Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Tottene kommer Ikke til å kvalifisere seg til CL!!! De blir ikke topp fire. 

Chelsea eller City vinner CL. Manure kan vinne EL, men uansett så hjelper ikke det lag nr fem i PL. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok lenge forfektet den meningen at det ikke er noen spillere som uansett pris ikke kan selges.
Rent prinsipielt så har jeg vel ikke endret mening, men det finnes dog noen spillere som i så fall må prises så ekstremt høyt at de i realiteten ikke vil være noen klubber som har råd til å kjøpe de.

Jeg kunne nok valgt noen få spillere til, men for meg er det tre spillere som Arsenal MÅ holde unna salg i de neste sesongene. Først og fremst så er det ungguttene Saka og Smith-Rowe og så er det bittelitt mindre unge Tierney.

For en meget god pris så hadde jeg nok godtatt et salg av de fleste andre som er lovende, men de jeg har nevnt ovenfor anser jeg som noen av de viktigste brikkene i det laget som skal "gjenreise" Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa

Du har rett det er egentlig mest trist, selv om den sikker er morsom for noen.
De fire første er "spot on".
Den første skulle ha blitt ex noen år tidligere. Den andre kunne (kanskje) ha lykkes hvis han hadde kommet tidligere inn. Den tredje var aldri et aktuelt alternativ på sikt. Den fjerde var det rette valget der og da, ikke minst siden det manglet reelle alternativer. Når det gjelder den femte så har jeg min favoritt, men om min favoritt egentlig er den rette det vet jeg ikke (min favoritt er ikke vedkommende i tegningen). Den sjette (i denne tegningen) kommer ikke til å skje!!!

(Hadde vi bare hatt noen på toppen som var kompetente til å ta dette valget)

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Et lite spørsmål til dere der ute; Hvor viktig er det egentlig å være med i Europa League?
Økonomisk så er det ikke en så veldig givende turnering (min subjektive mening), men hvor viktig er det rent sportslig å delta i EL versus det å ha ett "roligere" kampprogram kun med hjemlige turneringer?

Personlig så har jeg et anstrengt forhold til EL-formatet, men det skal jeg ikke komme mer inn på her, men der media skriver mye om at Arsenal er utenfor Europa for første gang på 25 år så er jeg ikke så sikker på at Arsenal taper så mye på å ha et litt mindre anstrengt kampprogram kommende sesong. Kanskje er det bedre å konsentrere seg om å bygge opp et nytt lag, i et miljø der slitasjen på spillerne er mindre. Jeg er usikker!

-------

Rent teoretisk så kan vi nok klare syvende plassen (som i utgangspunktet er tildelt vinneren av ligacupen, men som nå er ledig grunnet at City skal spille CL), det er tre poeng opp til Everton på åttende plass og fire poeng opp til Tottene på syvende. Det krever dog at våre tar ni av ni poeng på de tre siste kampene, noe jeg tror blir tøft å klare.

Link to comment
Share on other sites

tja, den største ulempen med å ikke være med i Europa er at man er mindre attraktiv for gode spillere. Klubben må da i større grad bygge lag istedenfor å kjøpe. Så taper man kanskje litt penger, men netto er det ikke sikkert dette ville være så ille på kort sikt, hvis man uansett hadde brukt pengene på (halvgode) spillere. Enig med deg Polljen at det er en fordel at man får et mindre hektisk kampprogram, særlig for yngre spillere som er mer skadeutsatt enn de eldre. 

Link to comment
Share on other sites

De gode tidene med topp 4 og CL er over. Antagelig for en god stund. EL betyr ekstra inntekter , tv rettigheter etc etc . Pengene kan bli brukbare hvis vi når langt og får gode motstandere . Men , hvis vår trend fortsetter og dale og vi får opp noen nye motstandere fra øst europa så blir det ikke trangt om plassene på Emirates. Fortsetter pandemi spøkelset og lager fortsatt helsike og stengte baner så blir det ikke mye inntekter uansett hvem som kommer 🙂 

Nå har vi hatt ca  20 år i CL og klubben har ikke holdt sine lovnader om hva pengene skulle brukes til. Vi skulle forlate Highbury og inn i det store selskapet og kjempe i toppen i europa. Vi kvalifiserte oss til CL , pengene rant inn , men hvor ble de store spillerne av ?

Nå har vi hatt 5 år i EL og det går nedover. Da er det bare til å begynne på nytt og bygge lag og drite i hele europa. I CL har vi sportslig ingenting å gjøre. Ei heller i den store super ligaen. Bli grisebanket hver uke av spanjoler og italienere. Nei takk.

Begynn på nytt , bygg lag , få inn de  riktige spiller typene som vil noe. Ingen flere daukjøtt eksemplarer med fete langtids kontrakter. Det blir en lang vei å gå , men det må til.

