Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

råkket ikke på mine nei. er litt for lenge siden vi gledet oss over triumf i pl, og en cl finale for 3 år tilbake, teller ikke som suksess eller verdensherredømme;-) ønsker bare noe så enkelt som at stallen forsterkes. song og denilson har vi ventet forgjeves på er jeg redd...

Link to comment
Share on other sites

Kom ikke her å si at jeg ikke er en ekte gooner. Jeg mener bare at dersom Wenger gjør alvor av å ikke hente forsterkninger, så får han bevise at laget er godt nok.

Han kan heller ikke regne med min støtte når han står der med skader på en rekke viktige spillere og blir tvunget til å starte med Silvestere, Diaby, deNilson og Bendtner alene på topp, og benken består av juniorspillere. Da kan han skylde seg selv.

 

Jeg har mange ganger tenkt på hvordan det er å holde med ett lag som aldri vinner noe som helst. Det må være utrolig kjedelig. Håper det aldri skjer med Arsenal. Vi har en glimrende sjanse til å vinne PL denne sessongen, men da må vi forsterke, så vi ikke blir så sårbare.

Link to comment
Share on other sites

råkket ikke på mine nei. er litt for lenge siden vi gledet oss over triumf i pl, og en cl finale for 3 år tilbake, teller ikke som suksess eller verdensherredømme;-) ønsker bare noe så enkelt som at stallen forsterkes. song og denilson har vi ventet forgjeves på er jeg redd...

 

Så, da følger jeg opp med et nytt spørsmål:

Er Liverpool et lag som går under denne kategorien? Evt Chelsa?

 

Fint at jeg ikke tråkket deg på tærne ;)

Link to comment
Share on other sites

Kom ikke her å si at jeg ikke er en ekte gooner. Jeg mener bare at dersom Wenger gjør alvor av å ikke hente forsterkninger, så får han bevise at laget er godt nok.

Han kan heller ikke regne med min støtte når han står der med skader på en rekke viktige spillere og blir tvunget til å starte med Silvestere, Diaby, deNilson og Bendtner alene på topp, og benken består av juniorspillere. Da kan han skylde seg selv.

 

Jeg har mange ganger tenkt på hvordan det er å holde med ett lag som aldri vinner noe som helst. Det må være utrolig kjedelig. Håper det aldri skjer med Arsenal. Vi har en glimrende sjanse til å vinne PL denne sessongen, men da må vi forsterke, så vi ikke blir så sårbare.

 

Vi er og blir uenige ;)

Du vil ikke støtte opp om laget skal slite med skader, men vil helt sikkert juble om ting vil fungere med samme filosofi.

 

Noen velger klubber som kun vinner, mens andre har helt andre faktorer som gjør at de får et favorittlag. Jeg ble supporter pga navnet, for det fenget meg når jeg var en liten gutt. Arsenal var langt ifra et lag helt i toppen den gangen, men navnet var jæ.... kult når det plinget på skjermen.

 

Andre kanskje blir supporter pga sine foreldre, eller besteforeldre som de ser opp til. Kanskje noen blir supportere pga draktene, pga en spiller, osv osv. Det finnes mange grunner for at folk kan få et ekstra godt forhold til en klubb.

Om det er kjedelig å heie på et lag som aldri vinner noe, tror jeg kommer litt ann på hvilke forutsetninger man har. Man får et forhold til en klubb, uansett hvilke posisjon den klubben befinner seg i. Om det er QPR, Walsall, Wrexham, eller for den saks skyld Witton Albion. Supportere har nok like sterke følelser for klubben, som oss som heier på lag i toppen av europeisk fotball.

 

Kanskje de gleder seg over å beholde plassen i sin liga, stabilisere seg på øverste halvdel, kjempe om opprykk, osv osv.

Å heie på et lag er nok fasinerende på mange forskjellige områder, og ikke bare det å vinne. Det er så mange forskjellige forutsettninger som avgjør, og mange klubber har nesten ingen mulighet til å komme seg oppover i ligasystemene. Likevel har de supportere som vil dø for klubben.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Over 20år, og så lite lojal til laget?

