Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

Det er som du sier, vi har ingen forutsetning for å gjøre det betre denne sesongen enn forrige. Troppen har blitt slanka ytterlegare, og fjorårets sesong viste at vi har for liten bredde i stallen. Eg er skeptisk dersom det ikkje blir kjøpt inn ein einaste spelar til.

Ian Wright sier at Vieira kanskje forhandler ein prestasjonsbasert kontrakt, eg sier velkommen til det; det kostar oss ubetydelegt beløp.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

 

Kan desverre ikke si at jeg blir særlig overrasket over denne uttalelsen til Wenger. Det jeg tror har skjedd, er at han ikke har fått de spillerne han har prøvd å hente. Og istedet for å prøve å finne andre alternativer, som kan gjøre den samme jobben, slik som alle andre managere gjør, velger han å fortsette med det han har. Jeg tror rett og slett Wengers stahet/stolthet, kommer til å koste denne klubben dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

 

Kan desverre ikke si at jeg blir særlig overrasket over denne uttalelsen til Wenger. Det jeg tror har skjedd, er at han ikke har fått de spillerne han har prøvd å hente. Og istedet for å prøve å finne andre alternativer, som kan gjøre den samme jobben, slik som alle andre managere gjør, velger han å fortsette med det han har. Jeg tror rett og slett Wengers stahet/stolthet, kommer til å koste denne klubben dyrt.

 

Det skjønte jeg ikke helt Kim:

Hvis han har prøvd å hente spillere, men ikke klart det, og nå ikke finner noen han syns er god nok til å erstatte de han har; er han sta/stolt da?

Jeg støtter Wengers tankegang- gitt at du har rett-; Hvis jeg ønsker meg en svart BMW så kjøper jeg ikke en svart Honda fordi den tilfeldigvis var ledig og har samme farge :)

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

 

Kan desverre ikke si at jeg blir særlig overrasket over denne uttalelsen til Wenger. Det jeg tror har skjedd, er at han ikke har fått de spillerne han har prøvd å hente. Og istedet for å prøve å finne andre alternativer, som kan gjøre den samme jobben, slik som alle andre managere gjør, velger han å fortsette med det han har. Jeg tror rett og slett Wengers stahet/stolthet, kommer til å koste denne klubben dyrt.

 

Det skjønte jeg ikke helt Kim:

Hvis han har prøvd å hente spillere, men ikke klart det, og nå ikke finner noen han syns er god nok til å erstatte de han har; er han sta/stolt da?

Jeg støtter Wengers tankegang- gitt at du har rett-; Hvis jeg ønsker meg en svart BMW så kjøper jeg ikke en svart Honda fordi den tilfeldigvis var ledig og har samme farge :)

 

Hvis hensikten med bilen er å pendle til 10 mil til jobb hver dag, og alternativet er sykkelen du har i garasjen så kjøper du nok hondaen da den er tilgjengelig.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

 

Kan desverre ikke si at jeg blir særlig overrasket over denne uttalelsen til Wenger. Det jeg tror har skjedd, er at han ikke har fått de spillerne han har prøvd å hente. Og istedet for å prøve å finne andre alternativer, som kan gjøre den samme jobben, slik som alle andre managere gjør, velger han å fortsette med det han har. Jeg tror rett og slett Wengers stahet/stolthet, kommer til å koste denne klubben dyrt.

 

Det skjønte jeg ikke helt Kim:

Hvis han har prøvd å hente spillere, men ikke klart det, og nå ikke finner noen han syns er god nok til å erstatte de han har; er han sta/stolt da?

Jeg støtter Wengers tankegang- gitt at du har rett-; Hvis jeg ønsker meg en svart BMW så kjøper jeg ikke en svart Honda fordi den tilfeldigvis var ledig og har samme farge :)

 

Hvis hensikten med bilen er å pendle til 10 mil til jobb hver dag, og alternativet er sykkelen du har i garasjen så kjøper du nok hondaen da den er tilgjengelig.

 

BE

Nyydelig metafor BE!

Link to comment
Share on other sites

Men, nå er det jo sånn at han har en bil, og muligens har prøvd å hente en erstatter til den bilen i tilfelle rottefelle. Likevel ser det ut til at han lar være å kjøpe Hondaen siden han allerede har en bil og en moped som kan gjøre jobben, iallefall til en viss grad.

 

Han satser altså på at bilen han allerede har overlever sesongen, mens mopeden kan komme inn og gjøre jobben noen ganger i løpet av sesongen for å gi bilen hvile...

