Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest Griselabb

Poteter er en viktig ingediens! En Flamini i stallen er gull verdt. Han har vikariert meget bra på back'en.

 

Fullstendig enig. I tillegg er han så seriøs og målbevisst at man allerede kan se at han har blitt en bedre back. Selv om han naturligvis aller helst vil frese opp grassmatta fra midtbaneposisjon kan det bare hjelpe ham å beherske flere roller. I Real Madrid-kampene var han en av dem jeg var aller mest stolt av når jeg satt på puben med tårer i øynene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Helt enig med dere. Viktig å gi en spiller kredit selv om han ikke er i spotlighten

som Henry.

Men Flamini gjør en uhyre god jobb for Arsenal og dette er nok et kanonkjøp av Wenger.

Flamini er også en av få spillere i Arsenal som kan tackle.

Nei, må innrømme at jeg får mer og mer sansen for denne spilleren.

Link to comment
Share on other sites

Er som dei fleste andre, mektig imponert over denne Flamini. Ett skikkelig arbeidsjern som vokser for kvar gong eg ser han i den uvante venstreback posisjonen. Ser at er blitt mer offansiv også, noko som berre kan bety at han spelar på seg sjølvtilitt. Han blir jo aldri sliten heller !!

Litt trist for ein sånn spelar at han berre spelar på lånt tid ettersom Cole garantert får automatisk plassen tilbake når han er skadefri. Men ettersom han er opprinleg midtbane spelar så får han forhåpentlegvis fleire kampar i sin rette posisjon og burde vere eit solid alternatv på venstrkanten når Pires ikkje gidd å jobbe bakover og Reyes er skada. Samt han kan steppe in for Gilberto når han treng ett pust i bakken. Han kan jo brukast overalt (sikkert en habil keeper visst han fikk sjansen oxo), så han er ikvertfall sjølvskreven i førstelags troppen.

Link to comment
Share on other sites

Guest TorkAFC

Poteter er en viktig ingediens! En Flamini i stallen er gull verdt. Han har vikariert meget bra på back'en.

 

Flamini er en fantastisk spiller å ha i stallen. Kommer nok aldri til å bli et direkte førstevalg på noen plass, men viser nå at han glatt kan brukes både på backen og på midtbanen. Flamini har rett og slett imponert med sine holdninger og sin innsats den siste tiden. Skal innrømme at jeg tidligere har vært kritisk til om han over tid har kunnet tilføre Arsenal noe. Np har han heldigvis motbevist nettopp dette.

Link to comment
Share on other sites

Guest el klikko

Poteter er en viktig ingediens! En Flamini i stallen er gull verdt. Han har vikariert meget bra på back'en.

 

Flamini er en fantastisk spiller å ha i stallen. Kommer nok aldri til å bli et direkte førstevalg på noen plass, men viser nå at han glatt kan brukes både på backen og på midtbanen. Flamini har rett og slett imponert med sine holdninger og sin innsats den siste tiden. Skal innrømme at jeg tidligere har vært kritisk til om han over tid har kunnet tilføre Arsenal noe. Np har han heldigvis motbevist nettopp dette.

Alsidig spiller som kan gjøre en god vikarjobb på flere plasser på banen. Men enig med deg Torkel, han kommer nok aldri til å få noen fast plass i dette Arsenallaget. 20-30 kamper totalt per sesong kan man nok forvente av denne spilleren, men ikke mer enn 15 fra start...

Link to comment
Share on other sites

Poteter er en viktig ingediens! En Flamini i stallen er gull verdt. Han har vikariert meget bra på back'en.

 

Flamini er en fantastisk spiller å ha i stallen. Kommer nok aldri til å bli et direkte førstevalg på noen plass, men viser nå at han glatt kan brukes både på backen og på midtbanen. Flamini har rett og slett imponert med sine holdninger og sin innsats den siste tiden. Skal innrømme at jeg tidligere har vært kritisk til om han over tid har kunnet tilføre Arsenal noe. Np har han heldigvis motbevist nettopp dette.