Om du virkelig gir blanke f om vi ikke skal nå CL gruppespillet, så er du ingen "gooner" i mine øyne.

 

2008/09: 4 plass i ligaen, semifinale i CL + semifinale i FA cup

2007/08: 3 plass i ligaen, kvartfinale i CL + 5.runde i FA cup

2006/07: 4 plass i ligaen, 1/8 dels finale i CL + 6.runde i FA cup

2005/06: 4.plass i ligaen, finale i CL + semifinale i FA cup

2004/05: 2.plass i ligaen, semifinale i CL + FA cup vinnere

 

Dette er resultatene (ikke 100% sikker om alt stemmer i farta) som gjør at du mener Wenger har mangel på respekt for sine supportere. Disse tallene (historien), viser at klubben har gjort det meget stabilt i toppen sesong etter sesong uten at vi har vunnet så mye de siste 5 sesongene. Likevel, er det mangel på respekt når klubben ikke selger seg til en rik mann som vil leke med sjela vi har fra 1886, og som gjør at vi har bygget en topp stadion som vi selv betaler med våre egne penger?

 

Vi har vært nære store bragder de siste årene, selv uten at sjela har blitt rokket til siden. Vi spiller en fantastisk fotball, vi har store spillere som underholder på ypperste klasse, og likevel er du så oppgitt selv med over 20års support i klubben????

Om pokaler er det eneste du tenker på, så vil jeg anbefale deg å velge noe helt annet enn fotball. Det har vært nok av store klubber opp igjennom årene, som har gått mange herrens år uten å vinne ligamesterskapet etter å ha vært overlegne i flere sesonger. Liverpool vant sist i 1989/90, og hvilken historie hadde de? Dette gjelder ikke bare i engelsk fotball, men så og si over alt der det spilles fotball.

 

Jeg har troa på at vi på ny får en sterk sesong, og jeg tror at vi kan nå helt til topps om sesongen fungerer. Det kan vi gjøre, og jeg vil iallefall stå bak laget å heie det frem med et stolt hjerte. Vi er fortsatt Arsenal, og ikke et lag som har mistet alt de har bygget opp i generasjoner etter generasjoner.

 

Vi har vært så nærme de siste sesongene, og jeg mener vi har et mye bedre utgangspunkt nå enn på mange sesonger med tanke på vårt mannskap. Så, kanskje det er vår tur denne sesongen til å hente hjem ligapokalen for 14.gang

 

Gooner

 

Hvordan er det med lagene over og under oss, laget som ender på 5. plass, øker eller minker poengavstanden? Kryper de nærmere eller slakker de akterut? Så er det ligagullet da, kommer vi nærmere en gullplass eller øker poengavstanden? Eller ligger vi stabilt i et vakuum uten sjanse for det ene eller det andre?

 

 

 

Vi kan jo sammenligne oss med en av våre argeste rivaler Manchester United, hvor mange 4. plasser har de fått siden premier league så dagens lys i 1992? Hvorfor kan ikke vi gjøre som de? Når de selger en topp spiller, kommer det en ny inn. Sånn har de gjort hele veien, dermed så har de mer eller mindre konstant vært ett vinnerlag. Må ærlig si at jeg er misunnelig på hva de har fått til, og lurer på hvorfor ikke vi klarer satse like tungt. De har et jevnt over bra lag og trenger de en spiller for å komplettere stallen, så kjøper de den spilleren, om prisen er 15 eller 25 mill britiske klingende pund, det er jo en relativ sikker investering som betaler seg selv med premie penger og CL penger. De har jo nesten alltid klart den plassen som gir sikker plass i CL, skjeldent de må ut i en risky kval for å nå CL gruppespill, der man faktisk kan gå på en blemme og ikke når frem. Vi kan skylde på gjeld og alt det derre, men det har united også takket være amerikaneren som eier de. Men klubben som helhet går så det griner.