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

 

Kan desverre ikke si at jeg blir særlig overrasket over denne uttalelsen til Wenger. Det jeg tror har skjedd, er at han ikke har fått de spillerne han har prøvd å hente. Og istedet for å prøve å finne andre alternativer, som kan gjøre den samme jobben, slik som alle andre managere gjør, velger han å fortsette med det han har. Jeg tror rett og slett Wengers stahet/stolthet, kommer til å koste denne klubben dyrt.

 

Det skjønte jeg ikke helt Kim:

Hvis han har prøvd å hente spillere, men ikke klart det, og nå ikke finner noen han syns er god nok til å erstatte de han har; er han sta/stolt da?

Jeg støtter Wengers tankegang- gitt at du har rett-; Hvis jeg ønsker meg en svart BMW så kjøper jeg ikke en svart Honda fordi den tilfeldigvis var ledig og har samme farge :D

 

Hvis hensikten med bilen er å pendle til 10 mil til jobb hver dag, og alternativet er sykkelen du har i garasjen så kjøper du nok hondaen da den er tilgjengelig.

 

BE

 

Du glemmer jo det viktigste: En bil er en bil og en sykkel en sykkel. Vi har biler tilgjengelig, sykkelen blir irrelevant i denne sammenhengen :P

 

Og du glemmer jo helt fargen, den er virkelig vesentlig i min idiotiske spøk :)

 

 

--- og nå snakker vi i tillegg om mopeder, blir komplisert dette..

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

 

Kan desverre ikke si at jeg blir særlig overrasket over denne uttalelsen til Wenger. Det jeg tror har skjedd, er at han ikke har fått de spillerne han har prøvd å hente. Og istedet for å prøve å finne andre alternativer, som kan gjøre den samme jobben, slik som alle andre managere gjør, velger han å fortsette med det han har. Jeg tror rett og slett Wengers stahet/stolthet, kommer til å koste denne klubben dyrt.

 

Det skjønte jeg ikke helt Kim:

Hvis han har prøvd å hente spillere, men ikke klart det, og nå ikke finner noen han syns er god nok til å erstatte de han har; er han sta/stolt da?

Jeg støtter Wengers tankegang- gitt at du har rett-; Hvis jeg ønsker meg en svart BMW så kjøper jeg ikke en svart Honda fordi den tilfeldigvis var ledig og har samme farge :)

 

Poenget mitt her, er at Wenger har sett seg ut ett knippe spillere han ønsker. Dersom han ikke får dette, velger han å ikke kjøpe, til tross for at det finnes flere spillere på markedet som kunne gjort en like god jobb for Arsenal som de spillerne han var ute etter i utgangspunktet. Problemet er at Wenger er for sta/stolt til å utover sin egen filosofi til å gjøre de nødvendige grepene som skal til for at laget skal oppnå suksess.

 

Problemet er at hvis vi blir hengende etter nå, vil det bli vanskeligere å hente seg inn igjen for hvert år. Jeg tror dette er rett og slett make or break. Dersom vi ikke vinner ett trofe denne sesongen, kan vi fort gå flere sesonger i møte der vi blir liggende i ingenmannsland. Det er helt utrolig å se at iløpet av 5 år, har man klart å gjøre en klubb som var ubeseiret i 49 kamper på rad til å bli en som fort kan komme til å slite med å klare en plass blant de 4 beste. Greit nok at det har kommet flere aktører på banen. Problemet er bare at Wenger/styret har sovet i timen, og ikke fulgt med på utvilklingen som er i dagens internasjonale toppfotball. Og denne sovingen kan fort koste klubben dyrt i lengden. Og da snakker vi fort enda mer penger enn det det hadde kostet å kjøpe inn ett par forsterkninger.

 

Og det er det som er så synd. Det er faktisk ikke de store justeringene som skal til for at vi skal kunne være med å kjempe helt i toppen. Vi trenger en ny midtstopper, en deffensiv midtbanespiller, og muligens en ny spiss. Og alt dette skulle det være fullt mulig å få tak i for de pengene vi har fått for Adebayor og Toure.

 

Men desverre blir det nok å belage seg på at vi nok en gang blir nødt til å sitte å se på mens de andre store spiser kirsebær, istedet for å være med på spisingen selv. Fordelen med å være forberedt på dette, er at skuffelsen ikke blir så altfor stor når vi ender opp på 5. plass i mai 2010.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig sier Wenger det samme som tidligere..

 

 

“I feel we are strong enough but if we can add then we will do it,” he said.

 

“In England people think that all the problems can be sorted out by buying players.

 

“I believe the biggest target is to work hard in training, improve what we can improve and have confidence in the players that we have.

 

“If we need to add then we will. We have money available so for us it is now [important] to spend it in the right way when we do it or if we do it.

 

“But unfortunately I cannot tell you that we are close to signing anyone at the moment.”

 

Han benekter ikke at det kan komme inn spillere, men at vi samtidig ikke er i nærheten av å signere noen.

