Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg mener de siste årene med systemet 4-2-3-1 viser helt tydelig at vi trenger at en av de 2 bakerste på midten har et helt klart defensivt ansvar. Flamini var veldig god der før han dro til Milan, Song var veldig god som denne spilleren før han måtte flyttes frem for å serve VPersie, Arteta måtte "omskoleres" til denne rollen fordi Ramsey/Wilshere skulle få gå framover og Flamini viser igjen at han mestrer denne rollen meget bra. JEg synes balansen i laget blir helt riktig med en slik defensiv midtbane, derfor har jeg ropt på denne spilleren lenge nå etter at Song dro og heldigvis fikk vi Flamini gratis og tydeligvis motivert som aldri før!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Flamini danker ikke naturligvis ut Arteta. Det er lett å glemme at han faktisk ikke har spilt som den holdene midtbanespilleren før han kom til Arsenal. I Everton hadde han en langt mer offensiv rolle, noe nærmere vår offensive midtbane-rolle enn den rollen han har hatt i Arsenal. Jeg tror Arteta vil gjøre det ennå bedre om han får kommet seg hakket lengre fram i banen. Artetas smartness har vært langt viktigere enn hans takling- og duellferdigheter i den dype rollen.

Å kjøre Flamini-Arteta sammen vil bryte ned de midtbanene som finnes.

Link to comment
Share on other sites

Tabloid framstilling: Flamini-ramsey i hjemmekamper og flamini-arteta i tunge bortekamper hvor vi må være litt forsiktige! Jeg mener vi er avhengige av den defensive midtbanerollen som Flamini er så god i! Men pr idag kan vi ikke droppe Ramsey i den formen han er i. Arteta kommer til å spille etterhvert men pr nå så kjemper han mot Ramsey.

Link to comment
Share on other sites

Tenk etter hvor ofte vi fikk kontringer og overganger i mot i fjor kontra i år. Laget er mye bede balansert og motstander låses av langt oftere og tidligere nå enn før. Mot Villa og tildels første 15 mot Spurs var det til tider motorvei gjennom midten, det har vært fullstendig fraværende etter Flaminis inntreden. Flere grunner til dette, men hovedårsaken er i mine øyne hans posisjonering og hans posisjonering av medspillere. Laget er mindre strukket og mye mer organisert hele veien.

Flamini er ingen frelser, men han er en organisator og fotballklok herre som vi kommer til å nye godt av i år.

Arteta spilte ikke mot Villa eller Spurs. Synes også at forrige sesong var den første på lenge der vi ikke ble kontret i senk nettopp fordi Arteta skapte en langt bedre balanse i laget enn det Song gjorde

Link to comment
Share on other sites

6,65 kilometer sprang Flamini i førsteomgangen mot Napoli. Det var mest av alle på banen. Han hadde også en pasningsprosent på 96, kun slått av Hamsiks 97. Nå slo riktignok Flamini over dobbelt så mange pasninger som Hamsik. Flamstern hadde 94 touch i løpet av kampen. Flest av alle på banen.

 

For en spiller! Med hjartet på rette staden... O_O

Link to comment
Share on other sites

Det er solid, regner kanskje ikke med at det ble det dobbelte til slutt, men han løper masse og det beste av alt, han maser og jager på de andre spillerne om å dekke rom, gå i press, hvor ballen skal spilles osv. Det er utrolig viktig, og som den etterhvert erfarne spilleren han er så sprer dette en trygghet i laget og hos de yngre spillerne. Akkurat på det sistnevnte området er han nok hakket bedr eenn Arteta.

 

Jeg tror det er viktigere at vi fikk inn Flamini enn at Demba Ba skulle vært back-up på topp....

Link to comment
Share on other sites

Flamini har vært viktig! Mye spilletid får han også. Men frykter vi sliter ikke så rent lite om Giroud får en skade. Da må Bendtner, Sanogo eller Akpom opp i front. Kanskje Walcott hadde fungert bedre der? Uansett kan det bli tøft å miste vår eneste spiss.