 

Skjønner ikke hvorfor ikke vi kan kjøpe den spilleren vi trenger for å vinne, selv om han kansje koster 20-30 millioner pund, de pengene betaler jo seg selv, med cl deltakelse og andre kommersielle inntekter i form av draktsalg diverse. Når vi klarer 4. plass med det mannskapet vi har, så blir vi ikke dårligere med bedre spillere. Så cl penger er man nesten sikret uansett. Og et vinnerlag genererer mer penger enn "taperne". Skulle denne spilleren ikke slå helt til som forventet, så vil man alltid få tilbake litt penger ved videresalg og legger man det til nye CL penger, så har man finansiert et nytt stort spillersalg. Det er sikkert ikke riktig så enkelt, men siden Man Utd får det til, så kan det ikke være umulig for Arsenal å få det til.

 

Noen vil sikkert si at det vil gå på bekostning av de yngre spillernes utvikling, men er de ikke gode nok så er de ikke gode nok. Og får de trene med verdensklasse spillere dag ut og dag inn så blir de bare bedre og bedre, og de vet hvem og hva de må strekke seg etter. Skal f.eks Merida få fast plass i Arsenal, så må han bli bedre enn Fabregas, så enkelt er det. En tøff oppgave men det er sånn gamet er, og blir ikke Merida bedre, så blir heller ikke klubben bedre om han erstatter en solgt Fabregas, det blir på stedet hvil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg slutter ikke å holde med laget når det får skader. Jeg er bare så drit lei av at vi ikke kan stille med en solid tropp. Jeg blir drit forbannet når historien fra i fjor ser ut til å gjenta seg igjen. Wenger innrømte først denne sommeren feilene fra forrige sommer. Alle oppegående fans så jo det med en gang. Selv om jeg selvsagt skjønner grunnen. Han kan jo ikke demoralisere hele laget heller.

 

Jeg håper i det lengste at det han uttaler i dag bare er taktikeri for så å komme med en kjempeoveraskelse før overgangsvinduet stenger. Men desverre aner jeg ett mønster her...

 

 

 

Heldigvis er dette det siste året Wenger får bestemme dersom vi ikke fremstår bedre enn i fjor. (...)

 

Hva fikk deg egentlig til å si det?

 

Fordi fansen kommer til å vende ham ryggen for alvor om han ikke skaper resultater snart. Kall de gjerne dårlige supportere, men det er de Arsenal lever av.

 

Akkurat nå er jeg så irritert at jeg får slutte å la det gå ut over tastaturet mer i dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

En dyp kar du vieira04, bra skrevet! Slik jeg ser på det så ønsker vi alle det samme for arsenal, og vi blir stort sett frustrerte og sinte over de samme sakene. Forskjellen er hvordan man utrykker det.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner helt klart hva du mener Joppe, og kan til dels være enig med det å koste på seg den dyre spilleren.

Nå har Wenger bevisst før, at noen kan ta steget. Flamini (var ikke god nok i følge oss), Fabregas (var for ung til nivået), Song (siste 3mnd sist sesong var meget gode, kan ha en stor fremtid selv om mange inkludert meg har vært meget skepsis), osv osv, før de plutselig stod frem.

Det er mange eksempler på at vi supportere ønsket oss noe, men som vi i ettertid kan takke for at det ikke skjedde.

Nå har vi Wilshere, Ramsay, Vela, og bl.a Gibbs, som kan ta steget. Det er et dilemma for Wenger som ser spillerene på treningsfeltet, og som ser kanskje ting som vi ikke får med oss. Utvikling, hvordan de passer inn i systemet, og kvalitet. Vi vant FA youth cup sist sesong, og der var det noen spillere som imponerte meg stort......., de er ikke langt unna om utviklingen fortsetter videre.

 

Jeg er enig med deg at noen ganger kunne det vært litt betryggende å hatt inn en stjerne, slik som når vi hentet AA i januar. Likevel, må det ikke gå bort ifra den filosofien vi har under Wenger, og som gjør det attraktivt for store talenter å velge klubben pga deres mulighete til å få en fremtid.

Men, det må være en balanse mellom antall spillere i posisjon, talent på vei opp, og behov.