Vel..burde han ikke være litt mer aktiv og eventuelt få inn de spillerne vi trenger fortest mulig?

Ellers har han virkelig trua på at dagens tropp kan vinne seriegull etter hva som ble prestert forrige sesong?

Vi selger jo unna 3-4 mann hver sommer.

 

Ser ingen grunn til å vente til 31. august og ende opp med et panikk-kjøp.

 

Kan desverre ikke si at jeg blir særlig overrasket over denne uttalelsen til Wenger. Det jeg tror har skjedd, er at han ikke har fått de spillerne han har prøvd å hente. Og istedet for å prøve å finne andre alternativer, som kan gjøre den samme jobben, slik som alle andre managere gjør, velger han å fortsette med det han har. Jeg tror rett og slett Wengers stahet/stolthet, kommer til å koste denne klubben dyrt.

 

Det skjønte jeg ikke helt Kim:

Hvis han har prøvd å hente spillere, men ikke klart det, og nå ikke finner noen han syns er god nok til å erstatte de han har; er han sta/stolt da?

Jeg støtter Wengers tankegang- gitt at du har rett-; Hvis jeg ønsker meg en svart BMW så kjøper jeg ikke en svart Honda fordi den tilfeldigvis var ledig og har samme farge :)

 

Poenget mitt her, er at Wenger har sett seg ut ett knippe spillere han ønsker. Dersom han ikke får dette, velger han å ikke kjøpe, til tross for at det finnes flere spillere på markedet som kunne gjort en like god jobb for Arsenal som de spillerne han var ute etter i utgangspunktet. Problemet er at Wenger er for sta/stolt til å utover sin egen filosofi til å gjøre de nødvendige grepene som skal til for at laget skal oppnå suksess.

 

Problemet er at hvis vi blir hengende etter nå, vil det bli vanskeligere å hente seg inn igjen for hvert år. Jeg tror dette er rett og slett make or break. Dersom vi ikke vinner ett trofe denne sesongen, kan vi fort gå flere sesonger i møte der vi blir liggende i ingenmannsland. Det er helt utrolig å se at iløpet av 5 år, har man klart å gjøre en klubb som var ubeseiret i 49 kamper på rad til å bli en som fort kan komme til å slite med å klare en plass blant de 4 beste. Greit nok at det har kommet flere aktører på banen. Problemet er bare at Wenger/styret har sovet i timen, og ikke fulgt med på utvilklingen som er i dagens internasjonale toppfotball. Og denne sovingen kan fort koste klubben dyrt i lengden. Og da snakker vi fort enda mer penger enn det det hadde kostet å kjøpe inn ett par forsterkninger.

 

Og det er det som er så synd. Det er faktisk ikke de store justeringene som skal til for at vi skal kunne være med å kjempe helt i toppen. Vi trenger en ny midtstopper, en deffensiv midtbanespiller, og muligens en ny spiss. Og alt dette skulle det være fullt mulig å få tak i for de pengene vi har fått for Adebayor og Toure.

 

Men desverre blir det nok å belage seg på at vi nok en gang blir nødt til å sitte å se på mens de andre store spiser kirsebær, istedet for å være med på spisingen selv. Fordelen med å være forberedt på dette, er at skuffelsen ikke blir så altfor stor når vi ender opp på 5. plass i mai 2010.

 

Takk for svar Kim.

 

Jeg ser helt klart poenget ditt, men tror ikke det er så enkelt. Jobben med å kartlegge spillere og ikke minst få dem til riktig pris er viktig for at vi skal kunne overleve med dagens eiere/eierstruktur. Vi har ikke råd til å gjøre dyre bomkjøp og jeg tror Wenger er meget opptatt av at spillerene skal kunne tilpasse seg både klubb og kultur. Han forsøkte å hente en ung og nokså dyr Reyes, og vi fikk da en forsmak på hvor mye styr og spektakkel det er med spillere som ikke er fornøyde.

Det er slett ikke lett å finne spillere som både er gode nok, tilpasningsdyktige og villige til å flytte på seg. De må i tillegg kunne tilføre laget noe fra første dag og det er et press mange ikke tackler.

 

En annen ting som jeg har fundert mye på i det siste er hvem som nå egentlig kjøper og selger spillere i klubben. Er det Wenger eller styret med Gazidis i spissen som bestemmer? Syns det blir mer ullent for hvert år som går. I sine tidlige år i klubben hentet Wenger stort sett de spillerene han ville ha tidlig i overgangsvinduet og virket veldig klar på hvilke spillere som skulle komme. Nå virker det som om han må gå veldig mange runder før noe skjer- hvis det skjer noe i det hele tatt- og jeg tror derfor at mye av hans makt er overtatt av andre.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at Wenger/styret har sovet i timen, og ikke fulgt med på utvilklingen som er i dagens internasjonale toppfotball.

