Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

19 minutes ago, Simbad said:

Noen som har fått med seg hva som har skjedd med Torreira? 

Noe spesielt du tenker på ? Siste nytt om han som jeg har sett i dag er et rykte om at Boca Juniors er interessert i ham.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Stefanb said:

Moren hans døde av covid19.

Ah.. Huff. 

 

5 hours ago, Gunners68 said:

Noe spesielt du tenker på ? Siste nytt om han som jeg har sett i dag er et rykte om at Boca Juniors er interessert i ham.

Var en del meldinger fra Arsenal på face om at de 'følte med ham' 

Link to comment
Share on other sites

Må nesten takke Liverpool for at de henta et par stk fra det medisinske teamet vårt før denne sesongen. Vi har nesten ikke hatt skader i år, mens Liverpool har hatt enormt mange skader i år. Er det en sammenheng?

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Tony said:

Må nesten takke Liverpool for at de henta et par stk fra det medisinske teamet vårt før denne sesongen. Vi har nesten ikke hatt skader i år, mens Liverpool har hatt enormt mange skader i år. Er det en sammenheng?

Støtter deg her også jeg @Tony. Vet ikke om det er sammenheng men takker :)

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Ben Elfen said:

Støtter deg her også jeg @Tony. Vet ikke om det er sammenheng men takker :)

Postet det feil. Meningen var å poste det på kamptråden. Men med dårlig nett her på hytta sleit jeg med å flytte/slette meldingen.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som har skjedd med vår fantastiske klubb Arsenal FC? Hvordan har vi blitt en klubb uten ryggrad? Hvorfor har vi endt opp som en middelhavsfarer i pl?

Er det fordi vi har en eier som ikke viser engasjement og tilstedeværelse i klubben? Er det fordi vi har usynlig ledelse. Ledelse som er fraværende og ikke setter tydelig nok krav til klubben?

Sitter likegyldighet så sterkt i veggene nå sånn at eneste mulighet for å endre det er å bytte ut eiere, ledere og spillere?

Eneste positive jeg leser i dag er at det ser ut som Balogun vil skrive under på en langtidskontrakt med Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Hva er det som har skjedd med vår fantastiske klubb Arsenal FC? Hvordan har vi blitt en klubb uten ryggrad? Hvorfor har vi endt opp som en middelhavsfarer i pl?

Er det fordi vi har en eier som ikke viser engasjement og tilstedeværelse i klubben? Er det fordi vi har usynlig ledelse. Ledelse som er fraværende og ikke setter tydelig nok krav til klubben?

Sitter likegyldighet så sterkt i veggene nå sånn at eneste mulighet for å endre det er å bytte ut eiere, ledere og spillere?

Eneste positive jeg leser i dag er at det ser ut som Balogun vil skrive under på en langtidskontrakt med Arsenal.

Balogun er gode nyheter. Dette sørger for Eddie forsvinner til sommeren og vi får kanskje 100 mill for han. Var veldig mange her inne som hadde ståltrua på Eddie men det stilna :)

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger cash og bedre kvalitet inn. Disse kan vi godt kvitte oss med. 

Guendouzi -Torreira -Bellerin -Niles -Chambers --Willian -Nelson -Lacazette -Nketiah -Elneny -Kolasinac -Holding -Mavropanos -Willock -John Jules -Ballard

 

Skal da være mulig å få noen kroner her selv om det kun er klubber på vår størrelse tabellmessig i alle ligaer som vil ha disse :)

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, sas2002 said:

Vi trenger cash og bedre kvalitet inn. Disse kan vi godt kvitte oss med. 

Guendouzi -Torreira -Bellerin -Niles -Chambers --Willian -Nelson -Lacazette -Nketiah -Elneny -Kolasinac -Holding -Mavropanos -Willock -John Jules -Ballard

 

Skal da være mulig å få noen kroner her selv om det kun er klubber på vår størrelse tabellmessig i alle ligaer som vil ha disse :)

Burde vurdere Auba også om det kommer inn bud. Martinelli og Balogun klarer fint å gjøre en bedre jobb på topp uannsett om det kommer inn noen nye eller ei.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tony said:

Hva er det som har skjedd med vår fantastiske klubb Arsenal FC? Hvordan har vi blitt en klubb uten ryggrad? Hvorfor har vi endt opp som en middelhavsfarer i pl?

Er det fordi vi har en eier som ikke viser engasjement og tilstedeværelse i klubben? Er det fordi vi har usynlig ledelse. Ledelse som er fraværende og ikke setter tydelig nok krav til klubben?

Sitter likegyldighet så sterkt i veggene nå sånn at eneste mulighet for å endre det er å bytte ut eiere, ledere og spillere?

Eneste positive jeg leser i dag er at det ser ut som Balogun vil skrive under på en langtidskontrakt med Arsenal.

Ja!

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sas2002 said:

Vi trenger cash og bedre kvalitet inn. Disse kan vi godt kvitte oss med. 

Guendouzi -Torreira -Bellerin -Niles -Chambers --Willian -Nelson -Lacazette -Nketiah -Elneny -Kolasinac -Holding -Mavropanos -Willock -John Jules -Ballard

 

Skal da være mulig å få noen kroner her selv om det kun er klubber på vår størrelse tabellmessig i alle ligaer som vil ha disse :)

Enig med stort sett alle, men særlig minus Nelson. Nelson er en spiller som kan bli verdensklasse. Det var som jeg sa om Smith-Rowe tidligere: Han trenger bare å finne selvtilliten og få spille på øverste nivå. Det er en vanvittig god spiller der inne. Talent på lik linje med Gnabry.