 

 

Å sammeligne oss med Utd økonomisk synes jeg blir litt feil, siden vi har vært et hav bak i mange herrens år. De har hatt økonomiske muskler langt tilbake i tid, dette kan de bl.a takke for veldig god markedsføring verden over.

 

Vi har bygget et gigantisk stadion bare for få år siden, og dette vil gi oss større muligheter økonomisk sett i årene som kommer. Fornuftig valg av klubben, for å ta innpå (passere?) de aller største der ute.

Ser vi mot andre rivaler som Liverpool, har de nå problemer med å bygge sitt nye prosjekt. De har stor kortsiktig gjeld, og det ser ut som om de ikke får noe nytt stadion på de nærmeste årene.

Her kan vi se at vi har hatt, og har bedre økonomiske ryggrad enn Liverpool, selv om vi velger å en annen filosofi på det å utvikle spillere. Liverpool er jo en klubb som har brukt mye midler på spillerkjøp siden PL startet, uten å ha vunnet den.

 

Jeg tør å påstå at det kun er Utd som har en bedre plattform på det økonomiske planet, om man ser bort ifra klubber som har rike onkler som leker.

Likevel, har vi mange år å ta igjen på Utd det økonomiske planet (bl.a markedsføring), men det ser ut som om styret jobber aktivt med å bli bedre på dette feltet også.

 

Men, ser synet ditt og er til dels enig. Takker ikke nei til en klassespiller i august, om det ikke er i en posisjon hvor det er et stort talent på vei opp, og som fortjener muligheten.

Link to comment
Share on other sites

Blir litt oppgitt over å lese på diverse forum og blogger rundt omkring på nettet. Alle får alt til å høres så enkelt ut.

 

Kjøp to spillere så er vi gullkandidat. Bruk alle pengene vi fikk for Toure og Adebayor. Kjøp den ene og den andre, fordi det finnes ikke måte på hvor gode vi blir hvis vi kjøper den og den spilleren. Begynner å bli fryktelig lei av all den sytingen.

 

For det første så har ikke sesongen en gang begynt, og i pre-season har vi levert relativt greit. For det andre har ikke transfervinduet engang stengt, og allerede begynner panikken å spre seg.

 

At folk ikke klarer å sette ting litt i perspektiv syns jeg er veldig rart, og at man ikke kan prøve å være litt mer optimist syns jeg er litt spesielt. Hva skjedde etter Henry dro? Jo vi leverte en glitrende sesong, og manglet bare et par trofeer for å toppe det hele. Ifjor med et mye større press på troppen og mange skader sviktet det, men allikevel kjempet vi oss tilbake til den viktige fjerdeplassen selv om de fleste neppe trodde det var mulig. Vi kom oss til semifinalen i CL og i semifinalen i FA cupen hvor vi tapte mot to av verdens beste klubber. I år igjen er mange skeptiske til Arsenal, mye pga salgene av Toure og Adebayor. Allikevel er vi ingen stor favoritt i år, og det er ikke så mange som forventer at vi skal kjempe helt der oppe. Dette er noe som passer oss veldig bra, og hvor Arsenal alltid er livsfarlige. Når alle begynner å tro at de har oss i kne, så har vi tendens til å slå kraftig tilbake, og det kan fort skje igjen i år.

 

Det er også helt fantastisk at klubbens største manager gjennom tidene får gjennomgå tilgangs pga manglende spillerkjøp. En mann som har ledet oss til mange trofeer, sørget for et fantastisk stadion og gjort klubben til en av de mest underholdene i verden får allikevel så hatten passer fordi vi har gått noen magre år uten trofeer, men allikevel har vi kjempet helt der oppe i toppen og vært fryktelig nærme på å vinne.

 

Forutsetningen for det "gamle" Arsenal med Henry, Pires, Vieira, Bergkamp etc på banen var at det var en tropp av spillere som hadde masse erfaring allerede før de kom til klubben og fikk fullt utslag for det når de kom til oss. Den troppen vi har nå er yngre og har ikke den samme erfaringen fra før av, de skaffer seg den gjennom nettopp disse magre årene uten trofeer.