Er City og Portsmouth klubber som følger utviklingen i internasjonal toppfotball? Er det denne formen for klubb me ønsker at Arsenal blir? Selg resten av aksjene til Usmanov, så snapper me sikkert opp både Pato, Ribery og "Adebayor", og matcher lett lønnskravet til alle og enhver.

 

Er utviklingen sunn? Hvilken pris er me villig til å betale for at me er "garantert" ein topp to-plassering? Ville Arsenal vært et bedre lag med Mark Hughes og ein diger pengesekk bak rattet? Har me ein bank i ryggen som vil låne oss penger til å kjøpe Ronaldo og Kaka, selv om de vett at de aldri får pengene tilbake?

 

In Arsene we trust! Me har vært inne blandt topp 4 i alle hans år, og det i den ligaen som har utvikla seg til å bli den desidert beste. I 1995-tabellen var me bak lag som Southampton, Wimbledon, QPR, Nottingham, Blackburn, Leeds, Newcastle og til og med Tottenham! Og sjå kor me er nå i forhold til disse! Og selv de siste sesongene beviser laget vårt at de er blandt europas 8 beste lag, gang på gang på gang.

 

Hvem har sovna?

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at Wenger/styret har sovet i timen, og ikke fulgt med på utvilklingen som er i dagens internasjonale toppfotball.

Er City og Portsmouth klubber som følger utviklingen i internasjonal toppfotball? Er det denne formen for klubb me ønsker at Arsenal blir? Selg resten av aksjene til Usmanov, så snapper me sikkert opp både Pato, Ribery og "Adebayor", og matcher lett lønnskravet til alle og enhver.

 

Er utviklingen sunn? Hvilken pris er me villig til å betale for at me er "garantert" ein topp to-plassering? Ville Arsenal vært et bedre lag med Mark Hughes og ein diger pengesekk bak rattet? Har me ein bank i ryggen som vil låne oss penger til å kjøpe Ronaldo og Kaka, selv om de vett at de aldri får pengene tilbake?

 

In Arsene we trust! Me har vært inne blandt topp 4 i alle hans år, og det i den ligaen som har utvikla seg til å bli den desidert beste. I 1995-tabellen var me bak lag som Southampton, Wimbledon, QPR, Nottingham, Blackburn, Leeds, Newcastle og til og med Tottenham! Og sjå kor me er nå i forhold til disse! Og selv de siste sesongene beviser laget vårt at de er blandt europas 8 beste lag, gang på gang på gang.

 

Hvem har sovna?

 

Jeg ønsker absolutt ikke at vi skal bli som City, Portsmouth og Chelsea. Men fotballen har utviklet seg på en slik måte at du henger ikke med dersom du ikke investerer. Og ja, vi har vært inne blant topp 4 i alle hans år, og har gjort det bra i CL. Men vi har ikke vunnet noe de siste 4 sesongene. Og det er alt for dårlig i forhold til ambisjonen vår om å være en av verdens beste klubber.

 

En ting er å ha en ambisjon, men med en ambisjon, bør man også legge grunnlaget for å kunne oppnå denne ambisjonen. Hvis ambisjonen er at vi skal være der iløpet av 5-10 år, så er det helt greit, men så lenge vi har hatt en ambisjonen hvert år de siste årene om å vinne ligaen, så bør man også ha ett spillermateriale til å matche denne ambisjonen. Og det har vi ikke i år, og vi hadde det heller ikke forrige sesong.

 

Og som nevnt i forrige innlegg, er det verste at det bare er snakk om små justeringer før vi faktisk kan regnes som tittelutfordrer. Og dette er justeringer vi kan få til med de pengene vi har fått etter å ha robbet City for £40 mill. Så vi har altså muligheten til å henge med helt i toppen uten å bli kjøpt opp av en rik tulling, men vi benytter oss desverre ikke av denne muligheten, og det er det som irriterer meg.

 

Og foran de siste par-tre sesongene har Wenger uttalt at han har som intensjon om å beholde spillerne vi har, og forsterke med litt rutine. Og hver sesong har vi solgt unna spillere, og ikke forsterket med rutine. Er det rart man begynner å miste troen på Wenger?

 

In Arsene we trust sier du. Jeg og hadde klokketro på Wenger for noen år siden. Men etter de siste 2-3 sesongene, begynner jeg å tvile mer og mer på at han er i stand til å føre oss til en ny PL-tittel. Fotballen har desverre endret seg drastisk siden vi vant i 2004, og jeg føler Arsenal har kommet på etterskudd i forhold til konkurrentene, uavhengig av hvor mange rikinger de må ha fått inn i klubbene sine. Det går an å kjøpe klokt og billig, noe Wenger har klart tidligere. Men han virker alt for innstilt på at dette skal gjøres med unngutter, fremfor å gi laget den nødvendige rutinen som behøves.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er bare at Wenger/styret har sovet i timen, og ikke fulgt med på utvilklingen som er i dagens internasjonale toppfotball.

