Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Gratulerer med rekorden som den lengstsittende manageren i vår historie, Arsene! Du har nå sittet i 13 år, og passert George Allison på lista over de som har styrt skuta lengst. Og for en jobb du har gjort! Vi som har hengt med siden 70-tallet kan i alle fall konkludere med en ting: Du går alle dine forgjengere en høy gang. Og måtte de som maser om at det er på tide med et sikfte, ta seg en bolle og snakke med de som har fulgt laget en stund! Som den intelligente mannen du er, så vet du vel selv når nok er nok - måtte det være flere år til!

 

Henger meg på denne. En historisk begivenhet i vår historie. I dag er dagen Arsene Wenger har

vært 13 år i klubben. Wenger fikk vekk boring stempelet vårt med sin underholdende fotballfilosofi.

Stolt av å være en Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi vet knapt hvor heldige vi er som har en manager som sitter trygt i sin stilling. Det er utrolig viktig! Jeg tror ikke vi vil oppleve at en Arsenal-manager slår denne rekorden på nytt - uavhengig av om Wenger blir værende ett eller femten år til.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor-RVP punch-up /Vieira medical /Fabregas/Jack Wilshere

 

Her har Myles Palmer nok en gang kommet med en liten artikkel.

 

Now I'm told that Adebayor had a training ground punch-up with Van Persie and Bendtner 16 or 17 months ago.

That was when Wenger decided to unload him. And that explains a lot.

 

Det forklarer virkelig en god del ja...

 

Following on from my story that PATRICK VIEIRA was coming but Arsenal didn't get the money to Inter Milan in time on deadline day, confirmation that Vieira (1) had a medical (2) passed the medical and (3) will come in January.

 

Spennende spennende. Spørsmålet er om han fortsatt kan tilføre oss noe? Kan godt hende han blir sett på som backup til Song(ja jeg vet han ikke var en utpreget DM da han spilte for oss tidligere, men han har blitt betydelig mye mer defensiv de siste årene), og da sier jeg ikke nei takk.

 

FABREGAS is cheesed off that the experienced players he was promised have not arrived.

 

We guessed that from the way he's been playing.

 

Det håper jeg virkelig ikke er grunnen. Håper det bare er en liten formdipp. Med tanke på at han har såpass betydning for spillet vårt offensivt er han utrolig viktig for oss i år.

 

But this manager doesn't like English players, doesn't trust English players, has fears about their friends and their lifestyles, doesn't reckon kids from English council estates can handle fame, success and big money, even if they have the required technique and athletic abilities. He actually thinks Eboue, Song and Diaby are better footballers than Jack Wilshere. And he is horrified by suggestions that Fabio Capello wants to consider Wilshere for the World Cup.

 

Hm... Kontroversiell tanke, men det at kun Ashley Cole har klart å holde på en fast plass på landslaget mener jeg sier en god del... Upson er spennende i forhold til landslaget, men han har noen foran seg i køen. Grunnen til at Upson gikk var vel først og fremst at han hadde midtstoppere foran seg som var bedre enn han og at han følte han trengte førstelagsspill.

 

De andre engelskmennene som Wenger har prøvd å få frem, men som har blitt veid og funnet for lette(Pennant, Thomas, Bentley osv) er så å si enten IKKE førstevalg i sin klubb eller er i en relativt "dårlig" klubb. Ikke noen utfordrer til en av de gjeveste titlene for å si det sånn. Kanskje Wenger faktisk har hatt rett når det gjelder at Wenger: "doesn't reckon kids from English council estates can handle fame, success and big money, even if they have the required technique and athletic abilities." Vi har jo sett hvilken retning karrierene til veldig mange av dem har tatt...

 

Nei, Wenger knows <_<

Link to comment
Share on other sites

Mange lovord å høste for Wenger i dag. Alt sammen fullt fortjent!

