Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dersom Wenger føler at han ikke har styret og eierenes fulle tillitt, kan dette være ett taktisk grep fra Wenger for å få de til å ta ett standpunkt.

Hvis dette stemmer synes jeg det er bra av Wenger å ta denne kampen på strak arm med en gang.

 

Styret, eierene og alle andre kan stille seg dette spørsmålet: -Hvilke andre managere kan ta over denne halvferdige stallen uten mere penger til å sette sitt preg på laget?

 

Jeg håper han ender hos oss minst en sessong til, men at han analyserer seg selv, lærer av sine få feil, og gjør alt nærmere 100% riktig denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Desverre så ser jeg både logikk og fornuft i det du sier BE. Wenger har vært veldig lite Wenger i det siste. Både med arsenal.com og media forøvrig. ER det ett tegn på at han kutter sine tråder?

 

Er også veldig enig med deg om -mourinho som arvtager - men ser desverre ikke at det skjer. Men han er en mann som er tøff og god nok til¨å selge/fjerne mye av de som ikke holder mål. I mine øyne er det f.eks. Diaby, Bischoff, Adebayor, Silvestre. Og henter heller inn spillere som kan styrke oss med en gang.

 

 

Det er ikke godt å si hva som skjer om dagen. Men jeg er sikker på at vi går en veldig spesiell og interessant sommer i møte.

Link to comment
Share on other sites

Diskusjonene om Wengers "flørting" med Real går høylydt på forum, blogger og ikke minst i pressen. Hvorfor kommer det ikke noe dementi på arsenal.com? Det er for meg den største indikasjonen på at ikke alt er som det skal. At pressen koker suppe på spiker er ikke noe nytt men den øredøvende stillheten fra Arsenal og Wenger er litt skummel.

 

Håper ikke dette ender med det utenkelige :D

Link to comment
Share on other sites

Nå får vi ikke begynne å lage altfor mye storm i et vannglass her da. Dette er nok bare noe media hauser opp fryktelig, og kommentarene til Wenger tror jeg som jeg skrev tidligere i tråden bare var en generell mening.

 

Utifra kommentaren "With Perez the project will be strongly interesting for every coach," så har media og diverse forum klart å vri dette til at Wenger vurderer Real, at Wenger skal få sparken etc etc.

 

I dag ligger det på hovedsiden på Arsenal.com uttalelser fra Wenger etter Man Utd kampen hvor han sier; “You cannot see what we have seen on Saturday and not aspire to that,” he said. “We want to achieve that. & “But we had seven players today of under 22 years-old on the pitch. So why should we not hope to be even better next year?”.

 

Hele tiden "we, we, we". Wenger blir! Noe annet ville kommet som en fryktelig stor overraskelse og det er kun hvis det er noe bråk bak på kammerset og jeg har vanskelig for å tro at det faktisk stemmer. Stoke-kampen spilles på søndag. Da kommer i hvertfall Wenger med en uttalese på dette på fredag, om ikke før. :D

 

Det er også pussig hvordan Wenger for noen dager siden var gjort til syndebukk for en skuffende sesong, at han må kjøpe mer og se bortifra de prinsippene han har hatt etc, og nå plutselig er det styret som får skylda for alt (at de ikke gir Wenger nok penger etc). Tror vi supportere må bli flinkere til å ikke trekke altfor forhastede slutninger. Det er vanskelig å vite hva som skjer bak kulissene B)

Link to comment
Share on other sites

Myles Palmer (ja jeg vet at ikke alle ser på ham som en troverdig kilde, og ja, jeg synes selv at han farer med mye "kreativit") har jo hardnakket gang på gang hevdet at det er Gazidis som hentet Arshavin, ikke Wenger, og på sett og vis kan det jo virke som om det var en merkelig signering (fra Wengers side), fordi wenger ikke liker å handle i januarvinduet, og i ettertid så har han hele tiden snakket om at det å kjøpe etablert DM "dreper" Song og denilson. Prøver han på den måten å si at han ikke likte kjøpet av Arshavin, fordi det går utover hans talentsatsning? og kan det være en grunn til at Arshavin ikke startet mot Chelsea i FA-cup semifinalen. Jeg finner ingen andre logiske forklaringer på dette i allefall.

