Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg vet at disse tallene egentlig ikke sier mye. grunnen til at jeg la dem ut er fordi jeg synes det viste at vi er langt bak Man U, meget langt bak. faktisk mye lengre bak enn jeg trodde.

 

Det spørs om det holder med en keeper, en stopper, en midtbanespiller og en spiss for å ta igjen dette forspranget allerede til året.

 

Keeperen har vi i Fabianski, forsvaret er jeg rimelig sikker på at blir forsterket, midtbanen tviler jeg på at han gjør noe med (mulig han erstatter de som evt. forsvinner) og på topp tipper jeg vi får inn en som erstatning til Adebayor som nok forsvinner.

 

Sommeren og neste sesong blir meget spennende

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at disse tallene egentlig ikke sier mye. grunnen til at jeg la dem ut er fordi jeg synes det viste at vi er langt bak Man U, meget langt bak. faktisk mye lengre bak enn jeg trodde.

 

Det spørs om det holder med en keeper, en stopper, en midtbanespiller og en spiss for å ta igjen dette forspranget allerede til året.

 

Keeperen har vi i Fabianski, forsvaret er jeg rimelig sikker på at blir forsterket, midtbanen tviler jeg på at han gjør noe med (mulig han erstatter de som evt. forsvinner) og på topp tipper jeg vi får inn en som erstatning til Adebayor som nok forsvinner.

 

Sommeren og neste sesong blir meget spennende

 

BE

 

 

Har vi virkelig den keeperen vi trenger i Fabianski? Han har vel strengt tatt vært helt middels, og til tider veldig dårlig? Han hadde en utrolig kamp mot Manure på OT - men ellers så har han egentlig ikke overbevist. Og du som er så flink til å analysere keeperspill må vel også se det at han mangler en hel del på viktige deler av spillet sitt? Vi trenger en ny keeper - for vi har ingen forsterkning i våre egne rekker akkurat nå.

 

Forsvaret er jeg som deg, rimelig sikker på at det blir forsterket. Men på hvilken måte er jeg veldig usikker. Forsvinner Gallas, og hentes det da inn en ny? Blir overgangen til Senderos permanent, og henter vi inn en ny? Kommer Senderos tilbake, og blir det da regna som en forsterkning? Det gjenstår å se.. men jeg er faktisk ikke så sikker på at Wenger nødvendigvis kjøper en etablert forsvarsspiller.

 

Midtbanen... Her tror jeg han har klokketro på Song og Denilson. Jeg tror ikke han henter noen ren DM. Han får tilbake Rosicky (forhåpentligvis) - og holder Song/Denilson/Diaby seg friske - så tror jeg ikke han henter noen her heller...

 

Angrep ja... Jeg håper han selger Adebayor - men jeg er ikke så sikker. Adebayor har kontrakt med oss - og jeg tror Wenger ser på det som "billigst" å beholde ham, og håpe på at han finner nettmaskene som i forrige sesong. Men det gjenstår jo å se....

 

 

Vi får se - men helt enig - Det blir en spennende sommer og sesong!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Keeperen har vi i Fabianski (...)

 

Fabianski har vel ikkje vist noko som tilsei at han skal vere noko å satse på?? Typisk middelmådig keeper i mine auge!

Fabianski har vist mye. Han har allerede hatt noe som kan komme på topp 10 redninger i verden gjennom tidene. Han er meget offensivt anlagt. Han er tøff i en mot en situasjoner, og har egentlig alt jeg ser i en keeper, unntatt stabilitet.

Han har hatt noen meget gode kamper i arsenal drakta allerede, og desverre noen horrible. Jeg skrev i en annen tråd at han i desember burde få en 10-12 kamper på rad slik at vi kunne få sett om han er førstekeepermateriale (noe jeg er overbevist om at han er). Desverre for ham fikk han den tilliten i en svært avgjørende fase i sesongen og ikke i desember da feilene ikke ville ha fått drastiske konsekvenser.

Fabianski taklet ikke presset, men han kommer sterkere tilbake. Jeg håper og tror at han blir vår førstekeeper neste sesong.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har vel Wenger ikke sagt "we will be stronger next season" denne gangen. Mener det var noe med "We will be challenging next season" eller noe i den duren. Og det tror jeg så definitivt han har rett i. Jeg tror faktisk ikke han tar i for mye heller.

 

Bare se hvor mye en enkeltspiller som Arshavin har løftet hele laget. Nå er vi i ferd med å signere årets spiller fra Nederland. Det handler ikke bare om hvor god en spiller er, men hvilke holdninger han tar med inn i laget. Det eneste vi mangler nå er en solid makker til Fabregas, og muligens en spiss dersom noen vil ha Adebayor.

 

Hvis resten av laget blir værende, og vi i det minste klarer å starte sessongen uten skader på nøkkelspillere, så tror jeg definitivt vi kan kjempe om silverware i alle samenhenger, selv uten ytterligere forsterkninger. I fjor sommer var vi en Alonso unna å føle oss sterke nok. Nå har vi Arshavin som er helt enestående og det skulle ikke overaske meg mye om han ble ligaens beste spiller neste år.