 

Wenger har levert mange pokaler, en kvalitetsfotball balløya ikke har sett maken til, en hel ligasesong blottet for tap og en rekke andre rekorder. Vi har et topp moderne treningsanlegg. Vi har flyttet fra gamle ærverdige Highbury til moderne Ashburton. Vi har en ungdomsavdeling de fleste vil misunne oss. Vi har en klubb med ekte toppidrettskultur - noe som neppe kunne sies om klubben den dagen Wenger ankom. Og det hele serveres på en seng av sorte regnskapstall. Det er den bærekraftige utviklingen og evnen til å både se og forstå helheten som er Wengers fremste egenskap og prestasjon.

 

Det "Arsenalske hus" står fjellstøtt. Fundamentet for suksess på alle fronter de neste hundre år er det aller beste. Og Wenger skal ha en stor del av æren. Grattis med dagen, professor!

Link to comment
Share on other sites

Adebayor-RVP punch-up /Vieira medical /Fabregas/Jack Wilshere

 

Her har Myles Palmer nok en gang kommet med en liten artikkel.

 

Now I'm told that Adebayor had a training ground punch-up with Van Persie and Bendtner 16 or 17 months ago.

That was when Wenger decided to unload him. And that explains a lot.

 

Det forklarer virkelig en god del ja...

 

Following on from my story that PATRICK VIEIRA was coming but Arsenal didn't get the money to Inter Milan in time on deadline day, confirmation that Vieira (1) had a medical (2) passed the medical and (3) will come in January.

 

Spennende spennende. Spørsmålet er om han fortsatt kan tilføre oss noe? Kan godt hende han blir sett på som backup til Song(ja jeg vet han ikke var en utpreget DM da han spilte for oss tidligere, men han har blitt betydelig mye mer defensiv de siste årene), og da sier jeg ikke nei takk.

 

FABREGAS is cheesed off that the experienced players he was promised have not arrived.

 

We guessed that from the way he's been playing.

 

Det håper jeg virkelig ikke er grunnen. Håper det bare er en liten formdipp. Med tanke på at han har såpass betydning for spillet vårt offensivt er han utrolig viktig for oss i år.

 

But this manager doesn't like English players, doesn't trust English players, has fears about their friends and their lifestyles, doesn't reckon kids from English council estates can handle fame, success and big money, even if they have the required technique and athletic abilities. He actually thinks Eboue, Song and Diaby are better footballers than Jack Wilshere. And he is horrified by suggestions that Fabio Capello wants to consider Wilshere for the World Cup.

 

Hm... Kontroversiell tanke, men det at kun Ashley Cole har klart å holde på en fast plass på landslaget mener jeg sier en god del... Upson er spennende i forhold til landslaget, men han har noen foran seg i køen. Grunnen til at Upson gikk var vel først og fremst at han hadde midtstoppere foran seg som var bedre enn han og at han følte han trengte førstelagsspill.

 

De andre engelskmennene som Wenger har prøvd å få frem, men som har blitt veid og funnet for lette(Pennant, Thomas, Bentley osv) er så å si enten IKKE førstevalg i sin klubb eller er i en relativt "dårlig" klubb. Ikke noen utfordrer til en av de gjeveste titlene for å si det sånn. Kanskje Wenger faktisk har hatt rett når det gjelder at Wenger: "doesn't reckon kids from English council estates can handle fame, success and big money, even if they have the required technique and athletic abilities." Vi har jo sett hvilken retning karrierene til veldig mange av dem har tatt...

 

Nei, Wenger knows :)

 

Myles slår til igjen:

 

Hvis han virkelig tror at Vieira ikke kom fordi Arsenal ikke kunne betale 750000 pund, som er den prisen som ble oppgitt, innen banken stengte den dagen så har han virkelig mistet det siste lille. Tror ikke akkurat oppgjørsdato er det som velter overganger mellom så store klubber. Når det er snakk om større beløp foregår ofte betalingen i avdrag. I dette tilfellet hadde nok Arsenal klart å betale beløpet det var snakk om, eventuelt dagen etter hvis det virkelig var økonomisk krise den dagen; noe årsresultatet ikke akkurat støtter.. Det er ikke som ved bilhandel; cash eller ingenting.

