Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Er redd den eneste grunnen til at det ikke er annonsert enda er for å ikke ta de andre guttas fokus bort fra kveldens kamp mot Derby.. Håper jeg tar feil ;)

 

 

For du tror ikke Arsenalspillerne snakker seg i mellom? Det blir ikke kunngjort før Flamini har inngått en ny avtale med sin framtidige klubb.

 

 

Godt du vet alt da Daddy Cool, er jo helt latterlig det The Independent og mange store aviser skriver nå da..

 

Sier ikke at det er sant, men man begynner jo å lure.. Og selvfølgelig snakker spillerne seg imellom, men å kunngjøre noe sånt nå hadde jo skapt litt mer styr enn vanlig før kveldens kamp..

 

 

Jeg er rimelig sikker på at Flamini forsvinner. Spillerne er nok veldig opdaterte om saken. Prestasjonene i kveld er garantert ikke avhengig av Flaminis være eller ikke være. Her er det yngre spillere som får sjansen. De spiller for framtida si... Jeg skal vedde på at spillere som Song og Denilson øyner en førstelagsplass dersom Flamini går.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Joda, Annan var god under mesterskapet men det kan skyldes flere faktorer:

Spillestil, motstandere, tempo, osv osv

Skal ikke ta ifra Annan noe av det han presterte, men å ta dette for at han skal redde den sentrale midtbanen om Flamini går.......det tror jeg desverre er for godt til å være sant: Spilt et par gode kamper i tippeligaen, som holder omtrent nivå med et godt b-lag i de store engelske klubbene. Nei, han kan selvfølgelig blomstre under Wenger, men jeg tror det evt vil komme en mer rutinert spiller på denne posisjonen om Flamini forsvinner.

 

Diaby og Denilson er begge spillere som har kvaliteter til å blomstre i en slik rolle, men med skadesituasjonene til begge spillerene og deres unge alder, vil vi evt trenge en med flere år stabile prestasjoner på høyt nivå slik jeg ser det.

Uansett, skal ikke ta ifra deg din mening om Annan, men er veldig uenig at dette er en spiller som er god nok slik jeg ser det i Arsenal sitt spillesystem.

Dette er selvfølgelig veldig vannskelig å spå. Nå har jeg sett veldig mye norsk fotball de siste 14 årene, og jeg kan knapt huske å ha sett en spiller med større potensiale. Mikel var for eksempel ikke en spiller jeg syntes imponerte nevneverdig, men han har tatt steget. Det nærmeste jeg har vært ett tips på en tippeliga spiller til PL tidligere er Chippen Wilhelmson. Han havnet jo til slutt i Bolton. Dette var selvfølgelig den værst tenkelige klubben han kunne ha havnet i, men han blomstrer nå på utlån i Spania. Hadde han kommet til riktig klubb hadde han blitt bra.

 

Alle kan ha sin mening om spillere, men å avfeie han pga at han spiller i tippeligaen blir alt for enkelt. Mange av Wenger's kjøp er jo denne type spillere. Annan er i hvertall altfor god for tippeligaen. Han bruker det kun som ett springbrett til en stor klubb. Annan kommer i skyggen av Tcoiy Nannskog Alanzino etc, men merk mine ord, dette er en kommende stjerne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter deg halvveis i denne Parlour.

En meget god spiller, absolutt verdt 20 mill, og han kan sikkert gjøre en manns jobb i midten, men neste sesong er han ikke klar. Han trenger 6/12 mnd med treninger på høyere nivå ( i Arsenal) og komme seg til rette så kan denne mannen bli gull.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter deg halvveis i denne Parlour.

En meget god spiller, absolutt verdt 20 mill, og han kan sikkert gjøre en manns jobb i midten, men neste sesong er han ikke klar. Han trenger 6/12 mnd med treninger på høyere nivå ( i Arsenal) og komme seg til rette så kan denne mannen bli gull.