Link to comment
Share on other sites

6,65 kilometer sprang Flamini i førsteomgangen mot Napoli. Det var mest av alle på banen. Han hadde også en pasningsprosent på 96, kun slått av Hamsiks 97. Nå slo riktignok Flamini over dobbelt så mange pasninger som Hamsik. Flamstern hadde 94 touch i løpet av kampen. Flest av alle på banen.

 

For en spiller! Med hjartet på rette staden... O_O

Det er helt ville tall. 96% på 94 pass er ekstremt.

Link to comment
Share on other sites

Arteta har vært ålreit i den defensive rollen. Men det ser ikke ut som han elsker den jobben. At han er skapt for den slags. Det er derimot tilfellet med Flamstern. For meg ser det ut som han elsker den harde ryddejobben. Og han har foreløpig spilt som han har pratet: Som en mann med unfinished business i Arsenal-trøya.

Link to comment
Share on other sites

Arteta bruker mange fler berøringer på ballen, det fungerer når han er defensivt på banen. Offensivt tar han tempoet ut av overgangene.

Flamini har vært enestående til å sørge for den defensive tryggheten, raske valg og ikke vært redd for å trøkke til når man må sette motstanderen på plass :)

Link to comment
Share on other sites

Arteta og Flamini er to vidt forskjellige spillere. Balansen mot Napoli med Arteta-Flamini-Rosicky og Ramsey er noe av det bedre jeg har sett på lang tid.

Måten disse utfyller hverandre er glimrende. Løpene deres og måten de presser og når de velger å ikke presse motstander er nesten perfekt.

Flamini spesielt er hva vi har manglet. Han er rask, vinner baller og det viktigste...han gir aldri opp en ball.

En nymoderne Talbot som dirigerer og jobber til krampa tar han. Jeg liker det jeg ser av midtbanen vårs.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at vi mot gode lag både borte og hjemme bør vurdere om Arteta og Flamini skal spille sammen bakerst. og så må Wenger vurdere om balansen skal enda lenger bak på banen ved å spille Ros og Ramsey eller om han skal spille Walcott og Cazorla/Podolski.

 

Jeg mener at slik vi spilte mot Napoli er det mest defensive vi kan spille i det systemet vi har (4-2-3-1), men allikevel klarte vi i førsteomgangen å skape endel sjanser og få oss to mål, det overrasket meg littegrann.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at vi mot gode lag både borte og hjemme bør vurdere om Arteta og Flamini skal spille sammen bakerst. og så må Wenger vurdere om balansen skal enda lenger bak på banen ved å spille Ros og Ramsey eller om han skal spille Walcott og Cazorla/Podolski.

 

Jeg mener at slik vi spilte mot Napoli er det mest defensive vi kan spille i det systemet vi har (4-2-3-1), men allikevel klarte vi i førsteomgangen å skape endel sjanser og få oss to mål, det overrasket meg littegrann.

 

Enig. Og jeg er ikke fremmed for tanken med å bruke dem sammen både borte og hjemme mot mindre gode lag også. Når vi angriper har vi gjerne med begge backene våre i angrep samtidig. Ved at vi da har to gode defensive midtbanespillere på banen, er vi langt mindre sårbare for kontringer.

Link to comment
Share on other sites

 

Enig. Og jeg er ikke fremmed for tanken med å bruke dem sammen både borte og hjemme mot mindre gode lag også. Når vi angriper har vi gjerne med begge backene våre i angrep samtidig. Ved at vi da har to gode defensive midtbanespillere på banen, er vi langt mindre sårbare for kontringer.

 

Nettopp. derfor har jeg etterlyst at et forbedringspotensiale liggeri at vi har sidebacker som er mer farlige framover enn de vi har pr idag, da innleggene til Sagna og Gibbs stort sett er under enhver kritikk. Jeg ønsker at vi får oss backer med innleggsfot og evt dødballfot. Jeg prøver å tenke etter hvilke spillere dette kan være. Jeg digger det offensive spillet og skuddbeinet til Kolarov, men han er vel mer ustabil bakover, så det er ikke så lett å finne spilleren/ne som oppfyller begge deler.

