Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Flamini vil være en glimrende tilvekst. Kvalitetene hans kjenner vi godt til og han kjenner klubben og ligaen meget godt. Allikevel blir jeg litt bitter når jeg tenker tilbake på sommeren 2008 og måten han forlot oss på.

Livet er for kort til å være bitter på fotballspillere. De gjør sine feil de som alle oss andre.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvor det blir av Flamini jeg da? Han er jo på trening hver dag og allikevel har vi ikke klart å fikse en kontrakt ennå? Han krever vel ikke fullt så lite penger da vil jeg tro. Eller så ville vel dette allerede vært en done deal?

Link to comment
Share on other sites

For å forsterke en syltynn tropp, helt greit. Flamini er i utgangspunktet en anvendelig spiller. Form og kvalitet for dagens Flamini, har jeg ikke den minste peiling på, så ikke noen hodeløs jubel fra min side.

Som det defensive (midtbane) "alibiet" i troppen er jeg noe mer skeptisk. Men Flamini gikk fra en noe utskjelt til en ganske "elsket" spiller i sin forrige periode i klubben, så hvem vet? Det kan bli flere enn meg som blir positivt overrasket.

Link to comment
Share on other sites

Fikk draktnummer 20 forøvrig.

 

Litt spesielt at vi ikke har fått denne overgangen offisiell før nå. Noe må det være når vi er så helsikkes treige på alle mulige måter når det gjelder overganger. Muligens ville ikke Wenger ha Flamini inn med mindre han ikke fikk napp andre steder. Mathieu har uansett trent med laget over lang tid, så han har vel rukket å bli kjent med gutta.

Link to comment
Share on other sites

At han går er forræderisk, men mener ingen kan erstatte Flamini! Stort tap, den nærmeste ville vel vært Yaya som jeg håper kommer.

 

For all del ikke rakk ned på Flamini for han har vært en viktig spiller i år og har kommet seg inn i alle fans sitt hjerte! Tvilsomt om vi kan få en ny kjempesesong som i år uten Flamini

5 år er gått! Var i utgangspunktet hverken positiv eller negativ til at han kom tilbake, bare glad vi fikk en til inn for bredden, men fikk ett smil rundt munnen når han begynte å varme opp så regner med at jeg er pro-flamini igjen. Men som jeg ser jeg skrev i fjor her: I følge kompisen min ble han bedre og bedre, men han ble aldri god nok for Milan - skader ødela nok mye, men likevel.. Vil nok ikke bli fast på laget.

 

Edit: Måten han dirrigerte midtbanen på i dag var fantastisk - samme med innsatsen selv om han er "uferdig" og fremdeles virker noe urutinert og uryddig i spillestilen.(Jack har dog ett langt større problem når det gjelder uryddig spillestil) God mann å ha dette, når Arteta er ute og så videre!

Link to comment
Share on other sites

Et veldig trivelig gjensyn! Flamini har en spillestil som fort gjør ham til en populær mann igjen. Hele historien hans bryr jeg meg egentlig fint lite om. Han er en type som vi trengte mye mer enn Cabaye, for eksempel!

Cabaye er bare en Arteta light, ville blitt veldig lik Arteta/Ramsey om planen var å spille de sammen..

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sa en gang tidligere: Heller en gratis Flamini enn Cabaye til £16m+.

 

Han har hjerte og er en elskbar fyr ute på banen, men jeg syntes ikke han er toppklasse og jeg tror ikke han blir førstevalg for Arsenal igjen såfremt vi ikke blir truffet av mye skader/suspensjoner, men han kan bli en meget viktig lagspiller.

Link to comment
Share on other sites

nei, Flamini er ingen toppspiller i betydningen playmaker, men han spiller med hjertet utenpå drakla, og bidrar med kvaliteter Arsenal har savnet i mange sesonger. Og han er anvendelig og kan komme inn å gjøre gode bidrag på mange plasser i laget. Det er spesielt viktig når laget har så tynn tropp.

Link to comment
Share on other sites

nei, Flamini er ingen toppspiller i betydningen playmaker, men han spiller med hjertet utenpå drakla, og bidrar med kvaliteter Arsenal har savnet i mange sesonger. Og han er anvendelig og kan komme inn å gjøre gode bidrag på mange plasser i laget. Det er spesielt viktig når laget har så tynn tropp.

Kunne ikke vært mer enig. Flamini er en kvalitetssignering.

Link to comment
Share on other sites

nei, Flamini er ingen toppspiller i betydningen playmaker, men han spiller med hjertet utenpå drakla, og bidrar med kvaliteter Arsenal har savnet i mange sesonger. Og han er anvendelig og kan komme inn å gjøre gode bidrag på mange plasser i laget. Det er spesielt viktig når laget har så tynn tropp.

Han har ikke ferdighetene til å gjøre det Capoue gjorde utpå der i dag med å bryte opp spillet, men han spiller med hjertet utenpå drakta og ofrer alt for laget og dirrigerer laget fint. Tror han vil være en fin signering, som Parlour så overgår viljen og hjertet ferdighetene, men ett par slike spillere trenger en nesten.(Jenkinson er vel ett annet eksempel på en spiller som pdd. er mer hjerte enn ferdigheter(Og ja, jeg vet jeg sikkert vil få kritikk av noen her for å si det.))

Link to comment
Share on other sites

Han har ikke ferdighetene til å gjøre det Capoue gjorde utpå der i dag med å bryte opp spillet, men han spiller med hjertet utenpå drakta og ofrer alt for laget og dirrigerer laget fint. Tror han vil være en fin signering, som Parlour så overgår viljen og hjertet ferdighetene, men ett par slike spillere trenger en nesten.(Jenkinson er vel ett annet eksempel på en spiller som pdd. er mer hjerte enn ferdigheter(Og ja, jeg vet jeg sikkert vil få kritikk av noen her for å si det.))

Har ikke sett noen stats, men tipper Flamini har høyere treffprosent på pass og like mange interceptions som Capoue. Gutten er gull og en fantastisk signering

Link to comment
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=oswBOJlOBmc

 

Veldig god re-debut av franskmannen. Ikke ofte man ser en "nysignering" går inn i et lag på denne måten i første kamp. Hadde et lite håp om at han ville bli noe mer enn bare en backupsspiller. Tror han har veldig mye å gi oss. Han er utrolig nok bare 29 år. Mange gode sesonger igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...