 

Med fare for å høres ut som Wenger vil jeg påstå at Eduardo blir som en ny signering til høsten. Spennende å se hvordan han kommer i gang. Det samme gjelder Rosicky. Når vi i tilegg har en Djourou som er på vei til å bli god, og spillere som Gibbs og Willshere i bakhånd, så har jeg for første gang på lenge en realistisk tro på at vi kan stå igjen på toppen neste vår.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

har ikke wenger sagt no i 3-4-5 år at vil vil være bedre neste år???

 

synes han sa at vi skulle forsterke denne sesongen med 2 spillere.. en ut en inn er ikke 2

 

i fjor sa han etter twente at vi kom til og bli meget fornøyd når vi så kem han kom til og hente, han hentet silvestre..

 

for 2 år siden når vi nesten vant, hadde vi gilberto, flamini, diarra, denilson, pluss pluss, 3 av de stakk hvordan kan det då være at vi ikke trenger noen ny DMC..

 

greier ikke denne piningen lenger..

 

tror dere det kan være at han ser om vi kvalifiserer oss til CL først?? var snakk om det i fjor

 

hvis han ikke har tenkt og hente noen er det vel bare til og si det, så slipper 1000vis av arsenale suportere og rive seg i håret hver eneste dag???

Link to comment
Share on other sites

synes han sa at vi skulle forsterke denne sesongen med 2 spillere.. en ut en inn er ikke 2

 

Er nokså sikker på at Wenger har ansatt en dørvakt på Emirates med en sånn teller i hånda. Han har fått beskjed av Wenger om å telle dem som går gjennom døra. Vermaelen inn. 1! Adebayor ut. 2!

 

Det blir lett misforståelser når alle spillere går gjennom samme dør uavhengig av om det er avgang eller ankomst.

Det er min bombesikre teori! :D

Link to comment
Share on other sites

Stakkars Wenger. 5 veker til overgangsvindauget stengjer, og han får allereie så hatten passar for manglande kjøp. Her skal tinga skje i ein fei! Senk heller skuldrene, dropp frustrasjonane og nyt sommaren.

Eg veit heller ikkje kva som skjer framover, men eg gleder meg til sesongen, okke som :D

Link to comment
Share on other sites

Stakkars Wenger. 5 veker til overgangsvindauget stengjer, og han får allereie så hatten passar for manglande kjøp. Her skal tinga skje i ein fei! Senk heller skuldrene, dropp frustrasjonane og nyt sommaren.

Eg veit heller ikkje kva som skjer framover, men eg gleder meg til sesongen, okke som :D

Det er helt sant! Problemet er at erfaringer fra tidligere år sier at handelen er over for i år. (Utelukker dog ikke at flere blir solgt). I fjor kjøpte vi Nasri og Bichoff (knallkjøp han der Bichoffen). Hleb, Flamini og Gilberto ble solgt.

 

Men som du sier, det er 5 uker igjen og mye kan skje. Håper Wenger gir oss andre boller i år :D

Link to comment
Share on other sites

Men det fascinerende å se.. Hvis man blar seg tilbake for de siste 3-4 preseasons ( om ikke flere ) Så er det akkurat samme stemning som det er nå. Vi skal ha det, mange av oss - at vi lever i trua! Men vi lar oss skuffe, gang på gang..

 

Men jeg håper vi slipper det i år :D og blir sikkert like skuffa den 1. september

Link to comment
Share on other sites

Stakkars Wenger. 5 veker til overgangsvindauget stengjer, og han får allereie så hatten passar for manglande kjøp. Her skal tinga skje i ein fei! Senk heller skuldrene, dropp frustrasjonane og nyt sommaren.

Eg veit heller ikkje kva som skjer framover, men eg gleder meg til sesongen, okke som :P

 

Innertier, spot on and amen to that!

Link to comment
Share on other sites

kan se ut som det er på vei til en stor overhaling av stallen i år, noe jeg ser på som posetivt..

 

som sagt det var en del problemer innad i klubben i fjor, gallas og toure snakket ikke med hverandre og toure sine alierte var adebayor eboue, hvis det er sånn at det er de som lagde kvalme øg wenger selger alle disse kan det se meget lovende ut for vår del..

 

jeg er enig med de som sier at gallas er bedre en toure, sånn som gallas spilte etter han ble fratatt kapteinsbindet var sinnsykt bra, bare synd han ble skadet på slutten ellers kunne ting fort sett annerledes ut

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...t-the-right-way

 

Ut i fra det han sier her virker det som om han vil satse på spillerne vi har, noe som sikkert ville ha fungert bra dersom vi var et lag som aldri blir rammet av skader, men dessverre er nok ikke dette tilfellet.

 

Håper fortsatt på et par nye spillere, men må si jeg ikke ble så utrolig optimistisk når jeg leste dette.. :)

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...