 

Pr idag er vel kanskje Lahm den beste høyrebacken, Leighton Baines er en annen med en god skudd og innleggsfot.

Link to comment
Share on other sites

 

Nettopp. derfor har jeg etterlyst at et forbedringspotensiale liggeri at vi har sidebacker som er mer farlige framover enn de vi har pr idag, da innleggene til Sagna og Gibbs stort sett er under enhver kritikk. Jeg ønsker at vi får oss backer med innleggsfot og evt dødballfot. Jeg prøver å tenke etter hvilke spillere dette kan være. Jeg digger det offensive spillet og skuddbeinet til Kolarov, men han er vel mer ustabil bakover, så det er ikke så lett å finne spilleren/ne som oppfyller begge deler.

 

Pr idag er vel kanskje Lahm den beste høyrebacken, Leighton Baines er en annen med en god skudd og innleggsfot.

 

Leighton Baines er meget ustabil deffensivt

Link to comment
Share on other sites

Baines er bedre enn Sagna i mine øyne. Vi kan alltids finne eksempler på at man surrer bakover, men det kan man jaggu med Sagna også. Også har han en fantastisk innleggsfot/frisparkfot.

Sagna er trygg defensiv, trygg nok mener jeg. Offensivt sløses det vekk mye når han skal levere sluttproduktet iform av skudd eller innlegg.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www1.skysports.com/football/news/11945/8983928/champions-league-mathieu-flamini-to-miss-arsenals-clash-with-borussia-dortmund

 

Flamini mister kampen mot Dortmund på tirsdag, etter at han pådro seg hjernerystelse på lørdag. Da tipper jeg han er tilbake mot Crystal Palace.

 

Vi har god dekning på den plassen også for tiden. Jeg tror og håper vi slår Dortmund greit til tirsdag. Klarer vi det så har vi minst en fot inne i utslagsrunden.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig kjedelig. Flamini - Ramsey er den klart beste duoen på den dype midtbanen pdd.

 

Tja, jeg synes ikke Arteta - Ramsey er så verst heller, jeg. De har spilt godt sammen i store deler av 2013. Liker Flamini veldig godt, men jeg klarer ikke å se at han er 'klart bedre' enn Arteta. Synes igrunn det er vanskelig å velge.

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg synes ikke Arteta - Ramsey er så verst heller, jeg. De har spilt godt sammen i store deler av 2013. Liker Flamini veldig godt, men jeg klarer ikke å se at han er 'klart bedre' enn Arteta. Synes igrunn det er vanskelig å velge.

 

Ikke uenig at Ramsey - Arteta fungerte ypperlig fra februar og utover, men jeg syntes at Flamini har gitt Ramsey bedre arbeidsvilkår enn det Arteta har gjort (eller gjør).

 

Når Flamini og Ramsey spiller sammen så kan Ramsey presse fremover uten å uroe seg noe spesielt for at Flamini skal slite bakover, men med Arteta derimot så kan ikke Ramsey angripe like mye da Arteta er vanvittig treg og ekstremt lett å parkere. Han er heller ikke like flink til å være aggressiv i presset som Flamini og den råskapen franskmannen besitter har heller ikke spanjolen. Det eneste Arteta har ovenfor Flamini i den rollen de begge to spiller i laget vårt er pasningsfoten, men den bruker ikke Arteta heller når han spiller der.

 

Så med Ramsey - Arteta så trenger man altså en Ramsey som må ligge dypere og som kan gå mindre fremover for å kompensere for Arteta sine mangler bakover mens med Flamini så lider vi ikke av samme handikap.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nok en gang valgte Flamini å trosse klubbtradisjon ved å klippe av ermene på drakten. Skjønner godt at han har et image som en tøffing som han vil beholde, men det er ikke verre enn å bokstavelig talt brette opp ermene, når han først må stille i samme outfit som lagkaptein.
Virker som at Wenger tar det alvorlig:

Yes. I don't like that and he will not do that again. Yes [it is a club tradition] and I was surprised. We don't want that.

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...