Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Får den gutten her mye spilletid trur jeg han kommer til å bli en av de beste på Arsenal i fremtiden.

 

 

Da må ha få jævli mye spilletid, mer enn det egentlig går an.

 

Flamini, vår nye Hillier, vår nye Gilles !

enig her, naar det gjelde Gilles, men synes aa huske at Hillier var litt ustabil og klossete i behandling av ballen. :blink: mulig Matty her litt mer potensiale enn Grimandi ogsaa. han er jo yngre. det er ikke godt aa si hvor han havner. det er uansett herlig aa ha en fighter som han i bakhand naar han er saa anvendelig som han er. noen andre egenskaper enn den ser jeg ikke at han deler med Parlour.

 

paa lang sikt holder jeg Diaby som erstatteren til den aldrende Gilberto. han mener jeg har voldsomt potensiale. gleder meg til aa se han tilbake igjen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Her er en link med litt interessante fakta over hvordan vi har gjort det med og uten Henry denne sesongen:

 

Meget interessant denne artikkelen. Har lest en del liknende før også, men det jeg virkelig synes er moro her er å se at Flamini viser seg som en "viktig" spiller. Jeg er av den oppfatning av at Flamini faktisk er meget viktig for Arsenal. Eksempler er de 3 målene han scoret denne sesongen, hvorav 2 av de (så vidt jeg husker) var meget avgjørende for utfallet av den kampen. Og ikke glem hvem som var fast på venstre bak under vår fantastisk ferd mot finalen i CL 2005.

I tillegg synes jeg MF alltid viser en vilje til å jobbe for laget, noe mange andre ikke alltid gjør. Greit han er kanskje ikke den mest teknisk begavede spilleren, men mye av dette tar han igjen i ren innsats. Jeg håper ikke han blir solgt, men spørsmålet er om han er villig til å bruke så mye tid på benken som han har gjort sist sesong. Vil gjeren høre flere innspill her.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan Arsenal har gjort det med og uten Henry/Van Persie tror jeg er litt tilfeldig, men det er jo også helt klart at vi spiller annerledes med to på banen.

Jeg mener det er generelt for ujevnt kollektivt i dette laget og kommer mye an på hvilke lag vi møter i de ulike periodene av sesongen.

Sånn jeg tolket nå sist sesong spiller Arsenal best mot lag som ikke ligger lavt, men tør å angripe eller blotte seg litt defensivt. De som ligger bakpå og er kompakt får vi problemer med.

 

Flamini har hatt sine gode øyeblikk i Arsenal-trøya....ingen tvil om det, men jeg tror ikke han ville klart å holde det nivået over en hel sesong.

 

Arbeidsinnsatsen og viljen er det ingen feil med og han passer bra som jordfreser, men henger helt klart etter med teknikk, pasninger og skudd ikke minst. Med en sånn type fotball som Arsenal spiller er presisjon i pasningsspill og ikke minst teknikk veldig viktig.

Gilberto er jo også litt opp og ned pasningsmessig sett, men jeg anser han som en bedre allroundspiller og mer ledertype på midtbanen.

 

En god spiller godeste Flamini, men jeg mener han ikke er ikke helt på det nivået vi ønsker, så jeg syns det er riktig å selge han.

Link to comment
Share on other sites

enig i at vi kan la flamini gå. eneste jeg ville hatt han som, var utfordrer til clichy på v.back. der

gjorde han en god figur,spesielt imponenerte han meg på bernabeu hvor han tok ut jålebukken-beckham helt :D men han har jo sagt at han ikke vil spille der,men på midtbanen. Og der er han ikke god nok på et lag som arsenal. han jobber godt det skal han ha, men bare det holder ikke. Taper de fleste dueller, dårlig pasningsfot, liten kreativ kraft...osv. mangler du dette får du ikke spille midt på arsenal!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det skader ikke å ha mange midtbanespillere i klubben, så lenge de er innstilt på konkurranse. Flamini vil nok stille langt bak i køen, men om er det greit for han, er det greit for meg.