 

BE

Der har du muligens ett meget godt poeng Ben elfen. Det er 6 måneder Arsenal ikke har hvis Flamini reiser. En halv sesong med Gilberto er jeg redd kan bli skjebnesvangert. Flamini utfyller Fabregas perfekt, derfor bør man se etter en så lik spillertype som mulig hvis Flamini tar en gal avgjørelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg støtter deg halvveis i denne Parlour.

En meget god spiller, absolutt verdt 20 mill, og han kan sikkert gjøre en manns jobb i midten, men neste sesong er han ikke klar. Han trenger 6/12 mnd med treninger på høyere nivå ( i Arsenal) og komme seg til rette så kan denne mannen bli gull.

 

BE

Der har du muligens ett meget godt poeng Ben elfen. Det er 6 måneder Arsenal ikke har hvis Flamini reiser. En halv sesong med Gilberto er jeg redd kan bli skjebnesvangert. Flamini utfyller Fabregas perfekt, derfor bør man se etter en så lik spillertype som mulig hvis Flamini tar en gal avgjørelse.

 

Jeg stemmer fortsatt for Song jeg da, men det virker ikke som om Wenger er så interessert i å la han spille defensiv midtbane. Kanskje han og Kolo bytter plass, altså at Toure blir vårt defensive anker.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Synes vel ikke Toure passer i en anker rolle på midten, da er Song ett bedre valg. Spørsmålet er mobiliteten til Song, dette er jo utvilsomt Flamini's store styrke. Han dekker enorme flater og har en ekstrem utholdenhet. Jeg synes også en viktig egenskap hos makkeren til Fabregas bør være vinnervilje og fighting. Jeg tror ikke vi har denne spilleren i stallen per dags dato.

 

De siste kampene bør således brukes til eksperimentering på denne plassen. Gilberto bør benkes.

Link to comment
Share on other sites

Synes vel ikke Toure passer i en anker rolle på midten, da er Song ett bedre valg. Spørsmålet er mobiliteten til Song, dette er jo utvilsomt Flamini's store styrke. Han dekker enorme flater og har en ekstrem utholdenhet. Jeg synes også en viktig egenskap hos makkeren til Flamini bør være vinnervilje og fighting. Jeg tror ikke vi har denne spilleren i stallen per dags dato.

 

De siste kampene bør således brukes til eksperimentering på denne plassen. Gilberto bør benkes.

 

Enig i stort sett alt. Gilberto er nok ferdig og bør benkes. Song er etter min mening et langt bedre alternativ enn mr. Vimse, det jeg prøvde å si er at jeg tror kanskje Wenger prøver Kolo Toure der (ikke at jeg ønsker det) og grunnen til det er at Song spilte sentralt sist og de siste kampene har Toure spilt alt annet enn midtstopper. Mulig Wenger har innsett at Toure ikke er god nok sentralt bak og prøver å finne en annen plass for ham.

 

Song kontra Flamini. Flamini har helt klart en større løpskapasitet og en mer aggresiv spillestil. Jeg tror aldri vi får se Song på samme måten. Men jeg tror Song har bedre plasseringsevne, mindre vilje til å gå framover og han kommer sjelden til å blottlegge oss bakover. Jeg tror vi kan trenge en på midten som tenker mer på det defensive for å begrense innslupne mål. Og jeg tror Cesc, ved å ha en mer fast offensiv rolle vil (om mulig) bli enda mer involvert i vårt offensive spill. Dessuten er Song langt bedre i luften er Flamini.

 

Det jeg kommer til å savne mest med Flamini er viljen og innsatsen. Vi hadde Ljungberg som stod fram før ( i tillegg til Ashley Cole), i år har det vært Flamini, Clichy og til dels Adebayor. Neste år blir det muligens bare Clichy.

 

PS! Jeg tror du blander litt navn i ditt innlegg.

