det?

Så du har ikke vært på forumet og sett diskusjonen om Almunia etter hvert eneste tap?

 

Har jeg vært og kritisert Almunia på det forumet? Nei!! Kanskje andre klager på keeperen når vi taper, men dette er første gangen jeg gjør det på forumet.

 

Jeg har aldri sagt at polakken har skylden for at vi ikke skaper sjanser. Jeg sier at han har ene og alene skylden for at vi taper. Hvis det er så latterlig vrient å forstå for deg, så skjønner jeg ingen ting.

Link to comment
Share on other sites

syns faktisk vi leverer ein god første omgang og ein OK andre omgang til å vere ein bortekamp i CL, men det blir jo omtrent umulig å vinne kampar på dette nivået med eit slikt keeperspel. det einaste fabianski mangla var ei slik bukse som det norske curlinglaget har. :P

 

men meiner at vi skal klare å snu dette på heimebane, uavhengig av kva for ein klovn vi stiller med i mål

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...