 

Man kan til tider dra seg i håret fordi Wenger ikke gjør ditt og datt, men allikevel så bør man prøve å sette ting i perspektiv. Premier League består ikke lenger bare av Man Utd og Arsenal, og Arsenal har ikke den samme slagkraften pengemessig som de andre klubbene vi kjemper mot har.

 

Man Utd har hele tiden hatt et stort stadion som har skaffet store inntekter. Allikevel sitter de i dyp gjeld takket være Amerikanerne. Chelsea har Roman, men har ikke noe nytt stadion og de må vel tilslutt ha det de også hvis de skal fortsette å kjempe i toppen. (Roman blir ikke der for evig), og de vil havne i dyp gjeld den dagen de bygger ny stadion eller hvor Roman plutselig forsvinner. Liverpool har det samme problemet, med stadion bygging som vil koste masse penger og har allerede masse gjeld. De vil også få et problem en gang, og har vel allerede begynt å merke det også med tanke på at de ikke har igjen mye penger å kjøpe spillere for.

 

Vi kjemper i toppen, og vi kjemper med de midlene vi har råd til å bruke. En eller to nye spillere til mange millioner er ikke garantert å hjelpe oss noe nærmere trofeer enn vi er i dag. Chelsea har enda ikke klart å vinne CL, og gått noen år nå uten å vinne PL, og det med en pengebruk og spillerstall som ikke ligner grisen. Real Madrid er et annet eksempel av en klubb som kaster penger i alle retninger, men det er ikke dermed sagt at de vil vinne noe av den grunn. Man City pøser ut med penger, men det er heller ingen garanti for at de skal klare å vinne trofeer, eller i det hele tatt klare å komme seg blandt de fire beste i PL, så at vi må kjøpe en eller to spillere for å være ordentlig gullkandidat igjen er bare tull. Det blir for lett å tro at det skal løse alt.

 

Jeg skulle så klart ønsket at vi hentet inn en eller to forsterkninger før vinduet stenger, men jeg ser ikke på det som noen krise hvis det ikke skjer. Mange kan også være frustrert over at det ikke skjer noe før helt på slutten, men jeg syns egentlig ikke at det er så dumt. Da får en del klubber kjøpt ifra seg, samt at man kanskje får mindre interesse rundt de spillerne vi faktisk er ute etter.

 

En ting er jeg i alle fall sikker på. Blåser vi alle pengene vi fikk fra Toure og Adebayor på 2-3 spillere som kommer inn og ikke hjelper oss til å vinne noe - da tør jeg ikke engang forestille meg hvilke ramaskrik og misnøye Wenger og ledelsen vil få imot seg. Wenger bør bruke pengene fornuftig, og være litt tålmodig - se hvordan sesongen starter og hvordan vi klarer oss. Kanskje det ikke er så dumt hvis vi har en del millioner i bakhånd når Januar kommer f.eks?

Link to comment
Share on other sites

Er så utrolig likt mitt syn på Arsenal og fotballen, at jeg nesten blir skremt.

 

Det er trist å se måten vi har behandlet Wenger de siste 3-4 årene, for det har ikke bare vært saklig kritikk som har blitt ropt ut med stort volum.

Det er trist å se at mange kun ønsker å se det negative, og gjerne skape negativitet, istedenfor å prøve å se ting helhetelig.

Absolutt alle klubber i historien har perioder med nedturer og oppturer, og dette vil også skje i fremtiden.

 

Skriver ikke mer på dette nå, for jeg har skrevet mye på dette forumet om hva jeg mener om dette tidligere.

 

Du beskrev dette meget bra Frank :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forsåvidt enig med deg, men grunnen til at JEG "syter" er at Wenger sier en ting og gjør noe helt annet. han lover en ting og bryter løftene.

 

-Han sa vi skulle forsterke stallen med rutine - det har vi ikke gjort. Derimot er vi kraftig svekket rutinemessig.

 

-Han sa han skulle gjøre mye for å ha på plass forsterkningene før sesongoppkjøringen. Det kan man trygt si ikke har skjedd.

