Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Ang spillere som stikker fra klubben og blir kalt Judas osv (vet du ikke gjorde det her, men ble gjort når han dro): Når skal en spiller gå fra klubben og det er "greit". Jeg har full forståelse for at spillere ønsker å doble lønna si, i tillegg til å øke mulighetene betraktelig for å vinne noe! Men om de stikker mens de er under kontrakt blir de hånet for at de ikke respekterer kontrakten osv.. Hvis de først blir ut kontraktstiden blir de hetset for at de går vederlagsfritt uten at klubben får penger... Harde kår??

 

07/08 var første sesongen han var fast i lagoppstillingen. Vi ledet serien til godt ute i feb før det kollapset av forskjellige grunner. Altså var ikke Flamini så langt unna titler. En skulle da kanskje tro at man da blir inbitt på revansj, spesielt nå som han hadde kapret den sentrale midtbaneplassen han alltid hadde hatt lyst på.Jeg kan forstå det fristet med mer penger, selvfølgelig, men så kan man jo huske på at klubben investerte mye tid og penger for å få Flamini opp på det nivået han kom. Så istedet for å reise uten at klubben sitter igjen med så mye som et pund, burde han vist litt takknemmelighet og signert en ny kontrakt. Mest av alt for sin egen del. I Arsenal hadde han startplass og drømmerollen hans, i Milano var ting langt mer usikkert med fryktelig tøffe konkurrenter. Men så var det disse pengene da...

 

Synes det er annerledes med spillere som har vært viktige bidragsytere i mange år, da har man gjort seg fortjent til det. En har gitt noe tilbake til klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Jatakk! Elsket Flamini som spiller helt siden han debuterte i Arsenaldrakt. En som alltid ga 100 % for klubben, selv når klubben nølte med å forlenge. Han dro på helt hederlig grunnlag. Han hadde kontrakt ut 2007-08 sesongen, og forholdt seg til det. Var aldri ute i pressen å flørtet med andre klubber mens han var i Arsenal, og respekterte kontrakten sin, i motsetning til så mange andre spillere som gjerne signerer 5 årskontrakter for så å ønske seg bort bare 1 år inn i kontrakten. Flamini ville prøve noe nytt og det fikk han også gjøre. Å ha en slik terrier på midtbanen hadde vært veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Er ikke i nærheten av den samme spilleren som han var når han forlot oss. I så fall burde det kun være som erstatter for Diaby/Coquelin/Frimpong og ikke ødelegge for en eventuell signering av Gustavo.

 

Usikker på om Flamini vil ta til takke med å være signert inn som tredjevalg fra starten av..

Link to comment
Share on other sites

Er ikke i nærheten av den samme spilleren som han var når han forlot oss. I så fall burde det kun være som erstatter for Diaby/Coquelin/Frimpong og ikke ødelegge for en eventuell signering av Gustavo.

 

Usikker på om Flamini vil ta til takke med å være signert inn som tredjevalg fra starten av..

Tror du vurderer ganske korrekt her. I tillegg Wenger vil neppe signere en spiller som dro på den måten Flamini gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Samtidig er han en spiller som kan gi oss backup på flere posisjoner. Han kan bekle begge de sentrale midtbanerollene, samt begge backene til nøds. Likevel bruker ikke "free transfer" å være så free som det høres ut som. Det er en kjent sak at Flamini fikk en sinnsvak lønn i Milan - siden de slapp å kjøpe han ut av Arsenal. Det samme gjaldt Joe Cole, som fikk £90k i uka når han kanskje fortjente maks £60k. Skal Flamini fortsette å være den gniern han har vist seg å være, så sier jeg blankt nei takk. Til en ukeslønn rundt £40k - tja.

Link to comment
Share on other sites

David Ornstein ‏@bbcsport_david 15m

Mathieu Flamini set to rejoin Arsenal - talks ongoing, should be finalised in coming days. Will be used as DMF & FB cover #afc #bbcfootball,

 

For et sjokk at Wenger tar det billigste alternativet.

