Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er det bare jeg som har blitt imponert over vår nye signing denne sesongen?
Jeg syns det er herlig å se spillere som faktisk ikke slutter å løpe etter de har mistet ballen (hører du det Vieira), men som isteden jobber som bare f*** for å vinne den igjen. Dette så vi flere eksempler på igår. Flamini må vel være den med desidert best arbeidskapasitet i laget, jeg tror faktisk han overgår Gilberto også.

I tillegg til den fantastiske arbeidskapasiteten, så har han et offensivt driv som klart overgår Gilberto. Han velger litt feil løsninger med pasninger i angrep av og til, men det er vel mulig å rette på.

Hva synes goonerfolket om Flamini til nå?

Bruk denne tråden til å diskutere alt som har med Mathieu å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

jeg var over og så Chelsea kampen med noen Man U. supportere og de ble veldig imponert av franskmannen

så jeg tror Wenger har gjort et nytt varp

selv om han ikke har like stort talent som Fab (som om det er mulig)

han har noen feil passninger, men han er ung og under wenger og hans mannskap så blir det nok luket bort i løpet av sessongen

Link to comment
Share on other sites

Heilt klart en positiv start, men han har mykje å gå på.

Spring mykje og har stor løpskapasitet. Dessverre er det lite effektivt. Offensivt har han klart mykje å komme med, men at det er så mykje meir enn Gilberto er eg ikkje enig i. Gilberto har mange gode løp, og er langt meir målfarlig enn Flamini har vert. Blir dessverre mykje feil valg også, noko som kjenneteikner Gilberto også. Defensivt er det ikkje så bra syns eg. Spring mykje, men det skal meir til for å vere god bakover. Ein må springe "riktig" og i tillegg har Flamini en del å gå på i taklingsfasen.

 

Foreløbig har han ikkje vert den som har vert rett mann over lengre tid. Han er lovande, men ikkje god nok enda. Har ein vei å gå for å nå Gilberto sitt nivå, slik eg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Ja Paddy, Gilberto som helhet er en bedre spiller. Jeg bare påpekte arbeidskapasiteten og drivet, som jeg mener er bedre enn Gilberto. Tror forresten ikke det går så lenge før Flamini tegner seg på scoringslisten heller.

Link to comment
Share on other sites

Ja Paddy, Gilberto som helhet er en bedre spiller. Jeg bare påpekte arbeidskapasiteten og drivet, som jeg mener er bedre enn Gilberto. Tror forresten ikke det går så lenge før Flamini tegner seg på scoringslisten heller.

1839[/snapback]

Arbeidskapasiteten skal eg ikkje kommentere, men som sagt: hjelper ikkje å jobbe, viss du jobber feil! :P

Link to comment
Share on other sites

Synes at Flamini er den av de nye signingene våre som har gjort det best så langt i sesongen, og jeg har troa på at han kan bli en god spiller for Arsenal i årene som kommer, kanskje ikke som et klart førstevalg, men kanskje en squad player a la Romford Pele?

Link to comment
Share on other sites

Flamini er en spiller som har imponert. En del trenere satt og diskuterte hvor fornuftig

Flamini arbeider på banen. Flink til å være foran og stoppe. Flamini imponerer med at

han sjelden setter seg selv ut av spill. En klok spiller som selvfølgelig ennå har mye

å gå på erfaringsmessig.

Flamini er kanskje Arsenals svar på Romford's Pele?

Link to comment
Share on other sites

Flamini er kanskje Arsenals svar på Romford's Pele?

1912[/snapback]

 

Det jeg mener jeg og, men Romford's Pele var vel Arsenals han og? ;) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Tror forresten ikke det går så lenge før Flamini tegner seg på scoringslisten heller.

1839[/snapback]

 

Jeg sa det gjorde jeg ikke?

:P B)

8591[/snapback]

 

Nå er det rimelig lenge siden 27. Februar da B)

Link to comment
Share on other sites

Vi slipper inn færre mål med Flamini på laget ;)  :lol:  :P

3015[/snapback]

 

Dette som jeg sier nå hører ikke akkurat med på denne tråden..men det jeg skulle si var att den som heller har laga mål-propp til fordel arsenal er Senderos! ;)

 

____________________________________________________________________________

 

 

Men at Flamini er en syyyykt bra spiller er jeg mer enn enig i!

 

:D

 

Og som det står lengre oppe/borte at han nesten er bedre enn Gilberto er jo også mer enn sant!