 

Det er dette som er grunnen til at jeg er misfornøyd med Wenger!

 

Man kan si at mange av de tingene Wenger sier er noe han sier for å lure motstanderen (taktiske utspill), men å si at man skal kjøpe rutine, for så ikke å gjøre det, kan vel ikke kalles noe taktisk utspill - hvis det er det er det et idiotisk et.

 

P.S: Jeg sier ikke at vi MÅ ha to nye spillere og at vi da ABSOLUTT vinner serien, men jeg påpeker bare et par ting som jeg ikke liker ved Wenger

Link to comment
Share on other sites

Blir litt oppgitt over å lese på diverse forum og blogger rundt omkring på nettet. Alle får alt til å høres så enkelt ut.

 

Kjøp to spillere så er vi gullkandidat. Bruk alle pengene vi fikk for Toure og Adebayor. Kjøp den ene og den andre, fordi det finnes ikke måte på hvor gode vi blir hvis vi kjøper den og den spilleren. Begynner å bli fryktelig lei av all den sytingen.

 

For det første så har ikke sesongen en gang begynt, og i pre-season har vi levert relativt greit. For det andre har ikke transfervinduet engang stengt, og allerede begynner panikken å spre seg.

 

At folk ikke klarer å sette ting litt i perspektiv syns jeg er veldig rart, og at man ikke kan prøve å være litt mer optimist syns jeg er litt spesielt. Hva skjedde etter Henry dro? Jo vi leverte en glitrende sesong, og manglet bare et par trofeer for å toppe det hele. Ifjor med et mye større press på troppen og mange skader sviktet det, men allikevel kjempet vi oss tilbake til den viktige fjerdeplassen selv om de fleste neppe trodde det var mulig. Vi kom oss til semifinalen i CL og i semifinalen i FA cupen hvor vi tapte mot to av verdens beste klubber. I år igjen er mange skeptiske til Arsenal, mye pga salgene av Toure og Adebayor. Allikevel er vi ingen stor favoritt i år, og det er ikke så mange som forventer at vi skal kjempe helt der oppe. Dette er noe som passer oss veldig bra, og hvor Arsenal alltid er livsfarlige. Når alle begynner å tro at de har oss i kne, så har vi tendens til å slå kraftig tilbake, og det kan fort skje igjen i år.

 

Det er også helt fantastisk at klubbens største manager gjennom tidene får gjennomgå tilgangs pga manglende spillerkjøp. En mann som har ledet oss til mange trofeer, sørget for et fantastisk stadion og gjort klubben til en av de mest underholdene i verden får allikevel så hatten passer fordi vi har gått noen magre år uten trofeer, men allikevel har vi kjempet helt der oppe i toppen og vært fryktelig nærme på å vinne.

 

Forutsetningen for det "gamle" Arsenal med Henry, Pires, Vieira, Bergkamp etc på banen var at det var en tropp av spillere som hadde masse erfaring allerede før de kom til klubben og fikk fullt utslag for det når de kom til oss. Den troppen vi har nå er yngre og har ikke den samme erfaringen fra før av, de skaffer seg den gjennom nettopp disse magre årene uten trofeer.

 

Man kan til tider dra seg i håret fordi Wenger ikke gjør ditt og datt, men allikevel så bør man prøve å sette ting i perspektiv. Premier League består ikke lenger bare av Man Utd og Arsenal, og Arsenal har ikke den samme slagkraften pengemessig som de andre klubbene vi kjemper mot har.

 

Man Utd har hele tiden hatt et stort stadion som har skaffet store inntekter. Allikevel sitter de i dyp gjeld takket være Amerikanerne. Chelsea har Roman, men har ikke noe nytt stadion og de må vel tilslutt ha det de også hvis de skal fortsette å kjempe i toppen. (Roman blir ikke der for evig), og de vil havne i dyp gjeld den dagen de bygger ny stadion eller hvor Roman plutselig forsvinner. Liverpool har det samme problemet, med stadion bygging som vil koste masse penger og har allerede masse gjeld. De vil også få et problem en gang, og har vel allerede begynt å merke det også med tanke på at de ikke har igjen mye penger å kjøpe spillere for.