 

Takk for et godt innlegg BE, jeg skal bare ta for meg to punkter.

 

1. Det blir litt tullete å påstå at Gazidis hentet Arshavin. Vi prøvde jo å kjøpe han før sesongstart og da var ikke Gazidis i klubben en gang.

 

2. En plausibel forklaring på hvorfor Arshavin ikke startet semifinalen mot Chelsea finner du her

Link to comment
Share on other sites

Betrayed: Wenger hurt by sniping

 

Hill-Wood: Wenger will stay!

 

Helt utrolig at det helsikes styret begynner å leke Real Madrid nå! B)

 

leke real madrid?,skjønner ikke helt hva du mener jeg :D

 

Selv så tror jeg wenger kommer til å bli ut kontrakten!

 

Det at styret skal begynne å ha ekstremt stor innvirkning på alt som skjer og alt Wenger foretar seg. I Real Madrid bestemmer jo presidenten mer enn treneren selv. Er jo tydelig at aksjeholderne begynner å bli en "pain in the ass" for Wenger.

 

Tror Wenger blir.

Link to comment
Share on other sites

Betrayed: Wenger hurt by sniping

 

Hill-Wood: Wenger will stay!

 

Helt utrolig at det helsikes styret begynner å leke Real Madrid nå! B)

 

leke real madrid?,skjønner ikke helt hva du mener jeg :D

 

Selv så tror jeg wenger kommer til å bli ut kontrakten!

 

Det at styret skal begynne å ha ekstremt stor innvirkning på alt som skjer og alt Wenger foretar seg. I Real Madrid bestemmer jo presidenten mer enn treneren selv. Er jo tydelig at aksjeholderne begynner å bli en "pain in the ass" for Wenger.

 

Tror Wenger blir.

 

Aksjeholdere og Styret er to forskjellige ting. 2-3 aksjeholdere stilte svært kritiske spørsmål til Wenger, og Hill-Wood(repr Styret) har støttet ham og kalt spørsmålene skammelige.

Kan ikke se at styret har begynt å leke Real Madrid av den grunn?

Link to comment
Share on other sites

Myles Palmer (ja jeg vet at ikke alle ser på ham som en troverdig kilde, og ja, jeg synes selv at han farer med mye "kreativit") har jo hardnakket gang på gang hevdet at det er Gazidis som hentet Arshavin, ikke Wenger, og på sett og vis kan det jo virke som om det var en merkelig signering (fra Wengers side), fordi wenger ikke liker å handle i januarvinduet, og i ettertid så har han hele tiden snakket om at det å kjøpe etablert DM "dreper" Song og denilson. Prøver han på den måten å si at han ikke likte kjøpet av Arshavin, fordi det går utover hans talentsatsning? og kan det være en grunn til at Arshavin ikke startet mot Chelsea i FA-cup semifinalen. Jeg finner ingen andre logiske forklaringer på dette i allefall.

 

Takk for et godt innlegg BE, jeg skal bare ta for meg to punkter.

 

1. Det blir litt tullete å påstå at Gazidis hentet Arshavin. Vi prøvde jo å kjøpe han før sesongstart og da var ikke Gazidis i klubben en gang.

 

2. En plausibel forklaring på hvorfor Arshavin ikke startet semifinalen mot Chelsea finner du her

 

Mulig deter tullete å påstå at Gazidis hentet Arshavin, og det stemmer nok helt sikkert at vi prøvde å hente ham i sommer. Jeg vet ikke hvem det var som trakk i trådene da. Jeg videreformidlet kun hva Myles Palmer har skrevet.

 

2. Dette er en forklaring jeg ikke kjøper. Arshavin var den mest uthvilte så hvorfor hvile ham?

 

Uansett er det noe som skurrer, og at ikke Wenger har kommet med en uttalelse om at han ikke har noen internsjoner om å forlate skuta på arsenal.com er rart.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Uansett er det noe som skurrer, og at ikke Wenger har kommet med en uttalelse om at han ikke har noen internsjoner om å forlate skuta på arsenal.com er rart.