Link to comment
Share on other sites

I mitt foregående innlegg i denne tråden, så skrev jeg at lag nr 7 i PL vil kunne få en plass i neste sesongs EL (grunnet at både vinner av Ligacup og FA-cup sannsynligvis kommer til å få plass i CL neste sesong da de sannsynligvis kommer til å havne topp fire i PL denne sesongen).

Den påstanden fra min side ville vært korrekt i de foregående sesongene, men ikke når det gjelder kommende sesongs europeiske turneringer.

For at flere nasjoner skal få med lag i de europeiske turneringene, så har UEFA opprettet enda en turnering som kalles "Conference League". Vinneren av den engelske ligacupen eller det laget som erstatter denne via PL-plassering (hvis ligacupvinneren kvalifiserer seg til Champions League) går nå inn i Conference League og ikke til Europa League.

Hvordan fungerer så Conference League (det er irriterende at de ikke fant et annet navn da CL nå er en forkortelse for to turneringer)?
Alle lagene som er kvalifisert til Conf.L. må gjennom kvalifisering eller en Play-off. Det er tre kvalifiseringsrunder og det vil variere hvilken runde de forskjellige nasjonale lagene kommer inn. Så kommer en Play-off runde og vinneren av den engelske ligacupen (Carabaocup) kommer inn i denne runden.
Det blir et gruppespill og så et cupspill på samme måte som i EL og CL betaående av 32 lag (hvorav 10 lag vil være "taperlag" fra play-off runden til EL og de går direkte inn i gruppespillet i Conf.L.. Også i Conf.L. så har UEFA i sin "visdom" gitt taperlag fra EL's gruppespill plass i cupspillet i Conf.L., rettere sagt så vil de åtte taperlagene fra EL spille en playoff mot de åtte nr 2 lagene i Conf.L. for en plass i det avsluttende cupspillet.

Vinneren av Conf.L. vil være garantert plass i gruppespillet til neste sesongs EL, så sant klubben ikke har kvalifisert seg til CL gjennom hjemlig liga.

Kampene i Conf.L. vil bli spilt på samme dag som kampene i EL (torsdag).

Det er også verdt å nevne at innføringen av Conf.L. fra kommende sesong vil føre til at det blir færre lag i EL. Gruppespillet i EL reduseres fra 48 lag til 32 lag, slik at det nå blir like mange lag i gruppespillet i alle de tre turneringene. Dette vil nok føre til en litt "høyere" kvalitet i gruppespillet i EL (antar jeg).

 

For de som måtte være interessert i hvordan dette påvirker norske klubber så er dette hva jeg har funnet ut: Serievinneren (Bodø Glimt) kommer inn i første kvalifiseringsrunde til CL. Det blir ingen norske klubber i EL (med eventuelt unntak av Bodø Glimt hvis de kommer inn som tapende lag fra CL's Play off runde). I Conference League så vil tre norske lag komme inn i 2. kvalifiseringsrunde, cupvinner og nr 2. og 3 i Eliteserien. Siden Cupen for menn ble avlyst i 2020 så vet jeg ikke hvem som kommer med, men jeg antar at det da istedet blir lag nr 4 i Eliteserien. (2. plass - Molde, 3. plass - Vålerenga og eventuelt 4. plass - Rosenborg).

Det kan nevnes at i EL så blir det ikke de vanlige kvalifiseringsrundene som det har vært tidligere. Her blir det en "amputert" 3. kvalifiseringsrunde (runde 1 og 2 utgår), samt en playoff, der "taperlagene" fra 3. kval.runde og CL- Play off også kommer inn (til sammen 10 lag).

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Polljen said:

I mitt foregående innlegg i denne tråden, så skrev jeg at lag nr 7 i PL vil kunne få en plass i neste sesongs EL (grunnet at både vinner av Ligacup og FA-cup sannsynligvis kommer til å få plass i CL neste sesong da de sannsynligvis kommer til å havne topp fire i PL denne sesongen).

Den påstanden fra min side ville vært korrekt i de foregående sesongene, men ikke når det gjelder kommende sesongs europeiske turneringer.

For at flere nasjoner skal få med lag i de europeiske turneringene, så har UEFA opprettet enda en turnering som kalles "Conference League". Vinneren av den engelske ligacupen eller det laget som erstatter denne via PL-plassering (hvis ligacupvinneren kvalifiserer seg til Champions League) går nå inn i Conference League og ikke til Europa League.

