Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

hvorfor er det ingen som linker noe annet enn det "The Shun" på denne saken?!?

 

ser dere snakker om Nettavisen legger ut et rykte som hvis nok skal stamme fra The Independent (som forøvrig er ganske grundig og seriøs etter hva jeg har erfart), men ingen link er å finne på nettsiden deres. det eneste jeg finner er et intervju fra den 20. hvor Matt sier at han vil bli i Arsenal. ganske spekulativt spør du meg. dette er jo en drømmesak og lage spekulasjoner om.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Er litt usikker på om Flamini blir, jeg. Redd han krever for mye. Han viste ikke akkurat klubbfølelse og moderasjon når han reiste fra Marseilles. Tror han er en kravstor mann, og utnytter det at kontrakten går ut som et pressmiddel. Syns han burde stikke fingeren i jorda. Han har tross alt kun vært fast på laget i år.

 

I alle dager. Hva vet du om dette? Flamini hadde ikke kontrakt med Marseille og spilte på et lag som den sesongen solgte flere av sine mest etablerte spillere. Situasjonen var mildt sagt kaotisk og med den franske stammen som var i Arsenal, samt at klubben på den tiden hadde et langt bedre lag enn Marseille, gjorde vel at det fristet å prøve noe annet. Det er flere enn oss som vet at Wenger satser på unge talenter så jeg tipper den godeste Flamini øynet muligheten for å utvikle seg raskere i Arsenal enn i moderklubben.

 

Lønnsmessig aner jeg ikke hva han hadde blitt tilbudt i noen av klubbene og det vil overraske meg om noen andre her vet hvilke summer det er snakk om. Hvordan du da kan hevde at han er "kravstor" og ikke viser "moderasjon" er for meg en liten gåte.

 

Da er det jo godt at du vet hva slags tilbud han fikk av Marseille og Arsenal den gangen. Og godt at du har kontroll på hvordan situasjonen var innad i Marseille da.

Jeg hevder ikke at han er kravstor, jeg tror det. Håper jeg tar feil, men...

Link to comment
Share on other sites

Er litt usikker på om Flamini blir, jeg. Redd han krever for mye. Han viste ikke akkurat klubbfølelse og moderasjon når han reiste fra Marseilles. Tror han er en kravstor mann, og utnytter det at kontrakten går ut som et pressmiddel. Syns han burde stikke fingeren i jorda. Han har tross alt kun vært fast på laget i år.

 

I alle dager. Hva vet du om dette? Flamini hadde ikke kontrakt med Marseille og spilte på et lag som den sesongen solgte flere av sine mest etablerte spillere. Situasjonen var mildt sagt kaotisk og med den franske stammen som var i Arsenal, samt at klubben på den tiden hadde et langt bedre lag enn Marseille, gjorde vel at det fristet å prøve noe annet. Det er flere enn oss som vet at Wenger satser på unge talenter så jeg tipper den godeste Flamini øynet muligheten for å utvikle seg raskere i Arsenal enn i moderklubben.

 

Lønnsmessig aner jeg ikke hva han hadde blitt tilbudt i noen av klubbene og det vil overraske meg om noen andre her vet hvilke summer det er snakk om. Hvordan du da kan hevde at han er "kravstor" og ikke viser "moderasjon" er for meg en liten gåte.

 

Da er det jo godt at du vet hva slags tilbud han fikk av Marseille og Arsenal den gangen. Og godt at du har kontroll på hvordan situasjonen var innad i Marseille da.

Jeg hevder ikke at han er kravstor, jeg tror det. Håper jeg tar feil, men...

 

Hvis du leser innlegget mitt skriver jeg nettopp at jeg ikke aner hva han ble tilbudt.

-Men, situasjonen i Marseille kjente jeg ganske godt på den tiden. Har en god kamerat som er fotballjournalist i Frankrike og på den tiden jobbet som presseansvarlig for PSG og som frittstående skribent for Paris Matin. Han har rimelig god oversikt over hva som rører seg i fransk fotball og på den tiden var Marseille i en rimelig stor krise.

