Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

hadde egentlig følt meg tryggere hvis han bare skrev på den kontrakten nå, leste i dag at juve holder øye med han..

ellers gjør han det bare for og få opp lønnen enda mer, hadde uansett likt at han skrev under no før det blir så jævlig med spekulasjoner

 

Tenker akkurat det samme!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Flaminis karriere har nettopp tatt av. Og han spiller i sentral midtbane posisjon. Det ville vært utrolig naivt og dumt gjort av ham å tro at han automatisk tar den posisjonen et annet sted. Alt taler for at han skriver under på en ny kontrakt. Hvorfor skal alt skje i et nu?

 

La gutten få juleferie. Han har alle muligheter for å spille på seg en høyere lønning utover våren. Den sjansen bør han ta, og jeg kan skjønne hver eneste rådgiver som råder ham til å vente. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Man kan jo skjønne seg på Flamini at han ønsker høyere lønn når han har gjort så bra i år. De fleste andre har fortsatt høyere lønn, så det går mest på prinsipper her (og kanskje en gjerrig agent :angry:). Tror uansett at Flamini kommer til å skrive under ny kontrakt. Wenger har gjort han til den han er og det er langt ifra at han vil passe like bra i andre lag som i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wenger said: "I am hopeful on it [Flamini signing a new contract]. I am not concerned.

 

Høres lovende ut dette her. Tror Flamini kommer til og bli veldig viktig nå, mot slutten av sesongen, og de kommende sesongene. Makan til arbeidsjern han er. Utrolig viktig og balansere midtbanen med finesser og arbeidskapasitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.premierleague.com/page/Headline...1224346,00.html

 

Fantastisk hvis Flamini skriver ny kontrakt! ;) Han har som alle vet tatt flere steg opp denne sesongen, og har blitt en herlig makker til Cesc, løper uten stopp og tar all drittjobben. Er sinnsykt viktig for klubben, nå som hverken Gilberto eller Diaby imponerer. Så nå venter vi bare på underskriften Matty ;)

Link to comment
Share on other sites

Høres beroligende ut!

 

Flamini er helt klart en mann for Arsenal. Med sitt definitive gjennombrudd denne sesongen, har han bevist for Gud og hvermann at fremtiden er i Arsenal. Han spiller fast og imponerer i kamp etter kamp. Det i seg selv er nærmest en garanti for å fortsette i Arsenal. Ellers tipper jeg at Wenger har den nødvendige tyngde til å overtale gutten. Tipper også at lønningsposen blir oppjustert med en ny avtale.

Link to comment
Share on other sites

Det er fascinerande korleis tilfeldigheiter ofte spelar inn i fotball. Flamini var i fjor sommar, etter tre år i klubben, oppgjeven av dei fleste. Til og med den tolmodige Wenger hadde etter kvart fått nok, og gav han fridom til å reise, om han sjølv ynskte det. Alt var eigentleg klappa og klart for avgang, inntil Flamini ombestemmer seg i tolvte time. Utan å vite det forandra denne avgjerda heile sesongen vår, og kanskje til og med våre vinnarsjansar i åra framover. Eg har ingen tru på at me hadde makta å liggje a poeng med Man. Utd. etter 24 rundar utan Flamini's bidrag så langt.

 

Noko av det eg likar med Flamini er engasjementet. Han er den på laget som manar mest til innsats ved å oppildne lagkameratane. God gamaldags "fighting spirit" er noko av det eg har sakna dei siste åra, og det er vel årsaka til at han minner meg om gamle heltar som Peter Storey, John Hollins og Brian Talbot.

 

Wenger bør ta Flamini med i vurderinga neste gong kapteinsbindet vert ledig. Han har nett dei eigenskapane eg ynskjer hos ein kaptein.

 

Så sant ikkje Flamini vert alt for grådig må det kunne la seg ordne med ei ny kontrakt. Eg kan uansett ikkje skjøne at Juventus skal være noko betre sportsleg alternativ per i dag.

Link to comment
Share on other sites

Tilfellet med Flamini viser vel bare hva tillit og spilletid kan gjøre med folk, hadde Senderos fått rikelig med spilletid over lengre tid så hadde nok han også blitt en anstendig spiller. Det samme kan vel sies om Almunia, selv om jeg ikke anser han som verdens beste målvakt, så har han helt klart gjort jobben sin. Tillit og spilletid kan gjøre underverker hos de aller fleste :-)

 

Sånn som det virker pr i dag så utfyller Flamini og Fabregas hverandre på midtbanen, ingen av de ruver spesielt i terrenget, men det er sjeldent vi ser de blir overkjørte. På meg så virker det som Fabregas og Flamini trives sammen på midtbanen og det gjenspeiler seg i spillet de viser på banen.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i mye av det du sier,men når det gjelder senderos så er jeg litt uenig.

Tror aldrig han kommer til å bli noe mer enn en middels stopper.

Grunnen til dette er at gutten har store mangler på det tekniske plan som går på ballbehandling og teknikk.

Det er slutt på den tiden da forsvarere bare trengte og være god i lufta.

Hadde senderos spilt på 80/90 tallet så ville han vært en meget god stopper,men idag så må forsvarspillerene både ha fart og teknikk for å være blandt di beste.

 

Flamini har bare vært fantastisk og akkurat det vi har savnet på midten den siste tiden.