 

Ja, det er noe som skurrer. Jeg tolker dette som at Wenger har gått i tenkeboksen. Han trenger nok å tenke igjennom sesongen, hva som har gått galt, hvilke arbeidsforhold han har hatt osv. Når han får det hele litt på avstand TROR jeg at han kommer til å bestemme seg for å fortsette ihvertfall ett år til. Jeg tror ikke minst at han ønsker å bevise noe overfor de mest usaklige kritikerne, og han ønsker å vise verden og seg selv at hans linje har vært riktig - i det lange løpet. Men det er naturligvis ingen garanti for at han blir, til det virker spillet i kulissene å være for uforutsigbart. Derfor er det viktig at Peter Hill-Wood har gått ut og forsvart Wenger. Men det ser jo ut som om Hill-Wood snart er det eneste forankringspunktet Wenger har i styret, og spørsmålet er jo hvor lang tid det tar før også Hill-Wood skises ut dersom ting fortsetter som nå...

Link to comment
Share on other sites

Betrayed: Wenger hurt by sniping

 

Hill-Wood: Wenger will stay!

 

Helt utrolig at det helsikes styret begynner å leke Real Madrid nå! B)

 

leke real madrid?,skjønner ikke helt hva du mener jeg :D

 

Selv så tror jeg wenger kommer til å bli ut kontrakten!

 

Det at styret skal begynne å ha ekstremt stor innvirkning på alt som skjer og alt Wenger foretar seg. I Real Madrid bestemmer jo presidenten mer enn treneren selv. Er jo tydelig at aksjeholderne begynner å bli en "pain in the ass" for Wenger.

 

Tror Wenger blir.

 

Aksjeholdere og Styret er to forskjellige ting. 2-3 aksjeholdere stilte svært kritiske spørsmål til Wenger, og Hill-Wood(repr Styret) har støttet ham og kalt spørsmålene skammelige.

Kan ikke se at styret har begynt å leke Real Madrid av den grunn?

 

Jeg som surrer fælt nå! Beklager! :P

Link to comment
Share on other sites

Viss vi skal miste en av verdens beste managere for di vi som fans klager og syter over at vi kommer på 4.plass i PL iår, semifinale i både FA og CL. Så blir jeg flau over å være Arsenalfan.

Før vi fikk mr Wenger så var vi et lag som var heldig viss vi klarte å kvalifisere oss til europa gjennom ligaen. Etter han han tok over har vi vert i CL hver eneste sesong, og vi er en av gigantene i både Engelsk og Europeisk fotball.

Spillet vi hadde før Wenger er var det som alle husker som BORING Arsenal. Idag er vi sett på som et av de mest fintspillende lagene i verden. Under professoren har vi også fått et av de beste stadionene i verden.

Så viss vi mister han pga at fansen begynner og viser missnøye med han og noen av valgene som han gjøre så blir jeg JÆVLIG SKUFFA!

Derfor håper jeg at alle vi vise sin støtte til Wenger, det fortener han. Grett nok at vi kan være uenige i ting han foretar seg. Men å ville ha han vekk fra manager stolen er for meg helt utenkelig.

Link to comment
Share on other sites

 

Svaret på denne artikkelen er at kjøp av unge spillere er en strategi som vi fremdeles kan ha forhåpninger til. Vi kan velge å være sure for strategien, eller velge å gi Wenger og co den tiden de trenger. Jeg velger å støtte manageren, og er svært fornøyd med at vi atter en gang skal være med i mesterligaen. At vi som i fjor, igjen skal kjempe helt til slutt om ligagull, og som i år være med helt til slutt om en FA-cup finale og Mesterliga finale.

 

Vi er med vårt unge lag, svært nære triumfer! Artikkelskribenten og mange, mange på forumet tror virkelig at vi er mil unna triumfer.

 

Hvor negativ og pessimistisk går det an å bli?

