Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Du, det var masse quoter. :)

 

 

Norske nettsider som henter kilder fra alle verdens aviser er ikke til å stole på. Så lenge Flamini ikke skriver under, vil det være rykter. Vent på arsenal.com.

huff ja! det gikk litt over styr en stund der.. noen heftige runder med redigering måtte til :P :P

 

enig. det vi sier her blir jo bare spekulasjoner.

Link to comment
Share on other sites

Det har vert generelt lange utdrøyelser i forbindelse med kontraktforhandlinger med viktige spelarar. Eg liker det ikkje, og det er neppe tilfeldig. Er redd for økonomen Wenger er litt vel prinsippfast, og økonom i forhandlingane. Tenkjer og da på løpande 1 års kontrakter når spelarar har runda 30 år og har mange år igjen som fotballspelarar.

Link to comment
Share on other sites

Hvis tilfelle blir at Flamini drar, tror jeg for og være helt ærlig at Wenger ikke kjøper ny midtbane sentral.

Tror han kommer til og bruke Song eller Denilson der, begge to er defensive spillere som muligens greier og dekke rommet etter Flamini. Diaby er en offensiv spiller, så tviler på at han kommer til og bli brukt (iallefall fast) ved siden av Fabregas, hvis ikke Wenger omskolerer han til og bli mer defensiv i spillestilen hans.

 

Dette er uansett rykter, men frykter det værste, dessverre..

Link to comment
Share on other sites

Hvis tilfelle blir at Flamini drar, tror jeg for og være helt ærlig at Wenger ikke kjøper ny midtbane sentral.

Tror han kommer til og bruke Song eller Denilson der, begge to er defensive spillere som muligens greier og dekke rommet etter Flamini. Diaby er en offensiv spiller, så tviler på at han kommer til og bli brukt (iallefall fast) ved siden av Fabregas, hvis ikke Wenger omskolerer han til og bli mer defensiv i spillestilen hans.

 

Dette er uansett rykter, men frykter det værste, dessverre..

 

Wenger har mistet Diarra. Han ser nok som alle oss andre at Gilberto ikke holder. Hvis han nå mister Flamini også, så tror jeg nok at selv ikke han ikke er naiv nok til å tro at det holder med Song og Denilson over en lang sesong..

Link to comment
Share on other sites

Til Bold Marauder:

 

Svar på dette:

EDIT:

ang. diskusjonen om en evt. erstatter mellom Ben Elfen og Frank over her:

jeg ser mye av det samme uutsløste potensialet i Diaby som jeg så i Adebayor før denne sesongen. ikke så mange trodde på Ade heller, men se nå og se neste sesong. Diaby minnet oss om Vieira med en gang han kom, men han har faktisk bedre basisteknikk og avslutteregenskaper. det er vanskelig å spå, men hvis Diaby får spille i den posisjonen han er mest komfortabel i over tid så skal vi ikke se bort i fra at Diaby kan overgå Vieira på samme måte som Adebayor overgår Kanu.

 

Jeg er enig i at Diaby har bedre avslutter egenskaper enn Vieira, men det er vel kanskje det eneste han er bedre enn Vieira på også.

Jeg tror at Diaby kunne lykkes i 2 roller. 1, rollen som hengende spiss slik som Hleb til tider har hatt eller i rollen til fabregas (men der må han også slåss med Denilson om å være 1.reserve).

For å lykkes som defensiv midtbaneanker så er det en del ferdigheter som er essensielle. Kondisjon, duellstyrke, plasseringsevne og overblikk. Diaby har ikke disse ferdigheten derfor tror jeg ikke han er noe alternativ som defensiv midtbaneanker i det hele tatt. for meg er Song det klare alternativet, for Wenger er det nok Gilberto.

 

Jeg er litt nysjerrig på hvilke likheter du ser mellom Diaby og Vieira. Du er ikke alene om det, det er flere som har sagt det til meg. Jeg har desverre ikke sett dem

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Wenger har mistet Diarra. Han ser nok som alle oss andre at Gilberto ikke holder. Hvis han nå mister Flamini også, så tror jeg nok at selv ikke han ikke er naiv nok til å tro at det holder med Song og Denilson over en lang sesong..

 

Støttes!