Er City og Portsmouth klubber som følger utviklingen i internasjonal toppfotball? Er det denne formen for klubb me ønsker at Arsenal blir? Selg resten av aksjene til Usmanov, så snapper me sikkert opp både Pato, Ribery og "Adebayor", og matcher lett lønnskravet til alle og enhver.

 

Er utviklingen sunn? Hvilken pris er me villig til å betale for at me er "garantert" ein topp to-plassering? Ville Arsenal vært et bedre lag med Mark Hughes og ein diger pengesekk bak rattet? Har me ein bank i ryggen som vil låne oss penger til å kjøpe Ronaldo og Kaka, selv om de vett at de aldri får pengene tilbake?

 

In Arsene we trust! Me har vært inne blandt topp 4 i alle hans år, og det i den ligaen som har utvikla seg til å bli den desidert beste. I 1995-tabellen var me bak lag som Southampton, Wimbledon, QPR, Nottingham, Blackburn, Leeds, Newcastle og til og med Tottenham! Og sjå kor me er nå i forhold til disse! Og selv de siste sesongene beviser laget vårt at de er blandt europas 8 beste lag, gang på gang på gang.

 

Hvem har sovna?

 

Du setter fingeren på noe som jeg har vært inne på flere ganger tidligere, så jeg hyller ditt innlegg.

Meget bra skrevet Helder :)

 

Det har blitt en sport i å være negativ, etter mange år med pokaler. Når disse har uteblitt, da har mye blitt mørkt i klubben selv om enkelte faktorer som rikdom har endret noe av fotballens kjerne.

Vi er Arsenal, og vi gjør suksess uten denne rikdommen som ikke har noe av fotballens sjel med seg. En sjel fotballelskere i generasjon etter generasjon har levd med, og som har formet klubb og supportere.

 

Jeg håper aldri vi vil måtte ende som City, Chelsea, og f.eks Real Madrid med deres kjøpemønster, når den nye rike eieren vil leke seg med noen milliarder. Da er ikke klubben det samme lengere, og sjelen har nesten forsvinnet bak alle sedlene.......

 

Nei, jeg er glad så lenge Arsenal fortsetter sin bane i å forme talenter, og ved fornuftig økonomisk bruk. Og, med de resultatene vi har hatt de siste 3-4 årene uten pokaler, har vi lite å klage på.......

Link to comment
Share on other sites

Det er mange klubber som går mange år uten trofeer, så jeg syns ikke at vi har så fryktelig mye å klage på. Dessuten er konkurransen om trofeene nå betydelig større enn tidligere. Mange flere klubber nå som har potensial til å nå helt opp, så vi kan ikke forvente at bare en eller to nye spillere skal gjøre at vi vinner gull, fordi sånn funker det ikke. Vi bruker de pengene vi har tilgjenglig, og innimellom når vi kan ta oss råd til det så gjør vi noen større kjøp (som f.eks Nasri og Arshavin).

 

Skal man gå rundt og være negativ hele tiden så kommer man aldri til å komme noen vei. Ting kommer aldri til å bli perfekt, så det lønner seg å prøve å se lyst på ting innimellom, og vi får bare se hva Wenger evt finner på før vinduet stenger. Fortsatt en måned igjen, mye kan forandre seg på den tiden.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, jeg er glad så lenge Arsenal fortsetter sin bane i å forme talenter, og ved fornuftig økonomisk bruk. Og, med de resultatene vi har hatt de siste 3-4 årene uten pokaler, har vi lite å klage på.......

 

Men hva med spillerene vi har? Er de fornøyde med bare å kjempe om nesten trofeer hvert år? De fleste spillerene og de største stjernene spiller for å vinne og oppnå noe. For å ha noe å se tilbake på når karrieren er forbi. Tror du ikke de fleste er inntressert i å vinne noe?

 

Hvor lenge kan vi vente før Fabregas og Van Persie for å nevne noen forsvinner?

 

Jeg vil heller ikke at vi skal bli som Chelsea eller Madrid. For det er jo ikke morro. Men som Kim sier, det skal liksom ikke så mye til før vi er der oppe igjen.

 

Mulig vi har et godt nok lag på papiret. Men ved en skade kan det fort bli krise igjen. Persie, Fabregas, Arshavin eller Gallas ute så kan vi fort slite. Og hvem som skal ta den defensive jobben på midten er i mine øyne fortsatt veldig usikkert.

