Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Wenger skal ha fått £13 millioner til å styrke laget foran neste sesong. Dette forteller vel at vi ikke akkurat kan velge og vrake i sommerens overgangsvindu. Wenger får en utrolig vanskelig oppgave med å styrke laget. Trøsten er at vi har verdens beste manager til akkurat den jobben...

 

Selger vi i tillegg Adebayor så ser det noe lysere ut.

 

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...m.html?ITO=1490

Hvis vi i tillegg mister Van Persie som vi gjorde med Flamini ser det mørkt ut.

 

http://www.imscouting.com/global_news_item.aspx?id=2024

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal ha fått £13 millioner til å styrke laget foran neste sesong. Dette forteller vel at vi ikke akkurat kan velge og vrake i sommerens overgangsvindu. Wenger får en utrolig vanskelig oppgave med å styrke laget. Trøsten er at vi har verdens beste manager til akkurat den jobben...

 

Selger vi i tillegg Adebayor så ser det noe lysere ut.

 

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...m.html?ITO=1490

Sett at denne artikkelen stemmer: Hva er det for idioter som sitter i styrerommet egentlig. De siste årene må vel ha lært dem at man ikke vinner noe uten å satse!

Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tenke meg at den summen stemmer. Ber Wenger om en bestemt sum til et kjøp, så er jeg sikker på at han får det han trenger. Tror ikke vi skal legge så altfor mye i det. Dessuten er Wenger en mann som kan få inn bra spillere for den summen, så jeg ser ikke det på som noe problem.

 

Vi får heller vente og se hva sommeren har å by på, enn å begynne å klage nå før transfervinduet faktisk har åpnet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier han har penger, og skal handle. Han sier at han ikke vil si hvem/hva/hvor - fordi ARsenal ikke kan betale dobbel pris. Han sier at vi er en rik klubb, men ikke så rik.

 

Jeg vil tro at vi har mye mer enn 13mill å handle for. Jeg tror at Styret fører en politikk som tilsier at Wenger får det han vil ha hvis han kan argumentere og "bevise" at det vil være ett godt kjøp. Arshavin er vel akkurat ett bevis på det.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sier han har penger, og skal handle. Han sier at han ikke vil si hvem/hva/hvor - fordi ARsenal ikke kan betale dobbel pris. Han sier at vi er en rik klubb, men ikke så rik.

 

Jeg vil tro at vi har mye mer enn 13mill å handle for. Jeg tror at Styret fører en politikk som tilsier at Wenger får det han vil ha hvis han kan argumentere og "bevise" at det vil være ett godt kjøp. Arshavin er vel akkurat ett bevis på det.

Jeg kan vanskelig se at vi kan handle uten å selge. Kan være at det handler om å kunne gå et "underskudd" på kjøp og salg på £13 millioner, det vil si at vi kan kjøpe for £42 millioner, men da ma vi også selge for £29 millioner.

Men jeg tror nok som flere at summen nok er noe høyere enn £13 millioner.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,12040_5331367,00.html

 

Lurer på hva dette betyr... Ligner ikke Wenger å sette seg selv i sentrum for ett slikt tema :D

 

Kan det være at all kritikken begynner å gå inn på vår Wenger? Håper indelig ikke det. Etterhvert har det gått opp for meg at Wenger har ett trangt budsjett å holde seg innenfor. Tror alt snakket fra styremedlemmer om alle pengene som skal være tilgjengelig for spillerkjøp er ett spill for galleriet. Det som står fjellstødt i ett sånt scenarie er ihvertfall at ingen annen manager i verden er bedre enn Wenger til å styre skuta innenfor de smale økonomiske rammene.

Link to comment
Share on other sites

"With Perez the project will be strongly interesting for every coach," he told Telefoot.

 

Tror Wenger sier dette på generelt grunnlag. Jeg tror ikke han nødvendigvis mener seg selv og at dette er noe for han. Det er nok mer for managere som er aktuelle for Real jobben, fordi de skal vel ha ny sjef i sommer? hvis ikke Ramos blir fast da. Media er flinke til å vri og vende på ting.

 

Kommer nok en avkreftelse fra Wenger på dette i løpet av uka :D

Link to comment
Share on other sites

Wenger skal ha fått £13 millioner til å styrke laget foran neste sesong. Dette forteller vel at vi ikke akkurat kan velge og vrake i sommerens overgangsvindu. Wenger får en utrolig vanskelig oppgave med å styrke laget. Trøsten er at vi har verdens beste manager til akkurat den jobben...

 

Selger vi i tillegg Adebayor så ser det noe lysere ut.

