Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Har ikke sett noen stats, men tipper Flamini har høyere treffprosent på pass og like mange interceptions som Capoue. Gutten er gull og en fantastisk signering

Høyere treffprosent på pass er jeg sikker på, interceptions? Tviler sterkt, duels won vil nok også gå til Spurs sin franskmann, Capoue sin styrke var at han hadde mye presence på midten, Flaminis var at han var overalt.

 

At Flamini er bedre enn Capoue med ballen er jeg ikke uenig i, men at Capoue har ett bedre fotballhode defensivt mener jeg fremdeles.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Høyere treffprosent på pass er jeg sikker på, interceptions? Tviler sterkt, duels won vil nok også gå til Spurs sin franskmann, Capoue sin styrke var at han hadde mye presence på midten, Flaminis var at han var overalt.

 

At Flamini er bedre enn Capoue med ballen er jeg ikke uenig i, men at Capoue har ett bedre fotballhode defensivt mener jeg fremdeles.

Bare siste 10 min så stopper Flamini flere pass og overlegg med kropp, ben og hodet. Har ikke lett opp tall, men kan ikke huske sist en Arsenalspiller blokkerte så mye på så kort tid.

 

Capoue lå lavt og bidro lite. Spurs har tre spillere på midten som er alt for like og som har lite å bidra med i det førende spillet.

Jeg vet med sikkerhet hvem jeg hadde valgt mellom de 4 spillerne med tanke på hvordan vi ønsker å spille ball.

Link to comment
Share on other sites

Høyere treffprosent på pass er jeg sikker på, interceptions? Tviler sterkt, duels won vil nok også gå til Spurs sin franskmann, Capoue sin styrke var at han hadde mye presence på midten, Flaminis var at han var overalt.

 

At Flamini er bedre enn Capoue med ballen er jeg ikke uenig i, men at Capoue har ett bedre fotballhode defensivt mener jeg fremdeles.

 

 

Flamini vs Capoue Arsenal - Tott 1-0

 

47 minutter 75

3 tackles 2

1 interceptions 4

2 clearences 3

1 shots blocked 0

86 pass% 89

Link to comment
Share on other sites

 

 

Flamini vs Capoue Arsenal - Tott 1-0

 

47 minutter 75

3 tackles 2

1 interceptions 4

2 clearences 3

1 shots blocked 0

86 pass% 89

Rasta stiller med tall som alltid:-)

Jeg skal ikke krangle på dette, men 89% på Capoue virker alt for mye. Jeg må se dette på nytt.

Ang interceptions og clearences så vet jeg ikke helt hvor grensen går. Når En spiller bryter et fremspill med hodet og nikker til medspiller: er det interception eller clearence?

 

Uansett har Capoue høyere tall for interception per spilte minutt enn Flamini, så min følelse var feil

Link to comment
Share on other sites

Rasta stiller med tall som alltid:-)

Jeg skal ikke krangle på dette, men 89% på Capoue virker alt for mye. Jeg må se dette på nytt.

Ang interceptions og clearences så vet jeg ikke helt hvor grensen går. Når En spiller bryter et fremspill med hodet og nikker til medspiller: er det interception eller clearence?

 

Uansett har Capoue høyere tall for interception per spilte minutt enn Flamini, så min følelse var feil

Capoue sine pasningsfeil var grovere, men alt i alt forløp det seg omtrent slik jeg husket det. Meter løpt hadde nok Flamini nesten vunnet til tross for langt færre minutter. Midtbanen til Spurs var statisk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har så langt virkelig imponert meg. Han har vært den spilleren vi har savnet siden han selv forlot oss egentlig bortsett fra et par-tre år når Wenger spilte med Song som anker.

 

Fortsetter han å prestere på dette nivået resten av sesongen samt holder seg skadefri (BANK I BORDET!) så sliter jeg med å se Arteta komme tilbake med det første. Danner en meget meget god midtbane med Ramsey og i samme rolle som spanjolen så gjør han det like enkelt, men han har mer kraft og energi enn det Mikel har. Samt mer fart i beina. Arteta derimot har en klart bedre pasningsfot og leser muligens spillet generelt sett bedre enn Flamini, men slik rollen til Arteta er i dagens formasjon så får han ikke brukt den pasningsfoten like mye som han gjorde for to sesonger siden eller i Everton før det..

