Jump to content

Mathieu Flamini


Jesper

Flamini er tilbake  

41 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Martin Keown ble vel ikke solgt av George Graham, så den saken kan heller ikke sammenlignes

 

Jo, Keown var på vei til etablere seg i førstelaget da Graham overtok sommeren 1986. Han ba om høyere lønn, noe han ikke fikk, og gikk derfor til Aston Villa for usle £175.000 høsten 1986, før han via Everton returnerte til highbury seks-sju år senere. Denne gangen innkjøpt av Graham for £2 Mill....!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Jeg synes det er et latterlig argument for at han ikke er sviker at han gikk ut kontrakten og gikk som bosman, det er definitivt mer svikelfullt enn å gå før slik at klubben får kompensasjon.

 

Flamini fikk masse tillit av Wenger, og stakk til det første og beste tilbudet da han ble interessang for andre storklubber. Det er definitivt et svik mot klubben slik jeg ser det. Men det er og en enorm tabbe av Arsenal å ikke presse hardere på for ny kontrakt tidligere. En kunne blant annet ha truet med tribuneplass om han ikke signerte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er et latterlig argument for at han ikke er sviker at han gikk ut kontrakten og gikk som bosman, det er definitivt mer svikelfullt enn å gå før slik at klubben får kompensasjon.

 

Flamini fikk masse tillit av Wenger, og stakk til det første og beste tilbudet da han ble interessang for andre storklubber. Det er definitivt et svik mot klubben slik jeg ser det. Men det er og en enorm tabbe av Arsenal å ikke presse hardere på for ny kontrakt tidligere. En kunne blant annet ha truet med tribuneplass om han ikke signerte.

 

Jeg kan godt skjønne Flamini's situasjon, man må ikke glemme at Flamini var på vei vekk fra klubben i sommervinduet i 07, fordi klubben ikke ga han en ny kontrakt.. og vi alle på forumet sa jo blant annet "synd at Flamini drar, men han var ikke mer enn en squadplayer uansett", kanskje ikke alle sa det.. men de fleste av oss.

 

Sesongen kom jo, og Flamini ga ALT for å bevise oss feil.. blant annet som Anelka gjorde også. Hadde Flamini fått kontraktsforslag før året var omme, så kan jeg vedde på at han hadde blitt i Arsenal, det var faktisk Wenger som valgte å ikke tilby en ny kontrakt før han så og si var ute av klubben.

 

Så det jeg prøver å si er at Flamini sikkert ikke følte seg verdsatt før i slutten av sin karriere i klubben, og at han da som Anelka tenkte at "nå er jeg plutselig god nok, men nå kan dere angre på at dere ikke behandlet meg på samme måte før".

 

Mest sannsynlig angrer alle parter på hva som har skjedd her, Wenger, oss og Flamini.. og jeg ville tatt han tilbake hvis det var en mulighet for det, bare så det er sagt.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 3 2008, 06:53 PM) 150330[/snapback]

det var faktisk Wenger som valgte å ikke tilby en ny kontrakt før han så og si var ute av klubben.

 

Dette medfører faktisk ikke riktighet. Flamini fikk kontraktstilbud allerede rundt juletider, men han ønsket ikke å signere noen ny kontrakt da, for han ville vente å se hva han kunne oppnå av tilbud andre steder. Mest sannsynlig for å kunne bruke andre tilbud til å presse opp lønnen i Arsenal. Dette ville ikke Arsenal være med på. Flamini valgte da pengene, og stakk til AC Milan

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 3 2008, 06:53 PM) 150330[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

det var faktisk Wenger som valgte å ikke tilby en ny kontrakt før han så og si var ute av klubben.

 

Dette medfører faktisk ikke riktighet. Flamini fikk kontraktstilbud allerede rundt juletider, men han ønsket ikke å signere noen ny kontrakt da, for han ville vente å se hva han kunne oppnå av tilbud andre steder. Mest sannsynlig for å kunne bruke andre tilbud til å presse opp lønnen i Arsenal. Dette ville ikke Arsenal være med på. Flamini valgte da pengene, og stakk til AC Milan

 

Når du sier det så mener jeg å huske at han sa han ville konsentrere seg om å spille istedet for å diskutere kontrakt, så da beklager jeg ;)

 

Men det endrer jo fortsatt ikke det faktum at Flamini var inne i sitt siste år av kontrakten, og det er jo sjeldent at spillere som blir satset på har 1 år igjen av en løpende kontrakt slik som Flamini var, så kan hende han allerede da hadde bestemt seg for at han ville dra fra Arsenal dersom han fikk et bedre tilbud fra en annen klubb

Link to comment
Share on other sites

:D--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Dec 3 2008, 06:53 PM) 150330[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

det var faktisk Wenger som valgte å ikke tilby en ny kontrakt før han så og si var ute av klubben.