En terrier som jobber og sliter i motstanderen i 90 minutter og som spiller med hjertet utenpå drakten,rett og slett herlig å se på :D

Link to comment
Share on other sites

Wenger bør ta Flamini med i vurderinga neste gong kapteinsbindet vert ledig. Han har nett dei eigenskapane eg ynskjer hos ein kaptein.

 

 

Det er jeg faktisk veldig enig i. Han sier jo selv han er "bossy". Og han har vist i lang tid nå at han er lojal som få. Håper virkelig han beholder formen sin framover, og at vi får beholde han i mange sesonger. Han vil nok aldri bli omtalt som en av verdens beste spillere, men for oss kan han bli livsviktig.

 

Neste drakta mi vil det stå Flamini bakpå :D

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje tru på Flamini som kaptein. Ja, han spring mykje, og er tilsynelatande overalt. Om han har kapteinskvalitetar veit eg ikkje, men for min del er han ikkje ein dominerande nok spelar. Han er ikkje "stor" nok. Vanskeleg å forklare, men han har ikkje den naturlege autoriteten, som til dømes Gallas har, Vieira hadde og til og med Henry hadde gjennom sine fantastiske kvalitetar.

 

Eg stiller meg også tvilande til at han er lojal som få, all den tid han egentlig ville vekk frå klubben i sommar som var.

Link to comment
Share on other sites

Ser det ikke som noe unaturlig at Flamini kunne blitt en stor kaptein om et par år.

Denne sesongen har han definitivt tatt steget opp og er blitt en nøkkelspiller.

Så dominerende han var mot Newcastle og hvor tydelig en ser hvem som styrer midtbanen vårs.

Flamini har også vist lojalitet med å være poteten i laget før han nå

endelig bekler sin naturlige midtbanerolle i laget.

Endelig er Vieira blitt erstattet ,Flamini er blitt vår nye general på midtbanen...uten tvil.

 

http://blogs.orlandosentinel.com/sports_so...al-still-h.html

Link to comment
Share on other sites

Har ikkje tru på Flamini som kaptein. Ja, han spring mykje, og er tilsynelatande overalt. Om han har kapteinskvalitetar veit eg ikkje, men for min del er han ikkje ein dominerande nok spelar. Han er ikkje "stor" nok. Vanskeleg å forklare, men han har ikkje den naturlege autoriteten, som til dømes Gallas har, Vieira hadde og til og med Henry hadde gjennom sine fantastiske kvalitetar.

 

Eg stiller meg også tvilande til at han er lojal som få, all den tid han egentlig ville vekk frå klubben i sommar som var.

 

Du kan da umulig mene at det ikke var naturlig for Flamini å vurdere sin posisjon i klubben etter 3 år. Hvis han virkelig ville vekk hadde han nok dratt. Poenget er jo nettopp at til tross for lite spilletid ble han i klubben. Viser vel egentlig at han ikke ville bort, men vurderte det grunnet manglende tillitt og mangel på spilletid.

 

Gutten er en født leder og er utrolig god til å dirigere spillerene rundt seg. Dette viste han faktisk allerede i Marseille for mange år siden. I det han entrer banen tar han tak i spillerene rundt seg og dirigerer. Han løper mye, men i motsetning til mange andre løper han fornuftig og rasjonelt. Han er der det skjer uten at det går på bekostning av balansen i laget. Dette er faktisk en unik egenskap som vi ikke har hatt i laget siden Vieira dro. Klarer han å følge opp resten av sesongen og videre inn i neste tror jeg vi har fått en midtbanegeneral som godt kan bli den neste kapteinen i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Vanskeleg å forklare, men han har ikkje den naturlege autoriteten, som til dømes Gallas har, Vieira hadde og til og med Henry hadde gjennom sine fantastiske kvalitetar.

 

Kan ein ut frå dette slutte at du, i ein tenkt situasjon, ville føretrekt Henry som kaptein dersom alternativet var Flamini? Det er i så fall eit rimeleg originalt standpunkt.

Link to comment
Share on other sites

Eg stiller meg også tvilande til at han er lojal som få, all den tid han egentlig ville vekk frå klubben i sommar som var.

Han hadde jo ikke spilt fotball på en halv sesong, da er det naturlig å ønske seg vekk. Er det ikke lojalt å bli da?

Spørsmålet er vel om han hadde eit reelt tilbud om å skifte klubb. Mitt tips: nei. Sjølvsagt er det naturleg å vurdere si stilling i klubben. Derifrå til å sei: "Eg vil vekk, selg meg!" er det eit stykke. La oss no dessuten vente til han har signert ny kontrakt før vil hyller lojaliteten, sjølv om også eg ser det som en formalitet.

 

No har Henry vore kaptein, og det gjekk ikkje så bra, han var også uheldig med tidspunktet han var kaptein på. Å bombastisk slå fast at Flamini ville vore ein betre kaptein er ikkje noko eg med det første vil henge meg på. No var det uansett berre eit aspekt, eit viktig eit, ved kapteinsbindet eg kommenterte ved å påpeike autoriteten. Seier ikkje på nokon måte at Henry er betre enn Flamini på andre delar ved kapteinsembedet.

 

Elles er eg einig i det meste av skryten Flamini får. Han er, slik han framstår no, ein fantastisk fotballspelar. Er berre ikkje overbevist om kapteinsevnene hans. Kan godt vere eg tar feil, men..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...