 

Mister vi Gilberto og Flamini, så nekter jeg å tro at Wenger tar til takke med bare Song og Denilson. Om han skulle gjøre det, så vil det være et gedigen feil av sjefen.

 

Tror heller ikke at Diaby kan fylle dette tomrommet som evt. måtte oppstå.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har selvsagt fått med seg hva Flamini har betydd for Fabregas og midtbanen vår denne sesongen. Og han har selvsagt fått meg seg at Gilberto ikke bidrar på samme måte.

 

En av de to erfarne spillerne som kommer i løpet av sommeren, kan fort være en forsvar- og midtbanespiller. Det blir iallefall ingen ny angriper! Det har Wenger også sagt. Det skal satses på Walcott og Bendtner som alternativer til Ade, Van Persie og Eduardo. Masse angripere... Ja, og så kommer Vela...

Link to comment
Share on other sites

Det kan fort bli vår gate at spillere blomstrer opp i klubben vår, for så at vi mister dem ved kontraktslutt fordi vi er veldig strenge på hva vi betaler spillerne våre. Jeg synes vi heller skal gi Flamini det lille ekstra han evt. krever ( eller møtes på halveien ) fremfor å måtte bruke penger på en ny midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Det kan fort bli vår gate at spillere blomstrer opp i klubben vår, for så at vi mister dem ved kontraktslutt fordi vi er veldig strenge på hva vi betaler spillerne våre. Jeg synes vi heller skal gi Flamini det lille ekstra han evt. krever ( eller møtes på halveien ) fremfor å måtte bruke penger på en ny midtbanespiller.

 

Nå kan det hende det er akkurat det de har prøvd, for det har vært rykter om at de kom med et nytt kontraktforslag, og det kan jo bety at Flamini ikke vil møte de på halveien.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet er da hva de har forbedret i kontrakten? er det prestasjonslønn? ( Som Arsenal har brukt veldig mye ), eller er det grunnlønn? Og hvilke av de postene er det evt. Flamini ser på som viktigst?

 

Uansett så håper jeg han blir, men tror han forsvinner... Sjelden jeg er pessimist men nå lukter det surt :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det kan fort bli vår gate at spillere blomstrer opp i klubben vår, for så at vi mister dem ved kontraktslutt fordi vi er veldig strenge på hva vi betaler spillerne våre. Jeg synes vi heller skal gi Flamini det lille ekstra han evt. krever ( eller møtes på halveien ) fremfor å måtte bruke penger på en ny midtbanespiller.

 

Det er jeg ikke enig i! For da kommer vi fort opp i lønninger som 70.000 £ i uka. Flamini skal ha blitt tilbudt rundt 50.000, og jeg er enig med Wenger i å sette strek, der streken skal være. Ingen spillere er uerstattelige, og jeg stoler 100% på at Wenger finner et bra alternativ til Flamini. Kanskje han skulle dytte Song opp? Jeg er absolutt ikke fremmed for tanken.

Link to comment
Share on other sites

Håper selvfølgelig Flamini blir men tror det ikke lengre.

Tror nok Flamini er på vei ut nå. Jeg syns ikke at Flamini skal

få høyere tilbud enn de £55000 han har fått nå.

Han har tross alt hatt en bra sesong og det er et rimelig bra tilbud.

 

Skulle Flamini gå tror jeg faktisk ikke det er den vanskeligste posisjonen å erstatte. Cesc sin rolle er definitivt den vanskeligste å erstatte slik jeg ser det.

Song på midtbanen er spennende,likeledes Diaby, men helt ærlig tror jeg Wenger kommer til å forsterke denne posisjonen. Ellers hadde han

f.eks aldri kjøpt Diarra. Så med Diarra,Flamini og kanskje Gilberto ut så sier det seg selv at her kommer det inn en ny spiller.

Noe annet vil være MEGET rart med tanke på at neste sesong er det Arsenal virkelig skal gjøre det.

Da må den sentrale midtbanen håndtere skader og rullering.

Det gjør den ikke om Flamini går.

Link to comment
Share on other sites

The Independent regner jeg som en seriøs avis, så må si jeg er trist nå..