 

UP THE GUNNERS!! Nå er det Stoke i morgen:)

Link to comment
Share on other sites

 

Svaret på denne artikkelen er at kjøp av unge spillere er en strategi som vi fremdeles kan ha forhåpninger til. Vi kan velge å være sure for strategien, eller velge å gi Wenger og co den tiden de trenger. Jeg velger å støtte manageren, og er svært fornøyd med at vi atter en gang skal være med i mesterligaen. At vi som i fjor, igjen skal kjempe helt til slutt om ligagull, og som i år være med helt til slutt om en FA-cup finale og Mesterliga finale.

 

Vi er med vårt unge lag, svært nære triumfer! Artikkelskribenten og mange, mange på forumet tror virkelig at vi er mil unna triumfer.

 

Hvor negativ og pessimistisk går det an å bli?

 

For å ta det siste først, på bakgrunn av erfaringene de senere årene spesielt, og for så vidt under det meste av Wengers regjeringstid i Arsenal generelt er det en viss grunn til å bli pessimist; ikke på grunn av antall pokaler i seg selv, men det faktum at det er blitt for mange andreplasser og for mye "nesten". På tross av at det fantastiske arbeidet Wenger har gjort er det dessverre et ugjendrivelig faktum at han sliter med å ta sine lag det siste stykket, nettopp det Ferguson er ekspert på! Wenger er ingen "fullfører", som man kaller det i ulike personlighetstester. Selv i de beste årene under Wenger vant laget alt for lite i forhold til det de faktisk serverte av fotball. Og dette mønsteret kan man ikke bar prate bort. Det hjelper lite å ha verdens største potensiale dersom man ikke får det ut.

 

Når det er sagt, selv om man er kritisk, så er det naturligvis ikke likegyldig HVORDAN man er kritisk. Selv om Wenger fortjener kritikk betyr ikke det at man ønsker å avsette ham over natta. Det er uansett den dårligste løsningen. Hans eventuelle avgang bør planlegges i god tid, og en erstatter bør blinkes ut tidlig. Dessuten er ikke den tiden kommet enda. Wenger fortjener sjansen å bevise at vi som er litt utålmodige og kritiske tar feil! :) Det er det minste vi skylder ham. Og selv om man er kritisk, vi har ingen rett å være usaklige, slik mange åpenbart er i disse dager. Selv om vi har gode grunner til å være frustrert, bør man også ha såpass perspektiv at man også ser helheten. Jeg blir mildt sagt oppgitt når jeg hører folk skryter Wenger opp i skyene den ene dagen, roper "korsfest!" dagen etter fordi man har tapt en kamp.

 

Og du har helt rett i at dagens Arsenal-mannskap er SVÆRT nære pokaler. Og det er jo grunn til å påpeke at selv om Arsenal ikke har vunnet noe de senere årene, så har Wenger fått utrolig mye ut av det unge mannskapet tross alt. Ja, kanskje Wengers prestasjon er større enn de fleste andre managere? For de fleste har åpenbart helt andre forutsetninger å arbeide under enn Wenger. Så kanskje mesteparten av kritikken egentlig bør rettes mot styret, som det vel hevdes også i den linkede artikkelen? Men kanskje nettopp det at Wenger har fått såpass mye ut av så lite, og at han har vært så lojal, har blitt en sovepute for styret? De ser at laget er oppe å lukter på store titler selv om de kjører på sparebluss. Da er det ikke overraskende at styret fortsetter sin nøkterne og stramme økonomiske linje. Men som vi har vært inne på mange ganger tidligere, man kan spare seg til fant, og det er det jo en viss fare for at Arsenal er i ferd med å gjøre. Det er viktig å ha god kontroll på økonomien, men det mest frustrerende er at det sannsynligvis skal så lite til for at Arsenal tar det siste steget, og derfor er det merkelig at styret ikke selv tar initiativ til en slik ekstrainvestering.

Link to comment
Share on other sites

Myles Palmer (ja jeg vet at ikke alle ser på ham som en troverdig kilde, og ja, jeg synes selv at han farer med mye "kreativit") har jo hardnakket gang på gang hevdet at det er Gazidis som hentet Arshavin, ikke Wenger, og på sett og vis kan det jo virke som om det var en merkelig signering (fra Wengers side), fordi wenger ikke liker å handle i januarvinduet, og i ettertid så har han hele tiden snakket om at det å kjøpe etablert DM "dreper" Song og denilson. Prøver han på den måten å si at han ikke likte kjøpet av Arshavin, fordi det går utover hans talentsatsning? og kan det være en grunn til at Arshavin ikke startet mot Chelsea i FA-cup semifinalen. Jeg finner ingen andre logiske forklaringer på dette i allefall.