Link to comment
Share on other sites

Eg synes det er greit at Flamini blir værende i klubben og ser at det er noen her som som sammenligner han med Parlour og det må eg si meg enig i! Han har ikke verdens største talent, men han jobber 100% for klubben og derfor vil eg ikke selge han, scorer mål gjør han og (Chelsea, Liverpool) vi kan bruke han som venstre back og som midtbane spiller og det gjør det at eg ikke ville ha solgt han..hvis han hadde blitt solgt til Everton eller Bolton, ville han blitt en av stjernene der..så Flamini er en meget god spiller, men talenter som Denilson og Cesc er fåretrukket fremfor Flamini og derfor blir det litt vanskelig å få brukt han på midten..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter en skadepreget sesongstart, hvor Flamini har fått muligheten til å spille javnt og trutt, har det slått meg i kamptråder og lignende at skrytet sitter langt inne når det gjelder vår kjære franskmann.Og det har irritert meg ikke så rent lite. Flamini er liksom ikke god nok for Arsenal. Ikke har han teknikk og ikke kan han sentre ballen. Til tross for at vi tross alt har hatt en veldig god start på sesongen, med Flamini fast på laget, er dette i hvertfall ikke Flaminis fortjeneste, synes å være gjengs holdning.

Så da tenkte jeg at det var på tide med litt hyllest av nr 16 igjen. Skryte litt av arbeidsvilje, løpskapasitet, at han er fri for primadonnanykker, at han jo finner seg i å spille i omtrent alle posisjoner(bli ikke overrasket den dagen han dukker opp på keeperplass..), og at han var med og tok oss til finalen i Champions League som venstreback.

Men når jeg hostet opp Flaminitråden igjen, og leste litt tilbake, var det jo nesten bare skryt å se. Riktignok er det mer enn 1 1/2 måned siden noen skrev sist, men pytt sann, det finnes faktisk en del som LIKER Flamini. Som meg. Han er ikke først på lista, men innmari god å ha.

Så da ble jeg litt glad igjen og nøyer meg med å si:

 

Heia Flamini !

Link to comment
Share on other sites

Etter en skadepreget sesongstart, hvor Flamini har fått muligheten til å spille javnt og trutt, har det slått meg i kamptråder og lignende at skrytet sitter langt inne når det gjelder vår kjære franskmann.Og det har irritert meg ikke så rent lite. Flamini er liksom ikke god nok for Arsenal. Ikke har han teknikk og ikke kan han sentre ballen. Til tross for at vi tross alt har hatt en veldig god start på sesongen, med Flamini fast på laget, er dette i hvertfall ikke Flaminis fortjeneste, synes å være gjengs holdning.

Så da tenkte jeg at det var på tide med litt hyllest av nr 16 igjen. Skryte litt av arbeidsvilje, løpskapasitet, at han er fri for primadonnanykker, at han jo finner seg i å spille i omtrent alle posisjoner(bli ikke overrasket den dagen han dukker opp på keeperplass..), og at han var med og tok oss til finalen i Champions League som venstreback.

Men når jeg hostet opp Flaminitråden igjen, og leste litt tilbake, var det jo nesten bare skryt å se. Riktignok er det mer enn 1 1/2 måned siden noen skrev sist, men pytt sann, det finnes faktisk en del som LIKER Flamini. Som meg. Han er ikke først på lista, men innmari god å ha.

Så da ble jeg litt glad igjen og nøyer meg med å si:

 

Heia Flamini !

 

Bra skrivd :)

 

Har alltid hatt sansen for Flamini.. han har til og med blitt bedre på pasninger og han har en tendens til å score mål når det virkelig gjelder!

 

Så heia Flamini!

Link to comment
Share on other sites

Etter en skadepreget sesongstart, hvor Flamini har fått muligheten til å spille javnt og trutt, har det slått meg i kamptråder og lignende at skrytet sitter langt inne når det gjelder vår kjære franskmann.Og det har irritert meg ikke så rent lite. Flamini er liksom ikke god nok for Arsenal. Ikke har han teknikk og ikke kan han sentre ballen. Til tross for at vi tross alt har hatt en veldig god start på sesongen, med Flamini fast på laget, er dette i hvertfall ikke Flaminis fortjeneste, synes å være gjengs holdning.

Så da tenkte jeg at det var på tide med litt hyllest av nr 16 igjen. Skryte litt av arbeidsvilje, løpskapasitet, at han er fri for primadonnanykker, at han jo finner seg i å spille i omtrent alle posisjoner(bli ikke overrasket den dagen han dukker opp på keeperplass..), og at han var med og tok oss til finalen i Champions League som venstreback.

