Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Årsaken til at franske eiere ble dratt inn i denne situasjonen er for å trekke inn kulturforskjeller. Fransk kultur og tenekemåte skiller seg veldig fra norsk/engelsk. Dette vet jeg da jeg har engelsk familie og jobber i fransk eid firma. Nå har ikke Arsenal franske eiere, men de har en sjef som er fransk og har også hatt en stor kontigent franske spillere de seneste 10 årene.

 

Det diskuteres jo med jeven mellomrom på dette forumet om moral og stemning i spillergruppen. Vi ser jo også at det er veldig mye spekulasjoner rundt våre spillere så fort overgangsvinduet åpner. Wenger er verdens beste manager i mine øyne, og Henry var verdens beste spiller. Ingen skal behøve og betvile hva jeg mener om disse 2, Pires Clichy etc etc. Men alle mine erfaringer med franskmenn, franske ledere og ikke minst det jeg leser i media om fransk ledelse tyder på en arroganse og stolthet som kan virke skadelig. Det skapes ikke god stemning. Gutta på "gulvet" er gutta på gulvbet og skal forbli der. Det er vannskelig å formulere akkurat hva jeg mener, og det mulig dette ikke gir særlig fornuft.

 

Konklusjonen min er uansett at jeg skjønner godt hvis Flamini synes han fortjener å få det samme i Arsenal som han får tilbud om i Juventus.

 

Ett annet meget godt poeng som ble nevnt over er at Flamini er Arsenal's desidert billigste alternativ hvis man skal være sikret kvalitet. Dette vet Flamini og bruker selvfølgelig dette i forhandlingene.

 

La oss vente å se hva som skjer, media sitter ikke alltid på fasiten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Årsaken til at franske eiere ble dratt inn i denne situasjonen er for å trekke inn kulturforskjeller. Fransk kultur og tenekemåte skiller seg veldig fra norsk/engelsk. Dette vet jeg da jeg har engelsk familie og jobber i fransk eid firma. Nå har ikke Arsenal franske eiere, men de har en sjef som er fransk og har også hatt en stor kontigent franske spillere de seneste 10 årene.

 

Det diskuteres jo med jeven mellomrom på dette forumet om moral og stemning i spillergruppen. Vi ser jo også at det er veldig mye spekulasjoner rundt våre spillere så fort overgangsvinduet åpner. Wenger er verdens beste manager i mine øyne, og Henry var verdens beste spiller. Ingen skal behøve og betvile hva jeg mener om disse 2, Pires Clichy etc etc. Men alle mine erfaringer med franskmenn, franske ledere og ikke minst det jeg leser i media om fransk ledelse tyder på en arroganse og stolthet som kan virke skadelig. Det skapes ikke god stemning. Gutta på "gulvet" er gutta på gulvbet og skal forbli der. Det er vannskelig å formulere akkurat hva jeg mener, og det mulig dette ikke gir særlig fornuft.

 

Konklusjonen min er uansett at jeg skjønner godt hvis Flamini synes han fortjener å få det samme i Arsenal som han får tilbud om i Juventus.

 

Ett annet meget godt poeng som ble nevnt over er at Flamini er Arsenal's desidert billigste alternativ hvis man skal være sikret kvalitet. Dette vet Flamini og bruker selvfølgelig dette i forhandlingene.

 

La oss vente å se hva som skjer, media sitter ikke alltid på fasiten.

 

Du har rett i mye, men problemet til Arsenal i denne sammenheng, og ved tidligere forhandlinger, er vel heller det erkebritiske styret og deres stahet. Cole-saken kunne lett vært løst med litt mindre "pride" fra begge sider. Wenger var vel egentlig den eneste som så forbi saken og ønsket å beholde spilleren..