Hvordan fungerer så Conference League (det er irriterende at de ikke fant et annet navn da CL nå er en forkortelse for to turneringer)?
Alle lagene som er kvalifisert til Conf.L. må gjennom kvalifisering eller en Play-off. Det er tre kvalifiseringsrunder og det vil variere hvilken runde de forskjellige nasjonale lagene kommer inn. Så kommer en Play-off runde og vinneren av den engelske ligacupen (Carabaocup) kommer inn i denne runden.
Det blir et gruppespill og så et cupspill på samme måte som i EL og CL betaående av 32 lag (hvorav 10 lag vil være "taperlag" fra play-off runden til EL. Også i Conf.L. så har UEFA i sin "visdom" gitt taperlag fra EL's gruppespill plass i cupspillet i Conf.L., rettere sagt så vil de åtte taperlagene fra EL spille en playoff mot de åtte nr 2 lagene i Conf.L. for en plass i det avsluttende cupspillet.

Vinneren av Conf.L. vil være garantert plass i gruppespillet til neste sesongs EL, så sant klubben ikke har kvalifisert seg til CL gjennom hjemlig liga.

Kampene i Conf.L. vil bli spilt på samme dag som kampene i EL (torsdag).

Det er også verdt å nevne at innføringen av Conf.L. fra kommende sesong vil føre til at det blir færre lag i EL. Gruppespillet i EL reduseres fra 48 lag til 32 lag, slik at det nå blir like mange lag i gruppespillet i alle de tre turneringene. Dette vil nok føre til en litt "høyere" kvalitet i gruppespillet i EL (antar jeg).

 

For de som måtte være interessert i hvordan dette påvirker norske klubber så er dette hva jeg har funnet ut: Serievinneren (Bodø Glimt) kommer inn i første kvalifiseringsrunde til CL. Det blir ingen norske klubber i EL (med eventuelt unntak av Bodø Glimt hvis de kommer inn som tapende lag fra CL's Play off runde). I Conference League så vil tre norske lag komme inn i 2. kvalifiseringsrunde, cupvinner og nr 2. og 3 i Eliteserien. Siden Cupen for menn ble avlyst i 2020 så vet jeg ikke hvem som kommer med, men jeg antar at det da istedet blir lag nr 4 i Eliteserien. (2. plass - Molde, 3. plass - Vålerenga og eventuelt 4. plass - Rosenborg).

Det kan nevnes at i EL så blir det ikke de vanlige kvalifiseringsrundene som det har vært tidligere. Her blir det en "amputert" 3. kvalifiseringsrunde (runde 1 og 2 utgår), samt en playoff, der "taperlagene" fra 3. kval.runde og CL- Play off også kommer inn (til sammen 10 lag).

SL er en fin forkortelse. Shit League

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Toppoppgjør i gruppe 3. Arsenal mot Viking. Vi er et mess og vi skal få kjørt oss i kveld😄

Viking? Tror du at cupmester fra 2019 får delta både i 2020 og 2021.

Link to comment
Share on other sites

St. Totteringham's day var engang en årlig merkedag, men en merkedag som vi dessverre ikke har fått "feiret" de siste sesongene (2015/16 var sist gang den ble feiret).

Så hvor stor er sjansen for at vi igjen får oppleve denne merkedagen i mai 2021? Tja, jeg skal ikke påstå at sjansen er STOR, men jeg vil påstå at den er reell.

For å starte med våre egne, så vet vi at alt kan skje. De kan ta de mest usannsynlige poengene og de kan rote bort de mest sannsynlige poengene. I så måte så er det kanskje ikke et pluss at vi skal møte CP og Brighton i de to siste kampene. Men med et skjerpet Arsenal så bør våre klare seks poeng i de to kampene.

Så til naboen, oppe i gata. De har ett poeng mer enn oss og en kamp i bakhånd, noe som skulle tilsi at det går deres vei. Men de har vist en meget blandet kampform i det siste og har etter min mening vanskeligere motstandere igjen enn det vi har. Wolves, VIlla og Leicester er alle klubber som kan ta poeng fra Tottene.

Den normalt så forsiktige/skeptiske/negative Polljen har faktisk et reelt håp om at St. Totteringham's day kan komme tilbake på kalenderen i 2021. Bare en så liten sak vil være nok til å føles at sesongen (delvis) har blitt reddet.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Polljen said:

St. Totteringham's day var engang en årlig merkedag, men en merkedag som vi dessverre ikke har fått "feiret" de siste sesongene (2015/16 var sist gang den ble feiret).

Så hvor stor er sjansen for at vi igjen får oppleve denne merkedagen i mai 2021? Tja, jeg skal ikke påstå at sjansen er STOR, men jeg vil påstå at den er reell.

For å starte med våre egne, så vet vi at alt kan skje. De kan ta de mest usannsynlige poengene og de kan rote bort de mest sannsynlige poengene. I så måte så er det kanskje ikke et pluss at vi skal møte CP og Brighton i de to siste kampene. Men med et skjerpet Arsenal så bør våre klare seks poeng i de to kampene.