 

Vi kjemper i toppen, og vi kjemper med de midlene vi har råd til å bruke. En eller to nye spillere til mange millioner er ikke garantert å hjelpe oss noe nærmere trofeer enn vi er i dag. Chelsea har enda ikke klart å vinne CL, og gått noen år nå uten å vinne PL, og det med en pengebruk og spillerstall som ikke ligner grisen. Real Madrid er et annet eksempel av en klubb som kaster penger i alle retninger, men det er ikke dermed sagt at de vil vinne noe av den grunn. Man City pøser ut med penger, men det er heller ingen garanti for at de skal klare å vinne trofeer, eller i det hele tatt klare å komme seg blandt de fire beste i PL, så at vi må kjøpe en eller to spillere for å være ordentlig gullkandidat igjen er bare tull. Det blir for lett å tro at det skal løse alt.

 

Jeg skulle så klart ønsket at vi hentet inn en eller to forsterkninger før vinduet stenger, men jeg ser ikke på det som noen krise hvis det ikke skjer. Mange kan også være frustrert over at det ikke skjer noe før helt på slutten, men jeg syns egentlig ikke at det er så dumt. Da får en del klubber kjøpt ifra seg, samt at man kanskje får mindre interesse rundt de spillerne vi faktisk er ute etter.

 

En ting er jeg i alle fall sikker på. Blåser vi alle pengene vi fikk fra Toure og Adebayor på 2-3 spillere som kommer inn og ikke hjelper oss til å vinne noe - da tør jeg ikke engang forestille meg hvilke ramaskrik og misnøye Wenger og ledelsen vil få imot seg. Wenger bør bruke pengene fornuftig, og være litt tålmodig - se hvordan sesongen starter og hvordan vi klarer oss. Kanskje det ikke er så dumt hvis vi har en del millioner i bakhånd når Januar kommer f.eks?

 

Vet ikke helt hvor jeg skal starte.

Joda Wenger har hjulpet oss vinne mye, men han har bare en tittel mer en George Graham fikk med oss. Mens Wenger vant med arven etter Graham, vi har vel ikke vunnet noe etter at siste mann fra Grahams skaperverk forsvant.

 

Du argumenterer med at når Henry alle de gutta kom til et lag med rutinerte spillere, hvems feil er det at vi ikke har rutinerte spillere nå da? Hvem har solgt unna alle de rutinerte spillerne som vi hadde? Hvorfor kunne han ikke fortsette å bygge på det laget som gikk 49 kamper uten tap? Hvorfor måtte han kvitte seg med alle sammen? Hvorfor kunne han ikke mikse sammen en blanding av rutinerte og unge spillere, og likevel være en seriøs tittelutfordrer? Joda det høres flott ut med semifinaler her og der, men sannheten er at vi har vært milevis unna å vinne noen av de. Det er flott å være optimist, men over hva? nok en 4. plass? Når vi hele tiden selger unna "stjernene" og ikke erstatter de fullverdig. Hva skal vi være optimistisk over da? Vi kan gjerne vente på Song og Denilson skal vokse seg store, men til hvilken pris? Er det verdt f.eks å miste Fabregas for å vente på at kanskje Song, Denilson, Ramsey og Wilshere skal vokse seg store. Og så kommer de aldri opp på det nivået vi håpte på, de ble aldri de store stjernene vi trodde de skulle bli. Og det er temmelig blåøyd naivt å tro at stjerner som Fabregas blir værende i evig tid uten å vinne noe. Alle spillerne med et vist talent ønsker å vinne noe, ingen spiller for 4. plasser!!

 

Og det med å vente å se hva som skjer med ligastarten, for så å skulle begynne å kjøpe i januar, vel risikoen med det er at alle de beste allerede er blitt kjøpt, da blir det nesten bare 2. sortering igjen, og man vinner ingenting på det.