 

Franskmenn kan være både arrogante og vanskelige (jeg har bodd der i flere år), men de er langt mer imøtekommende enn briter. Når du nevner gutta på gulvet og klasseskille kuttet franskmennene aristokratiet for over 200 år siden og tok livet av de siste konglige for vel 150 år siden. Britene har fortsatt en overklasse og en arbeiderklasse, et kongehus, en adel og et aristokrati.. Hvem er mest bakstreberske? :blink:

 

Skal ikke avspore mer nå, men tror ikke den franske kontigenten hindrer utviklingen. Jeg tror heller det motsatte.. Moderasjon er bra, spare seg til fant er i mine øyne idioti

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel i ferd med å spore noe av her men:

Aristokratiet ble muligens kuttet for 200 år siden, men i praksis er Frankrike ett klassedelt sammfunn idag også. Kommer man ikke fra riktig klasse har man liten eller ingen sjanse til å hevde seg. Spesielt hvis man ser på politikken, tror du en Kristin Halvorsen eller Lars Sponheim noensinne ville kunne hevdet seg?

 

Når det gjelder lønnsdebatten så er du vel inne på noe med det erkebritiske styret, men jeg sitter også med en følelse at Wenger per dags dato har betraktelig flere oppgaver enn kun å være manager.Jeg ønsker ikke å være bastant på at den franske kontigneten i klubben har en negativ påvirkning. Dette har jeg rett og slett ingen forutsetninger for å uttale meg om, men at det kan ligge noe i dette har jeg dog en mistanke om.

Følelsen av å bli forsøkt "utnyttet", lurt eller tatt for gitt er ikke bra. Det skaper en ekstremt dårlig stemning i en organisasjon eller gruppe. Det jeg til en viss grad frykter er at noen av disse elementene kan finnes i klubben. Dett basert på den stadige uroen i spillergruppen.

 

Jeg synes det er vannskelig å kritisere styret og Wenger fordi jeg mener Arsenal drives ekstremt godt. Det er vel få eller ingen toppklubber som drives mer fornuftig. Ingen ting er perfekt, og kanskje er det noe som skurrer litt i vår kjære klubb også?

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel i ferd med å spore noe av her men:

Aristokratiet ble muligens kuttet for 200 år siden, men i praksis er Frankrike ett klassedelt sammfunn idag også. Kommer man ikke fra riktig klasse har man liten eller ingen sjanse til å hevde seg. Spesielt hvis man ser på politikken, tror du en Kristin Halvorsen eller Lars Sponheim noensinne ville kunne hevdet seg?

 

Når det gjelder lønnsdebatten så er du vel inne på noe med det erkebritiske styret, men jeg sitter også med en følelse at Wenger per dags dato har betraktelig flere oppgaver enn kun å være manager.Jeg ønsker ikke å være bastant på at den franske kontigneten i klubben har en negativ påvirkning. Dette har jeg rett og slett ingen forutsetninger for å uttale meg om, men at det kan ligge noe i dette har jeg dog en mistanke om.

Følelsen av å bli forsøkt "utnyttet", lurt eller tatt for gitt er ikke bra. Det skaper en ekstremt dårlig stemning i en organisasjon eller gruppe. Det jeg til en viss grad frykter er at noen av disse elementene kan finnes i klubben. Dett basert på den stadige uroen i spillergruppen.

 

Jeg synes det er vannskelig å kritisere styret og Wenger fordi jeg mener Arsenal drives ekstremt godt. Det er vel få eller ingen toppklubber som drives mer fornuftig. Ingen ting er perfekt, og kanskje er det noe som skurrer litt i vår kjære klubb også?

huff! du er så ute å sykler så du aner det ikke selv. hva Flamini velger å gjøre i kontraktsforhandlingene har jo ingenting med nasjonalitet og gjøre. skjønner ikke hvordan du kan være Gooner og mene det.

 

dette handler om hvilke verdier forskjellige individer har og hva de har lært og verdsette i sine respektive liv. både nordmenn og briter og franskmenn og kinesere kan være grådig og arrogante. det har ingenting med nasjonaliteten å gjøre. folk er forskjellig.

 

hvis det er slik at Flamstern liker Juve så gjør ikke det han arrogant og grådig. det er mulig han er grådig også, jeg kjenner han ikke, men det har ingenting med eierne på jobben din å gjøre.