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente alltid at Fabregas trengte Flamini ved siden av for å virkelig skinne, men jeg fikk ikke fulgt med så mye de årene Flamini sist var i klubben. For dere som fulgte skikkelig med: hvor god/viktig var han, og hvordan ser dere på hans rolle i år, og når Arteta kommer tilbake?

Den siste sesongen i klubben var han virkelig STOR, det tror jeg de fleste (alle) vil påstå, i sesongene før det så vil det nok være noe større uenighet blant oss når vi vurderer Flamini. Arbeidsinnsats og vilje har han nok alltid hatt, men han var ingen bankers på laget i en stor del av sin tid i klubben.

 

Når det gjelder hans rolle med en skadefri Arteta på laget er jeg usikker. Det blir vel litt mer rotasjon på midtbanen da antar jeg, men hvem som skal ut er det ikke lett å si nå. Tidligere hadde jeg nok sagt at jeg ville hatt Arteta og Flamini (eller en annen "ny" DM) på banen og så ville jeg henvist Ramsey eller Wilshere til benken. Nå er svaret ikke like lett, Ramsey viser tegn til å bli en av våre mest verdifulle spillere og etter en treg start så synes jeg Wilshere også nå er på vei.

Som sagt så tror/håper jeg at det blir mer rotasjon blant de fire spillerne. I kamper der vi møter lag som gjør at vi trenger ekstra styrke defensivt på midtbanen så bør Arteta og Flamini spille. Mot "dårligere" lag så får en av de to hvile og vi satser mer offensivt.

Jeg ser også muligheten for at Arteta med Flamini på laget får muligheten til, i enkelte kamper, å gå frem og "vikariere" i en mer offensiv rolle når det trengs på grunn av skader eller når det er behov for hvile våre nøkkelspillere der.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ny flott kamp av franskmannen. Digger entusiasmen hans, og det virker som det smitter over på lagkameratene. Arteta skal virkelig stå på for å ta plassen tilbake.

 

Arseblog kåret ham til Arsenals beste: Played like a rabid dog…in a good way. Barked orders at teammates, bit into tackles and spent much of the game fucking the legs of Stoke players.

Link to comment
Share on other sites

Litt pussig situasjon vi har havnet i. Vår lagkaptein og visekaptein er per dags dato neppe gode nok for laget vårt.

Lagkapteinen er jeg enig i, men Arteta? Flamini var forholdsvis bra mot Stoke, men det var på et lag der ingen imponerer. I de andre kampene har han gjort jobben sin greit, men ikke noe mer. Arteta er en veldig mye bedre fotballspiller

Link to comment
Share on other sites

Enig med Tapapa jeg. Sliter med å se at Arteta skal danke ut Flamini eller Ramsey pdd.. Begge to spiller meget god fotball og franskmannen har jo knapt nok spilt fotball ennå heller så han trenger jo litt tid på å komme i skikkelig matchform.

Som sagt i denne diskusjonen tidligere: Arteta er utvilsomt en bedre fotballspiller enn Flamini generelt sett, men i den posisjonen i laget så er det flere aspekter ved spillet til spanjolen som rett og slett taler mot han. Pasningsfoten hans blir lite brukt i forhold til hva den er i stand til. Dette er en posisjon/rolle hvor kortpasningene er hyppig brukt. Akkurat der er ikke Flamini så verst heller. Det som derimot taler for Flamini i denne rollen er at han er vesentlig raskere enn Arteta, sterkere fysisk og bedre defensiv forståelse. Samtidig er han også en skikkelig lederskikkelse som skriker og herjer noe veldig. Arteta er litt mer av den stille typen når det gjelder kapteiner uten at det nødvendigvis er dumt.

 

I mine øyne så gir Flamini laget en bedre balanse da han er såpass god defensivt. Med Arteta fremfor Flamini så må nok trolig Ramsey begrense seg litt mer og jeg er usikker på om det er det beste for laget for øyeblikket.