 

Og den fantastiske fotballen vi spiller (spillte), den har vi ikke spilt på mange år, med glimtvise unntak. Må bare pressisere at jeg er like optimist hvert år, hvert år håper og tror jeg vi vinner, og hvert år blir jeg like skuffet over manglende uttelling. Noen skylder på uflaks med skader osv..... vel etter 4-5 sesonger på rad med "uflaks", så heter det ikke uflaks lengre, men udugelighet. Med den skadfrekvensen vi har, så må det vel kunne være mulig å stille litt spørsmåltegn til det medisinske støtteapperatet.

 

Og hvilket større perspektiv skal man se ting? Talentutvikling? Skal vi bli en farmerklubb?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner godt at Wenger lyver for å beskytte spillerene sine. Et meget godt eksempel er jo den berømte suppekastingen i spillergangen på Old Trafford. Ashley Cole ble jo utnevnt som suppekaster, men sannheten var at det var en rasende Cesc Fabregas som var syndebukk. T.o.m Sir Alex var enig om at Cesc burde skånes. Han var jo bare 17 år da. Hvem vet hvordan en 17 åring hadde håndtert det mediakjøret som Cole måtte gå igjennom.

 

Over til noe annet. Leste en litt oppsiktsvekkende uttalelse fra Wenger. Riktignok fra tribalfootball.com.

 

http://www.tribalfootball.com/arsenal-boss...-signing-263337

 

Kan han virkelig mene det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner godt at Wenger lyver for å beskytte spillerene sine. Et meget godt eksempel er jo den berømte suppekastingen i spillergangen på Old Trafford. Ashley Cole ble jo utnevnt som suppekaster, men sannheten var at det var en rasende Cesc Fabregas som var syndebukk. T.o.m Sir Alex var enig om at Cesc burde skånes. Han var jo bare 17 år da. Hvem vet hvordan en 17 åring hadde håndtert det mediakjøret som Cole måtte gå igjennom.

 

Over til noe annet. Leste en litt oppsiktsvekkende uttalelse fra Wenger. Riktignok fra tribalfootball.com.

 

http://www.tribalfootball.com/arsenal-boss...-signing-263337

 

Kan han virkelig mene det?

 

Dette er fullstendig irrelevant Wenger!

Wilshere er en offensiv midtbanespiller, og ja, vi har bred dekning der. Men hva med spillere med defensive fibre?? Spin-doctor!

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 15 2009, 05:59 PM) 173949[/snapback]

http://www.arsenal.com/news/news-archive/t...eculation-story

 

Ingen kan iallfall beskylde Wenger for å ikke holde kortene tett til brystet. Dog må si at selv om jeg elsker denne mannen så er det visse aspekter som gjør at jeg nesten hater han også! :)

Kort vei mellom elsk og hat vettu. Men det er bare og elske denne mannen. Han har gjort Arsenal til et av verdens beste lag, med sunn og trygg økonomi i forhold til mange andre klubber i England.

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 15 2009, 05:59 PM) 173949[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.arsenal.com/news/news-archive/t...eculation-story

 

Ingen kan iallfall beskylde Wenger for å ikke holde kortene tett til brystet. Dog må si at selv om jeg elsker denne mannen så er det visse aspekter som gjør at jeg nesten hater han også! :)

Kort vei mellom elsk og hat vettu. Men det er bare og elske denne mannen. Han har gjort Arsenal til et av verdens beste lag, med sunn og trygg økonomi i forhold til mange andre klubber i England.

 

Det veier nok mest opp i elskbarhet når det gjelder Wenger ja B)

 

Dog skulle jeg ønske han kjøpte noen flere spillere med erfaring, men det kan jo være flere forskjellige grunner til at han ikke gjør det, men jeg kan ikke se for meg en annen mann som kan gjøre Wenger sin jobb i Arsenal F.C.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wenger går ut og avkrefter at han har lagt inn bud på midtbanespiller, men sier at det fortsatt er en uke igjen av vinduet. Betyr det at han er på utkikk etter noen, eller?

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ove-for-matuidi

 

tror en som kan spille stopper og midtbane hadde hvert idielt og hentet.. marquez paa barca f eks

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...