Alsidig spiller som kan gjøre en god vikarjobb på flere plasser på banen. Men enig med deg Torkel, han kommer nok aldri til å få noen fast plass i dette Arsenallaget. 20-30 kamper totalt per sesong kan man nok forvente av denne spilleren, men ikke mer enn 15 fra start...

 

Akkurat det er jeg ikke sikker på. Har sett Flamini live mot Portsmouth.Da var han strålende

og banens beste. På venstrebacken har han blitt bedre og bedre.

Jeg har ingen problemer med å se et framtidens Arsenallag med Flamini på laget.

Får denne gutten tillitt leverer han.Det har han bevist mer enn 1 gang nå.

Link to comment
Share on other sites

Guest Beelzebot

flamini har imponert noe voldsomt de siste ukene. cole hvem? :)

 

spillere som flamini er helt nødvendige for topplag. anvendelige, klager aldri og er en god 'all-round' fotballspiller. gjør en god jobb nesten uansett hvor han spiller på banen og slutter aldri å løpe.

Link to comment
Share on other sites

flamini har imponert noe voldsomt de siste ukene. cole hvem? :)

 

spillere som flamini er helt nødvendige for topplag. anvendelige, klager aldri og er en god 'all-round' fotballspiller. gjør en god jobb nesten uansett hvor han spiller på banen og slutter aldri å løpe.

Så enig, så enig.

 

Har hatt sansen for Flamini nesten helt siden han kom hit, og jeg har bare blitt mer og mer imponert over han etter at han har vist at han kan spille nesten overalt!

 

Cole må nok slite for å vinne tilbake backplassen nå! :D

Link to comment
Share on other sites

flamini har imponert noe voldsomt de siste ukene. cole hvem? :D

 

spillere som flamini er helt nødvendige for topplag. anvendelige, klager aldri og er en god 'all-round' fotballspiller. gjør en god jobb nesten uansett hvor han spiller på banen og slutter aldri å løpe.

Så enig, så enig.

 

Har hatt sansen for Flamini nesten helt siden han kom hit, og jeg har bare blitt mer og mer imponert over han etter at han har vist at han kan spille nesten overalt!

 

Cole må nok slite for å vinne tilbake backplassen nå! :P

Det med Cole er vel kanskje litt drøyt men Flamini har imponert meg voldsomt de siste ukene. En real squadplayer som gir 110% uansett hvor på banen han spiller. Sånt er imponerende :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Er det noen som har sett på Kick Off på VG TV i det siste? Der sies det at Wenger ikke bruker flamini på venstre back, fordi Flamini ikke vil spille der. Dette hadde jeg ikke fått med meg, og syns det er rart at Flamini sier nei takk til en fast back plass frem til Clichy er tilbake i slag.

 

Se programmet her

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har sett på Kick Off på VG TV i det siste? Der sies det at Wenger ikke bruker flamini på venstre back, fordi Flamini ikke vil spille der. Dette hadde jeg ikke fått med meg, og syns det er rart at Flamini sier nei takk til en fast back plass frem til Clichy er tilbake i slag.

 

Se programmet her

 

Han programlederen der er Arsenal-fan. Har sett noen kamper sammen med ham på et utested i Volda.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har sett på Kick Off på VG TV i det siste? Der sies det at Wenger ikke bruker flamini på venstre back, fordi Flamini ikke vil spille der. Dette hadde jeg ikke fått med meg, og syns det er rart at Flamini sier nei takk til en fast back plass frem til Clichy er tilbake i slag.

 

Se programmet her

 

Han programlederen der er Arsenal-fan. Har sett noen kamper sammen med ham på et utested i Volda.

 

Da skulle jeg ønske at han heller skrev noen av sports-artiklene i VG som hadde meg Arsenal å gjøre. Blir lei av den konstante negative fokuseringen på laget vårt.....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"I knew it was forbidden and you always have to respect the rules, but I did not think about that because I was so happy," he said. "I just went to see the fans and jumped in."