 

 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...m.html?ITO=1490

Sett at denne artikkelen stemmer: Hva er det for idioter som sitter i styrerommet egentlig. De siste årene må vel ha lært dem at man ikke vinner noe uten å satse!

 

Hvis man tar artikler som ikke engang tar seg bryderiet med å referere til "a source close to Arsenal" alvorlig, kommer det til å bli en lang og irritabel sommer for deg Ravenghost.. :D

Link to comment
Share on other sites

Den dagen Wenger bryter en kontrakt, er den dagen Liverpool og Man U rykker ned samtidig, mens Strømsgodset vinner Champion League. Wenger har aldri avbrytet en kontrakt og kommer aldri til å gjøre det heller. Det har han også sett selv, i tilegg til at man vet at franskmannen er en sin er veldig nøye på prinsipper. Han sier at det er et interessant prosjekt, men nevner ikke at han ønsker å dra. Dessuten jobber jo han med et enda mer spennende prosjekt :D

Link to comment
Share on other sites

Haha. Wenger er ikke mannen for Real Madrid, det er jeg faktisk helt sikker på. Han er ikke den som gjør de taktiske underverkene, og det er vel det man trenger mest når man har et lag med 30 stjernespillere.

 

Tror nok ikke Wenger ser seg ferdig med jobben i Arsenal enda, for han er den som kjenner mest til hvordan han vil ha framtiden.

Men uansett, dette kan slå godt ut for begge klubber. Jeg tror og håper han forlenger kontrakten og feier bort spekulasjonene. Dette blir nok en helvettes sommer. :D

Link to comment
Share on other sites

Kan det være at all kritikken begynner å gå inn på vår Wenger? Håper indelig ikke det.

 

Om det er tilfelle, er vel ikke akkuratt Real Madrid riktig klubb å gå til. Er det en klubb i verden som krever suksess og trofeer er det vel de. Gud veit hvor mange spillere og ledere osv de har "byttet" siden del Bosque

Link to comment
Share on other sites

Kan det være at all kritikken begynner å gå inn på vår Wenger? Håper indelig ikke det.

 

Om det er tilfelle, er vel ikke akkuratt Real Madrid riktig klubb å gå til. Er det en klubb i verden som krever suksess og trofeer er det vel de. Gud veit hvor mange spillere og ledere osv de har "byttet" siden del Bosque

 

 

Arsene Wenger er en fantastisk manager som vil få helt andre økonomiske rammer der nede enn hva som er tilfelle i Aresnal. Er det noen som kan gjøre en god jobb i Madrid så er det vel han :D

Link to comment
Share on other sites

Kan det være at all kritikken begynner å gå inn på vår Wenger? Håper indelig ikke det.

 

Om det er tilfelle, er vel ikke akkuratt Real Madrid riktig klubb å gå til. Er det en klubb i verden som krever suksess og trofeer er det vel de. Gud veit hvor mange spillere og ledere osv de har "byttet" siden del Bosque

 

 

Arsene Wenger er en fantastisk manager som vil få helt andre økonomiske rammer der nede enn hva som er tilfelle i Aresnal. Er det noen som kan gjøre en god jobb i Madrid så er det vel han :D

Han har da ressurser i Arsenal også, men det er mot hans filosofi å handle mange dyre spillere, han vil bygge opp et lag fra bunn av. Og det driver han med i Arsenal nå, så trur nok at han blir her i enda flere sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Kan det være at all kritikken begynner å gå inn på vår Wenger? Håper indelig ikke det.

 

Om det er tilfelle, er vel ikke akkuratt Real Madrid riktig klubb å gå til. Er det en klubb i verden som krever suksess og trofeer er det vel de. Gud veit hvor mange spillere og ledere osv de har "byttet" siden del Bosque

 

 

Arsene Wenger er en fantastisk manager som vil få helt andre økonomiske rammer der nede enn hva som er tilfelle i Aresnal. Er det noen som kan gjøre en god jobb i Madrid så er det vel han :D

Han har da ressurser i Arsenal også, men det er mot hans filosofi å handle mange dyre spillere, han vil bygge opp et lag fra bunn av. Og det driver han med i Arsenal nå, så trur nok at han blir her i enda flere sesonger.

 

 

Det har han drevet med i så mange år nå at jeg tviler på at det er bare hans filosofi som ligger bak. Tror heller det er Arsenals finansielle situasjon.