 

http://www.independent.co.uk/sport/footbal...ove-816695.html

 

Hadde virkelig troa på at Flamini skulle bli, men hvis forskjellen på de to lønnstilbudene er så store så kan vel avgjørelsen forsvares.. Får inderlig håpe at Hleb blir, men vi vet jo alle at han og Flamini er veldig gode venner, og da er det jo passelig at Inter og Milan spiller i samme by..

 

Skuffet!

Link to comment
Share on other sites

Dette ser desverre ikke spesielt lovende ut. Mister ikke håpet før jeg ser nyheten på Arsenal.com.

 

Jeg må si det er overraskende om Flamini skulle forlate Arsenal nå, noe er galt ett eller annet sted. Begynner å bli lei av aty man hele tiden mister nøkkelspillere før hver sesong.

 

Jeg har foreslått Antony Annan i en annen tråd som erstatter, dette er også ett typisk Wenger kjøp. Lettbent terrier på midten som til tross sin høyde er ekstremt god i luften. Han tapte ikke en eneste hodeduell mot Ringberg i går, han er en jordfreser type som er sterk i dueller. Spranget fra tippeligaen er stort, men Mikel er ett bevis på at det er mulig. Dette er høyst sannsynlig en spiller man kan kjøpe for ca 20 millioner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har foreslått Antony Annan i en annen tråd som erstatter, dette er også ett typisk Wenger kjøp. Lettbent terrier på midten som til tross sin høyde er ekstremt god i luften. Han tapte ikke en eneste hodeduell mot Ringberg i går, han er en jordfreser type som er sterk i dueller. Spranget fra tippeligaen er stort, men Mikel er ett bevis på at det er mulig. Dette er høyst sannsynlig en spiller man kan kjøpe for ca 20 millioner.

 

Med all respekt Parlour,men tror nivået fra Adeccoligaen og til PL er to verdener.

Ringberg kontra f.eks Drogba,Terry i hodedueller...vel...

 

Nei, er skuffa over Flamini jeg også...men tror nok Wenger må trø til med noe skikkelig her.

Og når Spudz klarer å hanke inn Modric så må nok Arsenal også hente inn noe stort som

gir gutta lyst og troen på at vi virkelig kan utfordre neste sesong.

Det var vel litt av årsaken til at Henry gikk også. At han ikke så at Arsenal kunne vinne noe

i nærmeste framtiden.

 

Skulle vi på toppen av dette miste Hleb også har vi mista 2 av de beste spillerne våre for

omtrent ingenting.

Arsenal må være attraktive for våre stjerner. Det er ikke godt nok å miste stjernespillere

etter hver eneste sesong. Skulle både Flamini og Hleb gå er det et stort tilbakeskritt for oss med

tanke på neste sesong(allerede).

Link to comment
Share on other sites

Jeg har foreslått Antony Annan i en annen tråd som erstatter, dette er også ett typisk Wenger kjøp. Lettbent terrier på midten som til tross sin høyde er ekstremt god i luften. Han tapte ikke en eneste hodeduell mot Ringberg i går, han er en jordfreser type som er sterk i dueller. Spranget fra tippeligaen er stort, men Mikel er ett bevis på at det er mulig. Dette er høyst sannsynlig en spiller man kan kjøpe for ca 20 millioner.

 

Med all respekt Parlour,men tror nivået fra Adeccoligaen og til PL er to verdener.

Ringberg kontra f.eks Drogba,Terry i hodedueller...vel...

 

Nei, er skuffa over Flamini jeg også...men tror nok Wenger må trø til med noe skikkelig her.

Og når Spudz klarer å hanke inn Modric så må nok Arsenal også hente inn noe stort som

gir gutta lyst og troen på at vi virkelig kan utfordre neste sesong.

Det var vel litt av årsaken til at Henry gikk også. At han ikke så at Arsenal kunne vinne noe

i nærmeste framtiden.

 

Skulle vi på toppen av dette miste Hleb også har vi mista 2 av de beste spillerne våre for

omtrent ingenting.

Arsenal må være attraktive for våre stjerner. Det er ikke godt nok å miste stjernespillere

etter hver eneste sesong. Skulle både Flamini og Hleb gå er det et stort tilbakeskritt for oss med

tanke på neste sesong(allerede).