 

Jeg for min del ville mye heller ha valgt Mathieu i steden for han! :D

Link to comment
Share on other sites

Vi slipper inn færre mål med Flamini på laget ;) :lol: :P

3015[/snapback]

 

Dette som jeg sier nå hører ikke akkurat med på denne tråden..men det jeg skulle si var att den som heller har laga mål-propp til fordel arsenal er Senderos! ;)

 

____________________________________________________________________________

 

 

Men at Flamini er en syyyykt bra spiller er jeg mer enn enig i!

 

:D

 

Og som det står lengre oppe/borte at han nesten er bedre enn Gilberto er jo også mer enn sant!

 

Jeg for min del ville mye heller ha valgt Mathieu i steden for han! :D

9095[/snapback]

 

Unnskyld, men har du som vi på det gamle forumet kalte det, drukket maling?

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Vi slipper inn færre mål med Flamini på laget :)  :)  :)

3015[/snapback]

 

Dette som jeg sier nå hører ikke akkurat med på denne tråden..men det jeg skulle si var att den som heller har laga mål-propp til fordel arsenal er Senderos! :D

 

____________________________________________________________________________

 

 

Men at Flamini er en syyyykt bra spiller er jeg mer enn enig i!

 

:D

 

Og som det står lengre oppe/borte at han nesten er bedre enn Gilberto er jo også mer enn sant!

 

Jeg for min del ville mye heller ha valgt Mathieu i steden for han! ;)

9095[/snapback]

 

 

:D Jeg synes du er litt prematur her! ;)

 

Prøv igjen om et år eller to. Da er det mulig at jeg er blitt enig med deg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus

Etter mi meining har Flamini hatt ein svært god sesong på Highbury. Veldig imponerande...

Det triste for Mathieu er at mange set han i skyggen av Fabregas, som jo har vore ein sensasjon i år. Mange gløymer at karen berre er 21 år, noko som tyder på at vi kan vente oss mykje av dette store talentet dei neste, ja, 10 åra. Fantastisk å sjå ein spelar med så stor innsats kvar kamp. Flamini blør for Arsenal-drakta, og har vore ein stor faktor i at Arsenal nok ein gong har gjennomført ein flott seong :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Arsenal cleared over signing of Mathieu Flamini

 

The CAS dismisses the appeal filed by OM

 

CAS har altså bestemt at Arsenal ikke har gjort noe galt og opprettholder FIFAs beslutning om €480.000 i kompensasjon til Marseille for Flamini (ettersom han er under 23 år).

 

Marseille var rett og slett for sene ute med å tilby Flamini kontrakt. Derfor var heller ikke Flamini forpliktet til å signere da forslaget endelig kom, og han var i sin fulle rett til å skrive under for Arsenal.

 

Godt å få saken ut av verden og bevist en gang for alle at Arsenal ikke gjorde noe galt i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest jan-birger

vet ikke helt, har ikke sett Flamini så mye i år, han har ikke overbevist meg den tiden han har vært ute..men han er en god fotballspiller og Wenger må bare fortsette med og prøve.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg vil gjerne få gitt Mathieu Flamini credit for jobben han har gjort på venstrebacken i det siste igjen. Av de altfor mange nødløsningene Arsène Wenger har benyttet seg av på denne plassen i år, er det liten tvil om at Flamini er den klart beste. Han har spilt over all forventning. Hadde Wenger bare funnet ut av dette tidligere fremfor å bruke Cygan og Senderos der ute.

 

Flamini er kanskje ingen naturlig venstreback, men han har tempo, enorm løpskapasitet, brukbar teknikk og evne til å angripe - alt hva spillere som Cygan og Senderos mangler i samme posisjon. Med Flaminis overlap'er og raid fremover i banen synes angrepsspillet å flyte bedre igjen, da man faktisk har en venstreback som beveger seg over midtlinjen. I tillegg har han evnen til å takle og en stor motor, som langt på vei veier opp for hans til tider feilplasseringer. Forsvaret virker faktisk ganske solid for tiden, og det skal Flamini også ha sin del av æren for.

 

Enten det er som sentral midtbanemann eller sideback, er det liten tvil om at en spiller som Mathieu Flamini er nyttig å ha i stallen. En potet, som alltid gjør en nyttig jobb uansett posisjon.

 

Aldri spektakulær, men solid og god.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...