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi skal være forsiktige med å overtolke disse utsagnene, har jeg stor forståelse for Wenger dersom han begynner å vurdere sin posisjon i Arsenal. Han har vært lojal både mot klubb, styre og sin egen filosofi, samtidig som hans "prosjekt" har fått stadig trangere kår. Ja, kanskje deler av hans filosofi mer er et uttrykk for at Wenger har tilpasset seg forutsetningene innad i klubben enn noe han egentlig ønsker selv? Og selv om det åpenbart er mye å kritisere Wenger for, særlig hans taktiske evner i avgjørende kamper, er det også klart at han har gjort en fenomenal jobb med de ressursene han har hatt tilgjengelig. I disse skuffende tider har dette fullstendig "druknet". Det er mulig at Wenger snart ikke har så mye mer å tilføre Arsenal, og at et skifte etterhvert er på sin plass. Men spørsmålet er hvordan et slik skifte skjer. Det ville jo vært litt trist om Wengers ettermæle skulle bli forsøplet av at han overlater et lag i oppløsning til sin etterfølger...

 

Mange sa jo i fjor sommer at han hadde to år på seg (kanskje ikke i forhold til styret, men i forhold til fansen) til å vise at han klarte å få ut potensialet i mannskapet sitt. Dette står vel fortsatt ved lag på et vis, noe som betyr at neste sesong fort kan bli den siste for Wenger dersom han ikke klarer å ta laget videre. Og dersom han ikke får mer ressurser blir jo ikke dette lett. For jeg regner med at rivalene også kommer til å utvikle seg til neste sesong...

Link to comment
Share on other sites

Disse uttalelsene er ikke bra i det hele tatt. Hva skjer egentlig bak kulissene i Arsenal? Er Wenger i ferd med å bli presset ut?

Det finnes faktisk ting som kan tyde på det, og det klareste signalet mener jeg kom da Gazidis hadde en Q&A med aksjonærene for en 10-12 dagers tid siden. Han sa jo rett ut at vi ikke er fornøyd med 4. plassen. Det er bare nå i det siste det har gått opp for meg at det kan ha vært et stikk i siden til Wenger eller rett og slett ett signal om hva som er i ferd med å skje. Myles Palmer (ja jeg vet at ikke alle ser på ham som en troverdig kilde, og ja, jeg synes selv at han farer med mye "kreativit") har jo hardnakket gang på gang hevdet at det er Gazidis som hentet Arshavin, ikke Wenger, og på sett og vis kan det jo virke som om det var en merkelig signering (fra Wengers side), fordi wenger ikke liker å handle i januarvinduet, og i ettertid så har han hele tiden snakket om at det å kjøpe etablert DM "dreper" Song og denilson. Prøver han på den måten å si at han ikke likte kjøpet av Arshavin, fordi det går utover hans talentsatsning? og kan det være en grunn til at Arshavin ikke startet mot Chelsea i FA-cup semifinalen. Jeg finner ingen andre logiske forklaringer på dette i allefall.

Dessuten var Wenger usedvanlig krass mot de som stilte kritiske spm, og hjemmepublikumet da han nylig hadde en Q&A. Det var uvant til Wenger å være. Er det noen grunn til at han furter enda mer enn normalt i disse dager?

Helt siden Wenger kom til klubben har han vært kjent for å være særs god til å håndtere media. Det er derfor mildt sagt merkelig at han klarer å skaffe slik oppmerksomhet om seg selv og utrygghet om sin framtid. Jeg klarer ikke å legge fra meg tanken om at det er bevisst (slik som stort sett alt annet han farer med i media).

1.Han sier at det er interessant prosjekt på gang i Real Madrid. Det er i og for seg greit nok, men likevel uvanlig fra hans munn.

2. Han sier at normalt så fullfører han kontraktene sine. Min tanke her er vel at han kanskje ikke har noe valg denne gang. Dersom han får beskjed om å gå så respekterer han jo likevel kontrakten. Da er det motparten som ikke respekterer den. Uansett så er måten den setningen kommer ut på merkelig (med forbehold om kreativ oversetting hos de engelske mediene).

3. På spm. om han har snakket med Real karen så svarer han at han ikke ønsker å svare på det. Det tolker jeg som om at dialogen er godt i gang allerede.

 

Mitt tips er at vi får en ny manager grunnet samarbeidsproblemer mellom Gazidis og Wenger der Gazidis har sin fulle støtte hos Kroenke. Jeg tror derfor at wenger drar i sommer. da drømmer jeg om Mourinho som erstatter, noe som neppe skjer.

 

Jeg synes det er synd dersom min løse teori stemmer fordi jeg, selv om jeg synes Wenger har hatt en svak sesong, fortjener han ett år til.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...