 

Det prates mye om gamle dager og at det da var andre tider. Og at vi ikke skal klage, men bare glede oss over det som skjer. Såklart vi skal det. Men når vi nå faktisk har blitt en av de beste fotball klubbene i verden vil vi vel bli der oppe også?

Link to comment
Share on other sites

Bretsen:

Men hva med spillerene vi har? Er de fornøyde med bare å kjempe om nesten trofeer hvert år? De fleste spillerene og de største stjernene spiller for å vinne og oppnå noe. For å ha noe å se tilbake på når karrieren er forbi. Tror du ikke de fleste er inntressert i å vinne noe?

Hvor lenge kan vi vente før Fabregas og Van Persie for å nevne noen forsvinner?

Jeg vil heller ikke at vi skal bli som Chelsea eller Madrid. For det er jo ikke morro. Men som Kim sier, det skal liksom ikke så mye til før vi er der oppe igjen.

 

Mulig vi har et godt nok lag på papiret. Men ved en skade kan det fort bli krise igjen. Persie, Fabregas, Arshavin eller Gallas ute så kan vi fort slite. Og hvem som skal ta den defensive jobben på midten er i mine øyne fortsatt veldig usikkert.

 

Det prates mye om gamle dager og at det da var andre tider. Og at vi ikke skal klage, men bare glede oss over det som skjer. Såklart vi skal det. Men når vi nå faktisk har blitt en av de beste fotball klubbene i verden vil vi vel bli der oppe også?

 

 

Med de talentene vi har på vei oppover, så ser jeg ikke så svart på fremtiden. Vi har noen svært store talenter, som andre klubber ikke har, og som kan ta steget denne sesongen. Da vil de allerede gi mer bredde enn det vi hadde ifjor, på denne tiden.

Chelsea har ikke vunnet ligaen de siste 2 årene, og Real Madrid har ikke kommet til kvartfinalen i CL de siste sesongene engang, så penger behøver ikke nødvendigsvis bety mer suksess.

 

Synes du f.eks Milan og Real Madrid har hatt bedre resultater enn Arsenal de siste sesongene? (dette er klubber som har en helt annen standart på spillerstallen enn oss, om man kun skal gå etter navn.....)

 

Jeg synes det er viktig at Wenger fortsetter med sin filosofi, og gir de beste talentene sjansen til å vokse seg inn i en stor karriere. Vi vant FA youth cup denne sesongen som var, og det er flere der som har store muligheter til å bli spillere på øverste nivå.

Hvilke signaler gir dette dem, om Arsenal nå kjøper 5-6 spillere? Hvilke signaler gir det for fremtiden, når Arsenal igjen skal hente en ny Fabregas eller en Anelka for den saks skyld? Vi blir ikke like attraktive da, om vi endre filosofien.

 

Jeg vil også ha inn forsterkning i laget, men jeg mener vi kun trenger en spiss (Huntelaar) Føler at vi er ganske godt besatt, og med Song (tok store skritt de siste 3 mnd sist sesong),Bendtner, Vela, Wilshere, Ramsay, Fabianski, Gibbs, Bartley, Emmanuel-Thomas, Coquelin, og bl.a Frimpong på vei opp, så ser jeg at det kan være vanskelig å ikke la de ha en viss sjanse for å slå 100% igjennom.

 

Vi er med helt i toppen både i liga og cup, og vi er ikke det eneste laget som ikke vinner. Vi har en sunn økonomi, vi har sjelen i klubben, vi spiller fin fotball, og det ser ut som fremtiden skal bli like lys om ikke lysere.

Hva er det som får deg til å tro, at vi ikke skal klare å beholde vår posisjon i fremtiden?

Link to comment
Share on other sites

Bretsen:

Men hva med spillerene vi har? Er de fornøyde med bare å kjempe om nesten trofeer hvert år? De fleste spillerene og de største stjernene spiller for å vinne og oppnå noe. For å ha noe å se tilbake på når karrieren er forbi. Tror du ikke de fleste er inntressert i å vinne noe?

Hvor lenge kan vi vente før Fabregas og Van Persie for å nevne noen forsvinner?

Jeg vil heller ikke at vi skal bli som Chelsea eller Madrid. For det er jo ikke morro. Men som Kim sier, det skal liksom ikke så mye til før vi er der oppe igjen.

 

Mulig vi har et godt nok lag på papiret. Men ved en skade kan det fort bli krise igjen. Persie, Fabregas, Arshavin eller Gallas ute så kan vi fort slite. Og hvem som skal ta den defensive jobben på midten er i mine øyne fortsatt veldig usikkert.