Her er jeg redd du ikke kjenner Annan god nok. Dette er en spiller som dominerte sammen med Essien i Afrika mesterskapet. Selvfølgelig er det forskjell på Tippeligaen og PL. Mikel er det beste eksempelet på at dette er langt ifra umulig

Link to comment
Share on other sites

Er redd den eneste grunnen til at det ikke er annonsert enda er for å ikke ta de andre guttas fokus bort fra kveldens kamp mot Derby.. Håper jeg tar feil ;)

 

 

For du tror ikke Arsenalspillerne snakker seg i mellom? Det blir ikke kunngjort før Flamini har inngått en ny avtale med sin framtidige klubb.

Link to comment
Share on other sites

Er redd den eneste grunnen til at det ikke er annonsert enda er for å ikke ta de andre guttas fokus bort fra kveldens kamp mot Derby.. Håper jeg tar feil ;)

 

 

For du tror ikke Arsenalspillerne snakker seg i mellom? Det blir ikke kunngjort før Flamini har inngått en ny avtale med sin framtidige klubb.

 

 

Godt du vet alt da Daddy Cool, er jo helt latterlig det The Independent og mange store aviser skriver nå da..

 

Sier ikke at det er sant, men man begynner jo å lure.. Og selvfølgelig snakker spillerne seg imellom, men å kunngjøre noe sånt nå hadde jo skapt litt mer styr enn vanlig før kveldens kamp..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har foreslått Antony Annan i en annen tråd som erstatter, dette er også ett typisk Wenger kjøp. Lettbent terrier på midten som til tross sin høyde er ekstremt god i luften. Han tapte ikke en eneste hodeduell mot Ringberg i går, han er en jordfreser type som er sterk i dueller. Spranget fra tippeligaen er stort, men Mikel er ett bevis på at det er mulig. Dette er høyst sannsynlig en spiller man kan kjøpe for ca 20 millioner.

 

Med all respekt Parlour,men tror nivået fra Adeccoligaen og til PL er to verdener.

Ringberg kontra f.eks Drogba,Terry i hodedueller...vel...

 

Nei, er skuffa over Flamini jeg også...men tror nok Wenger må trø til med noe skikkelig her.

Og når Spudz klarer å hanke inn Modric så må nok Arsenal også hente inn noe stort som

gir gutta lyst og troen på at vi virkelig kan utfordre neste sesong.

Det var vel litt av årsaken til at Henry gikk også. At han ikke så at Arsenal kunne vinne noe

i nærmeste framtiden.

 

Skulle vi på toppen av dette miste Hleb også har vi mista 2 av de beste spillerne våre for

omtrent ingenting.

Arsenal må være attraktive for våre stjerner. Det er ikke godt nok å miste stjernespillere

etter hver eneste sesong. Skulle både Flamini og Hleb gå er det et stort tilbakeskritt for oss med

tanke på neste sesong(allerede).

Her er jeg redd du ikke kjenner Annan god nok. Dette er en spiller som dominerte sammen med Essien i Afrika mesterskapet. Selvfølgelig er det forskjell på Tippeligaen og PL. Mikel er det beste eksempelet på at dette er langt ifra umulig

 

Joda, Annan var god under mesterskapet men det kan skyldes flere faktorer:

Spillestil, motstandere, tempo, osv osv

Skal ikke ta ifra Annan noe av det han presterte, men å ta dette for at han skal redde den sentrale midtbanen om Flamini går.......det tror jeg desverre er for godt til å være sant: Spilt et par gode kamper i tippeligaen, som holder omtrent nivå med et godt b-lag i de store engelske klubbene. Nei, han kan selvfølgelig blomstre under Wenger, men jeg tror det evt vil komme en mer rutinert spiller på denne posisjonen om Flamini forsvinner.

 

Diaby og Denilson er begge spillere som har kvaliteter til å blomstre i en slik rolle, men med skadesituasjonene til begge spillerene og deres unge alder, vil vi evt trenge en med flere år stabile prestasjoner på høyt nivå slik jeg ser det.

Uansett, skal ikke ta ifra deg din mening om Annan, men er veldig uenig at dette er en spiller som er god nok slik jeg ser det i Arsenal sitt spillesystem.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...