 

bare legg den dø nå. du må gjerne ha dine egne stereotypiserende meninger, men jeg er sosialantropolog, har lest 1000-vis av sider om kulturteori og jobber daglig med integrering og mangfold så du får meg ikke til å tie om sånne ting.

Link to comment
Share on other sites

Vi er vel i ferd med å spore noe av her men:

Aristokratiet ble muligens kuttet for 200 år siden, men i praksis er Frankrike ett klassedelt sammfunn idag også. Kommer man ikke fra riktig klasse har man liten eller ingen sjanse til å hevde seg. Spesielt hvis man ser på politikken, tror du en Kristin Halvorsen eller Lars Sponheim noensinne ville kunne hevdet seg?

 

Når det gjelder lønnsdebatten så er du vel inne på noe med det erkebritiske styret, men jeg sitter også med en følelse at Wenger per dags dato har betraktelig flere oppgaver enn kun å være manager.Jeg ønsker ikke å være bastant på at den franske kontigneten i klubben har en negativ påvirkning. Dette har jeg rett og slett ingen forutsetninger for å uttale meg om, men at det kan ligge noe i dette har jeg dog en mistanke om.

Følelsen av å bli forsøkt "utnyttet", lurt eller tatt for gitt er ikke bra. Det skaper en ekstremt dårlig stemning i en organisasjon eller gruppe. Det jeg til en viss grad frykter er at noen av disse elementene kan finnes i klubben. Dett basert på den stadige uroen i spillergruppen.

 

Jeg synes det er vannskelig å kritisere styret og Wenger fordi jeg mener Arsenal drives ekstremt godt. Det er vel få eller ingen toppklubber som drives mer fornuftig. Ingen ting er perfekt, og kanskje er det noe som skurrer litt i vår kjære klubb også?

huff! du er så ute å sykler så du aner det ikke selv. hva Flamini velger å gjøre i kontraktsforhandlingene har jo ingenting med nasjonalitet og gjøre. skjønner ikke hvordan du kan være Gooner og mene det.

 

dette handler om hvilke verdier forskjellige individer har og hva de har lært og verdsette i sine respektive liv. både nordmenn og briter og franskmenn og kinesere kan være grådig og arrogante. det har ingenting med nasjonaliteten å gjøre. folk er forskjellig.

 

hvis det er slik at Flamstern liker Juve så gjør ikke det han arrogant og grådig. det er mulig han er grådig også, jeg kjenner han ikke, men det har ingenting med eierne på jobben din å gjøre.

 

bare legg den dø nå. du må gjerne ha dine egne stereotypiserende meninger, men jeg er sosialantropolog, har lest 1000-vis av sider om kulturteori og jobber daglig med integrering og mangfold så du får meg ikke til å tie om sånne ting.

Hvis du leser litt nøyere så ser du at ingenting av det jeg har skrevet har noe direkte med Flamini og hvorfor han potensielt er grådig å gjøre, snarere tvert om. Jeg har egentlig full forståelse for at han ønsker å få en til en avtale som er så god som mulig. Det hadde nok de fleste gjort. At det er mer uro rundt kontrakter og transfer rykter rundt Arsenal spillerene enn hva tilfellet er for Man U og Chelsea er vanskelig å argumentere imot. Innlegget mitt var mer ett forsøk på å forklare hvorfor det er så mye uro, ikke hvorfor Flamini ikke har skrevet under. Skal du fortelle at andre er på jordet bør du selv sørge for å være på rett kurs.

Link to comment
Share on other sites

Dette er vår viktigste sak i sommer! Wenger MÅ få Mathieu til å skrive under, ellers må han krype til korset og hente Diarra tilbake eller betale store summer for å få broder-Toure til klubben. Gilberto holder ihvertfall ikke mål.

 

Håper det løser seg nå. Det nærmer seg slutten av april nå, og de siste rapportene har sagt at fristen går ut denne måneden. Spennende. Krysser alt jeg eier og har for at dette løser seg i Arsenals favør!

Link to comment
Share on other sites

Ryktes nå at han skal ha skrevet under for AC Milan, i følge Gazzetto Dello Sport. Tror nok dette blir løst i løpet av de nærmeste dagene. Håper i det lengste at han kun er ute etter å få et best mulig tilbud fra Arsenal

Link to comment
Share on other sites

Goal.com

When asked if the Frenchman would be arriving in Turin, Gigli’s one-word reply was “no”.