Som du sier ingen overraskelse at Wenger velger dette. Skal ærlig innrømme at jeg ikke har sett noe av ham siden han forlot oss, men hvis dette er midtbaneforsterkningen Wenger skal gjøre i dette vinduet er dette vanvittig skuffende. Men for all del, en Flamini i tilsvarende form som han var før han forlot oss er ikke å forakte som back-up. Er forøvrig i pollen øverst i tråden erklært som sviker :P

Link to comment
Share on other sites

Virker faktisk som det er hold i dette. Troverdige Jamie Sanderson:

Arsenal trying to get paper work to sign Mathieu Flamini done before 12 tomorrow so he can be in squad v Fulham. Will be tight.

Flamini turned down 3 offers from Italian clubs plus West Ham to train with Arsenal. Always hoped to earn a contract.

Flamini far from ideal, but fit, versatile and comes with tenacity, fight and experience. Decent short-term back up.

Link to comment
Share on other sites

Flamini gratis er en glimrende signering. Han har vært god i Italia skadefri, men har dessverre fått ødelagt nesten hver eneste sesong med småskader og korte avbrekk. Han har vært god både som DM og som sideback (høyre og venstre). Taklingssterk, rå en mot en og god fot. Kjenner PL, har erfaring fra CL og kjenner Arsenal ut og inn.

Frigitt av Milan grunnet ekstremt høy lønn. Smart trekk som jeg er sikker på styrker oss betraktelig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han fortsatt er som den spilleren som forlot oss, så er han faktisk akkurat hva vi trenger.

 

 

Flamini gratis er en glimrende signering. Han har vært god i Italia skadefri, men har dessverre fått ødelagt nesten hver eneste sesong med småskader og korte avbrekk. Han har vært god både som DM og som sideback (høyre og venstre). Taklingssterk, rå en mot en og god fot. Kjenner PL, har erfaring fra CL og kjenner Arsenal ut og inn.

Frigitt av Milan grunnet ekstremt høy lønn. Smart trekk som jeg er sikker på styrker oss betraktelig.

 

Ja! Det lille jeg har sett av ham fra Italia har han helt klart blitt en spillertype som vi har manko på. En intens råtass som får utnyttet sine kvaliteter bedre i PL enn i Serie A. Klokt trekk, og noe av det beste vi kan få inn av spillere som aksepterer å ikke være førstevalg. Det er få spillere i dagens stall som har flere enn hans 150 Arsenalkamper. Jeg gleder meg.

Link to comment
Share on other sites

 

For noe vrøvl. Det ryktes om Cabaye til 16 mill, noe som de fleste her inne mener er for mye.

 

 

Sorry. Jeg glemte meg bort. Man skal visst klage samme faen. Sånn var det.

1, er spilleren gratis bør vi takke nei siden vi har penger.

2, byr vi på en dyr spiller så er det bare for å tilfredstille fansen. Vi byr selvfølgelig ikke for at vi ønsker å signere ham.

3, byr vi på en spiller som ikke er verdensklasse (noe som er helt på jordet i seg sjøl) så skal Wenger få kjeft for at han byr for høyt.

4, Wenger er gnien.

 

Når det er sagt så har jeg kommet til det stadiet at jeg vil ha inn spillere samme faen, om de er gratis eller koster 16 mill driter jeg i. Vi har jo faen ikke nok spillere til å trene 11 mot 11.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

 

Sorry. Jeg glemte meg bort. Man skal visst klage samme faen. Sånn var det.

1, er spilleren gratis bør vi takke nei siden vi har penger.

2, byr vi på en dyr spiller så er det bare for å tilfredstille fansen. Vi byr selvfølgelig ikke for at vi ønsker å signere ham.

3, byr vi på en spiller som ikke er verdensklasse (noe som er helt på jordet i seg sjøl) så skal Wenger få kjeft for at han byr for høyt.

4, Wenger er gnien.