Kan godt beholde Willock også fordi han er en spillertype man sjeldent finner (høy, sterk, rask og god teknikk) og som ofte trenger litt mer tid på å utvikle seg. Kan fort om 2-3 år være en av de bedre midtbanespillerne i Premier League hvis han får tid til å utvikle seg.

Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Simbad said:

Den innsatsen og offensive viljen Leeds viser selv med en mann mindre mot City i over en omgang savnes. 

Bielsa er et geni. 

Bielsa hadde ikke akseptert de slappe holdningene mange av våre spillere har. Hadde gjerne sett Auba og Willian gå rundt og plukke søppel slik som Leeds spillerne måtte gjøre. 

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, Bekkern said:

Bielsa hadde ikke akseptert de slappe holdningene mange av våre spillere har. Hadde gjerne sett Auba og Willian gå rundt og plukke søppel slik som Leeds spillerne måtte gjøre. 

De skulle fått pusse skoene til Saka, ESR og Tierney slik jeg ser det. 

Link to comment
Share on other sites

On 4/9/2021 at 11:48 AM, Tony said:

Hva er det som har skjedd med vår fantastiske klubb Arsenal FC? Hvordan har vi blitt en klubb uten ryggrad? Hvorfor har vi endt opp som en middelhavsfarer i pl?

Er det fordi vi har en eier som ikke viser engasjement og tilstedeværelse i klubben? Er det fordi vi har usynlig ledelse. Ledelse som er fraværende og ikke setter tydelig nok krav til klubben?

Etter min mening (som jeg har messet om i mange år) så er årsaken helt og holdent ledelsen i klubben.
Vi har en eier som selv om han/de driver stort innen lagsport i USA, ikke helt forstod engelsk/europeisk fotballkultur. Han kommer fra en klubbkultur der lagene aldri rykker ned og der det er "vanlig" at lagene har varierende sesonger resultatmessig. Han kommer fra en sportskultur der "sportsfranchisene" er big business. Slik er det ikke i samme måte i Europa. Selvsagt er det business her også, men resultater har en større virking på lommeboka her (tror jeg) enn "over there".

Klubbens eier har befolket styret med "ja-menn" som i hovedsak har hatt business som sin styrke, samtidig som de har manglet fotballfaglig kunnskap.

I den administrative ledelsen så ble alt ansvar lagt over på to menn. den formelle ledelsen på Gazidis, samtidig som de facto (allmektig) sjef i Arsenal var Arsene Wenger.
Wenger skal ha mye ros for det han gjorde da han kom til klubben, men han ble pålagt et alt for stort ansvar for driften av klubben, dette kombinert med at han (etter min mening) etter hvert ble for egenrådig og sta (på en mindre god måte) ble etter hvert en ulempe for klubben både sportslig og økonomisk.

Klubbens eier manglet ambisjoner. Så lenge pengene kom inn ved at vi "automatisk" klarte å kvalifisere oss til CL så var Kroenke fornøyd med det som skjedde og brydde seg svært lite om resten av driften.

Med en likegyldig eier, et svakt styre og to personer som skulle styre det meste i klubben så endte man med at når klubben skulle på spillermarkedet så solgte de billig og kjøpte dyrt (og for ofte dårlig).

Og da dagen kom og Arsenal ikke lenger "automatisk" klarte å kvalifisere seg til CL så vil jeg påstå at korthuset falt sammen. Inntektene gikk ned, klubben ble mindre attraktiv for gode spillere. Klubben kom inn i en "ond spiral" (både sportslig og økonomisk). Så får vi se om dagens sportslige ledelse klarer å få klubben ut av spiralen igjen

Quote

Sitter likegyldighet så sterkt i veggene nå sånn at eneste mulighet for å endre det er å bytte ut eiere, ledere og spillere?

Ja, likegyldigheten fra eier og styre sitter godt i veggene. Om de er så likegyldige nå vet jeg ikke, men det er lettere å ødelegge noe som fungerer enn å få noe som er ødelagt til å fungere igjen.

Jeg skulle gjerne byttet ut eier og styre, dessverre så er det særdeles usannsynlig at vi får byttet ut eier, men det er lov til å håpe at vi får noen litt mer profesjonelle (rent fotballfaglig) elementer inn i styret. Jeg tviler dog.

Å skifte ut spillere er nødvendig, ikke en fullstendig utskiftning men der er elementer i spillerstallen som burde vært skiftet ut (oppgradert).

Å skifte ut sportslig ledelse er alltid en eiers enkle løsning, men får man inn bedre sportslige ledere hvis de som leverer premissene for driften (styret/eier) ikke er gode nok. Neppe en enkel og god løsning.

Jeg tror (eller kanskje jeg egentlig bare håper) at Arsenal igjen kan bli en storhet i engelsk og europeisk fotball, men det kommer til å ta tid (det er det eneste jeg er relativt sikker på!).

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Trenger hjelp til å vite hva jeg bør mene? 
bør jeg heie på Everton slik at de går forbi Tottenham eller bør jeg håpe at de taper slik at vi har en større sjanse til å passere dem? 

La dem passere Tottenham. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...