Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Vår midtstopper Gabriel var vel søndagens mest uheldige Arsenalspiller.

I etterkant av kaapen mot Brighton så feiret spillerne David Luiz, som nå forlater klubben, foran tilskuerne som var møtt opp. Under den "feiringen" og den "klemmingen" som da foregikk så fikk Gabriel en albue i ansiktet som visst nok medførte at en tann ble slått løs og forsvant i gresset.

Gabriel, sammen med banemannskap, skal ha "finkjemmet" gressmatten. Den første søket etter tannen skal ha vært resultatløst, men senere så skal tannen visst nok ha blitt funnet ifølge hans egen Instagramkonto,

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Ben Elfen said:

Går du god for at dette stemmer @Tony? (Det jeg egentlig lurer på er om du er edru eller full)

Tok mine første øl og drinker for første gang på 7 år her om dagen etter lang tid sykdom. Noe jeg unte meg etter gode nyheter.😀 Så ja jeg er edru.

Link to comment
Share on other sites

Nå som sesongen er over kan det være greit med en liten oppsummering:

Jeg hadde relativt store forhåpninger foran sesongen. Arteta hadde blitt varm i managertrøya og det å bruke Auba/Laca sammen i preseason virket spennende. Samtidig var man ikke på høyde med Liverpool og City, og en sesong baseres veldig på marginer, så mine ambisjoner var 4-5. plass. Europaspill skulle det iallfall bli!

Slik gikk det imidlertid ikke. En dårlig periode på høsten, samt unødvendige poengtap gjorde at Arsenal havnet på 8.plass. Plasseringen i seg selv står til stryk, men samtidig ser man at Arsenal bare var seks poeng unna Chelsea på 4.plass. Litt mer tur så ville det blitt CL. En annen ripe i lakken var å havne bak Spurs, men jeg havner gjerne bak dem så lenge det ikke gir Arsenal Conference league.

Kunne for øvrig skrevet side opp og ned om EL, superleague og Kroenke, men det er nok poster om det i gruppa. Jeg startet også opp Dial Square Scandinavia som gjerne kan følges i irritasjon.

Sesongens overraskelse: Smith-Rowe

Unggutten har endelig tatt steget opp i A-stallen og levert meget sterkt i sin første sesong. Blir spennende å se mer fra ham fremover.

Sesongens skuffelse: Pierre-Emerick Aubameyang

Gaboneseren er en av klubbens største profiler og må være i slag om man skal ha sjans på topp fire. 10 mål og 3 assists holder dessverre til strykkarakter. Jeg kunne satt Willian her, men han er riktig nok ikke like viktig som Auba og har levert flere assists.

Bør Arteta fortsette?

Finnes nok mange for og motargumenter på dette. Med tanke på at dette var hans første hele sesong, og man ikke var mange poengene unna topp fire, så mener jeg at vi bør gi ham litt ekstra tid. Ja, man er skuffet over sesongen sett under ett, men Arteta har ikke hatt lange perioden i klubben. Jeg tenker han bør sitte iallfall til november-desember før man kan snakke om eventuell sparking.

Sesongen: Terningkast 2

Klart man er skuffet over sesongen, men Arsenal gjør jo det de kan best; bygge opp forhåpninger og deretter skuffe. Nå gjelder det å se fram mot en ny sesong, riktig nok uten europaspill, men da har man kanskje mulighet til å fokusere mer på hjemlig liga/cup. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Gunners77 said:

Budde en del i Sverige og synes stort sett kommentatorene var bedre der. Kommer Fjørtoft i studio slår jeg av.

For mange år siden, da jeg hadde parabol og en "dreambox" som gjorde at jeg fikk tilgang til svensk og dansk Viasat, så opplevde jeg en himmelvid kvalitetsforskjell på Champions League sendingene. Svensk TV3 og ikke minst Dansk TV3 stilte med kommentatorer og eksperter som det oste kvalitet av. Norsk TV3 stilte med "eksperter" som en nærmest ble kvalm av å høre på. 

Min favoritt var nok de danske sendingene som hadde bl.a. hadde med Elkjær og den ene av Laudrup-brødrene som eksperter i studio. Sendingene ble så vidt jeg husker ledet av Schmeichel som var forbausende nøytral når det engelske lag ble omtalt. 

Det ble et stort savn den dagen tilgangen til sendingene fra våre broderfolk forsvant. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Tok mine første øl og drinker for første gang på 7 år her om dagen etter lang tid sykdom. Noe jeg unte meg etter gode nyheter.😀 Så ja jeg er edru.