 

Når det er sagt så har jeg kommet til det stadiet at jeg vil ha inn spillere samme faen, om de er gratis eller koster 16 mill driter jeg i. Vi har jo faen ikke nok spillere til å trene 11 mot 11.

 

BE

 

 

Vi var en storklubb, og vi ønsker oss tilbake. Dermed syntes jeg ikke det er formye å håpe på noe bedre enn spillere som er utdanka i andre klubber. Av det lille jeg har sett av Flamini etter han dro fra oss har det vært skrallt. Selvfølgelig er vi altfor få for tiden, sånn sett hadde det vært greit om han kommer inn som backup langt baki der for å skape bredde. Men ellers setter nå iallefall jeg lista høyere enn som så. Hvis dette viser seg å stemme tipper jeg det blir vår eneste DM inn og igjen tar man det billigeste alternativet.

 

1. Nei, men det er ytterst sjeldent de virkelige gode spillerene er gratis.

2. Suarez var aldri i nærheten av oss. Budet er reelt nok, men urealistisk. Arsenal er jo eksperter i å forhøre seg om tilgjengligheten på spillere før de byr, så det forundrer meg om de ikke fikk samme signaler i disse samtalene som Henry gikk ut i media med.

3. cabaye er så langtfra verdensstjerne at det blir for dumt å svi av slike summer på han når de kunne vært brukt på mye bedre.

4. Ja, med så mye penger tilgjenglig og påstander om at det ikke finnes spillere der ute som forsterker laget så mener jeg han er det.

 

Siste setningen er vi nå enige i, faktisk skal det ikke mye til å forsterke STALLEN for tiden. Men det er forsterkning eller reelle bakcuper til første 11'er vi virkelig trenger.

Link to comment
Share on other sites

Om vi får den samme Flamini tilbake som den som forlot oss har vi fått oss en klassespiller. At han slippes av Milan gir vel en liten indikasjon på at han kanskje ikke holder samme nivået. Om noen hadde sagt til meg rett etter CL var sikret at den DM vi kom til å kjøpe var en frigitt Flamini, så hadde jeg blitt skuffet. Etter alt snakket som har kommet fra klubben så er det i mine øyne nok et antiklimaks. Det må være lov å si. Uansett, om han kommer vil jeg glede meg til å se han og Rambo rive i stykker motstandernes midtbaner.

Link to comment
Share on other sites

Milan forsøkte å fornye kontrakten hans med to år, men jeg velger å tro at de forsøkte å kutte lønna såpass at Mathieu ikke ønsket å bli med videre. Har lest at han ville ha en lengre kontrakt enn hva han ble tilbudt også. Spilte 21(3) kamper for Milan i fjorårssesongen, noe som forteller meg at han var inne i laget så fremst han var skadefri. Han var ingen super-sub, og trenger ikke nødvendigvis å bli det hos oss. Flamini er 29 år, og har nok flere midtbaner å rive i stykker før han er ferdig som fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

Milan forsøkte å fornye kontrakten hans med to år, men jeg velger å tro at de forsøkte å kutte lønna såpass at Mathieu ikke ønsket å bli med videre. Har lest at han ville ha en lengre kontrakt enn hva han ble tilbudt også. Spilte 21(3) kamper for Milan i fjorårssesongen, noe som forteller meg at han var inne i laget så fremst han var skadefri. Han var ingen super-sub, og trenger ikke nødvendigvis å bli det hos oss. Flamini er 29 år, og har nok flere midtbaner å rive i stykker før han er ferdig som fotballspiller.

Fotballspillere trenger av og til nye utfordringer. Flamini var Milansupporter som barn og fikk en ekstrem lønn da han gikk dit. Tipper den nye lønnen ikke er høyere enn hva han kan få andre steder og da kan det sportslige være vel så attraktivt utenfor Italia hvor jeg anslår halvparten av kampene går for rundt 10000 tilskuere. Ikke veldig imponerende med andre ord.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...