 

MVh

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Noe så trist. Diskutere om Song, Annan eller Gilberto skal spille sentral midtbane i Arsenal. Ingen av dem er gode nok, så enkelt er det! Vi trenger en ny klassespiller hvis Flamini stikker, det går ikke an å gamble på middels spillere i nok en sesong. Hvis Wenger fortsetter sånn så er det ikke lenge til Cesc og andre også får nok.

Link to comment
Share on other sites

Noe så trist. Diskutere om Song, Annan eller Gilberto skal spille sentral midtbane i Arsenal. Ingen av dem er gode nok, så enkelt er det! Vi trenger en ny klassespiller hvis Flamini stikker, det går ikke an å gamble på middels spillere i nok en sesong. Hvis Wenger fortsetter sånn så er det ikke lenge til Cesc og andre også får nok.

 

Jeg tipper du sa det samme om Flamini før fjorårets sesong

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Parlour:

Jeg avfeier ikke Annan pga at han spiller i tippeligaen, men pga det jeg har fått inntrykk av i kvalitet siden han ankom norsk fotball.

Ja, man skal selvfølgelig få tid til å venne seg til kultur, språk, spillestil, o.l, men jeg mener absolutt at han burde visst mer på denne tiden om han skal snakkes om å være med i diskusjonen om sentral midtbane i et av europas beste lag. Det finnes forøvrig nok av eksempler på spillere som har hatt et godt mesterskap for så å bli hypa opp i skyene, og som har endt opp som en spiller på gjennomsnittet.

 

Grunnferdigheter har han nok bra med, men tviler meget sterkt om det holder stabilt i et slikt nivå vi ønsker at Arsenal skal stå frem med.

 

Vi må ha spillere helt i ypperste klasse når det gjelder de ferdighetene hver enkelt spiller må ha i sin rolle i laget, om Arsenal fortsatt skal være med å kjempe om pokaler. Dette føler jeg Annan ikke har, og det har ikke noe med at han eies av Start og spiller nå for Stabæk.

Link to comment
Share on other sites

Parlour:

Jeg avfeier ikke Annan pga at han spiller i tippeligaen, men pga det jeg har fått inntrykk av i kvalitet siden han ankom norsk fotball.

Ja, man skal selvfølgelig få tid til å venne seg til kultur, språk, spillestil, o.l, men jeg mener absolutt at han burde visst mer på denne tiden om han skal snakkes om å være med i diskusjonen om sentral midtbane i et av europas beste lag. Det finnes forøvrig nok av eksempler på spillere som har hatt et godt mesterskap for så å bli hypa opp i skyene, og som har endt opp som en spiller på gjennomsnittet.

 

Grunnferdigheter har han nok bra med, men tviler meget sterkt om det holder stabilt i et slikt nivå vi ønsker at Arsenal skal stå frem med.

 

Vi må ha spillere helt i ypperste klasse når det gjelder de ferdighetene hver enkelt spiller må ha i sin rolle i laget, om Arsenal fortsatt skal være med å kjempe om pokaler. Dette føler jeg Annan ikke har, og det har ikke noe med at han eies av Start og spiller nå for Stabæk.

Annan ble kjøpt inn som en ren investering for Start og springbrett for spilleren selv. Det har alltid vært klart at han skal videre til en av de store ligaene innen kort tid. Fjorårs sesongen ble ødelagt av kyssesyken og ikke minst Bjønebyes eminente trener egenskaper. Det han har vist i Afrika mesterskapet og Stabæk denne sesongen er mer enn godt nok for PL. Om det er godt nok for Arsenal er selvfølgelig nesten umulig å bedømme. En ting er jeg dog rimelig sikker på, det er at han er bedre enn Song. (Selv om Song minner mye om Ronaldinho, Sitat Eggen)

 

Til dels enig i at vi trenger en kvalitetspsiller hvis Flamini forsvinner, men dette kommer neppe Wenger til å kjøpe, så da må man se på mer realistiske objekter.