 

Takk for et godt innlegg BE, jeg skal bare ta for meg to punkter.

 

1. Det blir litt tullete å påstå at Gazidis hentet Arshavin. Vi prøvde jo å kjøpe han før sesongstart og da var ikke Gazidis i klubben en gang.

 

2. En plausibel forklaring på hvorfor Arshavin ikke startet semifinalen mot Chelsea finner du her

 

Mulig deter tullete å påstå at Gazidis hentet Arshavin, og det stemmer nok helt sikkert at vi prøvde å hente ham i sommer. Jeg vet ikke hvem det var som trakk i trådene da. Jeg videreformidlet kun hva Myles Palmer har skrevet.

 

2. Dette er en forklaring jeg ikke kjøper. Arshavin var den mest uthvilte så hvorfor hvile ham?

 

Uansett er det noe som skurrer, og at ikke Wenger har kommet med en uttalelse om at han ikke har noen internsjoner om å forlate skuta på arsenal.com er rart.

 

BE

 

 

Og her er masser av commitment:

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...nger-is-staying

http://www.arsenal.com/news/news-archive/2...ress-conference

 

Jeg har forøvrig som alltid på denne tiden stor tro på neste sesong og sesongene deretter. Og jeg har ikke blitt skuffet de siste dusin år. Med Championsleague spill hvert eneste av dem.

Link to comment
Share on other sites

Om det er målsettingen, å bare klare champions league spill, og er vi heldige med trekningen så kommer vi oss forbi kvartfinalen. Og ja det er gode prestasjoner det også, men det er ikke bra nok om man vil være best.

 

Og ungdomspolitikken har vært bra den, men for at de unge skal ta det siste steget, må de ha noe å strekke seg etter. Vi har ingen Bergkamp, ingen Henry, ingen Pires, ingen Vieira og ingen Adams. Vi kan ikke ha et lag med bare talenter, faren er stor for at de stagnerer før de når toppen. Så det er en nødvendighet med rutinerte og gode spillere. Rutine i seg selv er ikke nok, det må være talent også. Vi kan jo ta Silvestre som et eksempel, han har vel egentlig ikke forsterket laget i det hele tatt, han står heller bare i veien for de unge. Arshavin har vært et friskt pust, men et par sesonger for sent. Hadde vi fått inn spillere av det kaliberet tidligere, så hadde kanskje vi kunne beholdt stjernene som dro litt lengre, og vi kunne da integrert de unge i laget og fortsatt tatt med pokaler. Det er lettere å være 20år og jobbe i dragsuget av Bergkamp, for da utvikles bak han og samtidlig ha en spiller å strekke seg etter. Men er man 20år og må dra lasset, og ikke ha noen å strekke seg etter, ja da blir det vanskeligere å ta det siste steget.

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk ett snitt på 1.89 poeng pr kamp. For å slå Man U i år måtte vi ha spilt 48 kamper mot deres 38. Dette til ettertanke til de som hevder at vi var med i gullkampen i år.

 

Er det noen som hevder dette? Arsenal røk vel ut av gullkampen allerede da de tapte for Hull hjemme... for øvrig er jo et mer interessant spørsmål å svare på HVOR nær man egentlig er ManU. Og da er ditt regnestykke egentlig ikke så veldig interessant, ja faktisk er det mer misvisende enn informativt. For selv om man ligger solid bak i poeng er det jo relativt små forskjeller tross alt. Fotball på dette nivået er en marginal sport, der små forskjeller kan gi store utslag.

 

Når det er sagt; Arsenal har likevel en god vei å gå. For det holder ikke å ta igjen et forspranget ManU hadde denne sesongen. Hvis man bare gjør det vil man jo fortsatt være på etterskudd neste sesong, og sånn sett like langt. For man må jo regne med at også motstanderne tar noen steg neste sesong...

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...