 

Dette medfører faktisk ikke riktighet. Flamini fikk kontraktstilbud allerede rundt juletider, men han ønsket ikke å signere noen ny kontrakt da, for han ville vente å se hva han kunne oppnå av tilbud andre steder. Mest sannsynlig for å kunne bruke andre tilbud til å presse opp lønnen i Arsenal. Dette ville ikke Arsenal være med på. Flamini valgte da pengene, og stakk til AC Milan

 

Da betyr jo det at kontrakten han ble tilbudt ikke stemte overens med hans markedsverdi. Man blir vel ikke judas når man takker nei til en kontrakt der man blir tilbudt langt mindre enn hva man er verdt?

Veginho: Hvordan kan du si at en som holder kontrakten er en judas, mens en som bryter den ikke er det?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det at Ade fikk en drømmekontrakt mens Flamini fikk ett forslag som ikke tilsvarte markedsverdien hans må jo kunne sies å være Wengers største tabbe i sommer.

 

Flamini var nok i etterpåklokskapens navn en viktigere spiller enn Ade. At Flamini ses på som en Judas, mens Adebayor går klar for mye av kritikken blir for meg helt galt.

 

Ett bytte i Januar hvor Adebayor går til AC Milan og Arsenal får Flamini og 10 millioner £ høres ut som ett godt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Det at Ade fikk en drømmekontrakt mens Flamini fikk ett forslag som ikke tilsvarte markedsverdien hans må jo kunne sies å være Wengers største tabbe i sommer.

 

Flamini var nok i etterpåklokskapens navn en viktigere spiller enn Ade. At Flamini ses på som en Judas, mens Adebayor går klar for mye av kritikken blir for meg helt galt.

 

Ett bytte i Januar hvor Adebayor går til AC Milan og Arsenal får Flamini og 10 millioner £ høres ut som ett godt alternativ.

 

Jeg er ikke enig i at Ade fortjener kritikk for at han har forhandlet frem en god avtale. Jeg synes helt generelt at ade får mye mer pepper enn han fortjener.

Men jeg er enig i at det at Wenger ikke klarte å beholde Flamini er en av hans store tabber.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det at Ade fikk en drømmekontrakt mens Flamini fikk ett forslag som ikke tilsvarte markedsverdien hans må jo kunne sies å være Wengers største tabbe i sommer.

 

Flamini var nok i etterpåklokskapens navn en viktigere spiller enn Ade. At Flamini ses på som en Judas, mens Adebayor går klar for mye av kritikken blir for meg helt galt.

 

Ett bytte i Januar hvor Adebayor går til AC Milan og Arsenal får Flamini og 10 millioner £ høres ut som ett godt alternativ.

 

Jeg er ikke enig i at Ade fortjener kritikk for at han har forhandlet frem en god avtale. Jeg synes helt generelt at ade får mye mer pepper enn han fortjener.

Men jeg er enig i at det at Wenger ikke klarte å beholde Flamini er en av hans store tabber.

 

BE

Måten Adebayor vinglet og flørtet med andre klubber i sommer synes jeg definitivt er kritikkverdig. Han fremstod jo som komiske Ali en periode i sine uttalelser.

 

Ellers er jeg selvfølgelig enig i at det ikke er ulovlig å være en god forhandler,

Link to comment
Share on other sites

Det at Ade fikk en drømmekontrakt mens Flamini fikk ett forslag som ikke tilsvarte markedsverdien hans må jo kunne sies å være Wengers største tabbe i sommer.

 

Flamini var nok i etterpåklokskapens navn en viktigere spiller enn Ade. At Flamini ses på som en Judas, mens Adebayor går klar for mye av kritikken blir for meg helt galt.

 

Ett bytte i Januar hvor Adebayor går til AC Milan og Arsenal får Flamini og 10 millioner £ høres ut som ett godt alternativ.

 

Jeg er ikke enig i at Ade fortjener kritikk for at han har forhandlet frem en god avtale. Jeg synes helt generelt at ade får mye mer pepper enn han fortjener.

Men jeg er enig i at det at Wenger ikke klarte å beholde Flamini er en av hans store tabber.