 

vieira04, synes du Mikel var god nok for Chelsea da han spilte i Lyn? Det syntes nemlig ikke jeg, men det var han med brukbar margin.

Link to comment
Share on other sites

Song fikk også kjempegode tilbakemeldinger fra Afrika-mesterskapet, så også han har gjort seg bemerket :huh:

 

Annan har visst svært få gode kamper (2 med Stabæk, og det er vel det???) i tippeligaen, og Mikel før han gikk hadde noe mer på beina fra tippeligaen på et høyt nivå.

Om jeg mener Mikel da var god nok: nei

 

Synes kanskje ikke Mikel egentlig står frem som en fantastisk spiller heller jeg da, svært mange pasninger bakover i banen med god sikring, og mange kort. Mye styggt spill.

For all del, ingen dårlig spiller men synes det kreative og offensive er svært begrenset.

Nå har jo Chelsea kanskje bruk for en slik spiller i sitt spillesystem, og han gjør en god jobb ut ifra dette.

 

Arsenal spiller et helt annet tempo enn Chelsea i akkurat dette området, med ballene fremover i baneretningen. Derfor må vi ha en annerledes spiller enn Mikel og hans kvaliteter. Vi må ha en spiller som ikke bare spiller på det sikre, samt gjør en del grovarbeid bakover slik som Mikel.

 

Det er også nok av spillere som man ikke trodde var god nok, før de plutselig slo til. Vi har Flamini som et godt eksempel på akkurat dette i Arsenal, og det finnes også nok av eksempler på det motsatte. Fotballen er aldri lett å spå, og det finnes utallige meninger om hva som er rett og galt.

 

Plutselig tar Song eller for den saks skyld Denilson steget opp slik Flamini gjorde denne sesongen, så man skal vel aldri si aldri:

Annan har kun et fåtall gode kamper i tippeligaen (færre enn Morten Berre :)), og for meg holder ikke det for å si at han er verdt 20mill.

Tippeligaen holder et lavt nivå på tempo, teknikk, pasningskvaliteter, og mangel på gode spillere (motstanderlag/medspillere) i forhold til topplag rundt omkring i store ligaer. Så, en spiller burde absolutt vise seg som en klart bedre spiller jevnt over på dette nivået og Annan blir tross alt 22år om 3mnd, så han er vel nesten ikke slik jeg ser det et talent lengerer.

Tiden er inne for å prestere stabilt på et høyt nivå, og da må det mer til enn 2-3 kamper.

Link to comment
Share on other sites

Noe så trist. Diskutere om Song, Annan eller Gilberto skal spille sentral midtbane i Arsenal. Ingen av dem er gode nok, så enkelt er det! Vi trenger en ny klassespiller hvis Flamini stikker, det går ikke an å gamble på middels spillere i nok en sesong. Hvis Wenger fortsetter sånn så er det ikke lenge til Cesc og andre også får nok.

 

Jeg tipper du sa det samme om Flamini før fjorårets sesong

 

BE

Innertier!!!

Link to comment
Share on other sites

Kolo Toure som avtager for Flamini, hvis han drar. Ingen tvil. King Kolo har en fart og styrke som ovegår Flamini til tusen. I tilegg kan han gunne til et par ganger pr. kamp. Desverre har King Kolo langt ifra den samme løpskapasiteten. Likevel har han et konkurranseinstinkt og en aggresitivitet som vil hjelpe stort. Denilson imponerte meg stort i dag, og vi vet at Song også er god i denne posisjonen.

 

Men vi trenger en som er STABILT god fra FØRSTE kamp. Toure vil nok bruke bruke litt tid på å vende seg til posisjonen, mens Song og Denilson i mine øyne ikke vil være stabile nok for å være førstevalget gjennom en hel sesong. Jeg håper virkelig at jeg tar feil her, men de er begge unge og har ikke spilt så fryktelig mye for oss.