Virker helt utrolig dumt og veldig lite troverdig. Han prøver som alltid å ro seg i land etter nok et mislykket forsøk på å inneha inside info. Vi får se hva han skriver i januar hvis Vieira fortsatt ikke kommer; mistet telefonnummer eller noe lignende..

 

Når det gjelder Fab så startet han sesongen veldig godt og har kun vært svak etter at han kom tilbake fra skade.. -Eller kanskje det var mens han var skadet at han oppdaget at Wenger ikke hadde kjøpt flere spillere. Han ble nok veldig lei seg og fant ut at han skulle begynne å slå litt mer upresise pass.. Herregud så latterlig. Tror nok kapteinen i klubben har vært rimelig godt informert om hva som er på vei ut og inn av klubben..

 

-Og han har stadig ikke innsett at Eboue, Song og Diaby er meget gode fotballspillere og at Wenger faktisk velger de han mener til enhver tid gjør den beste jobben for klubben uavhengig av farge, språk og kultur. Myles fremstår som dypt såret og fornærmet langt inne i sitt lille bitre nasjonalistiske hjerte

Link to comment
Share on other sites

Arsene Wenger er magisk. Hverken mer eller mindre.

 

Dette er en presis, kort og enkel oppsummering.

 

Hvis jeg i en assosiasjonstest blir bedt om å si hva jeg forbinder med Arsenal må det være Wenger.

Manageren som virkelig har løftet oss til noe. Ikke bare trofeer, men til en spillestil som for meg på mange måter er viktigere enn trofeene.

Link to comment
Share on other sites

Og en økonomisk drift som er veldig sunn for klubben.

Wenger skal ha veldig mye av æren for at vi er der vi er i dag. Selvfølgelig ikke all, men han har hatt enormt stor innflytelse på klubben. Wenger er Arsenal, og Arsenal er Wenger. Bare synd det en dag må ta slutt... Men la oss leve i nuet og glede oss over at vi har en av verdens beste managere i klubben!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fulgt Wenger i alle år og Arsenal i mange fler.

Det han har gitt meg som fan er enormt, fotball av ypperste klasse, mange unge talenter som har vokst til noe kjempestort.

Jeg tenker mange ganger på hva som skal skje etter Wenger, blir litt deprimert når jeg tviler på om vi noen gang etter Wenger vil kunne nå de samme høyder; spillemessig og med hensyn til hans evne til å finne de riktige talentene.

Håper jeg tar så inderlig feil i min lille frykt for fremtiden. Vi kan sikkert være en storklubb, men jeg er spesielt glad i Wengers storklubb. Så glad at spillet er viktigere enn trofeene. Sprøtt kanskje, men men.

Link to comment
Share on other sites

Han sier også:

 

"Second, third or fourth isn't good enough. We want to win something this season and we believe we have the squad to do that."

 

"We have created and developed a team playing fantastic football. It's wonderful to watch and very exciting at times."

 

Dette er nærmere en støtteerklæring enn et press mot Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Han sier også:

 

"Second, third or fourth isn't good enough. We want to win something this season and we believe we have the squad to do that."

 

"We have created and developed a team playing fantastic football. It's wonderful to watch and very exciting at times."

 

Dette er nærmere en støtteerklæring enn et press mot Wenger.

Exactly my point.

Link to comment
Share on other sites

"Second, third or fourth isn't good enough. We want to win something this season and we believe we have the squad to do that."

 

"We have created and developed a team playing fantastic football. It's wonderful to watch and very exciting at times."

 

... "men nå er det på tide med trofeer"?

 

slik jeg tolket det hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...