Link to comment
Share on other sites

Flamini blir, case closed! Ser absolutt INGEN grunn til at han skal gå til Juve, istedet for å bli i Arsenal. Og ettersom han i det siste har uttrykt sin glede over å spille fast, så finner jeg dette like tåplig som at Wenger skal til Barca..

 

Har vel du rett i det du sier, men like tåpelig at Edu gikk til en klubb som masse go spillere på mittbanen den gang.

 

Er ikke sikker på noe før han har skrevet under nye kontrakt.

 

Har vel vi mista mange go spillere under Wenger.

 

Men for håpe han er smart nok til å bli hos oss han har fått en onkelig opptur i år :o

Link to comment
Share on other sites

Juventus har nettopp hentet Momo Sissoko fra Liverpool, og har i tillegg Tiago fra før.

 

De trenger ikke Flamini.

Jeg klarer overhodet ikke å se noen sammenheng i at Tiago er klar for Juventus og Flamini ryktet. Dette er jo 2 vidt forskjellig spillertyper.

 

Jeg tror Flamini blir, ikke noe som tyder på noe annet per dags dato. Skjønner ikke at man gidder bruke energi på nettavisen. Makan til dårlig journalistikk skal du lete lenge etter. Dårlig oversettelse av utenlandske jalla tabloider.

Link to comment
Share on other sites

Juventus har nettopp hentet Momo Sissoko fra Liverpool, og har i tillegg Tiago fra før.

 

De trenger ikke Flamini.

Jeg klarer overhodet ikke å se noen sammenheng i at Tiago er klar for Juventus og Flamini ryktet. Dette er jo 2 vidt forskjellig spillertyper.

 

Tiago og Flamini er kanskje forskjellige spillertyper, men de har samme rolle i klubbene sine. Ihvertfall har jeg sett Tiago spille i den defensive midtbanerollen i Juventus en del ganger, i tillegg til på landslaget.

Link to comment
Share on other sites

Flamini har jo 4 Ess på hånd nå som han skal forhandle ny kontrakt, og det vil han nok utnytte, som alle andre fotballspillere. Det er klart at en spiller som Flamini, som har stått meget positivt frem denne sesongen og er kontraktløs ved sommer, vil få meget luktrative tilbud fra andre klubber, da de slipper å bruke mye penger på spillerkjøp, og dermed kan kompansere det med høyere lønninger.

 

Håper uansett han følger hjertet og blir. Jeg tror han blir, men han har det ikke travelt, og vil nok derfor bruke litt tid på å pushe opp lønninga si litt. Synes det er helt greit, de fleste av oss ville nok gjort det samme.

Link to comment
Share on other sites

Juventus har nettopp hentet Momo Sissoko fra Liverpool, og har i tillegg Tiago fra før.

 

De trenger ikke Flamini.

Jeg klarer overhodet ikke å se noen sammenheng i at Tiago er klar for Juventus og Flamini ryktet. Dette er jo 2 vidt forskjellig spillertyper.

 

Tiago og Flamini er kanskje forskjellige spillertyper, men de har samme rolle i klubbene sine. Ihvertfall har jeg sett Tiago spille i den defensive midtbanerollen i Juventus en del ganger, i tillegg til på landslaget.

Joda Tiago spiller sentralt. Men er vel mer den kreative typen med avgjørende passninger mål etc etc. Sånn sett passer vel Flamini perfekt med spillertypen Tiago representerer. Sissoko derimot er vel mer ryddegutt som Flamini. Det er nå mine observasjoner og meninger.

Link to comment
Share on other sites

Juventus har nettopp hentet Momo Sissoko fra Liverpool, og har i tillegg Tiago fra før.

 

De trenger ikke Flamini.