 

Det viktigste er uansett at vi får en ny keeper, ingen tvil om det!

Link to comment
Share on other sites

Kolo Toure som avtager for Flamini, hvis han drar. Ingen tvil.

 

 

 

Spenstig mening.. Jeg på min side vil absolutt ikke ha Kolo der. La han komme tilbake i gammel klasse

på midtstopper og regjere der! Og vil påstå at Toure hverken har de tekniske ferdighetene eller pasningskvaliteten som kreves for å spille MS i Arsenal.

 

Senderos som partner til Gallas du tenkte da eller?

Link to comment
Share on other sites

for den eller de som mener at Annan kan være ett alternativ, så vil jeg si at dere må være sprøyte gale, er sørlending og har hatt kort på start sine kamper, og han imponerte absolutt ikke i det hele tatt, hatt en god kamp i stabæk, og skal da være god nok for oss??? det er tull. desutten er han en veldig ufin spiller.

 

går Flam så er det ett stort tap, vet ikke hvem som skal kunne erstatte ham, mulig Wenger må legge om litt på spillestilen.men gjenstår og se.

 

Begynner og lure på hvorfor vi alltid ser ut til og miste sentrale spillere mens klubber som manure, chelski og pool!!! greier og beholde sine....

Link to comment
Share on other sites

Kolo Toure som avtager for Flamini, hvis han drar. Ingen tvil.

 

 

 

Spenstig mening.. Jeg på min side vil absolutt ikke ha Kolo der. La han komme tilbake i gammel klasse

på midtstopper og regjere der! Og vil påstå at Toure hverken har de tekniske ferdighetene eller pasningskvaliteten som kreves for å spille MS i Arsenal.

 

Senderos som partner til Gallas du tenkte da eller?

Flamini er ingen bedre pasningslegger eller teknikker enn Toure. Dessuten er Toure mye bedre teknikker og pasningerslegger enn Gilberto som har spilt mang en kamp for oss på midten. Toure er milevis unna på kondisen til Flamini, men overgår som sagt Flamini på de fleste andre punkter.

 

Jeg har så å si gitt opp duoen Toure / Gallas. Begge fantastiske fotballspillere, men de passer ikke sammen. Senderos i midten med Gallas har faktisk funket bedre i år. Det samme med Song. Om vi skal kjøpe ny midtstopper, er jeg usikker på, for jeg ønsker å gi Phil en sjanse. Når han er i form, er han en meget solid stopper!

Link to comment
Share on other sites

Kolo Toure som avtager for Flamini, hvis han drar. Ingen tvil.

 

 

 

Spenstig mening.. Jeg på min side vil absolutt ikke ha Kolo der. La han komme tilbake i gammel klasse

på midtstopper og regjere der! Og vil påstå at Toure hverken har de tekniske ferdighetene eller pasningskvaliteten som kreves for å spille MS i Arsenal.

 

Senderos som partner til Gallas du tenkte da eller?

Flamini er ingen bedre pasningslegger eller teknikker enn Toure. Dessuten er Toure mye bedre teknikker og pasningerslegger enn Gilberto som har spilt mang en kamp for oss på midten. Toure er milevis unna på kondisen til Flamini, men overgår som sagt Flamini på de fleste andre punkter.

 

Jeg har så å si gitt opp duoen Toure / Gallas. Begge fantastiske fotballspillere, men de passer ikke sammen. Senderos i midten med Gallas har faktisk funket bedre i år. Det samme med Song. Om vi skal kjøpe ny midtstopper, er jeg usikker på, for jeg ønsker å gi Phil en sjanse. Når han er i form, er han en meget solid stopper!