 

BE

Måten Adebayor vinglet og flørtet med andre klubber i sommer synes jeg definitivt er kritikkverdig. Han fremstod jo som komiske Ali en periode i sine uttalelser.

 

Ellers er jeg selvfølgelig enig i at det ikke er ulovlig å være en god forhandler,

Akkurat det er jeg enig i :-)

Han kunne ha håndtert ting langt merprofesjonelt enn det han gjorde, men det spørs hvor mye av det som ble sagt var sant da :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det at Ade fikk en drømmekontrakt mens Flamini fikk ett forslag som ikke tilsvarte markedsverdien hans må jo kunne sies å være Wengers største tabbe i sommer.

 

Flamini var nok i etterpåklokskapens navn en viktigere spiller enn Ade. At Flamini ses på som en Judas, mens Adebayor går klar for mye av kritikken blir for meg helt galt.

 

Ett bytte i Januar hvor Adebayor går til AC Milan og Arsenal får Flamini og 10 millioner £ høres ut som ett godt alternativ.

 

Jeg er ikke enig i at Ade fortjener kritikk for at han har forhandlet frem en god avtale. Jeg synes helt generelt at ade får mye mer pepper enn han fortjener.

Men jeg er enig i at det at Wenger ikke klarte å beholde Flamini er en av hans store tabber.

 

BE

Måten Adebayor vinglet og flørtet med andre klubber i sommer synes jeg definitivt er kritikkverdig. Han fremstod jo som komiske Ali en periode i sine uttalelser.

 

Ellers er jeg selvfølgelig enig i at det ikke er ulovlig å være en god forhandler,

Akkurat det er jeg enig i :-)

Han kunne ha håndtert ting langt merprofesjonelt enn det han gjorde, men det spørs hvor mye av det som ble sagt var sant da :-)

 

BE

Det er mye som kunne vært gjort annerledes her i livet, men det skulle jo være lov for en spiller å prøve seg et annet sted og så komme tilbake. De har lyst på nye utfordringer og vi kan ikke stemple dem for dette. Ok at vi syntes det er dumt, men det er laget som er viktigst. Og i angeren kan det være mye styrke.

Har lenge tenkt ikke å involvere meg i denne diskusjonen rundt vårt tidligere arnbeidsjern på grunn av nivået på diskusjonen, i form av sviker og Judas-prat.

Det er også dette debattnivået som kan ødelegge forumet og gjøre det uinteressent. Men lykkeligvis finnes det så mange gode debattanter som får frem sine meninger med språk og ikke som mishagsytringer fra nederste mageregion.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 29 2009, 11:04 PM) 156733[/snapback]

Ingen tvil det, men sjansen for at Flamini kommer tilbake er vel like stor som at jeg begynner å drite penger :P

 

Det har du nok rett i. Du får si fra om det skjer noe der nede ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det fryder meg faktisk at Flamini ikke har hatt noen suksess i AC Milan. Og etter som Song virkelig begynner å vise preg av å være en verdig arvtager på den deffensive midtbaneposisjonen, så er det ekstra godt å se Flamini slite. Jeg tror også Song har potensiale til å bli enda bedre enn Flamini var.

Link to comment
Share on other sites

Det fryder meg faktisk at Flamini ikke har hatt noen suksess i AC Milan. Og etter som Song virkelig begynner å vise preg av å være en verdig arvtager på den deffensive midtbaneposisjonen, så er det ekstra godt å se Flamini slite. Jeg tror også Song har potensiale til å bli enda bedre enn Flamini var.

Tror dessverre at det begynner å gå bedre så en Ac Milan kamp der han spilte høyre back og han var helt fantastisk å se på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nå vil jeg ikke ha Flamini tilbake til Arsenal.

I kampen i dag mot Marseille hadde han et fullstendig hodeløs tofotstakling som egentlig var styggere enn Axel Witsel sin brekketakling. Slike ting har ingenting på en fotballbane å gjøre, og selv om det gikk ok med Marseillespilleren bør Flamini utestenges!

Link to comment
Share on other sites

Nå vil jeg ikke ha Flamini tilbake til Arsenal.

I kampen i dag mot Marseille hadde han et fullstendig hodeløs tofotstakling som egentlig var styggere enn Axel Witsel sin brekketakling. Slike ting har ingenting på en fotballbane å gjøre, og selv om det gikk ok med Marseillespilleren bør Flamini utestenges!

video?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...