 

Alt i alt: Meget fornøyd med at vi har to såpass gode spillere i denne posisjonen. Flamini har virkelig overrasket meg.

Link to comment
Share on other sites

Ny flott kamp av franskmannen. Digger entusiasmen hans, og det virker som det smitter over på lagkameratene. Arteta skal virkelig stå på for å ta plassen tilbake.

 

Arseblog kåret ham til Arsenals beste: Played like a rabid dog…in a good way. Barked orders at teammates, bit into tackles and spent much of the game fucking the legs of Stoke players.

 

denne Gav meg en real latterkule.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Så lenge Flamini spiller som han gjør - så tar jeg det ikke som en selvfølge at Arteta skal ta plassen tilbake øyeblikkelig. Endelig har vi fått litt kamp på den posisjonen, og for tida så peker pila mi mer mot Mathieu enn Mikel. Vi har stort sett kamper både helger og midtuke framover nå, og roteringer vil selvsagt forekomme. Men skal jeg sette opp vår beste XI nå, så er Flamini definitivt en av de.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er en spillertype vi har savna lenge. Han dirigerer kjefter og ofrer seg i tacklinger. På vårt lag er det kun en mann som matcher tøffheten hans , og det er

Arteta. Arteta har blitt avskrevet av noen før men det viser seg at med Arteta på laget så plukker vi flere poeng.

Når det er sagt så har vi kanskje en av de beste om ikke beste midtbanen i PL nå. Arteta-Flamini-Wilshere-Ramsey er spillere vi endelig kan rullere litt, og det vil sannsynligvis gjøre at

alle er på tå hev.

Flamini tilbake var kanskje en av de viktigste signeringene Wenger har gjort på lang tid. Ôzil er en ren nytelse;-)

Link to comment
Share on other sites

Flamini løper, takler, dirrigerer og kjefter samt slenger seg foran når motstander får skuddsjanser, samtidig er han en av de som fortjener ros på forsøk i luften(selv om han heller ikke vinner mye, men går du opp i en duell så vil det bli vanskeligere for motstander uansett hvor hardt motstander vinner duellen.)

 

Arteta er en mer teknisk fotballspiller, der Flamini har sine styrker i det fysiske og innsatsen har Arteta en fantastisk teknikk og fremviser god innsats gang etter gang. Spent på hvem som vil prioriteres, for øyeblikket ser jeg ingen grunn til å bytte ut Flamini, Arteta får heller spille seg i form som reserve.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, som jeg skulle sagt det selv. En mann jeg har savnet stort og en person som er langt mer enn en fotballspiller. Dette er sesongens signering så langt og jeg tror ikke Arteta får tilbake sin plass som holding midfielder. Men, Arteta har andre ferdigheter som kompletterer Flamini og tillater oss flere muligheter til å rotere på midten.

Deilig å se en skikkelig fighter og en skikkelig leder på banen. Gjør trygge valg og er ekstremt flink til alltid å være spillbar. Det frigjør Ramsey og det gjør livet lett for sidebackene som alltid har en mulighet til å frigjøre ballen trygt. En ren nytelse å se på. Han sprer ro og trygghet til alle rundt seg

Link to comment
Share on other sites

Synes egentlig ikke han har vært så god som enkelte skal ha det til. Bra mot Stoke, men litt passiv på scoringen. Ellers har det vært ok. Synes Arteta er en mye bedre spiller på de fleste områder

Tenk etter hvor ofte vi fikk kontringer og overganger i mot i fjor kontra i år. Laget er mye bede balansert og motstander låses av langt oftere og tidligere nå enn før. Mot Villa og tildels første 15 mot Spurs var det til tider motorvei gjennom midten, det har vært fullstendig fraværende etter Flaminis inntreden. Flere grunner til dette, men hovedårsaken er i mine øyne hans posisjonering og hans posisjonering av medspillere. Laget er mindre strukket og mye mer organisert hele veien.

Flamini er ingen frelser, men han er en organisator og fotballklok herre som vi kommer til å nye godt av i år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...