 

Det prates mye om gamle dager og at det da var andre tider. Og at vi ikke skal klage, men bare glede oss over det som skjer. Såklart vi skal det. Men når vi nå faktisk har blitt en av de beste fotball klubbene i verden vil vi vel bli der oppe også?

 

 

Med de talentene vi har på vei oppover, så ser jeg ikke så svart på fremtiden. Vi har noen svært store talenter, som andre klubber ikke har, og som kan ta steget denne sesongen. Da vil de allerede gi mer bredde enn det vi hadde ifjor, på denne tiden.

Chelsea har ikke vunnet ligaen de siste 2 årene, og Real Madrid har ikke kommet til kvartfinalen i CL de siste sesongene engang, så penger behøver ikke nødvendigsvis bety mer suksess.

 

Synes du f.eks Milan og Real Madrid har hatt bedre resultater enn Arsenal de siste sesongene? (dette er klubber som har en helt annen standart på spillerstallen enn oss, om man kun skal gå etter navn.....)

 

Jeg synes det er viktig at Wenger fortsetter med sin filosofi, og gir de beste talentene sjansen til å vokse seg inn i en stor karriere. Vi vant FA youth cup denne sesongen som var, og det er flere der som har store muligheter til å bli spillere på øverste nivå.

Hvilke signaler gir dette dem, om Arsenal nå kjøper 5-6 spillere? Hvilke signaler gir det for fremtiden, når Arsenal igjen skal hente en ny Fabregas eller en Anelka for den saks skyld? Vi blir ikke like attraktive da, om vi endre filosofien.

 

Jeg vil også ha inn forsterkning i laget, men jeg mener vi kun trenger en spiss (Huntelaar) Føler at vi er ganske godt besatt, og med Song (tok store skritt de siste 3 mnd sist sesong),Bendtner, Vela, Wilshere, Ramsay, Fabianski, Gibbs, Bartley, Emmanuel-Thomas, Coquelin, og bl.a Frimpong på vei opp, så ser jeg at det kan være vanskelig å ikke la de ha en viss sjanse for å slå 100% igjennom.

 

Vi er med helt i toppen både i liga og cup, og vi er ikke det eneste laget som ikke vinner. Vi har en sunn økonomi, vi har sjelen i klubben, vi spiller fin fotball, og det ser ut som fremtiden skal bli like lys om ikke lysere.

Hva er det som får deg til å tro, at vi ikke skal klare å beholde vår posisjon i fremtiden?

Aldri sagt at penger er veien til suksess. Jeg sier vi må slutte og selge etablerte spillere hver sommer og ertstatte de med ungt. Det blir i mine øyne en vond sirkel for klubben og vi står på stedet hvil. Jeg er også kjempefornøyd med hvordan klubben blir drevet, og jeg koser meg skikkelig når det er ligacupkamper for å se den generasjonen som er på vei opp. Men det sier ikke at vi har på gang et nytt superlag. Alle vi ikke slå igjennom og bli gode nok for å spille på A-laget til Arsenal.

 

Det jeg ønsker og har gjort lenge er å få beholdt de spillerene som er etablerte. Se Flamini, Hleb og nå Adebayor, Toure for å nevne noen. Og så få inn en forsterkning.

Hadde vi beholdt de og f.eks fått inn en rutinert DM hadde jeg sett veldig lyst på sesongen, med tanke på at vi fått igjen både Rosicky og Eduardo. Men istede mister vi viktige spillere. Noe som er synd. Adebayor var nok dessverre en tapt sak uansett. Men det har nå gjort at jeg blandt flere mener vi må få inn en erstatter. Som jeg skrev i et annet innlegg mener jeg kun Persie er et sikkert kort på topp.

 

Skal bli spennende å se framover hva som skjer. Og iløpet av helgen får vi vel forhåpentlig se litt hvor vi ligger for øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

08/09 var vel egentlig ikke en fiasko sesong?

 

- 4.plass i verdens beste liga

- semifinale i FA cup

- semifinale i Champions League

 

Dette betyr at Arsenal var blandt de 4 beste i samtlige viktige turneringer de deltok i, og etter min mening de 3 mest vanskelige i sin sjanger å vinne. Står det da virkelig så vanskelig til med klubben?

 

I tillegg til dette har Arsenal de siste 5 årene fått ny stadion som GARANTERT vil bringe inn enorme inntekter i forhold til Highbury i de neste 5-10 årene. Dette vil sitte oss i en særposisjon i forhold til konkurrenter som da vil være nedtynget i gjeld. Husk på at Emirates navnet er kun solgt frem til 2015 (om jeg ikke husker helt feil), og etter det vil det være fullt mulig å håve inn enda mer penger på sponsor inntekter.