 

Flamini's kommentar etter gult kort for "excessive celebration" for scoringen mot Pool. Faen, som jeg liker denne gutten! Guts og hjerte all the way!

Link to comment
Share on other sites

Får den gutten her mye spilletid trur jeg han kommer til å bli en av de beste på Arsenal i fremtiden.

 

 

Da må ha få jævli mye spilletid, mer enn det egentlig går an.

 

Flamini, vår nye Hillier, vår nye Gilles !

 

Faktisk totalt uenig med deg her.

 

Er det noen Flamini minner om er det vår egen Romford's Pele.

Nok en undervurdert spiller som gjør sakene sine bra når han har fått sjansen i år.

Link to comment
Share on other sites

Flamini kom klart mer til sin rett i 2. omgang da han fikk løpe mer i de rommene som oppstod grunnet omleggingen til 4-4-2. Han er ingen muskelmann til å vinne dueller i stillingskrig mot store spillere, men får han løpe og tackle i fart er han veldig god, og meget å spille seg forbi.

Link to comment
Share on other sites

Flamini gjør en ærlig jobb, og er en viktig squad player. Det er viktig at vi har spillere i troppen som ikke klager over at de må sitte på benken i perioder, samtidig som de spiller bra i forskjellige posisjoner når de blir kastet innpå. I fjor var han bl.a meget positiv som venstre back. Flamini gir 100% innsats uansett posisjon han blir plassert, og er langt ifra en dårlig spiller---.

 

Enig med det Charlie George skriver:

 

Vi trenger slike spillere som kan trå til når det trengs. Flamini er ingen teknisk begavelse, men gutten legger ned mye arbeid. Slikt varmer!
Link to comment
Share on other sites

Da må ha få jævli mye spilletid, mer enn det egentlig går an.

 

Flamini, vår nye Hillier, vår nye Gilles !

 

-Det er godt du har funnet deg en ny kylling. Det ville jo vært fælt å gå uten, nå som Cygan er borte for deg.

 

Flamini har overrasket meg i høst, og spilt bedre enn jeg forventet når han har fått muligheten. Flott potet å ha i laget som gjør en stabil og trygg jobb uten å utmerke seg i noen retning uansett hvor på banen han plasseres. I går viste han til og med prov på tekniske ferdigheter til tider. Kjekk spiller å ha i stallen, som kan vise seg verdifull i møkkete januarkamper, men noen stor førstelagsspiller blir han nok aldri.

 

Artig å se hvordan laget har utviklet seg, ved at Flamini nå har den posisjonen i laget Grimandi hadde for noen år siden. En relativt bra nivåheving, det.

Link to comment
Share on other sites

Flamini er akkurat den typen spiller Arsenal trenger, spesielt i denne delen av sesongen. Måten han fighter på og hiver seg inn i alle dueller og taklinger er utrolig viktig. Når vi stiller med så mange lave og "lette" spillere så må man ha noen fightere i tilegg.

 

Det er uten tvil lett å bli blendet av teknisk slepne spillere, men for balansen i laget så er både Gilberto og Flamini viktige. Optimalt sett burde vi selvfølgelig fremdeles hatt Vieira. Da er jeg ganske sikker på at vi hadde ligget helt oppe i toppen sammen med Man united og Chelsea.

 

Tenk dere en midtbane med:

 

Van Persie Rosicky Vieira Ljunberg Hleb

 

Men poenget med innlegget var ett lite stikk i siden til Flamini's kritikere. Jeg mener han gjør en glimrende jobb. Arsenal har vel aldri hatt ett mer teknisk lag enn dagens, men dette så vi spesilet ifjor at gjør laget sårbart mot motstandere som kriger. Derfor er min konklusjon at det bør være plass til jordfreseren Flamini på Arsenal's midtbane. I hvertfall i kamper som på lørdag, borte mot Bolton!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...