Jeg klarer overhodet ikke å se noen sammenheng i at Tiago er klar for Juventus og Flamini ryktet. Dette er jo 2 vidt forskjellig spillertyper.

 

Tiago og Flamini er kanskje forskjellige spillertyper, men de har samme rolle i klubbene sine. Ihvertfall har jeg sett Tiago spille i den defensive midtbanerollen i Juventus en del ganger, i tillegg til på landslaget.

Joda Tiago spiller sentralt. Men er vel mer den kreative typen med avgjørende passninger mål etc etc. Sånn sett passer vel Flamini perfekt med spillertypen Tiago representerer. Sissoko derimot er vel mer ryddegutt som Flamini. Det er nå mine observasjoner og meninger.

 

Jeg ser på Tiago som en kreativ defensiv midtbanespiller. Litt sånn som Xavi i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Er i Flamini en defensiv midtbanespiller? Jeg ser egentlig på Cesc og Flamini som box to box spillere, synes i hvert fall ikke at Flamini er utpreget defensiv...

 

Kanskje ikke "utpreget" men mer defansiv en offensiv, han er jo som regel igjen på midten og passer på mens fabregas og backene løper frem i angrep. Det hender jo han er med frem også på returer.

Link to comment
Share on other sites

Er i Flamini en defensiv midtbanespiller? Jeg ser egentlig på Cesc og Flamini som box to box spillere, synes i hvert fall ikke at Flamini er utpreget defensiv...

 

Kanskje ikke "utpreget" men mer defansiv en offensiv, han er jo som regel igjen på midten og passer på mens fabregas og backene løper frem i angrep. Det hender jo han er med frem også på returer.

Målet hans mot Newcastle er vel akkurat et eksempel på det der, at han også kan bidra offansivt, med et par knall-perler i ny og ne ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med alle her som sier at Flamini er ekstremt god defensivt, men som sagt god offensivt også. Men jeg synes ikke at dette gjør han til en defensiv midtbanespiller. Jeg skjønner ikke hvorfor en alltid må dele midtbanespiller i offensiv eller defensiv. De fleste sentralemidtbanespillere bidra begge veier, og da mener jeg at det blir feil å sette de "båser" som offensiv og defensiv. Selvsagt finner en unntak, det er spillere som har sine ekstreme ferdigheter defensivt eller offensivt, som for eksempel Makélélé.

 

De største styrkene til Flamini er taklingene, kondisjonen og arbeidsinnsatsens. Flamini jobber og springer over hele banen i 90 minutt, noe som gjør at han bidrar godt begge veier. Han har som var nevnt 3 mål i ligaen, og ingen av disse har kommet på dødball. Kan ta målet hans mot Reading, der han er med frem i angrep og avslutter på blank kasse fra 5 meter. Er dette noe som Makélélé (velger å samenligne med han, siden han er en utpreget defensiv spiller) kunne gjort?

 

Så jeg vil kalle Flamini en per definisjon "vanlig" midtbanespiller...

Link to comment
Share on other sites

Dersom Flamstern vil bli i Arsenal så blir det nok slik. Vurderer han andre alternativer så synes jeg bare synd på han. I Arsenal har han fast plass på ett av verdens ti beste lag. Han er nærmest garantert champions league spill år etter år. Han har fått en status han neppe vil oppnå andre steder.

Derfor tror jeg sjansen er mer enn stor for at han blir. ;)

Link to comment
Share on other sites

fortsatt ingen her som kan komme med noen bedre kilder en nettavisen og The Sun, ergo tar jeg dette som sludder og oppspinn. det virker som tøv at The Independent skal ha skrevet om denne Juve-overgangen og det sementerer det dårlige inntrykket jeg har av Nettavisens eventyraktige kildehenvisninger. beste fall er det et rykte som er satt ut av griske agenter som skal ha provisjon på kontrakten til Flamini.

 

men, det er vel ikke annet og vente inntil han signerer ny kontrakt.

 

Flamini er en energisk ballvinner. og det trenger vi.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...