 

Ser ut til at vi er redda fra Juventus foreløpig. Nå er det Milan som ser ut til å vinne, dersom Flamini ikke har brukt vett og planlegger å signere ny kontrakt med oss.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det sies at ingenting er offisielt, men jeg skjønner ikke hvorfor Flamini vil dra akkurat nå.. Er det bare penger? Eller er han og Wenger ikke glade i hverandre lenger slik som det skrives? I Arsenal har han nå endelig jobbet seg til en sentral posisjon. Laget er meget spennende for de neste årene, og gresset er mest sannsynlig ikke grønnere i Italia. Det er ikke mange som har forlatt Arsenal i det siste og gjort det stort andre steder. NEI, Flamini: Ta til vettet og bli i Arsenal!!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis det har seg sånn at vi igjen får på pukkelen av et anstrengt lønnsbudsjett, blir jeg mektig irritert! Jeg kjenner ikke den økonomiske situasjonen i Arsenal godt nok, men alle som uttaler seg sier hvor utrolig bra det går. Da bør vi vel kunne matche Milan på lønnstilbud, spesielt når han er viktigere for oss nå enn hva Milan kan regne med at han blir for dem?

 

Jeg vil ikke være et kjøpelag, men Arsenal ser ut til å være et selgelag (uten pokaler). Det liker jeg ikke...

 

Liker ikke dette...

Link to comment
Share on other sites

– Flamini Milan-klar

 

Arsenals Mathieu Flamini er på det nærmeste klar for en overgang til Milan, melder Gazzetta dello Sport.

 

24-åringen har flere ganger uttalt at han ikke ønsket å forlenge kontrakten med London-laget og «ser seg om etter nye utfordringer».

 

Nå skal det bare gjenstå detaljer før han skriver under en femårskontrakt med de rødstripete. Kontrakten skal være verdt 32 millioner kroner året.

 

Juventus har også vist interesse for franskmannen, men ifølge Juve-president Giovanni Cobolli Gigli skal midtbanespilleren ikke lenger være aktuell for Torino-klubben. (©NTB)

http://fotball.adressa.no/internasjonal/article106108.ece

 

Får håpe alt på at dette er et fillerykte, for nå begynner jeg virkelig å bli redd for å miste Flamini :)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kunne vi ikke vente med å selge Diarra til FLamini hadde skrevet under. Stor tabbe! Det er VELDIG synd hvis han han drar. Nå må vi bruke transfer penger på å hente en som er like god, det blir ikke billig!

Penger vi kunne brukt til å styrke angrepet (Villa), Ving (Ben Arfa) samt Forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Det ser dårlig ut, men ikke SÅ dårlig som alle vil ha det til...

 

It appears the 24-year-old would like to extend his four-year stay but doubts will remain until pen is put to paper. And the clock is ticking. His current contract runs out this summer.

 

"The deadline is next week, the end of April.” said Wenger on Friday. "I said it would be the end of April and that will be it.

 

"I believe he wants to stay and we want him to stay. We have made him an offer, if it's not good enough we will know soon.

 

Arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun fått med meg at han har sagt at han vil bli.

Det samme gjelder meg! Stusset veldig da jeg så de skrev dette.. Har hørt flere ganger han har sagt han vil bli, eller er jeg på bærtur nå??

 

Har hørt det jeg også. Blir helt forvirret av alle disse ryktene. Håper det ikke er sant!

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...amini+next+week

 

Dette er vel det nærmeste vi kommer der saken står. Akkurat nå.

Vi må et eller annet sted ha gjort en feilvurdering. En ting er at Flamini går, han er god, men kan erstattes. Vi trodde verden ville gåunder med Vieiraog universet med Henry.

Verre er det at vi sitter i en situasjon uten nødvendige kort som en kontrakt ut over denne sesongen ville gitt. Han kan gå fritt. Alle tjener, bortsett fra oss.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...