 

Alle disse punktene mener jeg ville vært tilnærmet umulig å få til uten Wenger som manager. Han har funnet så mange gode og unge spillere som har gitt en enorm gevinst, og som ikke minst har kostet vesentlig mindre å lønne enn andre meriterte spillere.

 

Jeg også ønsker jeg trofè hvert eneste år, men jeg er villig til å vente et par sesonger dersom det vil gi oss mange trofèer i årene etter det. Husk på at i tiden mellom 1998 og frem til 2005 ble det trofè nesten hver eneste sesong. Sammenlignet med de 60 årene før der var det en gullalder for Arsenal, og jeg er sikker på at vi ikke trenger å vente like lenge på at den kommer igjen.

 

Og ikke minst; Vi vinner fremdeles mye mer enn Yids'ene noen meter lenger nord!!! Og de har, så vidt meg bekjent, brukt MYE mer penger enn oss de siste 10 årene på spillerkjøp!! :) :D

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke det at sesongene har vært fiaskoer som har vært Wengers største akilleshæl. Er vel heller det at han de siste åra, hver sommer ,har måttet selge/gi slipp på etablerte spillere og dermed måttet bygget opp på nytt. Han har enda ikke endt utenfor topp 4. men om vi fortsetter å selge bort etablerte spillere hver sommer uten å hente altfor bra med erstattere inn skal vi nok til slutt se at vi kommer til å slite. Dette selv om vi har noen av verdens største fotballtalenter i våre yngre rekker.

 

Håper Wenger nå kun har solgt Toure og Ade pga konflikter i spillermiljøet, og at vi allerede denne sesongen kan ta til oss et trofé som gjør at det blir lettere å beholde etablerte spillere og også hente nye om det skulle behøves.

 

Edit: Og som flere har presisert, verken Kolo eller Ade var på sitt beste i år, og det var på tide at de og AFC skilte veier. Kolo var ikke god nok sammen med Gallas, og Ade virket å ha mistet all motivasjon. Grunnen til at Wenger valgte å beholde Gallas istedet for Kolo tror jeg at han vil ha opp en ny midtstopper fra egne rekker. Hvem vet jeg ikke, men kanskje det er Djourou han ser på som en fremtidig stjerne? Eller Nordtveit?

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...hat-Arsene.html

 

I artikkelen blir det nevnt midtstoppere. Og på det området har Wenger sviktet mest syns jeg. Vi mangler minst en GOD midtstopper til.

Pr idag har vi kun 2 midtstoppere som er gode nok: Gallas og Vermaelan. En skade på de 2 så er vi i problemer.

 

Jeg regner med at Wenger gjør visse korrigeringer i stallen etter salg av 2 spillere som trolig ble solgt på rett tid.

Med et par lure kjøp av Wenger...fortrinnsvis en DM og en Midtstopper så kan dette bli en god sesong.

Akkurat nå er jeg en smule skeptisk...

Link to comment
Share on other sites

Kan så være det. Men vi har også unge spillere, først og fremst på midtstopperplass som plutselig kan komme til å skinne. Djourou feks har alle muligheter til å bli en klassestopper. Høyde, hodestyrke, fart og bra pasningsfot er noen av kvalitetene hans. Ikke glem at med han i laget gikk vi flere kamper i fjor uten å slippe inn mål.

 

I tillegg har vi G. Hoyte og Paul Rodgers på vei opp. Fortsatt et godt stykke i fra førstelaget, men også disse ser jeg på som store talenter.

 

På midten er jeg mer enig, men nå har Ramsey gått ut og sagt at han er klar for å sloss for en fast plass. Spørsmålet er om han kan komme til å skinne allerede i år. Denilson og Cesc har vi tidligere sagt ikke passer sammen, men hvis vi ser på statistikkene som er lagt frem i linken som ligger i tråden om Denilson, var han ikke så ille i fjor som mange skal ha det til. Song er fortsatt mitt førstevalg ved siden av Cesc, men det kan jo godt hende at Denilson og Cesc vil fungere bedre sammen i år? Cesc har fått en skikkelig pre-season i år i forhold til i fjor, og er nok i mye bedre form når sesongen starter opp.

 

Likevel tror jeg Wenger kommer til å hente en spiller til før overgangsvinduet stenger. Det kan godt hende vi får en spiller i løpet av siste dagen, spørsmålet er bare hvem. Det er det ikke sikkert Wenger vet en gang...

Link to comment
Share on other sites

Stoler på at Wenger forsterker stallen etter en clear-out.

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/200...15875-21562978/

 

Etter å ha sett intervjuet med Wenger må jeg si at jeg begynner å lure på om han virkelig vil hente Vieira tilbake. Hans erfaring, rutine og kvaliteter skal være bra for den yngre garde. Vi får se, men jeg tror det blir det eneste signeringen som skjer før ny sesong sparkes igang.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...