Gratulerer med de gode helsenyhetene! 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Tok mine første øl og drinker for første gang på 7 år her om dagen etter lang tid sykdom. Noe jeg unte meg etter gode nyheter.😀 Så ja jeg er edru.

Så bra. Gratulerer med gode nyheter. 
her kommer en god nyhet til. Du kan også være med opp til @Bekkerni Elverum for gratis øl og grillmat. Vi begynner å bli en del nå

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Ben Elfen said:

Så bra. Gratulerer med gode nyheter. 
her kommer en god nyhet til. Du kan også være med opp til @Bekkerni Elverum for gratis øl og grillmat. Vi begynner å bli en del nå

Tror vi snart må leie buss 😂

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, sas2002 said:

Nå som sesongen er over kan det være greit med en liten oppsummering:

Jeg hadde relativt store forhåpninger foran sesongen. Arteta hadde blitt varm i managertrøya og det å bruke Auba/Laca sammen i preseason virket spennende. Samtidig var man ikke på høyde med Liverpool og City, og en sesong baseres veldig på marginer, så mine ambisjoner var 4-5. plass. Europaspill skulle det iallfall bli!

Slik gikk det imidlertid ikke. En dårlig periode på høsten, samt unødvendige poengtap gjorde at Arsenal havnet på 8.plass. Plasseringen i seg selv står til stryk, men samtidig ser man at Arsenal bare var seks poeng unna Chelsea på 4.plass. Litt mer tur så ville det blitt CL. En annen ripe i lakken var å havne bak Spurs, men jeg havner gjerne bak dem så lenge det ikke gir Arsenal Conference league.

Kunne for øvrig skrevet side opp og ned om EL, superleague og Kroenke, men det er nok poster om det i gruppa. Jeg startet også opp Dial Square Scandinavia som gjerne kan følges i irritasjon.

Sesongens overraskelse: Smith-Rowe

Unggutten har endelig tatt steget opp i A-stallen og levert meget sterkt i sin første sesong. Blir spennende å se mer fra ham fremover.

Sesongens skuffelse: Pierre-Emerick Aubameyang

Gaboneseren er en av klubbens største profiler og må være i slag om man skal ha sjans på topp fire. 10 mål og 3 assists holder dessverre til strykkarakter. Jeg kunne satt Willian her, men han er riktig nok ikke like viktig som Auba og har levert flere assists.

Bør Arteta fortsette?

Finnes nok mange for og motargumenter på dette. Med tanke på at dette var hans første hele sesong, og man ikke var mange poengene unna topp fire, så mener jeg at vi bør gi ham litt ekstra tid. Ja, man er skuffet over sesongen sett under ett, men Arteta har ikke hatt lange perioden i klubben. Jeg tenker han bør sitte iallfall til november-desember før man kan snakke om eventuell sparking.

Sesongen: Terningkast 2

Klart man er skuffet over sesongen, men Arsenal gjør jo det de kan best; bygge opp forhåpninger og deretter skuffe. Nå gjelder det å se fram mot en ny sesong, riktig nok uten europaspill, men da har man kanskje mulighet til å fokusere mer på hjemlig liga/cup. 

Her syns jeg du oppsummerer godt. Stiller meg bak dette!

Link to comment
Share on other sites

On 5/27/2021 at 8:04 PM, Tapapa said:

Tja, ser ut til at vi har blitt lillebror I Nord-London også 😞

https://www.football.london/arsenal-fc/arsenals-decline-under-stan-kroenke-20684330

Ja det er en yppterlig tid for salg nå Kroenke. Markedsverdien vil ikke akkurat skyte i lufta med det første.

Tenker svensken byr engang til før sesongstart.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ESR er en mann for fremtiden , sammen med Saka og Martinelli. Hvis Willian , Xhaka , Guendouzi og Bellerin forlater oss og blir erstattet med bedre spillere er jeg veldig fornøyd. Det finnes faktisk bedre spillere en de der ute. 

Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Gunners68 said:

ESR er en mann for fremtiden , sammen med Saka og Martinelli. Hvis Willian , Xhaka , Guendouzi og Bellerin forlater oss og blir erstattet med bedre spillere er jeg veldig fornøyd. Det finnes faktisk bedre spillere en de der ute. 

Xhaka og Bellerin må erstattes med spillere inn. Willian og Guendouzi "erstattes" internt med unge lovende. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Polljen said:

Xhaka og Bellerin må erstattes med spillere inn. Willian og Guendouzi "erstattes" internt med unge lovende. 

Hvem er de unge og lovende som erstatter Willian og Guendouzi? Nelson ville vært en naturlig erstatter for førstnevnte, men ser ut til å være fryst ut i kulden. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...