Men når jeg hostet opp Flaminitråden igjen, og leste litt tilbake, var det jo nesten bare skryt å se. Riktignok er det mer enn 1 1/2 måned siden noen skrev sist, men pytt sann, det finnes faktisk en del som LIKER Flamini. Som meg. Han er ikke først på lista, men innmari god å ha.

Så da ble jeg litt glad igjen og nøyer meg med å si:

 

Heia Flamini !

Herlig!!

Har lenge følt meg som en ensom beundrer av denne spilleren. Kanskje ikke den beste, men jeg digger å se spillestilen hans. Han er utrolig undervurdert.

Link to comment
Share on other sites

Han er ikke først på lista, men innmari god å ha.

Det er det som er det fine med Flamini, han er ikke den største stjernen, men på den andre siden så er han relativt allsidig og kan brukes i mange posisjoner.

 

Med et skadefritt lag tviler jeg på at han er i første-ellveren, men som en slags "superreserve" tror jeg han vil gjøre en god jobb for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er ingen superreserve. Til det har han sine begrensinger. I toppfotball må man ha egenskaper som er svært spesielle i gitte anledninger.

Her er Flamini manko, dessverre.

 

Det positive med Flamini er at han gir alt. På 70-tallet ville han vært en herlig spiller, men nå er ikke "å gi alt" bra nok. Det må ferdigheter til i tillegg.

 

Så stakkaren er født for sent hva sportslige ferdigheter angår, men født på riktig tid når det gjelder å tjene gode penger på idretten.

At han har sine begrensninger, joda det stemmer nok. Men at han mangler ferdigheter, der tillater jeg meg å være uenig.

 

Og med uttrykket "superreserve" mener jeg ikke at han er den som nødvendigvis kommer inn og avgjør en kamp, men han er en spiller som kan bekle mer enn en posisjon på banen og det er noe de fleste klubber trenger. Noen spillere "fungerer" bare i sin favorittposisjon og kan ikke brukes i andre posisjoner når skader/suspensjoner tvinger en manager til å omrokere på laget. Det er i den sammenheng at jeg bruker benevnelsen "superreserve"

Link to comment
Share on other sites

Syns Flamini er en typisk undervurdert spiller. Han gir alt og er

brukbar teknisk. Og har scort noen viktige mål for oss.

Han har gjort en god jobb på midtbanen så langt i sesongen.

Flamini er en spiller jeg har sansen for.

 

Les denne om vår Gattuso;-)

 

http://arsenalfcblog.com/the-importance-of-flamini/

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det vel sant sies at Flamini ikke hadde spilt noe særlig om Gilberto og Diaby hadde vært i tip-top-shape til sesongstart. Men jeg er helt enig i at Flamini er en undervurdert spiller! Det virker nesten som om motstanderene ikke tar ham helt seriøst, og det er noe som jeg tror har en positiv effekt på spillet hans. Fabregas, Gilberto og Diaby er liksom av et annet kaliber en Flamini, men all ære til ham for den jobben han har gjort så langt i starten av sesongen. Mange her nevner at han er god i mange posisjoner og det er veldig viktig med en sånn type i laget. I tillegg synes jeg Flamini har evnen til å gutse litt hvis ting går imot. Er ikke redd for harde taklinger eller dueller. Har også sett i en del kamper mot bedre lag at han ofte spiller godt sammen med Fabregas på midten.

 

Dette var mitt skryt til vår lille franske potet, Flamini :P Pomme frien vår :blink:

Link to comment
Share on other sites

Husker tilbake til første sesongen til Flamini/Fabregas - når disse to gutta sto på midtbanen og skulle krige mot Makelele og co i Chelsea. Husker hvordan disse 2 unggutta kontrollerte midtbanen mot slike giganter deilige tider det!

 

Men back 2 topic:

 

Flamini er en undervurdert spiller, han gjør mye "drittjobb". Men samtidig så er han ikke mer enn en squadplayer, som er veldig fin å ha siden han kan dekke mange posisjoner. Håper bare han orker å være en del på benken i Arsenal - for han er alltid kjekk å ha.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tror en del supportere må revurdere kraftig sine holdninger om Flamini.

Vi har hatt en kjempeåpning på sesongen både i PL og CL, og Flamini har spilt alle.

Er tydelig at Flamini/Fabregas funker som oljen i en velsmurt motor.

Flamini har aldri vært så god i Arsenaltrøya som nå og at Gilberto ble

benket til fordel Flamini mot Sevilla sier det meste.

Det hadde ikke skjedd forrige sesong.