 

Vi får vell bare være enige om å være uenige som det sies så fint på dette forumet. Jeg synes Kolo overhodet ikke passer i den rollen. Han mange egenskaper som er gull verdt i den rollen, men jeg mener ballferdighetene hans rett og slett ikke er gode nok. Og det er forståelig. Han er vant til å spille midtstopper og i tillegg har han en litt uortodoks,afrikansk stil med litt ville valg som ikke passer inn på sentral midt. Vi fører så og si alle kamper og trenger kreativitet og teknikk. Ja, han hadde sikkert vært god der med sin fysikk og jobba litt for Cesc, men det holder liksom ikke. Synes jeg da :)

 

Flamini er ingen utpreget ballfordeler eller teknikker, men har spilt midtbane hele karrièren og er mye mer komfortabel med ballen enn det Kolo er. Spiller man sentral midt får man motspillere fra alle kanter hele tiden og må være rolig og sikker med ballen. Jeg digger Kolo, men valgene og evnene i trengte situasjoner er ikke hans styrke. Det har kommet litt mer tydelig fram når han har vikariert på backen.

Link to comment
Share on other sites

Det er interssant å spekulere i hvilken rolle den godeste Toure skal ha neste år. Jeg er ikke fremmed for å fortsette med stopperparet Toure/Gallas men det fordrer at vi ikke starter neste år med Almunia i mål. Våre stoppere er gode med ballen, de er raske og vanskelige å drible bort en mot en. Der de imidlertid er for svake etter mitt syn er i lufta. Hvis Lehman spiller så klarer han å kompensere for deres svakhet fordi han går ut å plukker ned utrolig mange baller i feltet hvor Almunia har en tendens til å bli stående på streken og dermed eksponere våre stopperes største svakheter.

 

Det Toure trenger er en sjef som kan holde han litt i tøylene. Han har en tendens til å bli litt overivrig å miste posisjoneringen en tanke. Gallas kan være den mannen i forsvar, på midtbanen ser jeg ikke at noen kan ta den rollen. Ergo vil jeg ikke ha Toure der!

 

Mitt førstevalg hvis vi skal plukke fra vår eksisterende tropp er Song. Han er flink til å være tett oppe i motstanderen, er defensivt orientert og flink til å slå korte passninger i lengderetningen.

 

Det er fortsatt lov til å håpe at Flamini blir og da hersker det vel neppe noen tvil om hvem som skal ha plassen sentralt ved siden av Cesc.

Link to comment
Share on other sites

I dag er det månedens siste dag. I følge Wenger går Flamini en deilig deadline i møte. (I følge skatt- og møkketaten bør vi i tillegg levere selvangivelsen i kveld.) Så nå venter jeg i spenning på hva som skjer. (Fikk igjen 10000 på skatten, så den er grei.) Har Flamini tatt til fornuften, tross en betydelig mengde rykter om det motsatte, eller bør vi sette oss ned og forberede oss på tunge nyheter?

 

Har noen snakket med Wenger eller Flamini i dag, slik at de kan fortelle oss hva det blir til?

Link to comment
Share on other sites

Om Flamini forsvinner lærer han nok samme leksa som sine forgjengere. Innen kort tid sliter han med å finne seg til rette etter å ha spilt ekte fotball i Arsenal. Man vet ikke hva man har før man mister det. Henry er vel det tydeligste eksempelet på det. :P

 

Jeg er overhodet ikke bekymret for om Flamini forsvinner eller ei. Han har vært svært god for oss i år, men jeg tror faktisk vår franske venn i Portsmouth hadde taklet rollen kanskje like bra. Men slik ble det ikke, og det tror jeg kanskje Wenger ikke hadde forestilt seg!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overhodet ikke bekymret for om Flamini forsvinner eller ei. Han har vært svært god for oss i år, men jeg tror faktisk vår franske venn i Portsmouth hadde taklet rollen kanskje like bra. Men slik ble det ikke, og det tror jeg kanskje Wenger ikke hadde forestilt seg!

 

 

Forstår jeg din manglende bekymring for at Flamini drar med at Diarra, som spiller for en annen klubb, etter ditt syn muligens kunne gjort en like god jobb som Flamini????? :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...