Så til naboen, oppe i gata. De har ett poeng mer enn oss og en kamp i bakhånd, noe som skulle tilsi at det går deres vei. Men de har vist en meget blandet kampform i det siste og har etter min mening vanskeligere motstandere igjen enn det vi har. Wolves, VIlla og Leicester er alle klubber som kan ta poeng fra Tottene.

Den normalt så forsiktige/skeptiske/negative Polljen har faktisk et reelt håp om at St. Totteringham's day kan komme tilbake på kalenderen i 2021. Bare en så liten sak vil være nok til å føles at sesongen (delvis) har blitt reddet.

Spurs klarer nok å tryne igjen. Det er litt uro i rekkene etter at Jose fikk sparken. Mye spekulasjoner om hvem som forsvinner - spesielt Kane. Spurs kan fort avgi poeng som Polljen påpeker ,  så her kan alt skje .

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir egentlig eitrende forbannet når særinteresser og sponsorer prøver å kneble spillere som har en egen mening om det som skjer i verden.

Etter de stridighetene som har blusset opp i midt-østen så kom Elneny med en twitterpost der han viste sin støtte og sympati til det palestinske folket. Og derved var helvete løst. Nå vil interessegrupper ha han utestengt og en av Arsenals sponsorer, Lavazza group, sier “We’ll immediately reach out to Arsenal to remark we are concerned about the club associated with such a message."

Uansett hva jeg mener om denne (og andre) konflikter i verden så må det være lov for spillere på begge sider i slike konflikter å ha mulighet til å vise medynk til grupper som de føler seg nær. Jeg kan selvsagt se at det bør være en grense for hvor langt spillere kan gå når det gjelder å gi sin støtte, men den grensen bør være romslig.

PS!! denne forbannelsen har i utgangspunktet ikke noe med de konkrete partene i akkurat denne konflikten å gjøre, men mer med trangsyntheten som dessverre florerer i dagens samfunn.

Link to comment
Share on other sites

Våre to unge Gabriel'er, Gabriel Magalhães og Gabriel Martinelli er begge tatt ut til Brasil til tropp til OL i Japan denne sommeren. Hvis OL blir gjennomført, så vil denne turneringen først bli avsluttet ca en uke før PL starter opp igjen. Det betyr at de to går glipp av oppkjøringen til en ny sesong og nok vil ha "ferie" de første serierundene av PL i august.

Link to comment
Share on other sites

FA cupen er et godt eksempel på hvor viktig en god eier og publikum er. Misunner Leicester eierene sine. Var nesten rørende å se når eieren gikk rundt og klemte spillerne, manager og støtteapparatet. Publikum var jo Leicester sin tolvte mann. Utrolig å se den ekstra energien spillerne fikk når publikum var til stede.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, sas2002 said:

Da blir vi bak spurvene i år også.

Stemmer det. Det var visst slik at dersom Tottenham ledet til pause mot Wolverhamton så er de sikret å komme før oss. Det hadde jeg helt glemt. 
 

takk for på påminnelsen

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Ben Elfen said:

Stemmer det. Det var visst slik at dersom Tottenham ledet til pause mot Wolverhamton så er de sikret å komme før oss. Det hadde jeg helt glemt. 
 

takk for på påminnelsen

Tottenham kan tape mot Aston Villa og Leicester de siste kampene. Vinner vi våre 2 er vi 2 poeng foran Tottenham. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler meg rett og slett uvel når jeg skriver dette, men sannheten er at jeg håper Chelsea vinner sine to siste seriekamper.

Jeg liker ikke Chelsea, men når det gjelder å velge mellom to onder så er alternativet betydelig verre. Og det er at Liverpool tar fjerdeplassen i PL og får spille CL neste sesong.

PS!! Det beste er selvsagt at begge lagene taper sine to siste seriekamper, men Pool er dessverre inne i en god stim og Chelsea kan gå på ett nytt nederlag når det for andre gang på to dager møter årets cup-mester.

 



 

Link to comment
Share on other sites

Bergkamp bekrefter på mange måter ryktene om at han selv, Henry og Vieira står bak Ek i et forsøk på å ta over klubben. Så er spørsmålet om de til slutt vil klare det og hva slags endringer som eventuelt skjer da? Håper de i det minste vil høre på Arteta og hans planer for klubben. Kanskje de ikke er så langt unna hverandre? 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Bergkamp bekrefter på mange måter ryktene om at han selv, Henry og Vieira står bak Ek i et forsøk på å ta over klubben. Så er spørsmålet om de til slutt vil klare det og hva slags endringer som eventuelt skjer da? Håper de i det minste vil høre på Arteta og hans planer for klubben. Kanskje de ikke er så langt unna hverandre? 

Man trenger kunnskapsrike fotballfolk i styret. Gazidis var us og kun penger. Indiern er samme ulla. Edu er fotballfyr. Er for tynt. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...