Det er utrolig morsomt det som skjer med Flamini nå...

Har virkelig sansen for Flamsterns oppofrende spillestil;-)

Link to comment
Share on other sites

Tror en del supportere må revurdere kraftig sine holdninger om Flamini.

Vi har hatt en kjempeåpning på sesongen både i PL og CL, og Flamini har spilt alle.

Er tydelig at Flamini/Fabregas funker som oljen i en velsmurt motor.

Flamini har aldri vært så god i Arsenaltrøya som nå og at Gilberto ble

benket til fordel Flamini mot Sevilla sier det meste.

Det hadde ikke skjedd forrige sesong.

Det er utrolig morsomt det som skjer med Flamini nå...

Har virkelig sansen for Flamsterns oppofrende spillestil;-)

 

Helt enig! Selv om vi ikke har møtt de aller antatt sterkeste lagene enda, så har Flamini sammen med Fab, Sagna, Kolo og Clichy vært stabile på et høyt nivå så langt. Men jeg husker ifjor da han spillte bra og scora mot både Chelski og Pool;) Flamini har en spirit og fightervilje som er enestående for tiden, og i tillegg er han ikke så forbaska ubrukelig dårlig teknisk og taktisk som noen sikkert har skrevet her på forumet tidligere :D

 

Midtbaneplassen ved siden av Fabregas tilhører for tiden Flamini, men alt kan skje, vi har jo både Gilberto, Diaby og Diarra som er sterke kandidater (selv om jeg ikke helt vet hvor god Diarra kan være). Nå som Gilberto får hvilt litt kan han fort komme tilbake i startelleveren igjen. Når sant skal sies er han nok førstevalget ved siden av Fabregas når han er i form og han har en fordel med bedre luftstyrke enn Flamini.

 

Kanskje jeg er en litt smule optimist i forhold til Flamini. Realstisk sett er jo både Gilberto og Diaby bedre spillere enn ham. Men han er jo fortsatt en ung mann (bare 23 år) og kan som alle andre forbedre seg med årene. Og kanskje det er nettopp dette han har gjort nå? Mange sier at spillere som Diaby, Walcott og Denilson vil bli store for oss i fremtiden, men det virker som om svært få nevner at Flamini vil bli det. Virker som om han for noen er et synonym med Grimandi eller Parlour når de var rundt 30 år gamle. I tillegg ser vi nå hvordan Flamini presterer i sin favorittposisjon på midtbanen i forhold til ifjor da han svært ofte måtte nøye seg med backplass. Å spille back er ikke akkurat motiverende for en spiller som er best på midten og vet det ganske godt selv.

 

Nå er det sikkert noen pessimister som vil grille meg for min entusiasme for Flamini, og noen optomister som liker det jeg skriver. Men jeg sier bare: So far so good, Flamini :)

 

- Arsenal Till I Die & We Hate Tottenham ;)

Link to comment
Share on other sites

Og så var det tid for besserwisserne!!

 

Flamini er vært elendig tidligere, og fortjente kritikk. Den som syntes han var såååååå bra må være blind.

 

Men derimot denne sesongen, så langt, fortjener Flamini ros. Han har prestert mer enn forventet. Holder han dette nivået er det Gilberto som havner på benken.

 

Well done Flamini!

Elendig er vel ikke akkurat ordet......

Link to comment
Share on other sites

Og så var det tid for besserwisserne!!

 

Flamini er vært elendig tidligere, og fortjente kritikk. Den som syntes han var såååååå bra må være blind.

 

Men derimot denne sesongen, så langt, fortjener Flamini ros. Han har prestert mer enn forventet. Holder han dette nivået er det Gilberto som havner på benken.

 

Well done Flamini!

 

Hadde han spelt elendig hadde han aldri vore aktuell, men skal sei meg einig i at han ikkje utmerka seg så vedlig når han spelte på midten ifjor.

Men den lille perioda han vikarierte på venstrebacken var han solid.

Link to comment
Share on other sites

Og så var det tid for besserwisserne!!

 

Flamini er vært elendig tidligere, og fortjente kritikk. Den som syntes han var såååååå bra må være blind.

 

Men derimot denne sesongen, så langt, fortjener Flamini ros. Han har prestert mer enn forventet. Holder han dette nivået er det Gilberto som havner på benken.

 

Well done Flamini!

 

Evnt har vi tidlig sett noe som du ikke har sett.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...